Kan jo kun give manden ret.
Hader ordet "kompleks" men ikke desto mindre nærmer vi os hastigt udebane komplekset.
http://www.bold.dk/nyt/?vis=75862
Farlige Frank på bold.dk
-
Kent
Intet udebanekompleks
TR82 Skrev:
-------------------------------------------------------
> Hader ordet "kompleks" men ikke desto mindre
> nærmer vi os hastigt udebane komplekset.
Det vil jeg slet ikke give dig ret i. Man skal jo også se på hvilke kampe vi har spillet.
Vi har tabt til Esbjerg, Randers og Horsens ude, mens det er blevet uafgjort mod FCK, FCN og Horsens.
Isoleret set, så er der altså ikke nogen af de resultater, der er katastrofale (måske nederlaget til Horsens i første kamp, men det har jo så senere vist sig, at de ikke er så lette som man regnede med i denne sæson). Hvis vi havde tabt til Lyngby, Viborg og AGF ude, så kunne man snakke om at vi underpræsterer, men i øjeblikket handler det altså også om, at vi ikke har haft ret mange lette udekampe - og dem vi har haft, har vi vundet: Lyngby, AGF (pokal) og Frederikshavn (eller hvem fanden det nu var i første runde i pokalen).
> Hader ordet "kompleks" men ikke desto mindre
> nærmer vi os hastigt udebane komplekset.
Det vil jeg slet ikke give dig ret i. Man skal jo også se på hvilke kampe vi har spillet.
Vi har tabt til Esbjerg, Randers og Horsens ude, mens det er blevet uafgjort mod FCK, FCN og Horsens.
Isoleret set, så er der altså ikke nogen af de resultater, der er katastrofale (måske nederlaget til Horsens i første kamp, men det har jo så senere vist sig, at de ikke er så lette som man regnede med i denne sæson). Hvis vi havde tabt til Lyngby, Viborg og AGF ude, så kunne man snakke om at vi underpræsterer, men i øjeblikket handler det altså også om, at vi ikke har haft ret mange lette udekampe - og dem vi har haft, har vi vundet: Lyngby, AGF (pokal) og Frederikshavn (eller hvem fanden det nu var i første runde i pokalen).
-
smørtyven
Re: Intet udebanekompleks
Kent Skrev:
> Lyngby, AGF (pokal) og Frederikshavn (eller hvem
> fanden det nu var i første runde i pokalen).
- Det var Hjørring. Men du var da i den rigtige landsdel.
- Det var Hjørring. Men du var da i den rigtige landsdel.
-
Bobby
Kent Skrev:
>
> Det vil jeg slet ikke give dig ret i. Man skal jo
> også se på hvilke kampe vi har spillet.
>
> Vi har tabt til Esbjerg, Randers og Horsens ude,
> mens det er blevet uafgjort mod FCK, FCN og
> Horsens.
>
> Isoleret set, så er der altså ikke nogen af de
> resultater, der er katastrofale (måske nederlaget
> til Horsens i første kamp, men det har jo så
> senere vist sig, at de ikke er så lette som man
> regnede med i denne sæson). Hvis vi havde tabt til
> Lyngby, Viborg og AGF ude, så kunne man snakke om
> at vi underpræsterer, men i øjeblikket handler det
> altså også om, at vi ikke har haft ret mange lette
> udekampe - og dem vi har haft, har vi vundet:
Det er jeg så ikke helt enig i. Det er klart at vi ikke kan forvente at vinde hver ude kamp. Nå, det så er sagt er det bare ikke godt nok at få tre point ud af 18 mulige i de 6 udekampe, du nævner. Det kan godt være nogle af holdene blander sig i toppen, men vil man spile med om mesterskabet, så skal man altså også slå nogle af disse hold på udebane.
>
> Det vil jeg slet ikke give dig ret i. Man skal jo
> også se på hvilke kampe vi har spillet.
>
> Vi har tabt til Esbjerg, Randers og Horsens ude,
> mens det er blevet uafgjort mod FCK, FCN og
> Horsens.
>
> Isoleret set, så er der altså ikke nogen af de
> resultater, der er katastrofale (måske nederlaget
> til Horsens i første kamp, men det har jo så
> senere vist sig, at de ikke er så lette som man
> regnede med i denne sæson). Hvis vi havde tabt til
> Lyngby, Viborg og AGF ude, så kunne man snakke om
> at vi underpræsterer, men i øjeblikket handler det
> altså også om, at vi ikke har haft ret mange lette
> udekampe - og dem vi har haft, har vi vundet:
Det er jeg så ikke helt enig i. Det er klart at vi ikke kan forvente at vinde hver ude kamp. Nå, det så er sagt er det bare ikke godt nok at få tre point ud af 18 mulige i de 6 udekampe, du nævner. Det kan godt være nogle af holdene blander sig i toppen, men vil man spile med om mesterskabet, så skal man altså også slå nogle af disse hold på udebane.
