FCM Ultra boys på skovtur?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Dennis (BW2479)

Re: FCM Ultra boys på skovtur?

Indlæg af Dennis (BW2479) »

Jeg vil nok mere sige 100% af det er stemningen. Ellers kunne jeg sidde derhjemme at se den på tv, der er udsynet klart i top. Tror lige Lund med det indlæg har slået det ASA ihjel som han selv har været en forkæmper af. Spørgsmålet er bare hvor langt til højre vi skal flytte os for ikke at irritere nogen?

Kent

Indlæg af Kent »

Jeg er helt enig i, at man bør flytte ASA.

Et af problemerne med nydere opstår jo fordi ASA er placeret der hvor udsynet er bedst på Nordea. Derfor er der mange, der vil placere sig der, fordi det er der, man ser bedst. Hvis man istedet flyttede det ud i siden, vil det kun være dem, der er interesseret i at skabe stemning, der ville gide stå der.

En anden ting er også, at efter storskærmen er kommet op - og især reklamen over den, så går der rigtig meget lyd tabt. Storskærmen virker som en lydmur og blokerer rigtig meget for lyden. Jeg har bemærket en tydelig nedgang i volume fra Nordea, siden storskærmen kom op. Derfor vil det hjælpe at komme ud til siden, da mere af lyden så ville kunne komme ud over arenaen.

Så det er på mange måder en en god idé at flytte ASA.

Dennis (BW2479)

Indlæg af Dennis (BW2479) »

En anden gruppe det ville gavne vil være nyderne der kan få deres elskede plads så tæt på midten som muligt. Spørgsmålet er bare hvor mange der står på midten for at synge. Eller om de fleste synger for at få lov til at stå på midten?

Det er jo blevet snakket om det her længe uden at der har været stemning fo rat flytte. Selvom ingen kan være i tvivl om at det er det eneste rigtige.

LarsK

Indlæg af LarsK »

Det er det eneste rigtige. Væk fra midten, væk fra skærmen, og væk fra børnefamilierne der vil ha de bedste pladser midt for!

Lad os starte på søndag.

/Lars

Thomas Lund

Indlæg af Thomas Lund »

Jeg tror faktisk at de fleste på Faxe (i Brøndby) ser fodbold imens de synger.

Jeg syntes faktisk at jeg påpeger en væsentlig problemstilling her:

Der er en del der synger på Nordea, men dem der står med flag risikerer at genere nogle af dem der synger uden at flage, så meget, at det skaber splittelse.

Jeg kan være bedøvende ligeglad med det. Nu har jeg påtalt det og det så ud til at man vælger ikke at forholde sig til det. Så kan man jo vælge at vente til man står ude på tribunen og der opstår småskænderier og der er nogle store gutter, der truer en med en omngang klø, for det tror jeg sgu at det ender med.

Lund

Søren Ross

Indlæg af Søren Ross »

Oh My God...

Få lige jordforbindelse.

Hvis nogen ender med at skal true sig til en plads i midten må jeg godt nok brække mig så meget det aldrig er set mage før.
Det er da den mest kiksede måde at løse situationer internt på ??
Jeg tror bare flagdrengene må rykke tilbage over trappen og så ellers håbe på at dem fra midten OGSÅ mener det handler om SAMLET opbakning.. og derefter følger efter den vej.

Jesus Christ !

/Ross

Thomas Lund

Indlæg af Thomas Lund »

Slap nu af!

Jeg skrev bare at jeg tror at der kommer konflikter hvis man stiller sig ind på midten og flager i vildskab. Det var fanme ikke søde og rosende ord der kom fra dem omkring mig da flagdrengende flyttede sig ind på midten igår.

Men det ser jo ud at alle(!?) er enige om at flytte ud til siden og så er alle problemer jo løst inden de er opstået.

Lund

LOOFT

Indlæg af LOOFT »

Okay hva sker der lige her? Vi stillede os frivilligt derud!!! da vi ikke vil være til gene for andre... vi blev tigget af flere folk om at komme tilbage til ASA, når vi så kommer tilbage bliver folk sure over vi har flag med! hvad er lige idéen med det?
Vi vil gerne flage, vi yder den visuelle støtte og synger.

Idéen med at flytte som Ross påpegede tidligere, er måske ikke så dum, det vil da være et forsøg hver...

Nu har jeg snakket med et par stykker om det visulle på nordea, og selv min gamle far der sad på Handelsbanken synes det så godt ud! Lund jeg tror du er lidt alene med din holdning, men vi skal have fundet en fælles løsning. Vi er bestemt ikke ude på at skabe splid, så kom med dit forslag til en løsning? Ellers bliver det jo bare som mod EFB igen. Som der er blevet sagt så mange gang før, skal der være plads til alle

Thomas Lund

Indlæg af Thomas Lund »

Ja det ser unægteligt ud til at jeg er alene med min holdning, men nu foregår debatten også primært mellem mig og alle dem der stod med flagene, samt Kent, som befinder sig under et tæppe på Handelsbanken tribunen.

