CO i startopstillingen!

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Troldepus

Re: CO i startopstillingen!

Indlæg af Troldepus »

Bhomaszz Skrev:
-------------------------------------------------------
> Troldepus Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----

> Hvis dette er underemnet har du da et overskrift
> problem;-)

jeg ved det;-)
> > jeg mener at det er en go idé at bytte ham ud.
> > Meen, Gilberto?? det er jeg ikke helt sikker
> på.
> > Jeg har lavet en lille sammenligning af Speedy
> og
> > Gilberto;
> >
> >
> > Navn: Højde: Vægt:
> > Gilberto 172CM 71kg
> >
> > Speedy 174CM 72kg
> >
> > Hmm... for mig at se er de da lidt den samme
> type,
> > såå hvorfor kære broder?
>
> Måske staturmæssigt, men ikke apillemæssigt - og
> det er vel det væsentlige?
>
> OT jeg kender dig ikk tror du ikk lig du
> forveksler mig med en anden kære??
Du bor: vendbjergvej 6, det gør jeg også vi er tvillinger, så øh...
(i behøver ikke spørge, han bor til dagligt på Viborg Øst)

>
> Altså, Speedy har sin hurtighed, som nogenlunde
> det eneste - enig?
jep.

> Gilberto derimod har teknisk gode finesser, laver
> mange målgivende afleveringer, har også den
> målfarlighed som CO, taktisk klogere, og er ikke
> en "gene" i det opbyggende spil ligessom f.eks.
> Don O er (efter min mening).

nu skrev jeg også at han er en tak bedre, og det var det jeg mente. men Speedy er altså heller ikk værre. Desuden vil Gilberto gerne til udlandet. FCM kunne være et springbræt, men så kræver det at han får chancen hver gang, og det tror jeg ikke sker. Nu er det jo heller ikke lige offensiv spillere vi mangler;-)

Troldepus - hedder rigtigt martin, hvis nogle sku være i tvivl.

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Jeg tror ikke der er nogle, der sætter spørgsmål ved COs evner som målscorer. Det kræver bare mere at spille på et tophold, end blot at kunne løbe fra de andre og så tæske bolden i nettet - ellers havde Adeola nok også fået sin debut, for han kan også snildt løbe fra de andre.

Det er bare ærgeligt for CO, at selvom han er dygtig, så er der 1-2-3 spillere foran ham til de pladser han bedst dækker. Jeg tror heller ikke noget bestrider Nicklas Bendtners niveau, men han er også oppe i mod stærk konkurrence i Arsenal, og er derfor langt fra sikker på spilletid, selvom han har scoret lige så mange mål som Adebayor og Eduardo i opstarten (uden dog at trække en parallel mellem Frank/Dadu og så Adebayor/Eduardo ! dertil er Frank/Dadu for gode...). Blot fordi man har en veludviklet spidskompetance, har man ikke krav på en startplads, når der stadig mangler meget, før niveauet på manglerne er højt nok.

Peter Ross

Hausser

Indlæg af Hausser »

Hrmm, Adeola er vist nok kun 17, ellers tror jeg bestemt han havde fået muligheden, konkurrenterne har jo enten været svingende eller skadet.

Ellers er jeg dog enig.

BW - 665

Re: CO på Låneophold?

Indlæg af BW - 665 »

Jeg må indrømme jeg har svært ved at forstå hvorfor man ikke har arbejdet på, eller begynder at arbejde på, et muligt låneophold hos et af de lavere rangerende hold i SAS ligaen.

Man må gå ud fra at han på trods af sine mangler, ikke ville være langt fra startopstillingen på hold som AGF, Lyngby, Viborg osv.. Selvom han givetvis har store mangler i forhold til vores spillestil, primært fysiske, så kan der da vist ikke herske nogen tvivl om at han er farlig nok til at holde en plads i startopstillingen hos en af de formodede nedrykningskandidater i suppen.

