Hvor er det bittert!!!

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Jon Damsgaard

Hvor er det bittert!!!

Indlæg af Jon Damsgaard »

... at stå op og tænke tilbage på igår.. Spillet kan jeg ikke udtale mig om da jeg sammenlagt så 3 min. men stemning...

Stemning de første 45 min var fantastisk, ja genial næsten, ihvertfald de bedste der er oplevet på SAS efter min mening (måske sølvkampen mod Aab var lidt bedre, men tænk på antallet) - Men derimod synes jeg det er utrolig sørgeligt og ikke mindst elendigt at se og høre de sidste 45 min. Ingen stemning, og slet ikke da de kommer på 1-1!

Ris og ros er meget velkommen til CAPO'erne, samt stemning generalt!

/Damsgaard - CAPO, og en meget bitter mand!
Senest rettet af Jon Damsgaard 22. sep 2007, 11:42, rettet i alt 1 gang.

Skov

Re: Hvor er det bittert!!!

Indlæg af Skov »

Jeg vil give dig helt ret. Der var en fantastisk stemning i de første 45 min. Men i de sidste 45 min, gik vi ned sammen med holdet.
Så også lidt ros til dig og Ross. Synes i gjorde det fantastisk. I forsøgte at hive stemningen op!

Jon Damsgaard

Hvordan gentager vi succesen?

For jeg vil sige første halvleg var en stor succes!

Skal der arbejdes på at de syngende folk skal ned foran at stå ligesom igår eller vil det ikke være optimalt?

Hvis folk skal det, må der så sættes bånd op igen ligesom igår, og kan Ross og jeg få lov til at stå nede foran igen?

Er det nødvendigt med bånd på tribunen eller vil de børn og familie stille sig inde i midten?

- Der er mange spørgsmål..

/Damsgaard - Stadig bitter, og vil være det længe!!

Chap

Re: Hvordan gentager vi succesen?

Indlæg af Chap »

Ja der var en genial stemning i går. Først og fremmest begyndte vi at synge 35-40 minutter før kampstart, og der var virkelig gang i tribunen ved diverse sange. Dog skal det siges, at vi gik ned i 2. halveg, ligesom spillerne gjorde. Dog synes jeg, at da der var gået lidt tid, kom der en smule gang i den igen - men det kan gøres meget bedre!

Jeg mener ikke, at folk skal stå nede foran, da det giver en bedre agustik (flot stavet) at stå helt oppe bagved. Dog synes jeg, det ville være fedt, hvis man ligesom i går satte de røde bånd + sedlerne op omkring asa, så folk 100% ved, hvad det indebærer at stå i ASA.

Skov

Indlæg af Skov »

Kunne man evt. få stadionspeakeren til at nævne det, da folk måske ville høre mere på ham end på en halvberuset fodboldfan som siger at de skal flytte sig hvis de ikke vil synge!

Dahl Nielsen

Indlæg af Dahl Nielsen »

Skov Skrev:
-------------------------------------------------------
> Kunne man evt. få stadionspeakeren til at nævne
> det, da folk måske ville høre mere på ham end på
> en halvberuset fodboldfan som siger at de skal
> flytte sig hvis de ikke vil synge!

Vi arbejder i øjeblikket på at få noget reklame for ASA op på storskærmene.

Skov

Indlæg af Skov »

Dahl Nielsen Skrev:

> Vi arbejder i øjeblikket på at få noget reklame
> for ASA op på storskærmene.

Det var også noget i den stil jeg mente :-)

Kent

Indlæg af Kent »

Jon Damsgaard Skrev:
> Skal der arbejdes på at de syngende folk skal ned
> foran at stå ligesom igår eller vil det ikke være
> optimalt?

Jeg tror det vil være en god idé at flytte ned foran. For det første, fordi at efter storskærmene er kommet op, har de taget en del af lyden fra ASA - lyden kommer simpelthen ikke ud derfra i samme grad som før, fordi en del af den bliver fanget af storskærmen, der virker som en støjmur. For det andet, fordi alle så kan se CAPO'erne + dem, de synger. Når de står midt i, er det let for dem, der står nedenfor at ignorere dem, da det jo foregår bag ryggen på dem. Hvis det i stedet foregik foran folk, så alle kunne se det, kunne det være at flere ville være med.

Jon Damsgaard

Personlig synes jeg også det var værd at prøve og flytte det, netop som Kent siger med skærmene samt alle kan se os.

/Damsgaard

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Lyder da som en god ide. Men der må stadig gerne være plads til alle børnene helt forrest, det er næsten det eneste sted på Nordea de kan se ordentligt :-)

Esben

Indlæg af Esben »

Ravnen Skrev:
> Lyder da som en god ide. Men der må stadig gerne
> være plads til alle børnene helt forrest, det er
> næsten det eneste sted på Nordea de kan se
> ordentligt :-)

Ka de ikke se lige så godt ude i siderne af nordea??

