Kvindelige dommere i SAS Ligaen?

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Dahl Nielsen

Kvindelige dommere i SAS Ligaen?

Indlæg af Dahl Nielsen »

http://www.bold.dk/nyt/?vis=73724

Er de kvalificerede til det, er tiltaget fint med mig. Problemet, tror jeg, kan blive, at visse spillere ikke vil respektere en kvindelig dommer nær så meget som en mandlig dommer. Dog lader det ikke til at blive aktuelt i Danmark foreløbig...
Senest rettet af Dahl Nielsen 20. sep 2007, 18:33, rettet i alt 1 gang.

Thyge_bomberOB

Re: Kvindelige dommere i SAS Ligaen?

Indlæg af Thyge_bomberOB »

MIN MENING ER:

KVINDER SKAL FANDME IKKE DØMME FODBOLD, DE KAN BLIVE DERHJEMME OG LAVE MAD OG FØDE BØRN, KVINDER HØRER IKKE HJEMME I FODBOLD!

Dahl Nielsen

Indlæg af Dahl Nielsen »

Thyge_bomberOB Skrev:
-------------------------------------------------------
> MIN MENING ER:
>
> KVINDER SKAL FANDME IKKE DØMME FODBOLD, DE KAN
> BLIVE DERHJEMME OG LAVE MAD OG FØDE BØRN, KVINDER
> HØRER IKKE HJEMME I FODBOLD!

Fint, du mener ikke, de skal dømme fodbold. Har du en begrundelse?

Thyge_bomberOB

Har du en begrundelse for at kvinder ikke skal i militæret og kvinder ikke skal være Jord og beton arbejdere... nej, vel?

Nogle ting er bare en mands job

Hekler

Indlæg af Hekler »

De skal heller ikke komme på stadion med mindre de skal holde styr på ungerne så far kan se bold, og så kan de godt holde sig væk fra mig! ....eller noget.

LOOFT

Indlæg af LOOFT »

Hvis de løber nøgen rundt, er det ikke noget problem for mig med kvindelige dommere:P

Nat_KBH

Indlæg af Nat_KBH »

Thyge_bomberOB Skrev:
> MIN MENING ER:
>
> KVINDER SKAL FANDME IKKE DØMME FODBOLD, DE KAN
> BLIVE DERHJEMME OG LAVE MAD OG FØDE BØRN, KVINDER
> HØRER IKKE HJEMME I FODBOLD!

-Du fortjener ikke engang en pæn besvarelse på det indlæg!
Du er enten kun 13 år og ikke helt "fuldvoksen" på øverste etage - eller også har du du grimt syn på kvinder som jeg vitterligt ikke troede moderne mænd var i besiddelse af længere...
Med den attitude får du aldrig en der laver mad eller føder børn til dig.

Du er et kvaj!!!

-Dog vil jeg give min mening med i den ordinære debat:
Jeg tvivler stærkt på der er mange kvinder der kan håndtere det pres der lægges på en dommer i en fodboldkamp i højt tempo og med 22 mænd der kæmper med næb og klør. I forvejen er der enkelte af de mandlige dommere der næppe kan håndtere det.
-Så nej, dårlig idé.
(Men det kan siges pænere end det Thyge_bomberen prøvede på).

Anni

Indlæg af Anni »

Engang tilbage først i 90'erne var jeg i Silkeborg og se en divisionskamp. Jeg ved ikke lige, om det var 2, 3, 4 eller 5 divisions kamp, det er heller ikke det, der er pointen.

En af linievogterne var en kvinde. Jeg vil nok sige, de mandlige tilskuere var ikke tilfredse med hendes viften med flaget, hvilket de også højlydt gav udtryk for.

Nu står man jo rimelig tæt på banen til sådan en kamp, så hun var ikke i tvivl om, at der blev råbt af hende.

Lige pludselig - midt i kampen - vender hun sig om mod tilskuerne og siger med meget bedrøvet stemme: "Vil I ikke nok lade være med at råbe af mig".

