FCM - VFF

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Kent

Re: FCM - VFF

Indlæg af Kent »

Jeg synes folk er alt for kritiske. Det virker som om alt andet end samba-fodbold ikke er godkendt.

Som jeg ser kampen i dag, får VFF et pisse-heldigt mål, men ellers sidder vi på kampen og producerer flere chancer end længe set, og kun manglende skarphed (specielt Claus Madsen), decideret uheld (fx Baba der header bolden lige i hovedet på en eller prisgivet Alvbåge) samt en dårlig dommerpræstation (der kunne godt være dømt min. 1 straffe) gør, at vi ikke vinder kampen klart.

Selvom vi altså på ingen måde har marginalerne med os, så kæmper vi videre, og tror på sejren hele vejen, og det er faktisk vores bagerste mand, der i 3. minuts overtid jagter en umulig bold, som afgører kampen. At folk så kan efterlyse gejst og fight, kan jeg kun ryste på hovedet af.

3 point på kontoen samt spillemæssig fremgang, mod et hold der brugte rigtig meget energi at holde defensiven - hvad er det mere, som folk vil have?

Kasper_Nielsen

Unfair spil af viborg?

Indlæg af Kasper_Nielsen »

Jeg lod mærke til, at der på et tidspunkt i 2. halveg, var en vibår spiller i græsset. Dommeren fløjter, mens FCM har bolden. Ved dommerkastet undlader vibår at smide den ned til os. Tager jeg fejl?

Claus J

Re: Karakterer

Indlæg af Claus J »

Hausser Skrev:
-------------------------------------------------------
> Martin Raska -7- Vigtig vigtig redning til sidst,
> men pludselig igen alvorlige sæbehandsker ved
> dødbolde?

Uenig skal have 8, reddede 2-3 mand til mand situationer, vist dog lidt usikkerhed et par gange i feltet.

> Kolja Afriyie -8- Fin kamp, par dumme boldtab men
> ellers god.

Enig.

> Maros Klimpl -8- Alvorligt indblandet i målet, men
> redder ellers tre point til os, vigtigt!

7, sejlede rundt sammen med Troest i forsvaret, forærede VFF bolden ved målet.

> Magnus Troest -7- Samme kritik som tidligere og
> vel ret beset heldig med at blive på banen

Enig

> Leon Jessen -9- MOM. God i overlabs og meget med
> fremme. Flot kamp
>
> Claus Madsen -8- Fighter og spiller godt, men
> burde have scoret.

8 godkendt indsats, men det hovedstød skulle have været i mål, alt for ringe afsluttet i et (næsten) tomt mål

> Ajilore Oluwafemi -7- Slet ikke konstruktiv nok i
> sit spil, spiller alt for meget bagud idag.

Enig

> Mikkel Thygesen -7- Lidt heldig assist, og ellers
> noget anonym.

Enig

> Simon Poulsen -8- Par gode rushs

8 Spiller ok kamp,

> Baba Collins -8- Utrolig stærk

8 med pil ned, gjorde det ok ind imellem, men blev flere gange nedlagt af Viborgs forsvar, især når bolden var et andet sted på banen, og dommeren kiggede væk.

> Frank Kristensen -7- Scorer heldigt, men ellers
> lykkedes han med meget lidt

8 Syntes han gjorde det ok

> Dennis Flinta -7- Nogenlunde indhop. Laver et par
> gode ting, men virker endnu ikke helt oppe i
> gear.

8 med pil op, syntes faktisk han gjorde det godt, kan med tiden blive en gevinst for os, viser mere idag end Danny O har gjort siden sin ankomst til klubben.

> Sergei Dadu -ub-

8 giver liv i front, var direkte uheldig med sin afslutning på stolpen.

> Adigun Taofeek Salami -ub-

7 med pil op, viste enkelte gode indgreb, men havde det lidt svært ikke mindst med mange bolde der blev losset over ham, mod angriberne.

Rainier W

Indlæg af Rainier W »

Fuldstændig enig.

Det jeg så var altså også et hold der spillede den bedste kamp i noget der ligner en måned. I 2. halveg er det jo rent powerplay, og selvom Viborg forsvarer sig flot kommer vi frem til 4-5 chancer der med bare 2 pct. mere held giver mål.

- Baba der header lige i hovedet på Albåge (der ellers havde givet op.
- Franks hovedstød efter Flinta's indlæg
- Dadu's stolpe ud

Og så har jeg både glemt nogle, og ikke nævnt de mange lige ved og næsten situationer vi har.

I stedet var det måske værd at finde de positive briller frem og notere sig:

- en fremragende præstation af Leon
- en rigtig solid kamp af Kolja
- en Thygesen som jeg synes havde sin bedste kamp siden skiftet tilbage (ikke at jeg var så imponeret indtil nu, men alligevel)
- og ikke mindst et indhop af Flinta der viste at han i hvert tilfælde er langt mere skarp end Danny pt.

Edit: Og så sad jeg forresten i dagens anledning på Steff Houlberg og havde derfor førsteparket til alle de tvivlsomme straffesituationer der var, og i mine øjne var det ene og alene hånden til sidst der burde give straffe.

Synes dog hverken Thyge eller Frank filmede, det var bare gode tacklinger. (Sionko kunne lære lidt).

Jesper BW1100

Re: Unfair spil af viborg?

Indlæg af Jesper BW1100 »

Kasper_Nielsen Skrev:
> Jeg lod mærke til, at der på et tidspunkt i 2.
> halveg, var en vibår spiller i græsset. Dommeren
> fløjter, mens FCM har bolden. Ved dommerkastet
> undlader vibår at smide den ned til os. Tager jeg
> fejl?

