CO i startopstillingen!

Om FC Midtjylland og Black Wolves
YahooSeeker [Bot]

Re: Byt ham med gilberto

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

j3pq3 Skrev:
>
> det er jo fordi det vile være påstand imod
> påstand. hvis jeg skriver at det er noget gylde
> han har skrevet, så sker der jo ikke rigtigt mere
> ved det. hvis ikke i kan se COs fantastiske spil
> på banen (når han kommer ind) er det jo jeres egen
> skyld. jeg synes han spiller godt.

Jeg syntes også at han spillet godt. Jeg mener også at have forstået, at der er en overvægt, som mener Don O er ret nyttig.
Der hvor jeg syntes, at den ” strander” er, at der er opdyrket en idé om Don O ikke kan score, hvis han starter inde, eller hvis han møder topholdene, bl.a. pga. teknik.
Først gav man hans kondition skylde ( det kunne han gøre noget ved), så gav man hans teknik skyld ( det gjorde han også noget ved), og nu er han bare for lille ( og det kan han ikke gøre noget ved).

Argumentet er, at de gange han har startet ind, så har han ikke været nær så målfarlig, og han yder ikke noget defensivt.
Det største problem i den konklusion er, at Don O er den angriber, som har fået færrest chancer i startopstilling – og når man ikke får lov at spille kontinuerlig så falder dit niveau. Det er der ikke noget nyt i, det ser vi også hos de danske landsholdsspiller, når de ikke har fået spilletid i deres respektive klubber.
Når det gælder andre angriber gennem tide, så råber de om, at angriberne skal vises tillid gennem spilletid, men når det gælder Don O – så er han henvist til en bænkplads, hvorfra han skal kunne ” hoppe ind” uden særlig meget kamptræning.

Det også derfor at jeg mener, at Don O skal enten behandles med tillid, eller også skal han behandles med respekt, dvs. lade ham finde en anden klub, som passer ind i hans ambitionsniveau.

Personlig syntes jeg, at det er fair, at klubben tænker, fx at den ikke kan rumme Don Os ambitioner, men så mener jeg, at det i så fald ville være uetisk ikke, at tale med Don O omkring en løsning enten i FCM eller i en anden klub. Helst en løsning alle kan være bekendt på i nutiden og i fremtiden.

>
> man kan jo ikke ændre andre folks meninger ved at
> sige at det er løgn, eller det er noget pis at
> sige. (han starter ud med at skrive "Min mening er
> stadig")

Der findes nogle meget markante meninger herinde, så glem alt om at ændre noget – det skal folk selv finde ud af om de kan blive klogere på med tiden.
Det du kan gøre er ligesom mig, at fremlægge dine meninger, som ikke altid er de mest populære – men lad endelig være med, at begynde at diskuterer meninger. Så sig bare hvad du vil, og ignorere alt det du finder usagligt - sådan gør jeg.

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Der er en grund til, CO ikke har erobret en stamplads endnu, selvom begge nuværende angribere har haft perioder uden ret mange mål, mens CO også har været i klubben. Grunden er, at han simpelthen ikke passer ind i systemet.

Christian O. kan ikke ligge og bokse med store centerforsvarere som Ulrik Laursen, Brede Hangeland, Per Nielsen, Mads Rieper, you name it. Han er for klejn, og bliver simpelthen tacklet ud af kampen. Han når ikke at få bolden under kontrol, inden de ovennævnte spillere sidder i knæhasen af ham, hvorimod både Frank og Dadu har størrelsen og evnerne til, at modtage bolden med ryggen til målet og skille sig fornuftigt af med den.

Det kan godt være han er farlig, men hvad hjælper det, hvis han ikke kommer frem til chancerne ? Christian Olsen på top i vores nuværende system vil betyde et utroligt fald i antal målchancer, da han ikke vil udfylde en spillemæssig rolle som Frank/Dadu gør det.
Olsen mangler endnu meget i sit generelle presspil, sin boldomgang, sin evne til at indgå i kombinationer og han mangler overblik.

Får han bygget de 4 ting på, så er jeg sikker på han er en ganske udmærket spiller, der nok også kan gøre sig gældende på gode hold i SAS Ligaen, men pt. er han ikke andet end hamrende farlig for et træt forsvar.

Peter Ross

Kent

Indlæg af Kent »

topscore Skrev:
-------------------------------------------------------
> Personlig syntes jeg, at det er fair, at klubben
> tænker, fx at den ikke kan rumme Don Os
> ambitioner, men så mener jeg, at det i så fald
> ville være uetisk ikke, at tale med Don O omkring
> en løsning enten i FCM eller i en anden klub.

