CO i startopstillingen!

Om FC Midtjylland og Black Wolves
j3pq3

CO i startopstillingen!

Indlæg af j3pq3 »

jeg synes snart Erik rasmussen burde prøve nogle flere kampe mad Christian Olsen i startopstillingen. han har vist sig ufattelig skarp foran kassen (hvilket man jo godt kan sige dadu ikke har), og så spiller han bolden godt rundt, samtidig med at han kan finde ud af lave gode indlæg. hvis vi tager kampen mod lyngby som et eksempel spillede CO jo fantastisk i 40 minutters tid han var inde (eller hvad det nu var), og lavede jo den fantastike dribletur ned gennem lyngbys forsvar, bare ærvligt at heldet ikke var med ham i sidste berøring.

desuden vil jeg blive ret ked af at se CO forlade klubben fordi han ikke får nok spilletid. tror at det vil blive en stor fejltagelse, og hvis andre sas-liga klubber får fat i ham, kommer han helt sikker til at spille en stor rolle for klubben.

jeg håber at kunne se mere til CO på banen i fremtiden, for ellers skifter han sikkert klub, og det ser jeg som et stort tab.
Senest rettet af j3pq3 5. sep 2007, 21:06, rettet i alt 1 gang.

Peter Ross

Re: CO i startopstillingen!

Indlæg af Peter Ross »

Kan alle I CO-elskere ikke lige kort skitsere, hvad det er, der berettiger CO til en startplads ?
Hvor skal han spille ? Angreb eller kant ?
Hvad berettiger ham til en startplads i den nuværende formation i forhold til Frank/Dadu/Simon ?
Hvad har CO vist, når han er startet inde (eller har fået mere end 45 minutter), der siger jer, han vil bringe noget nyt og afgørende til holdet ?

CO er ganske udmærket mod "små" hold, eller mod hold der går langt frem, for at jagte en udligning, hvor han så kan udnytte sin hurtighed. Fakta er bare, at vi qua vores status som nuværende tophold, vil møde mange hold, der ikke satser alt fremad, hvilket vil minimere pladsen til COs hurtige løb, og dermed er COs berettelse i startopstillingen til at overse, med mindre han pludselig tager 10 kg. muskler på, lærer at indgå i kombinationsspillet og/eller lærer at lægge et ordentligt pres i vores presspil, i stedet for at fare rundt som en flue i en flaske.

Peter Ross

Lars

Indlæg af Lars »

Man kan jo også vælge at se det positive i kampen for CO. Han bliver skiftet ind i det 58.minut og ikke bare til de sidste 10-15 minuter, han viser andet end sine spidskompetancer; hurtighed, god placeringsevne og en god afslutningsevne.
Han har den brilliante drible tur hvor han afdribler 3 Lyngby spillere og desvære ikke lige har marginalerne med sig til slut med stolpe ud. Så mener jeg også det var ham der fandt Simon Poulsen der havde plads til at lige indlægget som Frank Kristensen omsatte til 2-1.

Det skal selvfølgelig også siges at FCM jo ikke har problemer på de offensive pladser; Frank Kristensen, en Dadu der muligvis fik gang i målscoringen i ligaen. En Collins der når han er sin skade kvit nok også vil banke på til startopstillingen. Det kunne dog også være at CO kan få noget spilletid på en af fløjene, selvom der jo også er andre der banker på i rotationen der.

j3pq3

Indlæg af j3pq3 »

Peter Ross Skrev:
-------------------------------------------------------

> Hvad har CO vist, når han er startet inde (eller
> har fået mere end 45 minutter), der siger jer, han
> vil bringe noget nyt og afgørende til holdet ?

hans målfarlighed. det var jo f.eks. marginaler fra, at han havde scoret til 2-1 imod lyngby efter hans fantastiske dribletur. desuden har vi jo gang på gang set ham stå på de rigtige steder på det rigtige tidspunkt, så han kan sætte en fod på, hvilket amn jo ikke ligefrem kan beskylde dadu for at gøre. desuden kan det jo ikke passe at man bliver nødt til at sætte dadu til at tage straffe for, at han kan score mål.

så jeg ser gerne CO som en boksspiller, og frank der står lidt længere tilbage.