Det er da en win-win situation?
Holdet der låner ham får en ekstremt sulten spiller med en potentiel sublim teknik, og som er skabt til kontra-fodbold som bundhold traditionelt praktiserer.
C. Olsen får mulighed for at udstille sig selv på den bedst mulige måde - kampe fra start i landets bedste række, om ikke andet overfor potentielle købere, så overfor FCM's trænerteam.

Jeg synes virkelig man burde stræbe aktivt efter at få sendt C. Olsen på et låneophold hos en anden klub i suppen, og helst i vinterpausen hvis det er muligt. Jeg mener sagtens vi har bredde i truppen til at fylde det hul han trods alt efterlader, men spørgsmålet er om man vil lade sin "indskiftnings-joker" optræde for et andet hold i samme liga, og om hans farlighed alligevel ender med at blive savnet...

Hekler

Indlæg af Hekler »

Olsen er IKKE en udviklingsspiller man har en lang kontrakt med så det er udelukket.
AGF mangler en targetman de Har Graulund. Lyngby har masser at hurtigløbere, og Viborg er måske interessante, men jeg ved ikke hvordan det ser ud der oppe.

Kent

Indlæg af Kent »

COs kontrakt udløber til sommer, så hvis vi låner ham ud i foråret, så kommer han ikke tilbage.

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Kent Skrev:
> COs kontrakt udløber til sommer, så hvis vi låner
> ham ud i foråret, så kommer han ikke tilbage.

Nej det ved jeg, men jeg tænkte at man måske kunne inkludere det i en ny kontrakt med spilleren? Jeg mener, hvis man kan få en et-årig låneaftale på plads for Olsen næste sommer, er det jo ikke udelukket han vil indvilge i at skrive under på en forlængelse?

Jeg kan som sagt kun se fordele i det for alle parter, så med mindre man ikke kan finde potentielle arbejdsgivere der vil give ham en plads i deres startopstilling, hvilket jeg er ret overbevist om skulle være muligt, så kan jeg ikke se nogle ulemper, kun fordele.

Den eneste fare som du selv nævner, er hvis han bare er træt af det her i Midtjylland og hellere bare vil forlade klubben på en fri transfer og finde en ny klub permanent, hvilket jeg ikke håber er tilfældet.

Troldepus

Indlæg af Troldepus »

en spiller, som ikke bliver fundet god nok, vil sandsynligvis ikke skrive under på en forlængelse med klubben. CO vil efter al sandsynlighed skrive en ny kontrakt med "udlejnings-klubben" alt dette er dog hypotetisk.

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Troldepus Skrev:
> en spiller, som ikke bliver fundet god nok,

Jeg tror aldrig det har været på tale, og slet ikke udmeldt, at man ikke finder C. Olsen "god nok", han har bare pt nogle mangler i sit spil som jeg er sikker på E. Rasmussen forventer at kunne bygge på, eller ihvert fald forbedre det væsentligt.

> vil sandsynligvis ikke skrive under på en forlængelse
> med klubben. CO vil efter al sandsynlighed skrive
> en ny kontrakt med "udlejnings-klubben"

Ja det er også min bekymring, men omvendt vil jeg sige at man må da formode at kan han tilspille sig en fast plads hos os via et lejeophold, vil det da være mere atraktivt end at skifte til en nedrykningstruet klub, evt. en oprykker. Spørgsmålet er så om han selv tror det er realistisk han nogensinde bliver fast mand hos os.

> alt dette er dog hypotetisk.

Ja naturligvis. Det kan da også være der allerede er blevet arbejdet på et låneophold men at det simpelthen ikke var muligt, who knows.

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Kan lige tilføje at vi i Viborg ikke mangler flere angriber nu hvor Rado er kommet

Alagoas

Indlæg af Alagoas »

Tjek denne artikel om emnet for tråden
FCM-træner forstår komet-kritik: http://www.forza.dk/index.php/news/show/id=139001

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Christian Olsen, har du hørt om træningsbanen ? Det er der man kommer på holdet, ikke via medierne !

Peter Ross

Besvar