-
Altoriso
Nu læser du jo så heller ikke det Kent har skrevet, men refererer bare til det samme som Frank siger, og som GENERELT set ville være korrekt
HVIS vi havde en liga som feks den skotske var for nogle år siden ( den har været lidt mere jævnbyrdig de sidste par år), så havde et tophold nærmest pr automatik vundet stort set alle kampene..
MEN sådan en liga har vi ikke haft i Danmark de senere år
DERFOR er du nødt til at se på den enkelte sæson hver for sig, og i år er det jo korrekt at både Randers og Horsens har vist gode takter, og Randers har jo bl.a slået os, FCK og AaB
Esbjerg og FCN kan drille alle hold
HVIS vi havde en liga som feks den skotske var for nogle år siden ( den har været lidt mere jævnbyrdig de sidste par år), så havde et tophold nærmest pr automatik vundet stort set alle kampene..
MEN sådan en liga har vi ikke haft i Danmark de senere år
DERFOR er du nødt til at se på den enkelte sæson hver for sig, og i år er det jo korrekt at både Randers og Horsens har vist gode takter, og Randers har jo bl.a slået os, FCK og AaB
Esbjerg og FCN kan drille alle hold
-
Kent
Bobby Skrev:
> Det er jeg så ikke helt enig i. Det er klart at vi
> ikke kan forvente at vinde hver ude kamp. Nå, det
> så er sagt er det bare ikke godt nok at få tre
> point ud af 18 mulige i de 6 udekampe, du nævner.
> Det kan godt være nogle af holdene blander sig i
> toppen, men vil man spile med om mesterskabet, så
> skal man altså også slå nogle af disse hold på
> udebane.
Det jeg siger, er ikke, at vi har spillet godt på udebane og fået det maksimale ud af det. Jeg synes bestemt også at vi har fået for få point ude, og naturligvis skal vi have flere point i snit fremover. Men det jeg siger er, at jeg ikke mener der er tale om noget kompleks, da et kompleks for mig mere drejer sig om at underpræstere markant - som vi fx generelt gør i Esbjerg. Det mener jeg ikke vi gør - vi har bestemt ikke været prangende på udebane, men det er jo ikke sådan som fx BIF der taber 3-0 til en nedrykker (Vejle) eller andre hold som er markant ringere end os. Hvis vores nederlag havde været mod Lyngby, Viborg og AGF, så ville jeg gå med til, at man kunne overveje at tale om kompleks. De udekampe, hvor man vil kunne forvente en sejr, har vi også vundet. Men det er så også alt. Vi har ikke leveret positive overraskelser på udebane, som vi fx gjorde sidste år med sejr over AaB og BIF. Men hvis vi fx vinder de to sidste udekampe i år (AaB og GF), så er det for mig ok, uden at være prangende.
> Det er jeg så ikke helt enig i. Det er klart at vi
> ikke kan forvente at vinde hver ude kamp. Nå, det
> så er sagt er det bare ikke godt nok at få tre
> point ud af 18 mulige i de 6 udekampe, du nævner.
> Det kan godt være nogle af holdene blander sig i
> toppen, men vil man spile med om mesterskabet, så
> skal man altså også slå nogle af disse hold på
> udebane.
Det jeg siger, er ikke, at vi har spillet godt på udebane og fået det maksimale ud af det. Jeg synes bestemt også at vi har fået for få point ude, og naturligvis skal vi have flere point i snit fremover. Men det jeg siger er, at jeg ikke mener der er tale om noget kompleks, da et kompleks for mig mere drejer sig om at underpræstere markant - som vi fx generelt gør i Esbjerg. Det mener jeg ikke vi gør - vi har bestemt ikke været prangende på udebane, men det er jo ikke sådan som fx BIF der taber 3-0 til en nedrykker (Vejle) eller andre hold som er markant ringere end os. Hvis vores nederlag havde været mod Lyngby, Viborg og AGF, så ville jeg gå med til, at man kunne overveje at tale om kompleks. De udekampe, hvor man vil kunne forvente en sejr, har vi også vundet. Men det er så også alt. Vi har ikke leveret positive overraskelser på udebane, som vi fx gjorde sidste år med sejr over AaB og BIF. Men hvis vi fx vinder de to sidste udekampe i år (AaB og GF), så er det for mig ok, uden at være prangende.
