Oplevelsen på stadion i dag.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Hausser

Re: Oplevelsen på stadion i dag.

Indlæg af Hausser »

Vi kan godt blive enige om at man bør støtte sit hold, men jeg syntes dog at frustrationen fra tilskuerne var helt forståelig, for samtlige personer på stadion vidste sgu vi ikke ville vinde den her kamp, da Esbjerg scorede til 2-1! Næsten samtige spillere var sgu ikke mentalt til stede idag og det var åbenlyst tydeligt, selv for den yngste lupus-fan..

At være tophold forpligtiger og fansene kræver mere end i de gamle Ikast-dage, det tror jeg også spillerne ved, de var bare ikke deres ansvar bevidst igår. Når 9000 mennesker, en kold oktober mandagaften, vælger at investere tid og penge i at følge FCM, så har disse mennesker også ret til at forlange en 100% indsats, derfor utilfredsheden..

Hausser

Indlæg af Hausser »

Hmm i de kampreferater jeg kan finde, der ser det ikke ud til at Baba sad på bænken og når jeg lige tænker over det, så kan jeg heller ikke huske han trænede sammen med de andre i pausen?

http://www.bt.dk/apps/pbcs.dll/misc?url ... ry=SPORT11

Han var dog i truppen til kampen..

http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... laes_nyhed

ikastbo

Indlæg af ikastbo »

enig.......og det er godt at høre visse andre også er enige.... 10 spillere var ikke klar til kamp.... go grund til utilfredshed

http://www.coppadiem.dk/video.asp?AjrDcmntId=306

Kent

Indlæg af Kent »

Hausser Skrev:
-------------------------------------------------------
> Vi kan godt blive enige om at man bør støtte sit
> hold, men jeg syntes dog at frustrationen fra
> tilskuerne var helt forståelig, for samtlige
> personer på stadion vidste sgu vi ikke ville vinde
> den her kamp, da Esbjerg scorede til 2-1! Næsten
> samtige spillere var sgu ikke mentalt til stede
> idag og det var åbenlyst tydeligt, selv for den
> yngste lupus-fan..
>
> At være tophold forpligtiger og fansene kræver
> mere end i de gamle Ikast-dage, det tror jeg også
> spillerne ved, de var bare ikke deres ansvar
> bevidst igår. Når 9000 mennesker, en kold oktober
> mandagaften, vælger at investere tid og penge i at
> følge FCM, så har disse mennesker også ret til at
> forlange en 100% indsats, derfor utilfredsheden..

Men så er det jeg spørger om: Hvordan ser man sig selv når man er til bold?

Som passiv tilskuer eller aktiv tilhænger?

Det du beskriver er en person, der står og kigger på noget, der foregår, og hvis det så er godt, så klapper man og hvis det er skidt, så buher man. Det kunne lige så godt være en film eller et stykke teater. Man er altså en passiv tilskuer, der ikke har nogen indvirkning på det, der foregår.

Alternativet er jo at se sig som aktiv - at man faktisk er en del af det, der foregår, at man har mulighed for at påvirke udfaldet, og dermed også oplevelsen. Det er der man skal hen i stedet. Tilhængernes rolle er ikke at kommentere det, der foregår på banen, men at PÅVIRKE det.

Hvis du er så klog, at du kunne se at det var ved at gå galt, hvorfor forsøger du så ikke at ændre på det? Det er netop i de situationer, at der er brug for tilhængerne, da de kan løfte holdet og påvirke udviklingen på banen. At begynde at buhe er at give op, at være med til at grave et dybere hul, og forstærke en negativ cirkel. Så kan man naturligvis stå bagefter og spille klog og sige "Jeg vidste det gik galt, det kunne jeg se allerede da de scorede til 2-1". Men det er ikke den rigtige holdning. Hvis du kan se, at det er ved at gå galt, så prøv da at gøre noget for at ændre det! Det er ikke en film eller et stykke teater! - Du har muligheden for at påvirke slagets gang. Udnyt den! Vil du være tilfreds, hvis spilleren slog op i banen og opgav? Jeg mener ikke man kan tillade sig at være utilfreds med spillet på banen, medmindre man kan se sig selv i spejlet og sige: "Jeg gjorde hvad jeg kunne for at hjælpe". Og NEJ - at buhe er ikke at hjælpe.

Spillet igår var elendigt, men det var opbakningen i modgang fandme også. Det er let at kritisere spillerne, men der er altså ikke ret mange tilhængere, der gjorde noget for at ændre på slagets gang. Vi vil gerne have æren, når det går godt - så må vi også tage skylden, når det går skidt.

Kent

Indlæg af Kent »

Dennis (BW2479) Skrev:
> For mit vedkommende var en af de største frustrationer
> at se de udskiftninger vil lavede.

ER siger i dagens HF at Klimpl kom ud grundet faren for et rødt, da han ville komme i løbedueller til sidst, da man satsede

SP og CM røg ud grundet småskavanker.

Han ville gerne have smidt Baba ind, men havde ikke flere udskiftninger efter ovenstående.