Jeg har skrevet at jeg syntes at i skal droppe de flag og stille jer på midten. Jeg syntes ikke at de er så skide vigtige, men det er selvfølgelig træls at få at vide når man lige har brugt tid på at lave dem. Fint nok at spillere og folk på andre tribuner syntes at det ser flot ud. Det ville jeg også syntes hvis jeg sad derovre.

Nu er det bare sådan at jeg også er en af dem der synger med og spørgsmålet er hvor mange man kan rykke rundt med. Nogle af os der står på Nordea er allerede gået på kompromis med hvor meget vi kan se ved at rykke over på Nordea fordi vi gerne vil bidrage med stemningen og nu skal vi så rykke ud til siden fordi så kan man bedre høre og se os på resten af stadion og så generer vi ikke nogen?

Så lige en gang mere for prins knud:
Jeg syntes at midten af Nordea skal tilhøre dem der synger, men jeg syntes ikke at der skal flages væsentligt meget under kampen. Det er den vokale opbakning der er vigtig IMO.

Og så lige en sidste sidebemærkning:
Jeg ved ikke hvor nogle af debattørerne får det fra, at jeg tror at jeg skal bestemme hvad i skal og ikke skal gøre. Jeg har en holdning til det og den kommer jeg med. I kan så vælge at være enige eller uenige og modargumentere eller lad være og så ellers gøre hvad i har lyst til. Det er sguda belastende at se jer gøre jer selv til små uskyldige selvopofrende fans fordi i får en smule kritik, selvom i giver klubben støtte. Jeg har selv taget så meget lort og kritik i de otte år jeg har støttet FCM, at det virker som en gang tuderi.

Lund

Altoriso

Re: FCM Ultra boys på skovtur - Forslag !

Indlæg af Altoriso »

Nu er jeg ikke nået alle indlæggene igennem, men vil gerne byde ind efter Kopiens indlæg :-)

Jeg så jo kampen hjemme fra sofaen på Sjælland, og jeg lagde naturligvis mærke til at der blev flagret en del igennem kampen
Det undrede mig da lidt, men frem for alt så glædede det mig helt vildt at se !
Vi har qua vores sorte farver temmeligt svært ved at lave noget flot rent visuelt under kampene, og her var dette jo et glimrende eksempel på noget fedt !

ASA er vel som ordet hentyder til et "syngeområde" ?
Ved dog godt at det også går som et "stemningsområde"

Jeg vil godt endnu engang, engang foreslå, at man laver et stemningsområde nede i hjørnet tættest på Faxe-tribunen
Hvis man nu havde en masse flag osv dernede, SAMTIDIGT med at man feks via højttalersystemet kunne koordinere sangene, ville der også kunne opstå bedre synergieffekt på de to tribuner ( hen af vejen... )
Altså at både folk på Faxe og Nordea ville deltage mere i stemningen

I Parken har man i mange år sagtens kunne hamle op mod Nedre C, men efter Urban Crew lavede ny stemningstribune er det sgu blevet ret svært derinde...

Esben

Indlæg af Esben »

Søren Ross Skrev:
-------------------------------------------------------

> Drengene med flagene bliver stående over opgangen.
> Og de singers der er på midten rykker lidt længere
> den vej - således afstanden bliver mindre.
> Hvis de beholder pladsen over opgangen er det jo
> fint.. så generer man ikke ret mange.
> Samtidigt kunne vi vælge at flytte capotårnet
> nogle meter den vej, og derved lette
> kommunikationen mellem grupperne.
>
> Tror det vil være den bedste løsning.. Alle må
> være villige til at give sig lidt for at det
> kommer til at køre optimalt.
>
> Og med ovenstående løsningsforslag er der stadig
> plads til alle.
>
> /Ross

At capotårnet og ASA ville være bedre tjent med at stå længere til højre, har mange nok vidst i lang tid.. Nu med den nye stemningsgruppe til højre, er det bare blevet helt indlysende at det er vejen til bedre stemning.

Vi får nok ikke "familietribune" omdømmet væk fra Nordea lige foreløbig, men ved at rykke væk fra midten, tror jeg det vil være nemmere at få alle stemningsskabere til at stå sammen.

Jeg er klart for et ASA med masser af flag, så håber(og tror) ikke det er noget som forsvinder igen..

Esben

Hekler

UBM hvor skal vi hen du?

Indlæg af Hekler »

Jeg må sige jeg er 100% enig med Lund.

Jeg mener UBM har et usædvanligt stort forklaringsproblem.

Hvad er det man vil?
Vi man en bedre stemning eller vil men sit eget lille ego, fanatikos kopi program hvor man skiller sig ud, fordi man ikke vil ofre kræfterne på at få andre med?