Min pointe er, jeg tror heller ikke, at kvinder har psyke til at tackle de eder og forbandelser, der kan komme fra en frustreret spiller, men derfor behøver man vel ikke udtrykke sig som en idiot om kvinder, som Thyge_bomberOB gør.

Når alt kommer til alt, har vi sq nok lige så meget forstand på fodbold, som mændene har, så mon ikke bare, der er nogen, der har set for mange reklamer med blonde kvinder, der ikke har forstand på "bold".

/Ulvemor - "gammel" rødstrømpe :o)

Thyge_bomberOB

Okay, jeg var måske lidt hård, men jeg giver LOOFT ret, hvis i skal med så ska i også løbe nøgen rundt;)

Thyge_bomberOB

HAHA, ANNI
Lige så meget forstand på fodbold som mænd, nu tager du dig lige sammen, vil du mene at den almene kvinde har lige så meget forstand som den almene mand på fodbold... næppe, det holder igen steder, næh kvinde dommere kan holde sig indenfor kvindefodbold...

Husum

Indlæg af Husum »

Det er da alligevel utroligt at debatten herinde på dette punkt tydeligvis ikke er kommet længere end 60'erne og at man føler sig nødsaget til at forsvare kvindekønnet i mangel på andre der gør det.

Nu skal man ikke gøre fodbold dommer hvervet sværere end det er. Hvis man kan have kvindelige statsledere, højesteretsdommere, officerer osv. mon ikke det skulle være muligt at have kvindelige dommere.

Ja de kommer til at blive mødt af psykisk pres og chikane men det samme har kvinder mødt i så mange andre positioner på arbejdsmarkedet gennem tiden så mon ikke der kan findes kvinder der er stærke nok psykiske til at kunne klare det. Jeg vil våge at påstå at der er betydlig mere pres på at være leder af f.eks. et land som Tyskland end at være dommer i SAS ligaen.

Så ja det kræver nogle kvinder med ben i næsen i starten især men sådanne findes og det er utroligt at det overhovedet skal gøres til et problem.

Anni

Indlæg af Anni »

Ja det vil jeg faktisk mene!!

Husker du den engelske undersøgelse, for godt et år siden (eller mere), der viste, at kvinder vidste mere omkring offside reglerne end mændene?

/Ulvemor :o) "Al magt til kvinderne"

Kate

Indlæg af Kate »

Hold da op!!

Magen til mandchuvisnistiske udtalelser. Troede (eller måske håbede) jeg at vi ved at være væk fra denne stenaldertankegang. Nu må det da snart holde op.

Selvfølgelig er der forskel på mænd og kvinder -heldigvis, men kvinder har squ lige så meget ret at være i militæret, være jord- og betonarbejdere og fodbolddommere som mænd. Det afhænger skida ikke af kønnet, men af fysikken og i særdeleshed af psyken.

/Kate, som har været i militæret og aftjent min værneret

Thø / BW#2660

Indlæg af Thø / BW#2660 »

Thyge_bomberOB Skrev:
> vil du mene at den
> almene kvinde har lige så meget forstand som den
> almene mand på fodbold... næppe, det holder igen
> steder, næh kvinde dommere kan holde sig indenfor
> kvindefodbold...

Hvad har det med noget at gøre... Den almene what-ever kan vide hvad de vil om fodbold...

Men hvis der bar er en kvinde der ved lige så meget eller mere om fodbold som hendes mandlige dommer-kolleger, skal hun da have muligheden for at være SAS-liga dommer... Længere er debatten da ikke - de bedst kvalificerede skal da være dommere.. (Kim Milton tilbage, ja-tak)

Nicolai Kammersgaard

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

Thø / BW#2660 Skrev:
(Kim Milton tilbage, ja-tak) = (fisker, Nej-tak)

Nicolai Kammersgaard
Hader Fisker

Besvar