Dennis (BW2479)

Indlæg af Dennis (BW2479) »

Haha kan kun være enig, selvom det er hårde ord fra manden der sidder ovre på handelsbanken under sit tæppe :-)

Vi er trods alt nogle der igen igår prøvede, ligesom vi gjorde i randers, ligesom vi altid vil gøre. I medgang og modgang og så langt væk sidder du ik at du ikke kunne se/høre det. Men det betyder ikke at jeg står og klapper af spillerene efter sådan en forestilling. Hvad forventer du? På en god dag er der vel 50 aktive fans på nordea. Så er det svært at hamle op med 9000 utilfredse nydere. Særligt på en dag hvor stemningen ikke engang fungerede ved 2-0.

Næste gang handelsbanken sidder og buher skal du da være velkommen til at hjælpe os på Nordea!

Hausser

Indlæg af Hausser »

Jeg har ikke sagt at jeg buhede, blot at jeg forstod frustrationen fra tilskuernes side. Utilfredsheden opstod jo netop pga den opgivende attitude som (næsten) hele holdet havde. Jeg kunne dog ikke høre buhen der hvor jeg sad, mere en form for utilfreds mumlen, men den opstod dog først ved 2-2.

Jeg vil ikke begynde at diskutere om hvorvidt man kan påvirke udfaldet eller ej, men det ville da være ønskværdigt hvis alle sang og heppede som BW, men det må man bare acceptere at sådan blir det aldrig, hverken her eller i Bif. Når man sidder på Faxe Kondi, så bliver der altså kigget skævt til én hvis du sidder og synger som ene mand. Kulturen er anderledes på Faxe Kondi end på Nordea og er du aktiv så bliver du gjort passiv.

Derfor, hvis vi skal blive i din teminologi om de aktive og passive tilskuere, så må det primært være Nordeas opgave at påvirke udfaldet pga deres aktive tilskuere, ikke Nordea med de passive.

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Spillet kørte på intet tidspunkt i går, så er det nonsens at tro det lige pludselig begynder efter 80 minutter, hvor man har smidt 2 mål væk.

Bolden blev stort set ikke bragt op i Esbjergs målzone det sidste kvarter i går, og så scorer man altså ikke, basta.

Peter Ross

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Ravnen Skrev:
> Det ligner da heller ikke noget at spille med
> lange bolde på hjemmebane.

Det der er et godt eksempel på en kommentar fra en forvænt tilskuer.

"Det ligner da ikke noget !" - Joh, hvis spillet kører af helvedes til, så hjælper det ikke at fedte rundt med bolden i trekanter, hvis man intet får ud af det.

Peter Ross

Kent

Indlæg af Kent »

Dennis (BW2479) Skrev:
> Haha kan kun være enig, selvom det er hårde ord
> fra manden der sidder ovre på handelsbanken under
> sit tæppe :-)

Det var fandme koldt igår, så det var rart med tæppet ;-)

> Vi er trods alt nogle der igen igår prøvede,
> ligesom vi gjorde i randers, ligesom vi altid vil
> gøre. I medgang og modgang og så langt væk sidder
> du ik at du ikke kunne se/høre det.

Jeg kunne sagtens se jer, der havde lavet jeres egen lille udbrydergruppe over den ene indgang. Det er også derfor jeg ikke konsekvent skriver at alle gav op - jeg er med på, at der er en mindre kerne, der forsøger hele vejen igennem. Det er ikke dem, jeg kritiserer, med dem der buher.

> Men det
> betyder ikke at jeg står og klapper af spillerene
> efter sådan en forestilling. Hvad forventer du?

Når slutfløjtet har lydt, må du buhe alt det du lyster efter min mening. Hvis man er bagud 5-0 med 10 min igen, er det sgu også ok, men så længe kampen ikke er afgjort, så bakker mand op. Det er derfor jeg synes det er trist med folk, der buher ved 2-1 og 2-2. Det er hul i hovedet efter min mening.

> Næste gang handelsbanken sidder og buher skal du
> da være velkommen til at hjælpe os på Nordea!

Der er ikke nogen, der buher ovre ved os! - så giver jeg dem smæk. Igår var det også svært at skabe stemning derovre. Vi er en 5-6 stykker i det område jeg sidder, der ellers er foregangsmænd i at få de andre til at bakke op (dvs klappe lidt engang imellem (og svine liniedommeren), der er ikke de store singers i området ;-)). Men igår var folk også døde (mere end normalt). Så jeg prøver at hjælpe, men det med at betale for indgang og fadøl, for derefter at stå op..... hvor dum tror du jeg er ;-)

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Peter Ross Skrev:
> Ravnen Skrev:
> > Det ligner da heller ikke noget at spille med
> > lange bolde på hjemmebane.
>
> Det der er et godt eksempel på en kommentar fra en
> forvænt tilskuer.
>
> "Det ligner da ikke noget !" - Joh, hvis spillet
> kører af helvedes til, så hjælper det ikke at
> fedte rundt med bolden i trekanter, hvis man intet
> får ud af det.

Spillet kommer ikke til at køre bedre ved bare at tonse den opad, for at få forbedring må man jo helt grundlæggende søge forbedringen. Problemet var også at vi konstant tabte bolden hurtigt igen, hvilket satte Esbjerg i stand til at opretholde et pres på vores banehalvdel. Der skulle vi lige tage luften ud af det indimellem ved at holde bolden lidt i egne rækker, i stedet som i går bare at tonse den fremad mod Frank som rigtig nok tog flere af dem, men ikke havde nogen at levere den til fordi alle stod helt tilbage.

Det har intet at gøre med om man er "forvænt", det er helt elementært.

Besvar