> CO er ganske udmærket mod "små" hold, eller mod
> hold der går langt frem, for at jagte en
> udligning, hvor han så kan udnytte sin hurtighed.
> Fakta er bare, at vi qua vores status som
> nuværende tophold, vil møde mange hold, der ikke
> satser alt fremad, hvilket vil minimere pladsen
> til COs hurtige løb, og dermed er COs berettelse i
> startopstillingen til at overse, med mindre han
> pludselig tager 10 kg. muskler på, lærer at indgå
> i kombinationsspillet og/eller lærer at lægge et
> ordentligt pres i vores presspil, i stedet for at
> fare rundt som en flue i en flaske.

det er rigtigt at han i starten sagde han fysisk ikke kunne holde en hel kamp ud, men det er altså et halvandet eller to sæsoner tilbage (eller hvad det nu er). jeg tror CO er klar til at spille hele kampe. hvilket han jo også burde være efter så lang tid i klubben.

desuden vil jeg også lige fremhæve at det er svært for en spiller at komme ind i de sidste 10 min. imod et tophold og så skabe mål. der kan det jo ske han kun når at få 2 store chancer som han måske brænder, hvorimod frank kan nå at få 7 store chancer, og så score på en enkelt af dem.

men jeg skal da lige slutte af med at sige at jeg klart fortrækker baba når han bliver rask igen, men så CO som erstatning oppe foran, og ikke dadu.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

j3pq3 Skrev:
> så jeg ser gerne CO som en boksspiller, og frank
> der står lidt længere tilbage.

Som boksspiller?!?!?!?!?! Manden er 130 cm høj og vejer 36 kg. Forventer du vi skal tage det forslag seriøst?

j3pq3

Indlæg af j3pq3 »

men har scoret utallige mål som personen inde foran kassen. hvis ikke boksspiller så i hvert fald offensiv midt. synes i hvert fald en position som fløjene er tåbeligt.. han er jo farlig inde foran kassen.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

j3pq3 Skrev:
> men har scoret utallige mål som personen inde
> foran kassen.

1 mod VFF.. Resten har været qua sin hurtighed og han dermed har løbet fra forsvaret.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Mod Viborg starter C.O på kanten og er vel dårligste mand overhovedet (ja ja, ved godt han scorer), og en af hovedårsagerne til at vores spil slet ikke fungerer. Manden skaber ikke bredde og placerer sig konsekvent på toppen, hvor han egentlig mest var i vejen for de andre. C.O skal ikke spille kant, han har simpelthen ikke klassen!

evaldo

Indlæg af evaldo »

Tja...jeg synes så ikke det var at give CO chancen for at spille sig på holdet da han spillede kant mod Viborg....det faldt jo heller ikke særligt heldigt ud da Farlige Frank kom ind og spillede central midtbane til slut i den kamp. Synes nu også at CO hvergang kun har fået chancen i én kamp for at bevise han skulle være på holdet fra start...hvorefter han straks var tilbage på bænken. Husker jeg forkert vil jeg selvfølgelig gerne vide det......Der må man jo sige Dadu har fået væsentlig mere spilletid uden for alvor at have slået igennem

NME

Indlæg af NME »

j3pq3 Skrev:
> hans målfarlighed. det var jo f.eks. marginaler
> fra, at han havde scoret til 2-1 imod lyngby efter
> hans fantastiske dribletur.

Når man er marginaler fra at score, så har man ikke scoret.
- og så er man vel ikke mere målfarlig end alle de andre der ikke scorer?

>desuden har vi jo gang
> på gang set ham stå på de rigtige steder på det
> rigtige tidspunkt, så han kan sætte en fod på,
> hvilket amn jo ikke ligefrem kan beskylde dadu for
> at gøre.

Hvis du prøver at se vores sidste par kampe igennem vil du se at Dadu nok faktisk er den der står bedst placeret og kommer til flest chancer.
Nu skal han så også bare til at score på dem :)

Sunds

Indlæg af Sunds »

Min mening er stadig at CO mangler MEGET for at kunne begå sig fysisk overfor et midtforsvar. Hans force er hurtigheden når der skal spilles kontra og faktisk passer han kun hos FCM når vi satser på kontra i kampe hvor vi er foran. CO passer faktisk meget bedre i eks.vis den spillespil Horsens praktisere. Dermed IKKE sagt at jeg gerne ser CO spille for en anden klub....han må meget gerne blive i FCM men ser ham stadig som 4. valg til de forreste pladser.

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Efter aftale herinde så har jeg ingen kommentar til Dadu. Derfor vil jeg forholde mig til ” Speedy”.

Personlig mener jeg, at det er på tide, at FCM og Don O finder ud af sammen om de har en fremtid.
Det er klart, at ” speedy” har en interesse i at udvikle sig som fodboldspiller, og det gør han ikke ved at sidde på bænken – i stedet bliver han dårligere. Hvilket jeg syntes har sat sine spor på hans skarphed.
Inden kampen mod Lyngby havde han score et mål pr. kamp i spilleminutter.

Han viste høj teknik i Lyngby kampen, hvilket jeg syntes har været et automatisk kritikpunkt på Speedy, at han ikke er teknisk god nok.

Skarpheden ved vi han har, så for hans vedkommende er det ikke så aktuelt.

