FCM Ultra boys på skovtur?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Thomas Lund

FCM Ultra boys på skovtur?

Indlæg af Thomas Lund »

FCM Ultra Boys (eller hvad i nu kalder jer selv) Jeg undrer mig lidt over gårddagens stunt med at rykke langt ud til højre på Nordea.

Jeg bifalder naturligvis initiativet ved at nogle unge går sammen for at skabe bedre stemning (gi' den max gas), men hvad er årsagen til at man rykker så langt ud til højre?

Jeg er bange for at i ender i samme situation son fanatikos/SU i Viborg, der skiller sig så meget ud fra mængden, at man skaffer sig fjender i stedet for venner.

Personligt følte jeg mig voldsomt generet af jeres flag, og jeg kunne se på andre at de havde de på samme måde, da i rykkede hen i midten det sidste kvarter, hvilket resulterede i at flere af os ikke sang med. Nogle folk råbte også til jer at i skulle få flagene ned.

Desuden kunne jeg konstatere, at koordineringen med trommen og capo heller ikke fungerede da i stod ude til højre.

Desuden kunne jeg godt tænke mig at vide om man ønsker at flere synger med og støtter holdet, eller om målet er selvpromovering og at skille sig ud?

Lund
Senest rettet af Thomas Lund 28. okt 2007, 23:12, rettet i alt 1 gang.

Casper Søe

Re: FCM Ultra boys på skovtur?

Indlæg af Casper Søe »

Enig, tænkte nøjagtig det samme, jeg stillede mig derhen af, for at være med til at synge, men det blev sku aldrig helt godt, måske er "i" nogle af dem der skaber stemmning, men i kan sku ikke selv, i har brug for dem der står i midten og synger, men som måske ik vil hoppe og danse med flag i hånden hele tiden, til virkelig at få en høj vokal, start i midten! ellers mega fedt initiativ!

EDIT fandt i vel os selv ud af det jeg lige har skrevet, og vel os derfor i rykkede jer derind tilsidst

LOOFT

Indlæg af LOOFT »

Det var ganske enkelt for at prøve noget nyt! Vi bliver jo nødtil at eksperimentere lidt for at få stemningen på det maksimale... Problemet er bare som du selv siger Lund, folk bliver sure over vores flag, over opgangen er der ingen der kan klage over det, for er kun os. Vi modarbejder ikke fanklubben på nogen måder, vi vil bare have fest og farver og ikke mindst en super god stemning.

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Thomas Lund Skrev:
-------------------------------------------------------
> hvad er årsagen til at man rykker så langt ud til højre?

Du kommer selv ind på, at du blev generet af flagene, det er forklaring 1 på, hvorfor vi rykkede til højre - for at genere færrest mulige. Vi er godt klar over, hovedparten af folk ikke er tilfredse med, at have et flag foran sig gennem dele af kampen.
Årsag 2 er, at der simpelthen er bedre plads til højre. Det er lettere at samle folk, når der er mere end 2 trin at stå på, og derved få gang i folk.

> Desuden kunne jeg godt tænke mig at vide om man
> ønsker at flere synger med og støtter holdet,
> eller om målet er selvpromovering og at skille sig
> ud?

Jeg ved ikke, hvad du bygger det sidste på ?
Selvfølgelig ønsker vi, at hele Nordea en dag står og synger for fuld kraft. Jeg ser ikke tegn på andet ?

I går var et forsøg, for at se hvordan tingene ville hænge sammen, når der "forsvandt" 20-30 stemningsskabere fra midten. Deraf lærte vi, at det desværre nok ikke gavner stemningen - afstanden er åbenbart for stor.

Der bliver internt evalueret på resultatet af i går - hvad konklusionen bliver, ser vi søndag.

Peter Ross

Hekler

Indlæg af Hekler »

Jeg synes bare i kan lære noget her: http://www.2play.no/video/2188

Dennis (BW2479)

Indlæg af Dennis (BW2479) »

Ik igen Lund. Ja vi allesammen skuffet over resultat igår og over stemningen. Men hvis du ikke har andet end brok og selvmodsigelse så hold det for dig selv. Først brokker du dig over at vi står til højre. (hvilket udelukkende var for ikke at forstyrre nogen med flagene) Bagefter brokker du dig over at vi står i midten. I må ikke flytte jer fra ASA se at kom tilbage og lad så i øvrigt være med at larme sådan. Er det det du mener? Du er ude hvor du ikke kan bunde nu lund. Og for øvrigt skal du da ikke blande dig i hvor jeg eller andre står?

