Udefans, udenfor.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
YahooSeeker [Bot]

Re: Udefans, udenfor.

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

@ Kære Hekler

Farver har ingen betydning. Vil du sige til en familie far at han skal forlade stadion, fordi han har en beige vindjakke på ??

Osten

Amby

Re: Hele tråden

Indlæg af Amby »

Osten skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg skal af sted med Galehuset og jeg kan 100 %
> garantere for der ikke bliver ballade fra vores
> side. Dette gælder også Afa, der tør jeg sætte en
> mindre procent sats ( No offence Afa ).
> Der vil altid komme uheldige individer til
> fodboldkampe, om det er fordi de er berusede, på
> stoffer ( men det er vi jo alle :-) ), eller kun
> kommer for balladens skyld. Min pointe er, at der
> skal være plads til alle om trøjen har den ene
> eller anden farve er kun vigtig under kampen. Vi
> spiller jo kun om 3 point og "håneretten".
>
> Osten

Men alligevel var der ved sidste møde i Herning GF "fans", som kastede med flasker, spyttede efter og nærmest overfaldt tilfældige folk efter FCM's 5-2 sejr.

Jeg kunne jo være ligeglad, for jeg skal stå nede på i den anden ende. Men hvis jeg skulle sidde oppe i nærheden af jer, ville jeg ikke føle mig tryg. Dette uagtet at 98% af jer opfører jer ordenligt. For det er de 2% der er problemet.

BW # 163

Indlæg af BW # 163 »

Osten skrev:
> > Nu må det være nok......
>
> Sabotage af sponsorer, trusler osv.
> Nu brokker i jer over, at der kommer over 1050 AGF
> Fans til en hjemmekamp ( udebane afsnit). I
> forbindelse med køb af billetter skal i da kun
> være glade for den interesse der er.
> Prøv at se i V.I.P på søndag, Hvis der ikke står
> mindst 10 I Hviide trøjer og er blevet inviteret
> af IBI ( de betaler sgu for det), skal vi så
> skride uden at have fået valuta for deres penge.
> Jeg har opført mig pænt her på forummet, men smid
> mig ud hvis dette har trådt nogen på deres
> stolthed.
>
> Osten

Du kan da ikke bare lukke øjnene for, at det er risikofyldt at blande 2 holds fans ?.

Det er logik for burhøns.

Selv klubber som VFF er ved at have problemer med dele af deres fans. Specielt nu da, når modstanderholdet er AGF, en by der har en fraktion der hedder White Pride, og tidligere har lavet ballade til og i forbindelse med fodboldkampe må man vel tage visee forholdsregler ?.

Hvis AGF fylder udebaneafsnittet, må man kunne lave en løsning hvor evt. øvrige GF fans bliver samlet, og velbevogtet af kontrollører samt politi, og fx. ikke placeres klods op af sæsonkortholdere. Vi diskuterer jo netop her om det er praktisk muligt.

Det næste bliver vel at du vil lukke GF fans ind på Nordea-tribunen ?.

...

Mht. sabotage af sponsorer, kan du godt anskue det fra den vinkel du antager.

Mange andre vil mene at sponsortifoer mv. er den direkte vej til en "familien-Danmark-gørelse" af fodbold og fankulturen. En udvikling vi har set indenfor håndbolden. Nej tak til klappepølser og knaldrøde gummibåde. Det må de beholde for sig selv i Viborg. Derfor synes jeg også BWs tifos aktion var i orden, omend der var enkelte skønshedspletter pga. dårlig kommunikation...

BW # 163

BW # 163

Indlæg af BW # 163 »

Osten skrev:
> Jeg skal af sted med Galehuset og jeg kan 100 %
> garantere for der ikke bliver ballade fra vores
> side.

Gu kan du røv og nøgler. Jeg har intet imod jeres fraktion, men du kan ikke garantere der ikke er klaphatte ombord, der når de får nogle pilsner bliver voldelige/agressive. Du lover her langt mere end du kan holde.

