FCM - VFF

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Hausser

Re: FCM - VFF

Indlæg af Hausser »

Selv om vi havde scoret 4-5 mål så ændrer det jo altså ikke noget ved at vi ikke spillede særligt godt. Kan ikke forstå at man ikke vil anerkende det faktum og istedet hengive sig til en temmelig naiv glædesrus, over en sejr mod en af suppens svageste hold, som både var tilfældig og heldig.

Har forklaret ea resultatet selvfølgelig er altafgørende, men spillet er altså ikke noget at falde i svime over, længere er den ikke..

Kasper_Nielsen

Re: Unfair spil af viborg?

Indlæg af Kasper_Nielsen »

Van Colter Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jesper BW1100 Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Le compte Skrev:
> >
> --------------------------------------------------
>
> > -----
> > > Jeg tror det var en forsinket hævn for det
> mål
> > > Christian Olsen scorede i Viborg da 2 viborg
> > > spillere stødte sammen. Der mente VFF
> spillerne
> > at
> > > FCM skulle sparke bolden ud af banen istedet.
> >
> > Haha... Det er sq meget sødt, at i stadig er
> sure
> > over det.. Fatter stadig ikke at i mener bolden
> > skal sparkes ud når vi har en mega chance, blot
> > fordi jeres 2 spillere flæsker hinanden.. (Det
> så
> > forresten glimrende ud)
>
> Lige for at tage den op igen så har det jo ikke en
> skid at gøre med om det er 2 fra samme hold som
> støder sammen. Man sparker bolden ud så den skadet
> kan få behandling

Situationen i Viborg var helt i orden. Fra det øjeblik jeres spillere vælter, går der højst 5 sekunder før den ligger i kassen. Simon Poulsen ser ikke de 2 spillere løbe sammen, og ingen Viborg spillere reagere på det, men koncentrerer sig i stedet om at presse ham. Først da viborg spillerne fandt ud af at der var mål, forsøgte de at undskylde det med at vi skulle have sparket bolden ud.

Rainier W

Re: FCM - VFF

Indlæg af Rainier W »

Jeg er simpelthen ikke enig i at det var så skidt. Bevares det var da bestemt ikke en kamp i Brøndby højder, men i mine øjne var det den bedste kamp vi har spillet siden OB kampen. Ikke fordi jeg er jubelidiot eller naiv, men fordi vi har været nede i en bølgedal hvor spillet slet slet ikke har svinget, og vi for første gang siden OB viste at vi kan finde noget der ligner flow og vilje i spillet.

Bevares Viborg lykkedes i første halveg med at stå højt og stresse os, og gør det derfor en meget lige duel, hvor vi kun i glimt skinner, men alligevel viser Simon Glimt af sine kvalieteter og vi har små perioder med fastholdelse af spillet. Jeg er fuldstændig enig i, at vi specielt i første halveg lider under at eks. Femi starter skidt og laver en del fejlafleveringer, og derefter begynder at spille en del baglæns. Samtidig er jeg også enig i at centerforsvaret 3-4 gange blev fanget i kraftig ubalance når Klimpl skubbede op, og Troest så blev efterladt med to mand når indlægget kom. Men det ødelægger ikke helhedsindtrykket når vi i 2. halveg formår at hæve niveauet en tand.

For de første 30 min (minus Nagels kontra) af 2. halveg er jo nærmest powerplay mod Viborgs mål, og vi formår altså flere gange at spille os frem til 3-4 +90% chancer, og har opløb til endnu flere. Og det skaber vi altså, fordi vi for første gang i lang tid formår at holde fast og får spillet vendt både 3 og 4 gange i et angreb. Samtidig vinder vi (også for første gang i lang tid) rigtig mange 2. bolde (vandt vi 1 mod Esbjerg?).

Derfor er jeg tilfreds med spillet, og havde også været det hvis vi ikke havde scoret til sidst. Der var simpelthen så meget fremgang at spore at det i mine øjne er en smule forkælet at forlange meget mere. Og så er specielt de første 30 min af 2. halveg noget jeg forbinder med rigtig godt fodbold. Nu skal vi bare vise det i længere perioder igen.

Le compte

Indlæg af Le compte »

Jeg er som ikke sur over det. Jeg holder med FCM, men jeg mener at det blev sagt efter kampen i Viborg, at det var sidste gang viborg spillerne ville bruge fair-play i kampe mod fcm. (Det kan være at det blev formuleret lidt anderledes )

Claus J

Re: Elendig indsats...eller bare uheldige??

Indlæg af Claus J »

Shadrak Skrev:
-------------------------------------------------------
> Dommeren var fremragende idag indtil han ikke
> valgte at smide Troest ud og senere ikke dømte
> straffe til os, da Furuseth valgte at parrere
> bolden med hånden på frisparket til sidst, men set
> fra en, der har set kampen på tv, må man bare
> sige, at dommeren idag var usædvanlig god. Til
> gengæld var Frank usynlig og var kun til stede, da
> han heldigt snittede en bold ind, Dadu, Thyge (han
> spillede ellers fremragende) og CM skylder alle et
> mål i næste kamp for deres giga afbrændere og det
> er jo nok der vi i virkeligheden kunne have
> vundet, det handler ikke om uheld. Det er bare
> pisse ringe især af CM og Dadu, deres chancer skal
> ind normalt.

Nu ser man selvfølgelig flere ting i tv og måske endda i langsom gengivelse, så det kan da godt være at dommeren har været bedre end det så ud fra Faxe Kondi tribunen.

Men at han lægger ud med, efter 40 sek. spil, at stå 3 meter fra Baba, mens han bliver omklamret og holdt fast af Balog, for derefter at vinke afværgende, samtidig med han som jeg ser det ikke skrider ind overfor Balog og Steffen højers svinestreger, Troest svinetackling, samt ikke mindst et par situationer eller tre der ligner klokkeklare straffespark (Her mener jeg ikke CM skuespil i feltet!) det er simpelthen ikke godt nok.

Håber han får en lang pause fra SAS ligaen!

kopien

Indlæg af kopien »

Der kunne jeg sådan set godt tænke mig at vide hvad det er VED VORES SPIL der pisser dig af?
Alt det med at vi er en plastikklub uden historie osv osv ved jeg godt du synes men at vores spil pisser dig af undrer mig lidt, for som regel er folk (også ikke-fcm fans) glade for vores spil og kalder det underholdende...

kopi.

Sunds

Re: 2-1

Indlæg af Sunds »

Lidt udenfor den direkte diskussion MEN søger et klip på nettet med højdepunkterne fra viborgkampen...nogen som kan hjælpe ?

Kaareh

Indlæg af Kaareh »

Sunds

Indlæg af Sunds »

Takker :-)

Besvar