Skaber fjender? Hvem skulle det vare? Dig? Er det en trussel? Tror vi overlever!

Sang du ik med til sidst? Hørte ikke rigtigt den store forskel

Hvad har kordinering med capo og tromme med os at gøre?

Det her var et forsøg til en mandags kamp imod esbjerg hvor der generalt aldrig er stemning. Sidst vi havde esbjerg smuttede capoerne ned fordi stemningen var lige med 0. Når vi har evalueret denne kamp og fået snakket sammen skal vi da nok give dig besked om vi bliver til højre eller rykker ind på midten så du kan få købt dig en billet til faxe.

Ja hvad tror du selv Lund? Magen til arogant skal man da lede længe efter. Hvad har nogen af os gjort det skulle virke som selvpromovering i stedet for at større holdet. Vi har brugt en del tid på at lave flag og det klar til efb kampen efter en del kampe uden tifo fra tifo gruppen. Ingen der siger du skal værtsætte det, men jeg ved som et faktum at spillerne lagde mærke til det og værtsatte det.

Er du skuffet over du ikke er inviteret eller bare skuffet over kampen igår?

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg troede det var alle dem som plejede at stå midtfor som var rykket ude i siden, det så ihverfald sådan ud når man kiggede op på tribunen.
Det så flot ud med flagene, men I stod for tæt på et lille område til at det visuelt så bedst ud, flag og bannere skal bredes lidt ud. Og vift lidt langsommere med flagene så jeg kan nå at fotografere dem haha :-D

lydulven

Indlæg af lydulven »

Hej Dennis.
Jeg sidder ved storskærmene og har et godt overblik på Nordea tribunen.
Jeg er enig med Ravnen effekten er kanon, lidt langsommere med flagningen. Og det er fint at i står ud til højre som i igår.

Da jeg var på lokomotiv var der 3 capoer/ trommer. 2 ude til højre og en i midten helt nede ved hegnet. de havde utrolig god kontakt med hinanden.

Det gjorde at hele tribunen sang, hoppede og var meget koncentreret i deres gøren..

kan ses på http://lindholt.eu/fcmtv__moskva.htm

kopien

Indlæg af kopien »

jeg har lige et simpelt spørgsmål...

Er flag og det at flage ikke en del af det stemningsarbejde vi via ASA gerne vil opnå??

Jeg kan simpelthen ikke forstå hvordan man kan befinde sig på et ASA og samtidig brokke sig over der er folk med flag og som benytter disse en hel kamp igennem (eller blot mere end man er vant til)
Vil vi opnå et ASA uden flagkultur eller hvad?

Kunne være fedt om folk ville svare på spørgsmålet, der IKKE er stillet i en provokerende eller irriteret tone...
Og ja så lad dog være at lave denne ene tråd til en gang Off Topic (Hekler)

kopi.

Dennis (BW2479)

Indlæg af Dennis (BW2479) »

Det har da også været med inde i overvejelserne at man måske kunne trække gruppen imellem os og midten lidt mere med. Vi stod trods alt kun 2 meter ude fra ASA så alle dem der står imellem os og midten burde være ydere.

Det med trommen er et helt kapitel for sig og uden at fornærme nogen er det vidst ingen hemmelighed at den ikke altid fungerer som ønsket. Men så længe der ikke er nogen der er bedre eller eller har mere styr på det så er det ingen grund til brokkeri. Syntes måske bare vi skal have den ene tromme til at virke optimalt før vi kan ønske os flere deroppe. Trommen er udelukkende til at holde takten og det fungerede ikke igår fordi vi ikke kunne høre den og det var jo vores egen skyld. Man kan altis diskutere hvor den optimale placering ville være for trommen, men der skal vi jo igen huske på at det er en frivillig person der ofrer sin hørelse og dele af kampen for vores skyld.

Et andet problem var at starte sange derude fra, capoerne tager noget længere tid om at fange den når vi står så langt væk.

Så du BIF tifo i søndags? http://www.youtube.com/watch?v=KJLL3CM9ZE8 Hvis de kan kordinere såden en tifo burde vi kunne lære at kordinere vores sang :-)

LarsK

Indlæg af LarsK »

Selvfølgelig skal der flages. Jeg fatter ikke at folk der har placeret sig i ASA kan finde på at brokke sig over det. Og de folk der brugte tid på at brokke sig over flagene skulle istedet bruge energi på at støtte holdet, der var sgu ikke mange der sang med det sidste kvarter.

