KANON

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Altoriso

Re: Horsens

Indlæg af Altoriso »

Nu var det vist sådan at Horsens rykkede op for nogle få sæsoner siden

Dengang snakkede man en del om at holdet via en stram struktur spillemæssigt skulle sørge for at holde sig oppe i SAS-ligaen
Det skulle man vist også 2. sæson, men derfra skulle man så udvide konceptet til at være lidt mere spændende spil osv

Så på sin vis er det vel ikke så underligt at det går bedre for holdet nu, men jeg og de fleste andre, vil jeg tro, er nok meget overrasket over netop den høje placering de har nu

På sin vis kører de jo lidt den samme udvikling som FCM fik bygget sin status op på

FCM "overraskede" selvfølgelig allerede fra dag 1 :-)

Amtrup

Indlæg af Amtrup »

Altoriso Skrev:
-------------------------------------------------------
> Nu var det vist sådan at Horsens rykkede op for
> nogle få sæsoner siden

Hvilket jeg vist også pointerer med facts i mit indlæg...

> Dengang snakkede man en del om at holdet via en
> stram struktur spillemæssigt skulle sørge for at
> holde sig oppe i SAS-ligaen
> Det skulle man vist også 2. sæson, men derfra
> skulle man så udvide konceptet til at være lidt
> mere spændende spil osv

Hvilket jeg også er udmærket klar over. Men nu var det ikke lige det, som jeg svarede på. Jeg svarede på den kendsgerning, at Claus (BW#1145) gav udtryk for, at det ikke var en overraskelse, at Horsens lagde i toppen. Det gjorde jeg dermed med facts fra tidligere sæsoner, hvilket vist pointerer, at det er noget af en overraskelse.

> Så på sin vis er det vel ikke så underligt at det
> går bedre for holdet nu, men jeg og de fleste
> andre, vil jeg tro, er nok meget overrasket over
> netop den høje placering de har nu

Tja, overraskende er det da. Men det lå heller ikke ligefrem i kortene set ud fra de 2 forrige sæsoner.

> På sin vis kører de jo lidt den samme udvikling
> som FCM fik bygget sin status op på

De har da ikke været i nærheden af samme udvikling som FCM. FCM overraskede med topplaceringer i de 2 første sæsoner i superligaen, modsat Horsens, som kæmpede for at undgå nedrykning.

> FCM "overraskede" selvfølgelig allerede fra dag 1
> :-)

Ja, og netop derfor kan man ikke sammenligne Horsens´ udvikling med den, som FCM har haft.

Claus (BW#1145)

Indlæg af Claus (BW#1145) »

Klaphattenes tid er sgu ikke forbi. Nu skriver jeg et pænt seriøst indlæg, og får så er møgsarkastisk svar tilbage i hovedet.
Jeg har fandme ikke været bagklog på nogen måde. Jeg har ikke sagt at Horsens skulle være i toppen efter 14 runder.
Det at Horsens er sluttet som nr 10 to sæsoner i træk vidner sgu da om at de får skrabet point sammen i de kampe, hvor andre oprykkere taber.
Da sæsonen startede, hvem ville du have skudt til nedrykning?
Jeg kan da nævne 3 hold, som jeg er helt sikker på ville slutte i bunden. AGF, VFF og Lyngby. Esbjerg skulle så heller ikke vide sig for sikre. Så er vi pludselig oppe på 8. pladsen, og med en god stime er der heller ikke langt op til 3. pladsen.
Samtidig kan du så spørge alle fra min omgangskreds om hvad jeg sagde om Horsens FØR sæsonstart.
Jeg skød dem til den øverste halvdel af tabellen, og det passer nu meget godt pt.
Tak for kaffe.

PS. Undskyld den hårde tone til andre, men jeg bliver sgu lidt pissed over sådan et svar.

Amtrup

Indlæg af Amtrup »

Claus (BW#1145) Skrev:
> Klaphattenes tid er sgu ikke forbi. Nu skriver jeg
> et pænt seriøst indlæg, og får så er møgsarkastisk
> svar tilbage i hovedet.

Prøv da lige at få en ordentlig tone på. Kan du ikke klare noget konstruktiv kritik, eller hvad? Mit indlæg var bestemt ikke sarkastisk, men blot min mening om emnet. Hvis man ikke regnede Horsens for nedrykningskandidat før sæsonstart, så er der bestemt ikke mange hold, som kan tillades at blive betegnet som nedrykningskandidat. Derfor mener jeg, at det er meget bagklogt, set i lyset af deres nuværende succes, at påstå andet.

> Jeg har fandme ikke været bagklog på nogen måde.
> Jeg har ikke sagt at Horsens skulle være i toppen
> efter 14 runder.

