-------------------------------------------------------
> Og som andre er inde på, har spillerne og trænerne
> tendens til at undervurdere de svagere
> modstandere, hvilket bare er utilgiveligt!!
Nu begynder jeg altså at kommentere lidt
Jeg er meget uenig i det her udsagn med at undervurdere modstandere. Jeg synes generelt, der er en tendens til altid at give skylden til spillernes indstilling eller undervurdering af modstanderne, når vi ikke vinder.
Jeg synes det er alt for en-øjet. Man skal også se på modstanderen. Senest så vi i søndags et Lyngby-hold, der på trods af image som offensivt spillende, pakkede sig på egen banehalvdel. Det ER altså svært at spille mod et sådan hold - ikke kun for os, men for alle. Ligegyldig hvad ens indstilling er, eller hvordan man vurderer modstanderne. En af charmerne ved fodbold er netop at det ikke altid er det bedste hold, der vinder, men meget afhænger af taktik og tildels tilfældigheder. De ting udjævner sig dog normalt i det lange løb, deraf Laudrups snart berømte frase om at tabellen aldrig lyver. I sidste ende ligger man der, hvor man er berettiget til. Så engang imellem savner jeg, at man ikke blot fokuserer på den sidste kamp, men i stedet for ser over en længere periode. Men ofte har man travlt med at nedsable holdet når det har tabt/spillet uafgjort/ikke vundet stort nok.
Jeg synes det er helt hen i vejret at klandre spillerne for deres indstilling. Hvis man ser på kalenderåret 2007, så har vi 7 gange vendt en kamp, hvor vi er kommet bagud, til en sejr. 7 gange! Vis mig et eneste andet hold, der har gjort det. Det viser da om noget en stor moral, og en aldrig-giv-op indstilling. Vi har bestemt ikke noget at klage over, ift spillernes indstilling.