/Lars

Thomas Lund

Indlæg af Thomas Lund »

Jeg syntes at du skal tage dig en slapper og læse mit indlæg igennem og forholde dig til de spørgsmål jeg kommer med i stedet for at blive fornærmet. (ja jeg ved godt at spørgsmålet om selvpromovering var provokerende, men jeg syntes at der i nogle ultras grupper er tendens til at sætte egne interesser frem for klubben og det ønsker jeg ikke sker for nogle af FCMs tilhængere)

Den holdning du fremviser er lige netop det jeg er bange for vil gennemsyre jeres gruppe. Heldigvis ser det ud til at nogle af jer også kan forholde jer selvkritisk over for diverse tiltag.

Det ser også ud til at nogle i gruppen udemærket ved at flag selvfølgelig er generende for dem der står bagved. Selvfølgelig ville det se fantastisk ud hvis vi alle stod og flagede men faktum er, at man ikke kan se en skid for de flag. Sådan er det bare. Jeg kan ikke helt se at de er så vigtige for stemningen med mindre man er ligeglad med at se fodbold.

Men selvom du tydeligvis er hamrende ligeglad vil jeg benytte mig af at dette er et debatforum og sige min mening: Jeg syntes at i skal stå i midten og jeg syntes at i skal droppe flagene under kampen. Ja der står mange nydere helt inde på midten af Nordea, men så må man jo vælge om man vil lade sig flytte eller ej. Jeg bliver stående.

Lund

Thomas Lund

Indlæg af Thomas Lund »

kopien Skrev:
> jeg har lige et simpelt spørgsmål...
>
> Er flag og det at flage ikke en del af det
> stemningsarbejde vi via ASA gerne vil opnå??

Nej!
>
> Jeg kan simpelthen ikke forstå hvordan man kan
> befinde sig på et ASA og samtidig brokke sig over
> der er folk med flag og som benytter disse en hel
> kamp igennem (eller blot mere end man er vant
> til)

til hvilke andre fodboldkampe ser du dette fænomen? Det generer for meget! Jeg kan fint synge uden at flage.

> Vil vi opnå et ASA uden flagkultur eller hvad?
Ja!

Svar: http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,645 ... #msg-64609

>
> Kunne være fedt om folk ville svare på
> spørgsmålet, der IKKE er stillet i en provokerende
> eller irriteret tone...

Ja det kunne være rart hvis folk sagde bebe om vi ikke nok må få lov til at spørge pænt (hvilket jeg også mener jeg gjorde, bortset fra spørgsmålet om selvpromovering, der åbenbart bringer pisset i kog)

> kopi.

Lund

kopien

Indlæg af kopien »

Jeg ser dette fænomen mange steder i verden, men det bedste eksempel jeg umiddelbart kan komme tanke om var da Sampdoria var på besøg i Ålborg, de flagede stort set non stop hele kampen og fuck hvor så det godt ud..
Brøndbys besøg i Lortebyen aka Viborg sidste gang var endnu et eksempel på dette...

Hvis du kigger på en kamp når FCK spiller er der også temmelig godt gang i flagene på Sektion 12 som vel må betegnes som værende deres stemnigstribune.

Thomas Lund Skrev:
> > Kunne være fedt om folk ville svare på
> > spørgsmålet, der IKKE er stillet i en
> provokerende
> > eller irriteret tone...
>
> Ja det kunne være rart hvis folk sagde bebe om vi
> ikke nok må få lov til at spørge pænt (hvilket jeg
> også mener jeg gjorde, bortset fra spørgsmålet om
> selvpromovering, der åbenbart bringer pisset i
> kog)
>
>
> > kopi.
>
> Lund

nu ved jeg ikke helt hvordan jeg skal opfatte den linje??

men hvis du mener jeg referede til dit første indlæg som startede denne tråd tager du fejl..
Det eneste jeg sådan set ønskede at sige med den linje var at mit indlæg ikke var stillet for at provokere folk, men derimod blot for at få en holdning fra de folk der skriver herinde og samtidig står i ASA..

og det svarede du jo ellers fint på. at vi så langt fra er enige er vel næppe nogen hemmelighed men hver sin holdning.

kopi.

Besvar