"Mht at omsætte chancer til mål. Jeg tror vi er slidte, både fysisk og mentalt. Det er som om at vi efter exit til UEFA slet ikke kan få spillet til at glide så nemt længere, som før.
En anden årsag er måske også at Thyge bruges forkert?
Før han skiftede til BM spillede han jo lige bag Frank, med stor succes som den hængende angriber. Inden da var han prøvet på stortset alle midtbane positioner uden at være rigtig stabil.
Nu er han så tilbage på midtbanen, og selvom han jo er en duracel kanin af format, så er det som om det ikke helt er der vi får mest ud af hans potentiale. Midtbanen virkede til at have mere bid med Salami ved siden af Femi, mens angrebet var forrygende med Thyge lige bag Frank til at skabe ravage.
Det jeg tror, er at Erik har valgt at Baba pt. er bedre end Salami, og derfor må Thyge tilbage for at give plads til Baba. Plus at vi også står med Dadu som gerne vil have sine chancer. Det er en skam i forhold til Thyge potentiale som den hængende angriber, og næsten synd for Salami som virkelig ellers var slået igennem ved siden af Femi.
Så hvis jeg var i Eriks sko, ville jeg prøve at sætte Thyge frem igen. Det var trods alt også i den placering at Thyge blev landsholdsaktuel.
Så må man eventuelt prøve at bruge Baba på fløjen, hans speed og teknik burde være perfekt derude. Vi mangler virkelig også en fløj som kan score mål, og så længe hverken Danny eller Flinta for alvor viser hvad de kan, så er det vel på sin plads at prøve nogle alternativer.
Hvad mener I andre?
Ravnen
--- Happines is not a station you arrive at, but a manner of travelling --- "
Ovenstående blev skrevet af Ravnen i Viborg-tråden. Jeg håber at det er i orden jeg svarer på det i et nyt emne for jeg synes det fortjener sin egen tråd.
Jeg synes nemlig du er inde på noget meget rigtigt.
Din løsningsmodel ville ikke blot løse problemet med Thygesens noget manglende form, den ville eventuelt også løse Babas form (hvis det viser sig at han kan spille kant, dette tvivler jeg dog lidt på) derud over ville den også give noget mere tyngde på kanterne for udover simon og madsen (som har være middelmådig på det sidste) har vi ikke nogle kanter i sasliga-form. Flinta var okay idag, men jeg synes stadig ikke han har nok format.
Lige nu har vi angrebsmæssigt Baba, Frank og Dadu. Baba scorer ikke ret mange mål, ligesom Frank er gået kold (ja jeg ved godt at han scorede idag, men..) Jeg ville gerne se at man prøvede thygesen bag en af disse (formentlig Frank eller Dadu), hvis altså Salami er klar til at præstere som tidligere, for vi skal ikke prøve røll centralt fra start igen, det går galt (hans tempo passer bedre når alle andre på banen er flade efter 75 min. så kan han følge med)
Baba på kant er jeg noget skeptisk overfor, men jeg synes da at det var en mulighed at give ham nogle min. der, eventuel i den kommende pokalkamp.
Baba og Thyge
-
Ravnen
Re: Baba og Thyge
Det er da helt i orden. Godt at høre jeg ikke er alene om Thyge-betragtningen.
Mht. Baba så er det også et løst skud. Umiddelbart virker han til at have kvaliteterne til at gøre det som gennembrudsspiller. Jeg er i tvivl om hvorvidt han er kynisk/effektiv nok til at blive en rigtig god angriber, han bliver meget tæt markeret inde på midten og slår indimellem lidt op i banen over det, mens han ude på fløjen vil få mere plads til at vise sine kvaliteter.
Mht. Baba så er det også et løst skud. Umiddelbart virker han til at have kvaliteterne til at gøre det som gennembrudsspiller. Jeg er i tvivl om hvorvidt han er kynisk/effektiv nok til at blive en rigtig god angriber, han bliver meget tæt markeret inde på midten og slår indimellem lidt op i banen over det, mens han ude på fløjen vil få mere plads til at vise sine kvaliteter.