Og hvad er lige nøjagtig din begrundelse for at mene, at klubben IKKE taler med Chr. Olsen om fremtiden?

Og hvordan kan det være uetisk? Manden er på kontrakt (som han frivilligt har underskrevet), der gensidigt forpligter parterne frem til et vist tidspunkt. I den kontrakt står der ikke noget om, at han er garanteret spilletid.

At du mener man skal løse ham, så han kan finde noget andet, er useriøst. Hvis vi ikke selv kan bruge ham skal vi i første omgang sælge ham. Kun hvis manden er usælgelig skal vi forære folk væk. Skal vi løse alle de spillere, der ikke får spilletid fra deres kontrakt? Det er jeg sgu ikke sikker på, at de bliver så glade for.

Husk lige,at det i meget høj grad er FCM, der har skabt Chr. Olsen. Hvis ikke vi havde vist ham tillid tidligt sidste år, så er det ikke sikkert, at han nogensinde var blevet så stort et navn herhjemme, som han er nu.

Mose

Re: CO i startopstillingen!

Indlæg af Mose »

Jeg kan sagtens se de begrænsninger en Christian Olsen har, men andre hold, også tophold, kan altså få det til at fungere med en lille spiller på toppen.

Nordstrand i FCK er vel det nærmeste eksempel.

Collins og Frank er vel vores stamspillere, hvis ellers man kan tale om det, men derefter er det altså en fair sag at mene, at Olsen ville være at foretrække for Dadu.

Her på graven er der delte meninger, men I der foretrækker Dadu er jo bare så heldige at være enige med Erik. Derfor får Dadu en meget lang snor, modsat Olsen.

Mose

Indlæg af Mose »

Vores nuværende spillestil er jo også åben for forbedringer.

Vi har eminente spillere, men disse evindelige lange bolde er ikke min kop te.

Kampen i Lyngby. 50-100 lange bolde op i hovedet på Frank og Dadu. Kønt er det ikke. Men når Madsen eller Simon får den på kanterne så sker der noget.

Bhomaszz

Indlæg af Bhomaszz »

Mose Skrev:
> Jeg kan sagtens se de begrænsninger en Christian
> Olsen har, men andre hold, også tophold, kan altså
> få det til at fungere med en lille spiller på
> toppen.
>
> Nordstrand i FCK er vel det nærmeste eksempel.

Ja men han har bare samtidig flere kvaliteter som spiller end Don O. Han har et LANGT bedre blik for spillet end Speedy, og laver da ofte en del assists. han kan samtidig bruge hovedet på fornem vis, hvor CO kun har scoret et mål med hovedet for FCM. han er bedre til at placere sig, så han som "den lille" ikke behøver ud i så mange dueller mod fysisk stærke forsvarere

Så kan det da godt være at CO er hurtigere, men det er bare ikke nok mod et kompakt forsvar som kan tage ham fysisk.
>

Arff

Indlæg af Arff »

Personligt mener jeg ikke han er god nok til at spille fast mod de bedre hold i ligaen.
Jeg tvivler på at han ville kunne komme på hold i nogle af de andre topklubber (OB, AaB, Brøndby og FCK).
Derimod ville han være fremragende for en klub som Viborg eller AGF at have.

Men uanset hvad, så er faktum jo stadigvæk at det er Erik og Berg som sætter holdet, og bestemmer hvem der stårter inde, og hvem der ikke gør.
- Og var han god nok, så er jeg sikker på at han også startede inde.

Hekler

Indlæg af Hekler »

Mose Skrev:
> Collins og Frank er vel vores stamspillere, hvis
> ellers man kan tale om det, men derefter er det
> altså en fair sag at mene, at Olsen ville være at
> foretrække for Dadu.

Nej!
For så har man ikke forstået spillestilen.
http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,617 ... #msg-61731

Hekler

Indlæg af Hekler »

topscore Skrev:
> Personlig syntes jeg, at det er fair, at klubben
> tænker, fx at den ikke kan rumme Don Os
> ambitioner, men så mener jeg, at det i så fald
> ville være uetisk ikke, at tale med Don O omkring
> en løsning enten i FCM eller i en anden klub.
> Helst en løsning alle kan være bekendt på i
> nutiden og i fremtiden.

