De sidste landsholdsudtagelser

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Arff

Re: De sidste landsholdsudtagelser

Indlæg af Arff »

foboldfreaken1001 Skrev:
> Det skulle ikke undre mig om man kan finde MO på
> Lyngby Stadion idag efter TKs afbud..

Ja, og så et smut forbi Brøndby stadion bagefter.

M. Lissau

Thyge ikke god nok pt. - Simon er...

Indlæg af M. Lissau »

Jeg forstår ikke hvorfor folk mener Thyge er landsholdsaktuel...

Han er slet ikke i samme omdrejninger, som vi før har set ham... når han er deroppe, så ser vi ham i truppen igen...

Simon Poulsen burde klart have været med... specielt når en martin jørgensen er væk... vi har kun grønkjær som rigtigt kan udfordre svenskernes forsvar.. rommedahl kan ikke på andet end hastigheden...

omvendt kan jeg såmænd godt følge udtagelsen af thomas kristensen... synes han har et højt bundniveau og er fantastisk til at fighte og fordele spillet... om han er på kanten eller midt på banen...

borring og hansen tror jeg er med inde for at snuse til det... hansen er altid stabil i sit niveau og tror han har ligget i perriferien længe... at han nu er i tyskland gør det nok bedre for ham...

Arff

Thomas Kristensen erstattes af Hjalte Bo

Indlæg af Arff »

Hvad er det Morten Olsen fejler?
- Kan han se andre klubber end FCK?

mrjelle

Re: Thomas Kristensen erstattes af Hjalte Bo

Indlæg af mrjelle »

Det er ufatteligt, Hjalte er og bliver aldrig andet end en middelmådig SAS liga spiller længere er den ikke. Slet ikke god nok til landsholdet.

Forstår godt hvis Simon er skuffet efter hans seneste præstationer.

Syns fodbold eksperten på tv2 sports kommentar i dag var ret godt. Han blev spurgt om simon burde være omkring det danske landshold til det svarede han: "det er mig en gåde han ikke allerede er det."

M. Lissau

Indlæg af M. Lissau »

kan forstå de andre udtagelser... men Hjalte?!?!?! mit bedste bud på hvorfor han er udtaget er simpelthen at Morten Olsen har været ude at drikke lørdag aften og ikke er ædru endnu...

BW#1713

Indlæg af BW#1713 »

Jeg mener da kun det er godt at vi ikke har nogen med i A-landstruppen, for de to (red. SP & MT) har jo næsten spillet fuldtid lige siden sæsonstart. Så jeg synes enlig ikke vi har noget at brokke os over. Men selvfølelig er det sjovere at se Danmark spille hvis der er FCM'er med.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

For satan jeg glæder mig da til at se Sverige slå FCK gule og blå på lørdag.....!

Arff

Indlæg af Arff »

Jesper BW1100 Skrev:
> For satan jeg glæder mig da til at se Sverige slå
> FCK gule og blå på lørdag.....!

Ja, det er jo helt latterligt med så mange FCK'er:
William Kvist, Morten Nordstrand, Hjalte Bo, Niclas Jensen, Michael Gravgaard, Jesper Christiansen, Rasmus Würtz og Jesper Grønkjær.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Kort sagt, alle danskere som spiller for dem, minus silberbauer :o Landsholdet går en mørk fremtid i møde.

bw152/michael

Indlæg af bw152/michael »

Morten Odense Skrev:
-------------------------------------------------------
> Morten Olsen arbejder med de spillere som i
> øjeblikke spiller for deres respektive
> klubhold...

Tja, Simon Poulsen og Mikkel Thygesen har da spillet fast for deres klubhold så det er ingen undskyldning.

> Fair nok han har set bort fra S. Poulsen...

Synes jeg stadig ikke, han er en af de bedste spillere i superligaen lige p.t., han udfordrer og er konstant en trussel på kanten.

> Men tænkt på rutinen, og tænkt på dig selv som
> træner mod Sverige.... - Ville du stille med
> uprøvede kræfter omkring det hold, eller ville du
> stille i stærkeste opstilling???

Nordstrand, Kvist, Esben Hansen, Borring og Hjalte Bo er uprøvede kræfter, og jeg ville stille med dem jeg følte var skarpest lige nu og der mener jeg at Simon Poulsen er i langt bedre form end bl.a. Jonas Borring.

Den stærkeste opstilling vil næsten altid være forskellig afhængig af hvem du spørger men mener ikke at de ovennævnte overhovedet kan være i nærheden af at komme på det der skulle være Danmarks stærkeste opstilling!