> Dette gælder også Afa, der tør jeg sætte en
> mindre procent sats ( No offence Afa ).

Nåhhhh...

> Der vil altid komme uheldige individer til
> fodboldkampe, om det er fordi de er berusede, på
> stoffer ( men det er vi jo alle :-) ), eller kun
> kommer for balladens skyld.

Enig. Netop DERFOR skal man ikke unødigt blande folk sammen fra forskellige klubbers fanskarer.

> Min pointe er, at der
> skal være plads til alle om trøjen har den ene
> eller anden farve er kun vigtig under kampen. Vi
> spiller jo kun om 3 point og "håneretten".

Jeg er enig, og det er 99,99 % af FCMs fans også. Men realiteterne er noget andet. Sidst i var på besøg smed fans fra jeres sektion bla. ting over mod tribunen. Flere FCM-fans blev overfaldet på P-pladsen. I øvrigt ønsker mange FCM fans ikke at stå/sidde sammen med galehusets folk eller andre AGF-fans i en kamp mod AGF. Det er vel ikke så svært at forstå ?

> Osten

BW # 163

BW # 163

Indlæg af BW # 163 »

Osten skrev:
> @ Kære Hekler
>
> Farver har ingen betydning. Vil du sige til en
> familie far at han skal forlade stadion, fordi han
> har en beige vindjakke på ??
>
> Osten
>

Nu var spørgsmålet rettet mod Hekler, men en "familiefader" ( De kan squ også være nogle voldelige svin ! ) med en AGF-vindjakke der udviser provokerende adfærd MIDT på Nordea ville JEG nok bede forlade tribunen, for hans egen sikkerheds skyld. Ikke at jeg ville gøre ham noget, men det VED jeg andre ville...

BW # 163

Ranger (AGF)

Indlæg af Ranger (AGF) »

Du er da godt nok sur. Ro på :-)

Jeg var også til den sidste kamp, og der var det tydeligt, at det kom bag på FCM, at der kom så mange fra Aarhus.
Og det er i de situationer, at faren for ballade opstår. Det har jeg i hvert fald set mange andre steder. Kontrollører og politi bliver simpelthen nervøse for situationen, når udeholdets tilhængere må stå udenfor deres afsnit.
Det nytter jo heller ikke noget at nægte folk adgang. Dels kan det medvirke til dårlig stemning, og samtidig går man glip af en ikke betydelig indtægt.

Sidste gang måtte jeg stå på den anden side af hegnet, da udeholdets afsnit var fyldt. Bagved os sad nogle FCM-børn, men de gik undervejs. Der var ingen kontrollører eller lignende, der havde tænkt på at lave en interimistisk adskillelse. I stedet prøvede kontrollørerne at få os til at sidde ned, fordi vi nu var på den anden side af hegnet.
Det endte med, at en fyr, der vist var fra WP, bad kontrolløren om at lukke røven og smutte. De 50-100 AGF'ere der stod op ved hegnet, rystede da også på hovedet over kontrollørernes ageren. Faktisk mindede jeres kontrollører mig om standarden for 3-4 år siden. Vimsede hele tiden rundt og blandede sig, så man til sidst blev vildt irriteret over dem. Der var en grund til, at politiet ikke gad hjælpe kontrollørerne.

Denne gang burde det dog ikke komme bag på FCM, at der kommer mange fra Aarhus. I Viborg og Aalborg har vi fået hele endetribunen, da udeafsnittet ikke er stort nok. FCM burde overveje lignende (nok for sent nu), eller om ikke andet, så sørge for, at man placere AGF'ere op ad udeafsnittet, og så holder et pænt afsnit tomt mellem AGF'ere og jeres tilskuere. Lad os få et afsnit for os selv med plads til alle, og nogle kompetente kontrollører, så er risikoen for ballade reduceret kraftigt.
På den måde bliver alle glade, og ingen problemer. Og det er altså utroligt sjældent, at de fans der sidder på neutrale pladser skaber problemer. Man skal ikke begynde at opfinde problemer, bare for at gøre det. Det er jo det politiet er i gang med, og det har jo bare medført flere anholdelser, og det kan umuligt være et mål i sig selv.