Hvad er det for noget sludder.
Olsen bliver brugt i lige netop den kapacitet FCM mener han er bedst anvendelig, det har jo ikke noget at gøre med, at man ikke vil bruge ham.
Jeg er da sikker på at hvis man har en anden hurtigløber parat, så kan der snakkes om at lade ham gå ellers så må han vente til kontrakten løber ud og lade være med at forlænge.

Der er ingen grund til at være naiv.

Mose

Indlæg af Mose »

Fint så er jeg uenig i spillestilen.

Jeg mener, vi har fortræffelige spillere til pasningsspil, hvor midtbanespillerne kan spille fløjene op til gennembrud eller vælge at stikke den dybt til en hurtig angriber (helst Collins), men alt for ofte vælges løsningen med lange bolde frem mod feltet.

Jeg havde håbet, at vi med afgangen af Dennis fik bolden mere ned på jorden, men det er altså ikke sket.

Men vi ligger nr. et, så det virker jo tåbeligt med kritik på nuværende tidspunkt, og heldigvis har vi så stærke individuelle spillere, at det ofte alligevel er ganske seværdigt at se FCM spille.

Mose

Indlæg af Mose »

Nej. Olsen er sikkert ikke stærk nok mod de andre tophold, men vi har jo også kun diskutionen, fordi Dadu er alt andet end overbevisende.

Troldepus

Indlæg af Troldepus »

For lige at vende tilbage til det oprindelige "underemne"... (der vendes øjne)

jeg mener at det er en go idé at bytte ham ud. Meen, Gilberto?? det er jeg ikke helt sikker på. Jeg har lavet en lille sammenligning af Speedy og Gilberto;

Navn: Højde: Vægt:
Gilberto 172CM 71kg

Speedy 174CM 72kg

Hmm... for mig at se er de da lidt den samme type, såå hvorfor kære broder?
Gilberto har godt nok et større overblik, og er genrelt en tak over Speedy, men hvorfor skille sig af med en spiller, som dybest set er samme vare?

Bhomaszz

Indlæg af Bhomaszz »

Troldepus Skrev:
> For lige at vende tilbage til det oprindelige
> "underemne"... (der vendes øjne)

Hvis dette er underemnet har du da et overskrift problem;-)
>
> jeg mener at det er en go idé at bytte ham ud.
> Meen, Gilberto?? det er jeg ikke helt sikker på.
> Jeg har lavet en lille sammenligning af Speedy og
> Gilberto;
>
>
> Navn: Højde: Vægt:
> Gilberto 172CM 71kg
>
> Speedy 174CM 72kg
>
> Hmm... for mig at se er de da lidt den samme type,
> såå hvorfor kære broder?

Måske staturmæssigt, men ikke apillemæssigt - og det er vel det væsentlige?

OT jeg kender dig ikk tror du ikk lig du forveksler mig med en anden kære??

> Gilberto har godt nok et større overblik, og er
> genrelt en tak over Speedy, men hvorfor skille sig
> af med en spiller, som dybest set er samme vare?

Altså, Speedy har sin hurtighed, som nogenlunde det eneste - enig?

Gilberto derimod har teknisk gode finesser, laver mange målgivende afleveringer, har også den målfarlighed som CO, taktisk klogere, og er ikke en "gene" i det opbyggende spil ligessom f.eks. Don O er (efter min mening).

j3pq3

Indlæg af j3pq3 »

Bhomaszz Skrev:
> Troldepus Skrev:
> --------------------------------------------------

> Måske staturmæssigt, men ikke apillemæssigt - og
> det er vel det væsentlige?

noget af debatten startede faktisk ud med at folk sagde CO ikko var god nok pga hans højde og vægt. jeg vil da give dem ret i, at er man høj og har mange muskler har man jo større chance til at få tilkæmpet sig chancer end hvis man er lille og ikke særlig muskuløs.

men i netop CO tilfælde holder jeg på ham pga. hans målnæse. hans højde og vægt har han jo vist at han ikke behøver for at score.

Arff

Indlæg af Arff »

Mose Skrev:
> Nej. Olsen er sikkert ikke stærk nok mod de andre
> tophold, men vi har jo også kun diskutionen, fordi
> Dadu er alt andet end overbevisende.

Er Dadu alt andet end overbevisende?
- Jeg synes han bliver bedre og bedre for hver kamp, og er i mine øjn langt foran CO i kampen om angrebspladserne.
Jeg tror at Dadu kommer til at score mange mål for os i denne sæson.

Besvar