-
Bobby
Altoriso Skrev:
> Nu læser du jo så heller ikke det Kent har
> skrevet, men refererer bare til det samme som
> Frank siger, og som GENERELT set ville være
> korrekt
>
> HVIS vi havde en liga som feks den skotske var for
> nogle år siden ( den har været lidt mere
> jævnbyrdig de sidste par år), så havde et tophold
> nærmest pr automatik vundet stort set alle
> kampene..
> MEN sådan en liga har vi ikke haft i Danmark de
> senere år
>
> DERFOR er du nødt til at se på den enkelte sæson
> hver for sig, og i år er det jo korrekt at både
> Randers og Horsens har vist gode takter, og
> Randers har jo bl.a slået os, FCK og AaB
> Esbjerg og FCN kan drille alle hold
Nu tror jeg ikke, du læser mit indlæg. Jeg er helt enig i, at det er jævnbyrdigt i år. Det viser stillingen jo ligesom ret tydeligt. Nu er der dog ingen, der siger, det er jævnbyrdigt , når sæsonen er ovre. Vi kan sagtens komme i en situation, hvor vi ikke er med fremme, fordi vi har sat for mange point til på udebane. Jeg er da helt enig i, at på papiret, kan man måske godt forsvare, at man taber ude til Randers, helt isoleret set, men du kan jo ikke se alle kampene isoleret. Generelt set er du bare nødt til at få nogle flere point på udebane, hvis du vil være dansk mester.
> Nu læser du jo så heller ikke det Kent har
> skrevet, men refererer bare til det samme som
> Frank siger, og som GENERELT set ville være
> korrekt
>
> HVIS vi havde en liga som feks den skotske var for
> nogle år siden ( den har været lidt mere
> jævnbyrdig de sidste par år), så havde et tophold
> nærmest pr automatik vundet stort set alle
> kampene..
> MEN sådan en liga har vi ikke haft i Danmark de
> senere år
>
> DERFOR er du nødt til at se på den enkelte sæson
> hver for sig, og i år er det jo korrekt at både
> Randers og Horsens har vist gode takter, og
> Randers har jo bl.a slået os, FCK og AaB
> Esbjerg og FCN kan drille alle hold
Nu tror jeg ikke, du læser mit indlæg. Jeg er helt enig i, at det er jævnbyrdigt i år. Det viser stillingen jo ligesom ret tydeligt. Nu er der dog ingen, der siger, det er jævnbyrdigt , når sæsonen er ovre. Vi kan sagtens komme i en situation, hvor vi ikke er med fremme, fordi vi har sat for mange point til på udebane. Jeg er da helt enig i, at på papiret, kan man måske godt forsvare, at man taber ude til Randers, helt isoleret set, men du kan jo ikke se alle kampene isoleret. Generelt set er du bare nødt til at få nogle flere point på udebane, hvis du vil være dansk mester.
-
Altoriso
vi er helt enige i at der skal flere udebanepoint til hvis man skal blive mester 
Og uden at jeg vil drage den sædvanlige Vision 2011 (
) for meget ind i det, så er det jo også noget af det holdet nok via sin mindre rutine, mangler for at komme det sidste stykke op
Jeg er overbevist om at vi nok skal nå det sidste stykke, om ikke i år så indenfor de næste få år
Selvfølgelig skal vi da også gå efter guldet i år, når nu der foreløbigt ikke er så langt mellem topholdene
Og uden at jeg vil drage den sædvanlige Vision 2011 (
Jeg er overbevist om at vi nok skal nå det sidste stykke, om ikke i år så indenfor de næste få år
Selvfølgelig skal vi da også gå efter guldet i år, når nu der foreløbigt ikke er så langt mellem topholdene
-
Vinding
Han har sku ret Frank
Jeg kan kun give Frank ret, men jeg syntes det med at holdet falder igennem også eksisterede før UEFA cup kampen.
http://www.bold.dk/nyt/?vis=75946
Vinding
http://www.bold.dk/nyt/?vis=75946
Vinding
-
Alagoas
Farlige Frank på bold.dk: ny artikel
Forfriskende ærlighed fra Farlige Frank... mere af det .
Men endnu vigtigere... lad os nu få det gode spil igen http://www.bold.dk/nyt/?vis=75946
Men endnu vigtigere... lad os nu få det gode spil igen http://www.bold.dk/nyt/?vis=75946