Jeg fatter nu heller ikke, at sidste kamps problemer pludseligt var STORE. Det drejede sig kun om nogle få tosser, og det er sgu ingenting i forhold til, hvad store problemer normalt er. Jeg har i hvert fald set støre problemer end det...mange gang.

Men det er sgu efterhånden med en nervøs fornemmelse, at man tager afsted til udekampe i denne tid. Man ved aldrig hvilke kontrollører, der venter, hvordan politiet har tænkt sig at opføre sig, stadionforholdene osv.
Irriterende at det skal være sådan, bare fordi vi er lidt flere.

Ranger (AGF)

Indlæg af Ranger (AGF) »

Hvordan vil de administrere det?

Jeg er da overbevist om, at udeafsnittet bliver overfyldt igen, og hvad gør man så?

I Randers valgte man at lukke flere ind, end der var plads til, og det er jo ikke den smarteste ide.
Begynder man at afvise folk, så kommer den negative stemning først. Kontrollører eller ej, har man taget køreturen, så gider man sgu ikke finde sig i at blive afvist.

Jeg er spændt på at se, hvad det ender med. Meget ballade er startet pga. forkerte beslutninger af dem, der skulle forhindre det.

Guller (AGF)

Indlæg af Guller (AGF) »

Såvidt jeg er orienteret, sender Bjørneklubben en bus til Herning, og de har fået lov til at være på SH-tribunen i "vores" ende.

Bjørneklubben er, for dem af jer der ikke ved det, børn med følge af deres forældre. De har deres eget afsnit på Århus Stadion, og de arrangerer ind imellem udeture.

Der er vist ikke den store fare for optøjer i den gruppe, selvom de sandsynligvis har AGF-trøjer på.
;-)

Vi ses på søndag.
VH
Guller (AGF)

Amby

Indlæg af Amby »

Ranger (AGF) skrev:
> Jeg fatter nu heller ikke, at sidste kamps
> problemer pludseligt var STORE. Det drejede sig
> kun om nogle få tosser, og det er sgu ingenting i
> forhold til, hvad store problemer normalt er. Jeg
> har i hvert fald set støre problemer end
> det...mange gang.

Sidste gangs problemmer er ikke pludseligt blevet store. De var det lige da de indtraf. Jeg ved ikke om det er normalt, at man ikke kan gå fra fodboldkamp i Århus uden at risikere at få et flækket øjenbryn, en spytklat i ansigtet eller en ølflaske i nakken. Men herovre vil jeg betegne det som store problemer.

>
> Men det er sgu efterhånden med en nervøs
> fornemmelse, at man tager afsted til udekampe i
> denne tid. Man ved aldrig hvilke kontrollører, der
> venter, hvordan politiet har tænkt sig at opføre
> sig, stadionforholdene osv.
> Irriterende at det skal være sådan, bare fordi vi
> er lidt flere.

Jeg er enig med dig i, at politiet ikke altid er med til at dæmpe uroligheder. Se evt. mine indlæg på Galehusets forum. Men du ved jo også godt, at det ikke er alle, som møder op til fodbold, når GF spiller, som kan opføre sig ordentligt. Derfor er der vel ikke for meget at forlange, at i bliver buret inde (på stadion) indtil i er på vej hjem igen?

Guller (AGF)

Indlæg af Guller (AGF) »

@ Ranger

Din og min oplevelse sidst vi var i Herning, er meget forskellig.
Muligvis fordi jeg var inde i "buret".