Michael Meyhoff - Så kommer vi heller ikke med til den næste slutrunde!

uschel

stupid kommentar af MO

Indlæg af uschel »

Som svar på eriks og samtlige mediers undren over Simon Ps udtagelse til landsholdet er Morten Olsen kommet med denne kommentar

http://www.bold.dk/nyt/?vis=73202

Som om det handler om at vi lige pludselig er blevet tophold.

Uden at starte nogen konspirations teorier er det nærliggende, at tro at det er personligt betinget. Ment på måde at Erik og Morten bestemt ikke var enige om ret mange ting da Morten var træner for Erik i BIF. Ydermere er det vist ikke nogen ubekendt at DBU ikke just er den største fan af hvordan vi gør tingene her i FCM. Jeg vil lige understrege at jeg ikke har noget belæg for at sige det her. Det er udelukkende løse tanker. Fordi jeg kan ikke se at der kan være nogle sportslige argumenter for at Simon burde have været udtaget.

Kent

Re: stupid kommentar af MO

Indlæg af Kent »

uschel Skrev:
> Uden at starte nogen konspirations teorier er det
> nærliggende, at tro at det er personligt betinget.
> Ment på måde at Erik og Morten bestemt ikke var
> enige om ret mange ting da Morten var træner for
> Erik i BIF. Ydermere er det vist ikke nogen
> ubekendt at DBU ikke just er den største fan af
> hvordan vi gør tingene her i FCM. Jeg vil lige
> understrege at jeg ikke har noget belæg for at
> sige det her. Det er udelukkende løse tanker.
> Fordi jeg kan ikke se at der kan være nogle
> sportslige argumenter for at Simon burde have
> været udtaget.

Jeg synes generelt at det er lidt tudefjæs over det hele. Konspirationsteorien giver jeg intet for. Hvordan vil du så forklare, at FCM er den klub, udover FCK, der har haft flest spillere på det danske landshold indenfor det sidste år? Så sent som sidste gang, var Thyge med, så der er absolut INTET, der indikerer at MO eller DBU har noget imod FCM på dette punkt. Tværtimod. At vi så ikke lige har nogen med denne gang, er fuldstændig ligegyldigt, og jeg ser det faktisk som en fordel i vores travle program.

uschel

Indlæg af uschel »

så med andre ord mener du at alle fcks danske spillere er bedre end vores. Det har da intet med tudefjæs at gøre. Jeg finder det bare underligt at de har 8 spillere som Morten mener er bedre end kvalificeret end vores. Og så må jeg indrømme at MOs evig nedladende tone genere mig grænseløst hver eneste gang man stiller spørgsmålstegn ved "Kongens" dispositioner.

Kent

Indlæg af Kent »

uschel Skrev:
> så med andre ord mener du at alle fcks danske
> spillere er bedre end vores

Sådan kan du jo ikke sammenligne. De spiller jo ikke samme position. Fx mener jeg Jesper Christiansen er bedre end vores bedste danske målmand, og Würtz er også bedre end vores bedste danske defensive midtbanespiller, ligesom Nordstrand er bedre end vores bedste danske angriber. Grønkjær er jeg også rimelig sikker på, kunne spille sig på hold hos os.

William Kvist er jo fx ikke blevet udtaget i stedet for Simon, men istedet for en højre back eller en midtbane.

Så jo, i mine øjne er det rent tudefjæs. Simon og Thyge har været inde omkring landsholdet, men de er da på ingen måde selvskrevne i truppen. Fint hvis de bliver udtaget, men fair nok, at MO vil prøve en Borring i stedet for Simon. MO har da så ganske ret i, at hvorvidt vi ligger nr.1 eller 6, ikke bør have nogen betydning for udtagelsen af spillere. Det handler om de enkelte spilleres kvaliteter, og der har vi altså ikke nogen, der er selvskrevne på landsholdet.

Kim Sorensen

Indlæg af Kim Sorensen »

Helt enig med Kent.

Vi har generelt ikke haft grund til klage over MO's udtagelse af vores spillere. Her tænker jeg på Thyge, Dennis, Bak og Simonaldo. Måske simonaldo i stedet skulle spise brød til, han har en kamp..

Hvis man objektivt sammenligner mand for mand, hvem er det så at Simonaldo og Thyge skal slå af fra det nuværende landshold? Jeg ville selvfølgelig gerne have dem med og Simon må være meget tæt på pt.

Men lige nu er jeg kun glad for at de alle får to ugers hvile, vi får brug for den hvile.

Lad den komme os til gode når vi slår OB om 2 uger.

Kim

Besvar