Nej, men du lyder så bedrevidende, da alle de dumme såkaldte "eksperter" før sæsonstart havde gjort Horsens til nedrykningskandidat.
Hvordan kan de da også finde på det, når Horsens 2 år i træk har leveret sprudlende fodbold krydret med en super defensiv og sluttet på en superb 10. plads 2 år i træk? (Host host)

> Det at Horsens er sluttet som nr 10 to sæsoner i
> træk vidner sgu da om at de får skrabet point
> sammen i de kampe, hvor andre oprykkere taber.

Super flot observeret. To 10. pladser betyder sku, at man får flere point end de hold, som rykker ned. Men de fik trods alt færre point end Randers gjorde sidste sæson.

> Da sæsonen startede, hvem ville du have skudt til
> nedrykning?
> Jeg kan da nævne 3 hold, som jeg er helt sikker på
> ville slutte i bunden. AGF, VFF og Lyngby. Esbjerg
> skulle så heller ikke vide sig for sikre. Så er vi
> pludselig oppe på 8. pladsen, og med en god stime
> er der heller ikke langt op til 3. pladsen.

Hmm, før sæsonstart mente jeg, at AGF, VFF, Lyngby og ACH skulle kæmpe om at undgå nedrykning. Og muligvis også at Esbjerg kunne komme derned af.

> Samtidig kan du så spørge alle fra min
> omgangskreds om hvad jeg sagde om Horsens FØR
> sæsonstart.
> Jeg skød dem til den øverste halvdel af tabellen,
> og det passer nu meget godt pt.
> Tak for kaffe.

Nu kender jeg hverken dig eller din omgangskreds, så hvad kan jeg bruge det til? Og desuden var det nu heller ikke din personlige mening, jeg svarede på. Jeg svarede på, at du ikke kunne forstå, hvorfor mange havde Horsens som nedrykker før sæsonstart. Og før sæsonstart var Horsens da en oplagt nedrykningskandidat, når man tager deres to foregående sæsoner i betragtning.

> PS. Undskyld den hårde tone til andre, men jeg
> bliver sgu lidt pissed over sådan et svar.

Ja, det må du nok hellere sige. For der er ingen grund til at komme op i det felt. Hvis ikke du kan holde til at høre andres meninger, så skal du nok ikke skrive herinde.

Hekler

Indlæg af Hekler »

Der var faktisk nogen der allerede før sæsonen havde set Horsens væk fra bunden.
http://www.ulvegraven.dk/read.php?5,549 ... #msg-57678
Ja den anonyme er så mig, og i tråden kan i læse hvad folk sagde dengang.

Claus (BW#1145)

Re: Amtrup Off Topic

Indlæg af Claus (BW#1145) »

Dit indlæg er skrevet med en så overlegen tone at det pissede mig af. Jeg bryder mig ikke om at folk skal tale ned til mig. Hvis du derimod havde kommet med nogle velformulerede og velbegrundede synspunkter havde jeg ikke haft nogle problemer med det.

Amtrup

Indlæg af Amtrup »

Ja, læste også lige den tråd i går aftes. Og der var godt nok ikke mange, som ikke havde regnet Horsens som nedrykker/nedrykningskandidat før sæsonen. Men du var en blandt få, som havde set det komme. Godt set!

Amtrup

Re: Amtrup Off Topic

Indlæg af Amtrup »

Claus (BW#1145) Skrev:
> Dit indlæg er skrevet med en så overlegen tone at
> det pissede mig af. Jeg bryder mig ikke om at folk
> skal tale ned til mig. Hvis du derimod havde
> kommet med nogle velformulerede og velbegrundede
> synspunkter havde jeg ikke haft nogle problemer
> med det.

Nu kan jeg jo ikke gøre for, at du opfatter mit indlæg på den måde. Og jeg kommer da både med velformulerede og velbegrundede synspunkter. Bl.a. gennem mine facts i starten og senere lidt mere skåret ud i pap...

Hekler

Indlæg af Hekler »

Amtrup Skrev:
> Ja, læste også lige den tråd i går aftes. Og der
> var godt nok ikke mange, som ikke havde regnet
> Horsens som nedrykker/nedrykningskandidat før
> sæsonen. Men du var en blandt få, som havde set
> det komme. Godt set!

Det var den samme kamp hvor jeg opdagede hvor meget Kolja rent faktisk snakker under en kamp og på den måde hjælper medspillerne omkring sig...

Jeg er meget begejstret for Horsens spillestil, specielt deres evne til at presse hårdt og så falde dybt tilbage...og omvendet flere gange i en kamp.

Besvar