Jeg oplevede kontrollen som stille og rolige. Vi havde ingen problemer på trods af romere, og på trods af at vi på det nærmeste nægtede at forlade stadion. Det tog op mod 45 min. inden kontrollen havde fået de sidste storsyngende (Stolte AGF i hvid og blå...) hvide ud.
Det må have været temmeligt træls for reflekserne, de ville nok hellere hjem, men de greb situationen helt rigtigt an.

VH
Guller (AGF)

Peter Ross

Re: Hele tråden (OT)

Indlæg af Peter Ross »

Jo, de unge tiltrækkes at kasjuals og hoooligarn miljøet nu til dags :-S

http://kortlink.dk/rh8

Peter Ross

Ranger (AGF)

Indlæg af Ranger (AGF) »

Jeg vil da også helst bures inde :-)

Nu skriver Guller i et andet indlæg, at han oplevede kontrollørerne som stille og rolige, og det er jo forskellen på, om man står på den en eller anden side af hegnet.
Dem der skulle håndtere os, der stod på den forkerte side, var ret nervøse ved det. Så giv os endelig den plads, der skal til, for at vi kan stå sammen og under samme regler. Det vil gøre det så meget lettere for alle.

Mht. problemerne, så er det jo ikke værre end en almindelig weekendnat. Derfor vil jeg ikke kalde det store problemer. Der er jo kun tale om et isoleret tilfælde.

BW # 163

Indlæg af BW # 163 »

hehe.. jeg er ikke sur...

Jeg må indrømme at jeg var imponeret over fremmødet fra AGF sidste gang, antal + lydmæssigt.

Men jeg måtte reagere på påstanden om at der er styr på ALLE galehusets fans.

Har i ikke haft problemer med hærværk af en bus ?.

Nu ved jeg ikke om du er med i Galehuset, men jeg synes det virker som en OK fraktion med god og ikke mindst meget morsom HP.

Men mange uofficielle fraktioner har det bare med at vokse sig så store, at de begynder at tiltrække "de forkerte" fans, dvs. fodboldfans der kommer med forkerte motiver.

Hvis du er med i Galehuset må i da også have stødt på disse typer, ellers er i en af de eneste uofficielle fraktioner herhjemme der ikke har det problem. I må også have en politik omkring hvordan voldelige elementer undgås, og hvad i gør den dag en fra gruppen dummer sig ud over det sædvanlige...Men udelukke at det nogensinde sker tror jeg ikke på i kan.

BW # 163

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

@ bw#163

Er det fordi i ikke sætter interne grænser, kan man blive slået ned pga. farve valg ? Jeg ved at vi gør det (GH og Afa).

Osten

Ranger (AGF)

Indlæg af Ranger (AGF) »

Jeg er da "med" i Galehuset, men har ikke noget med busturene at gøre udover, at jeg jævnligt er med på dem. Da man iøvrigt ikke kan være "medlem" af Galehuset, så kan vi let garantere, at ingen Galehusfans laver ballade :-)

Vi har den fordel, at det stort set er de samme hoveder, der er med hver gang, og når man begrænser antallet af busser, så reducerer man også risikoen for at få uønskede elementer med.
Man vil jo aldrig kunne garantere 100%, at en eller anden får et par øl for meget, men jeg tror sgu ikke, at man vil se nogen fra Galehuset starte ballade....med mindre romerlys er ballade. (Ved dog ikke helt, hvem det er, der plejer at tage dem med).
Når humoren er i højsædet, og folk kender hinanden, så vil der alt anden lige ikke være nogen ballademagere imellem.
I Viborg reddede nogle Galehusfolk en kontrollørs røv, da en fyr ville op og slås med en enlig kontrollør, så vi kan næsten påstå, at vi forebygger og bekæmper :-)

Jeg mindes ikke at have hørt noget om problemer med hærværk af en bus udover et cigaretmærke på toilettet (eller noget i den retning). Jeg har i hvert fald ikke hørt andet.

Besvar