Undre mig gang på gang over om der overhovedet er det der ligner kontrol af de fans der kommer ind på udebaneafsnittet???
Aldrig har jeg da oplevet noget ligende- På et tidspunkt var man jo glad for at det ikke var K.E. Fisker der var dommer, så var det ikke sikker at vi havde fået lov at spille!!!
En anden ting der også undre mig er at set derfra hvor jeg sidder, Faxe Kondi, så står de kotrollører der skal holde øje med VFF fans blot med hænderne godt begravet i deres lommer uden at foretage sig noget som helst (det var da også koldt igår - tiltrods for at de fyrede vel et sted mellem 5-10 "bomber" af i løbet af kampen.....
Er sikker på at tilstanden på Udebanetribunen igår vil give enhver terrorist julelys i øjnene!!!!
Blot en betragtning fra en FCM fan....
Lasse
Senest rettet af lasse-k 30. okt 2007, 11:21, rettet i alt 1 gang.
Hvis folk vil have noget med ind for de det med ind.
Nok ikke den bedste dag at brokke sig over udeholdes lys når vi selv havde røg på nordea. For mig at se er der en forskel i at have lys og røg på tribunen men som overtrædelse er der jo ingen forskel.
Så længe det kun går ud over dem selv ser jeg ikke det store problem. Og tvivler på at nogen dommer havde stoppet kampen pga den smule røg. Så længe det ikke forstyrer spillet er det vel ok. Og i øvrigt så var det nok mest røgen nede fra Nordea der var tydeligst.
Der bliver lidt ekstra oprydning og rengøring men det er nok også det hele. Og med den rengørings standart der er på udeafsnittet og nordea i disse mdr er det nok til at leve med.
Jeg er enig i, at kontrollen på SAS-Arena er meget mangelfuld. På Nordea-tribunen bliver mange bare dirigeret ind uden at blive visiteret, og dem der bliver visiteret bliver ikke ordentligt visiteret. F.eks. bliver jeg selv mærket på lommerne i min jakke og mine bukser. Det hjælper jo ingenting, hvis man f.eks. har til hensigt at få romerlys med ind på stadion.
Jeg ved af gode grunde ikke, om det forholder sig på samme vis i udebaneafsnittet. Men set ud fra bl.a. gårdagens begivenheder, hvor Viborg-fans talrige gange fyrede romerlys af, så tvivler jeg godt nok på, at der bliver visiteret bedre på udebaneafsnittet.
Den mangelfulde visitation på nordea hænger helt sikkert sammen med at vi ikke har problemer med lys på nordea. Og vil så sandelig da også håbe at der ikke bliver lavet om på det. Syntes det er helt perfekt at behandle fans med den respekt de selv opfordrer til. Hvis Nordea bliver fyldt med lys vil vi helt sikkert blive visiteret en del bedre. Det vil så igen betyde længere kø ved indgangen. Og i væreste fald komme til at genere tifo folket og andre frivillige der idag kam bevæge sig helt frit rundt på stadion.
Kan næsten garantere dig for at folk bliver visiteret bedre på udebane afsnittet. Og da i serdeleshed de klubber hvor man ved der vil komme lys. Men som jeg skrev længere opp så kan du altid få noget med ind hvis du vil.
Sidst vi var ovre i parken blev jeg heller ikke visiteret. Hænger helt sikkert sammen med at der er fokus på de grupper af fans hvor man forventer dette.
Kan sige at jeg for første gang i år (på hjemmebane) blev hevet til siden og visiteret i Søndags. Og jeg blev faktisk visiteret rimeligt grundigt.
Kan helt sikkert godt følge dig i dine betragtninger mht. forholdene på Nordea-tribunen.
Men mht. udebaneafsnittet, så vil jeg da håbe, at du har ret. Jeg er selv med på mange udebaneture, og der bliver man de fleste steder visiteret meget grundigt. Der er ikke så mange steder, der ikke bliver tjekket. Men der er vel måder at få noget lys med ind, hvis det er det man vil. Men helt nemt er det vel heller ikke.
Jeg kan fortælle fra tidliger samtaler med kontrollører fra udeafsnittet, at man har helt styr på folk. For det første bliver folk visiteret grundigt, men det er altså umuligt helt at holde sådan noget ude. Når "de bare står og ser på" er det fordi man ikke vil have uro på tribunen. de går bare op og henter lysene eller lader dem brænde ud, dem der har trukket dem bliver så udpeget og bliver trukket til side næste gange de går ned og henter øl, eller efter kampen. Kunne læse 8 røg på den konto.
Jeg her så også hørt at Viborg sikkert ikke får lov at få flag og bannere med på tribunen næste gang fordi de er blevet brugt til at skjule hvem det er der har trukket lysene.
Jeg er aldrig blevet visiteret så godt som på jeres udebaneafsnit i maj sidste sæson... skoene skulle af og alt var grundigt, det var jo så herligt det var en kvinde der visiterede hehe
Jeg synes også, at kontrollen i Herning fungerer ganske godt. Det er altid muligt at smugle noget ind, også selv om kontrollen er vildt grundig i Herning (og frustrerende, da man står i kæmpe kø og nogle gange misser kampstart og 2 mål...(kun sket en gang)).
Til gengæld er håndteringen ganske god. I stedet for at skabe halvfarlige situationer med tændte romerlys, så venter man til de er brændt ned. Da vi sidst besøgte jeg, kylede en fyr en fadøl af sted, da I scorede. Stille og roligt gik en vagt ned til et minut efter (så man lige kunne falde til ro), og førte ham ud uden at der skulle bruges nogen magtanvendelse.
Der stod en vagt tæt på mig, og han kom smilende op inden kampstart og hilste lige på de omkringstående. Det nedbryder lidt barrieren. Så føler man sig heller ikke så overvåget, og hvis man alligevel ikke gør noget ulovligt, kan man jo være ligeglad.
Man føler sig i hvert fald ikke så overvåget i Herning, som andre steder, hvor de straks kommer flyvende.
Som kritikken fra Galehuset også har gået på med vores egne kontrollører: Brug dog kræfterne på de rigtige ballademagere i stedet for at jagte små børn med et romerlys, der bare vil skabe fest og ballade.