Danmark - Spanien

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Ravnen

Re: Chris Sørensen fremme i skoene..

Indlæg af Ravnen »

Jeg mener heller ikke vi har råd til den luksus at sige vi kun skal spille et hold sammen til 2010. Hvis vi glipper den også, så skal vi starte forfra igen.
Selvfølgelig skal vi ikke sætte alle af som er for gamle til 2012, men når det som med Niclas Jensen bliver tydeligt at nu går den ikke længere, så må man tænke mere langsigtet på pladsen, så afløseren i 2012 kan være en af de erfarne når der til den tid er faldet flere af de erfarne fra.

Starter alle debutanter som 29-30 årige så får vi aldrig de erfarne spillere som er vigtige.

Det er jo også klogere at satse på Niclas Bentner fremfor lige at hive Frank Kristensen ind i stedet som et kortsigtet løsning. Blot et eksempel, kan slet ikke forestille mig det scenarie :-)

Denis Egebæk

Re: Chris Sørensen fremme i skoene..

Indlæg af Denis Egebæk »

Ravnen Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg mener heller ikke vi har råd til den luksus at
> sige vi kun skal spille et hold sammen til 2010.
> Hvis vi glipper den også, så skal vi starte forfra
> igen.

Jeg mener jo bare at der typisk er en naturlig udskiftning på landshold hvert andet år, da det som regel er efter en slutrunde (eller i vores tilfælde efter en kikset kvalifikation) at nogle spillere selv siger stop. Og set i det lys kan jeg ikke se at det skulle være noget problem at satse på f.eks. Chris Sørensen hvis han holder niveau i hele den næste kvalifikationsturnering. Så kan det jo være at der kommer andre og måske yngre spillere som i løbet af kval'en kan trænge sig på. Men som udgangspunkt mener jeg at det må være den spiller der på udtagelsestidspunktet og under træningen spiller bedst, der skal udtages.

> Selvfølgelig skal vi ikke sætte alle af som er for
> gamle til 2012, men når det som med Niclas Jensen
> bliver tydeligt at nu går den ikke længere, så må
> man tænke mere langsigtet på pladsen, så afløseren
> i 2012 kan være en af de erfarne når der til den
> tid er faldet flere af de erfarne fra.

Men det kræver som minimum at der er en ung spiller der er god nok. Det holder efter min mening ikke at satse på en ung spiller bare fordi den kan være en god løsning på den lange bane. I en kvalifikationsturnering er der typisk 12 kampe, og så er der altså ikke råd til ret mange eksperimenter. Det kan bedre gå på klubplan hvor der er 99 point at spille om.
Et landshold skal - hvis man ellers formår at kvalificere sig til en slutrunde - toppe hvert andet år, og det må være det der hele tiden arbejdes hen imod.
Den langsigtede skoling af spillere skulle jo gerne komme qua MOs og DBUs røde tråd som forsøger at opdrage alle unglandsholdspillere efter samme ide.

> Starter alle debutanter som 29-30 årige så får vi
> aldrig de erfarne spillere som er vigtige.

Det har jo heller ikke været tilfældet under Morten Olsen, men ind imellem ser vi en debutant på den "forkerte" side af de 25 år som f.eks. Chris Sørensen. Hvem skulle ellers have haft pladsen? For jeg er enig i at Niclas Jensen ikke holder ret meget længere? Christoffer Poulsen? Ja måske, men denne gang blev det altså CS der blev foretrukket.

> Det er jo også klogere at satse på Niclas Bentner
> fremfor lige at hive Frank Kristensen ind i stedet
> som et kortsigtet løsning. Blot et eksempel, kan
> slet ikke forestille mig det scenarie :-)

Næ, men hvis Bendtner ikke snart får mere spilletid i Arsenal (eller bliver udlejet igen), kan han jo heller ikke blive ved med at være selvskrevet til truppen, og så er det jo at MO må finde alternativer som det har været tilfældet på f.eks. venstrebacken. Og så mener jeg ikke at en dåbsattest skal være afgørende for om man kan komme i betragtning.

Besvar