Det var jo ikke nogen hemmelighed, for os andre hvad der ville ske når i stillede jeg derover hvor i gjorde mandag aften. Vi ved man ikke kan synge sammen med nogen der står så langt væk. Vi ved at man ikke kan holde takt med trommen, og vi ved at specielt en enkelt af de sange som er kommet på repetoriaret her på det sidste bare ikke funker, uanset hvor meget man insisterer.

Jeg troede at det var åbenlyst for jer alle da jeg i halvlegen var ovre og snakke med jer, og hvor flere rent faktisk sagde at i var enige og ville flytte ind i midten.

Det eneste i har formået er at efterlade alle de folk der står i midten og synger hver kamp, med en fornemlese af, hvad fanden har de gang i?? Og hvorfor sker det nu og uden varsel?

Hvis det er fordi i vil stå med de skide flag under kampen som alle de andre gør, så tag da for helvede ved lære og se alle de andre står nede foran. Stil jer foran capotårnet, og så kan det være det skal flyttes ned til kanten hvad ved jeg. Men det andet fungere i hvert fald ikke.

Alt i alt så tror jeg faktisk i lige skal have snakket sammen om hvad fanden meningen med hele projektet er fordi jeg kan i hvert fald høre mindst 3 forskellige forklaringer lige nu.

Hekler

Indlæg af Hekler »

Dennis (BW2479) Skrev:
> Dermed siger du at asa fungerer sin nyværende
> form. Tror jeg tilgengæld at du er nogenlunde ene
> om at syntes.

Det siger han overhovedet intet om.
Men der skal jo ikke den store tankekraft til at se, at der er opstillet en ligning fra jerges side som ikke kan løses, hvis der skal være andre end jer med.

Hekler

Indlæg af Hekler »

Jon Damsgaard Skrev:
> Jeg mener også det er en del af ASA det med at
> flage!!

Det er sku sjovt nok flagene så først er kommet i mandags??
Og iøvrigt pudsigt at der ikke har været debat om dem fx her på ulvegraven som ville være det naturlige sted for mig at se.

Esben

Indlæg af Esben »

Thomas Lund Skrev:
> Ja det ser unægteligt ud til at jeg er alene med
> min holdning, men nu foregår debatten også primært
> mellem mig og alle dem der stod med flagene, samt
> Kent, som befinder sig under et tæppe på
> Handelsbanken tribunen.
>
> Jeg har skrevet at jeg syntes at i skal droppe de
> flag og stille jer på midten. Jeg syntes ikke at
> de er så skide vigtige, men det er selvfølgelig
> træls at få at vide når man lige har brugt tid på
> at lave dem. Fint nok at spillere og folk på andre
> tribuner syntes at det ser flot ud. Det ville jeg
> også syntes hvis jeg sad derovre.

Det er jo så bare der, vi er uenige.
Jeg synes klart det er vigtigt at vise at man er der, og ikke kun så det kan høres. Også så det kan ses

>
> Nu er det bare sådan at jeg også er en af dem der
> synger med og spørgsmålet er hvor mange man kan
> rykke rundt med. Nogle af os der står på Nordea er
> allerede gået på kompromis med hvor meget vi kan
> se ved at rykke over på Nordea fordi vi gerne vil
> bidrage med stemningen og nu skal vi så rykke ud
> til siden fordi så kan man bedre høre og se os på
> resten af stadion og så generer vi ikke nogen?
>
> Så lige en gang mere for prins knud:
> Jeg syntes at midten af Nordea skal tilhøre dem
> der synger, men jeg syntes ikke at der skal flages
> væsentligt meget under kampen. Det er den vokale
> opbakning der er vigtig IMO.

Det er så bare der jeg synes den går helt galt. Vi ejer sku ikke midten af Nordea. Hvorfor skal det være midten. Det vigtigste er at vi står et sted hvor vi kan stå samlet og give den bedst mulige støtte, ikke der hvor vi ser bedst!!

> Og så lige en sidste sidebemærkning:
> Jeg ved ikke hvor nogle af debattørerne får det
> fra, at jeg tror at jeg skal bestemme hvad i skal
> og ikke skal gøre. Jeg har en holdning til det og
> den kommer jeg med. I kan så vælge at være enige
> eller uenige og modargumentere eller lad være og
> så ellers gøre hvad i har lyst til. Det er sguda
> belastende at se jer gøre jer selv til små
> uskyldige selvopofrende fans fordi i får en smule
> kritik, selvom i giver klubben støtte. Jeg har
> selv taget så meget lort og kritik i de otte år
> jeg har støttet FCM, at det virker som en gang
> tuderi.
>
> Lund

Du må sku undskylde, men det lyder lidt som at du tuder.. Du sidder og beklager dig over at du skal gå på kompromis med dit udsyn, bare fordi du vil bidrage med stemningen og ikke sidder med et tæppe over dig på handelsbanken. Er det for hårdt at gå på kompromis, må du jo bare lade være med at stå på Nordea. Det er dit eget valg!...

Besvar