Ka de ikke se lige så godt på et sæde på faxe eller steff??

Hekler

Stemningsforbedrende foranstaltninger!?

Indlæg af Hekler »

Jon Damsgaard Skrev:
> For jeg vil sige første halvleg var en stor
> succes!
>
> Skal der arbejdes på at de syngende folk skal ned
> foran at stå ligesom igår eller vil det ikke være
> optimalt?

Men de syngene folk var jo ikke nede foran! Ja en gruppe af dem der synger meget som havde hjulpet med tifoen kom ned foran fordi der ikke var andre pladser, men de havde jo ikke været med al den tid vi andre sang før kampen startede.

Det der skal arbejdes på et at få de syngende folk samlet noget mere. Jeg så folk give den total gas som jeg aldrig har lagt mærke til før, hvor er de normalt henne?

Nu er jeg jo en gammel gnaven mand med der må sku da være en eller anden der vil gøre en insats for at komme til at kende og samle nogen af alle de gode kræfter der trods alt er? - Hvem kunne i forestille jer, og hvorfor?

Pointen er i virkeligheden at alle dem der gør et stykke arbejde for stemningen bor alle andre steder end i nærområdet, det vil sige at de tit ikke er på stadion lang tid før kampen. Vi mangler noget til at være på tribunen, sige hej til folk, give lidt info, bede nogle folk om at skrubbe af fordi de ikke helt har forstået hvor det er de har placeret sig, osv.

Måske er løsningen at en gruppe af de unge flytter længere ned foran? Jeg tror bare ikke du får alle de gamle gnavne mænd med, men det gør måske heller ikke så meget da rigtigt mange faktisk synger og klapper en del med, men bare ikke er så meget til alt det hoppen rundt.

Ved at lave en flytning har alle dem der vil være med men ikke rigtigt synes de kender nogen, jo muligheden for at hoppe med på vognen. Det er bare vigtigt man får snakket med en masse til de næste kampe og inviteret dem med. 3 hjemmekampe fra nu flytter man så. - det er da en plan, men igen mangler vi lidt en der er en samlende figur, som vil stille sig i spidsen.

> Hvis folk skal det, må der så sættes bånd op igen
> ligesom igår, og kan Ross og jeg få lov til at stå
> nede foran igen?
>
> Er det nødvendigt med bånd på tribunen eller vil
> de børn og familie stille sig inde i midten?
>
> - Der er mange spørgsmål..

Der skal ikke bånd op der skal folk tidligt på stadion. Jeg ved at Capo kan komme på stadion inden portene åbnes, hvis det er for tidligt, kan man jo skiftes med at være der, og jeg er sikker på at hvis der skal hentes forfriskninger så kan det også lade sig gøre. I Min tid på posten har jeg i hvert fald får en del leveret :-)

Det korte af det lange så synes jeg det er en debat som der sagtens kan fortsættes.

LOOFT

Re: Stemningsforbedrende foranstaltninger!?

Indlæg af LOOFT »

Nu er der jo også os fra tifo-gruppen som der før portene åbnes. Vi kan jo lave en bytte aftale så det ikke kun er capoerne der skal skiftes... Vi er jo også en del af stemnings-gruppen og nu hvor vi alligevel er der, kan vi vel godt hjælpe? Jeg vil hvertfald gerne hjælep til!

Hekler

Indlæg af Hekler »

LOOFT Skrev:
> Nu er der jo også os fra tifo-gruppen som der før
> portene åbnes. Vi kan jo lave en bytte aftale så
> det ikke kun er capoerne der skal skiftes... Vi er
> jo også en del af stemnings-gruppen og nu hvor vi
> alligevel er der, kan vi vel godt hjælpe? Jeg vil
> hvertfald gerne hjælep til!

Skide godt!

Det som det handler om er jo at få snakket lidt med folk og så være med til at sætte gang i stemningen.

Hvad kunne du forestille dig at du kunne gøre næste gang? - er der nogen til at hjælpe dig?

LOOFT

Indlæg af LOOFT »

Hekler Skrev:
> LOOFT Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Nu er der jo også os fra tifo-gruppen som der
> før
> > portene åbnes. Vi kan jo lave en bytte aftale
> så
> > det ikke kun er capoerne der skal skiftes... Vi
> er
> > jo også en del af stemnings-gruppen og nu hvor
> vi
> > alligevel er der, kan vi vel godt hjælpe? Jeg
> vil
> > hvertfald gerne hjælep til!
>
>
> Skide godt!
>
> Det som det handler om er jo at få snakket lidt
> med folk og så være med til at sætte gang i
> stemningen.
>
> Hvad kunne du forestille dig at du kunne gøre
> næste gang? - er der nogen til at hjælpe dig?

Inden for rimlighedens grænser vil jeg kunne gøre hva der kommer af forslag! Kunne jo bare tage en megafon med og sige til folk, hva det indebærer at stå her?

Besvar