Det mener jeg du gør ja. For jeg er ret overbevist om at vi har smidt bolden væk, da dommeren fløjter :)

Casper Søe

Indlæg af Casper Søe »

Vi havde lige erobert den tilbage, måske fordi viborg mener den tilhørte dem, da Klimpl lavede et frispark, ligesom dommeren kiggede væk, og det var det der var skyld i vi fik bolden.

Le compte

Indlæg af Le compte »

Jeg tror det var en forsinket hævn for det mål Christian Olsen scorede i Viborg da 2 viborg spillere stødte sammen. Der mente VFF spillerne at FCM skulle sparke bolden ud af banen istedet.

Ravnen

Re: Elendig indsats...eller bare uheldige??

Indlæg af Ravnen »

Vi skabte meget mere end mod Esbjerg, så indsatsen var ok. Det kneb dog med at få det omsat til mål.

Vi er nr 1, men hold da op top 5 er tæt. Hvis Aab vinder kommer de op på 2 pladsen a point med os.

JesperFCM

Indlæg af JesperFCM »

"Elendig indsats" - "Heldigt"...

Vi vandt - Vi ligger nr. 1!

Jeg er sgu stolt over at være FCM fan!

Jean / BW# 1238

Tabellen...

Indlæg af Jean / BW# 1238 »

Ravnen Skrev:
> Vi er nr 1, men hold da op top 5 er tæt. Hvis Aab
> vinder kommer de op på 2 pladsen a point med os.

Ja, det er tæt.

Lad os håbe at OB og BIF spiller 0-0, så er OB 4 point efter os.

bobthebuilder_dk

Indlæg af bobthebuilder_dk »

Jeg mener helt klart at det netop var unfair spil !!

Jeg opfattede situationen på helt samme måde som dig kasper...

Svinsk! Jeg tror heller ikke fcm spillerne fattede helt hvad der skete ??

HKP

Indlæg af HKP »

Kent Skrev:
> Jeg synes folk er alt for kritiske. Det virker som
> om alt andet end samba-fodbold ikke er godkendt.
>
> Som jeg ser kampen i dag, får VFF et pisse-heldigt
> mål, men ellers sidder vi på kampen og producerer
> flere chancer end længe set, og kun manglende
> skarphed (specielt Claus Madsen), decideret uheld
> (fx Baba der header bolden lige i hovedet på en
> eller prisgivet Alvbåge) samt en dårlig
> dommerpræstation (der kunne godt være dømt min. 1
> straffe) gør, at vi ikke vinder kampen klart.
>
> Selvom vi altså på ingen måde har marginalerne med
> os, så kæmper vi videre, og tror på sejren hele
> vejen, og det er faktisk vores bagerste mand, der
> i 3. minuts overtid jagter en umulig bold, som
> afgører kampen. At folk så kan efterlyse gejst og
> fight, kan jeg kun ryste på hovedet af.
>
> 3 point på kontoen samt spillemæssig fremgang, mod
> et hold der brugte rigtig meget energi at holde
> defensiven - hvad er det mere, som folk vil have?

Jeg vil give dig fuldståndig ret. Vi bør være godt tilfredse!

Som du siger, kan man ikke altid forvente samba-bold. Holdet er nede i en lille spillemæssig krise for tiden, men man får dog produceret nogle gode chancer og de kæmpede idag til sidste sekund!.

Men, der er altså to ting der skal arbejdes med: Spillerne skal til igen at vise fra starten af kampene, at på SAS er det FCM der styrer. Det har der været lidt problemer med på det seneste. Det andet der bare bør blive arbejdet intensivt på, er afslutningerne. Vi er ekstremt uskarpe....

Bliver de to ting forbedret, tror jeg vi kan blive der hvor vi ligger nu...

Hausser

Indlæg af Hausser »

Spørgsmålet er blot om du ville have haft den samme mening hvis nu ikke Alvbåge havde foræret os sejren..

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Le compte Skrev:
> Jeg tror det var en forsinket hævn for det mål
> Christian Olsen scorede i Viborg da 2 viborg
> spillere stødte sammen. Der mente VFF spillerne at
> FCM skulle sparke bolden ud af banen istedet.

Haha... Det er sq meget sødt, at i stadig er sure over det.. Fatter stadig ikke at i mener bolden skal sparkes ud når vi har en mega chance, blot fordi jeres 2 spillere flæsker hinanden.. (Det så forresten glimrende ud)

Kent

Indlæg af Kent »

Hvis ikke vi havde scoret til sidst, havde meldingen fra min side været, at det var for ringe at vi ikke evner at få omsat vores chancer til sejr (hvilket også er noget jeg påpeger i det første indlæg). Men ellers synes jeg ikke, der er så meget at klage over, hvis man ser på det spillesmæssige - naturligvis spiller vi ikke fantastisk, men vi skaber det antal chancer vi skal for at vinde kampen.

Nu endte kampen så med en fortjent sejr til os, men vi burde have lukket kampen tidligere. Men jeg har svært ved at se det fornuftige i at være alt for kritisk. Naturligvis er der ting, der kan gøres bedre, men det primære er spillet, chancerne og sejren. Det sekundære er så de ting, der stadig kan forbedres (udnyttelsesprocenten, langskud m.m.). Der er folk herinde, der primært hæfter sig ved det negative, og det synes jeg er et forkert valg i dag. Så ringe var det bestemt ikke, og hvis marginalerne havde været med os tidligere i kampen, havde vi måske vundet 3/4-0.

Besvar