Nu var jeg ikke til stede i kampen mod EFB, men har kigget det meste af tråden igennem og har hørt en del fra nogle forskellige aktive og knap så aktive på Nordea hvad det var der skete i mandags..
Jeg vil her kommentere lidt udfra mine EGNE personlige synspunkter udfra en del af de kommentarer der har været igennem tråden, derfor kan det godt blive lidt langt. Fordi det er fra flere forskellige debattører har jeg ikke kunne citere indlæggene
Hekler:
Hvad er det man vil?
Idéen har fra start så vidt jeg er orienteret og har fulgt med at man vil få samlet de mange unge på tribunen, dem som virkelig vil yde noget hver gang og som ikke er genereret af at der er flag i vejen for at man lige kan se kampen på nogle tidspunkter. Dem vil man gerne få samlet på tribunen så de kan stå sammen og give den gas. Derfor har fokuset ikke ligget på den ældre generation på tribunen (No offense) som ikke er vilde med de flag der er i vejen for udsynet osv.
Det har på intet tidspunkt været idéen at man ville "stjæle" folk fra Black Wolves, for vi ønsker intet dårligt for dem. Bare en fælles respekt overfor hinanden at man har forskellige måder at gå til fodbold på som ALLE bør respektere og samlet bør man kunne finde en løsning på dette.
Samlet kan vi vinde - splittet vil vi tabe, sådan udtrykte Brøndby´s fans sig engang og dette er noget jeg mener rammer godt på vores tribunesituation lige nu. Vi bliver nødt til at få klaret det her sammen så vi ALLE gerne skulle kunne accepter eller i hvert fald kunne leve med den løsning der nu gerne skulle komme.
Alt i alt så tror jeg faktisk i lige skal have snakket sammen om hvad fanden meningen med hele projektet er..
Det er også igang over hele linjen ved jeg.
Men jeg tror faktisk at de fleste er enige med hinanden om hvad de vil.
Thomas Lund:
Jeg bifalder naturligvis initiativet ved at nogle unge går sammen for at skabe bedre stemning (gi' den max gas), men hvad er årsagen til at man rykker så langt ud til højre?
Tak for det, det er godt at høre (:
Jeg tror årsagen har været at man ikke har villet genere dem på de bagerste rækker med flagene, derfor rykkede de ud til højre (måske for langt, men man lærer vel af sine fejl?)
Desuden kunne jeg godt tænke mig at vide om man ønsker at flere synger med og støtter holdet, eller om målet er selvpromovering og at skille sig ud?
Idéen med det hele har været at man gerne vil forsøge at skabe en bedre stemning, det har så været naturligt for de fleste i gruppen (bl.a. tidl. TIFO-folk) at der kom flere flag på Nordea.. Det er noget der er blevet snakket om bl.a. herinde meget længe fordi det giver en visuel meget fed effekt. Man har prøvet at arrangere maledage i TIFO osv. for at få flere til at have flag med OG bruge dem.. Det er endnu ikke lykkedes inden gruppen her kom med flag og brugte dem flittigt. Jeg synes det giver en fed effekt under sange osv. når flagene er oppe så man virkelig fornemmer der er gang i folk på tribunen.
Målet har på ingen måde været selvpromovering, men tror det er helt naturligt når en gruppe begynder at skille sig lidt ud ved man har flag med som bruges under kampene og man giver sig rigtig meget for stemningen at der så kommer fokus på dem. Nu er dette jo selvfølgelig ikke målet med gruppen, men tror det er noget der automatisk kommer her i starten af et nyt projekt, det samme kom vel egentlig da man satte capotårnet op hvor der kom en masse fokus på det og generelt på stemningen?
Hvad gør vi nu??
- Tror det er nødvendigt at man i fællesskab, BW og den nye gruppe får sat sig sammen og bliver enige om en fælles vej så det IKKE ender som i Viborg..
En lille rykning af ASA kunne være fornuftigt, lad gruppen stå hvor de stod sidst, men ryk ASA lidt den vej så det starter ved den nye gruppe og slutter på midten af Nordea. Mange herinde har nævnt at venstre side af Nordea (set ned mod banen) er meget død i kampene, derfor gør det vel heller ikke noget hvis dem der synger og ser bold rykker lidt væk fra venstre siden men lidt tættere på opgangen over Faxe?? Selvfølgelig skal Capo tårnet så rykkes med så det kan koordineres samlet.
Hvad vil folk sige til det ?
Kan man acceptere det, eller vil man ikke det for så fik den nye gruppe lov til at bestemme over os der altid har stået på midten?
Lad os få vendt debatten lidt over i hvad der kan gøres så vi kan få det her til at lykkedes og måske forbedre stemningen på SAS, for det er vel det de fleste herinde vil? I stedet for det bliver en ordkrig om det var godt det i mandags eller ej så lad os tænke på fremtiden!
Hvad skal vi gøre?? Kom med forslag og idéer i massevis, det her går jo tydeligvis ikke
/Meyhoff - INGEN OVER KLUBBEN!!