Så plejer det andet modargument at være han er for lille, og ikke kan klare sig mod topholdenes store stærke forsvarsspiller.

Faktisk er han omkring lige så lille som, ex-FCMer Christian Lundberg, og FCKs landsholdsspiller Morten Nordstrand.

Så hvis jeg må være så fri, så har de evindelige pessimister i forhold til Don O et kæmpe argumentationsproblem.

Kortfattet mener jeg ikke, at den skal være længere end:
giv vores angriber Don O tilfredsstillende spilletid, eller frigør ham til at rejse til andre klubber, som mener de kan bruge en lille, hurtig, teknisk og ekstrem målfarlig afslutter på deres hold.
Det er i længden god reklame for FCM, at alle partner forbliver tilfredse, og i fremtiden kan tale positivt om deres tid i FCM.

Hekler

Indlæg af Hekler »

Til den der siger at Christian Olsen skal i startopstillingen, så tror jeg det beror på en misforståelse af hvordan FC Midtjyllands spillestil har udfoldet sig lad os sige i denne sæson.

FCM er nu et tophold. Ikke fordi vi ligger nr. 1 men fordi alle de andre betragter os som sådan. FCK, OB og FCM er i toppen af alle rangeringer af hvem fans fra de forskellige klubber forventer skal vinde i år.

Ligeledes spiller de andre hold også et tophold. Hvilket i nogle tilfælde gør at de trækker sig mere eller mindre bevidst tilbage på banen. Det har gjort at FCM lige så stille har ændret sin spillestil fra at køre med en mand helt i top til to mand på toppen.

Processen har været naturligt, når man ser på hvordan løbespillet har fungeret de sidste sæsoner. Det giver simpelthen ingen mening at tillade FCM at løbe igennem og det presser holdene tilbage.

Christian Olsen har sin eneste berettigelse på en bane når der er plads til at løbe. Dribleturen i Lyngby var også en der starter med at han sættter tempo da han modtager bolden og det er farten der får dribleturen til at fungere.

Det betyder også at hans anvendelighed falder dramatisk. Han er meget afhængig af at de andre spiller ham op på den rigtige måde og har er afhænig af at han har rum til at løbe i.

Grunen til at han ikke fungere særligt godt på kanten er at der er defensive pligter og han derfor ikke kan ligge helt på toppen og vente på bolden eller søge ned i det rum hvor han kan få fart inden han møder bagkæden.

Det korte af det lange er at Christian Olsen er et perfekt våben for os i nogle specielle situationer, specielt hvis han kommer frisk ind til sidst i en kamp. Men jeg ser ingen berettigelse i at bruge ham fra start. Det skulle da lige være i et Uefa retur opgør hvor man er foran med to fra første kamp og modstanderne skal presse.

Bhomaszz

Byt ham med gilberto

Indlæg af Bhomaszz »

Sunds Skrev:
> Min mening er stadig at CO mangler MEGET for at
> kunne begå sig fysisk overfor et midtforsvar. Hans
> force er hurtigheden når der skal spilles kontra
> og faktisk passer han kun hos FCM når vi satser på
> kontra i kampe hvor vi er foran. CO passer faktisk
> meget bedre i eks.vis den spillespil Horsens
> praktisere.

Det er fuldstændig korrekt. Hver gang man kommer med den bliver der ikke svaret fra "modparten".

Dermed IKKE sagt at jeg gerne ser CO
> spille for en anden klub....han må meget gerne
> blive i FCM men ser ham stadig som 4. valg til de
> forreste pladser.

Taget til følge! Byt ham med Gilberto i Horsens, eller et andet bundhold med en god angriber. Send gerne penge med til holdet også!

Men faktum er altså at han kun kan løbe fra andres hold, og det fungerer altså bedst når man spiller for et bundhold hvor modstandernes forsvar vil stille sig højt op, fordi kravet for dem er at vinde kampen.

j3pq3

Re: Byt ham med gilberto

Indlæg af j3pq3 »

Bhomaszz Skrev:
> Sunds Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Min mening er stadig at CO mangler MEGET for at
> > kunne begå sig fysisk overfor et midtforsvar.
> Hans
> > force er hurtigheden når der skal spilles
> kontra
> > og faktisk passer han kun hos FCM når vi satser
> på
> > kontra i kampe hvor vi er foran. CO passer
> faktisk
> > meget bedre i eks.vis den spillespil Horsens
> > praktisere.
>
> Det er fuldstændig korrekt. Hver gang man kommer
> med den bliver der ikke svaret fra "modparten".

det er jo fordi det vile være påstand imod påstand. hvis jeg skriver at det er noget gylde han har skrevet, så sker der jo ikke rigtigt mere ved det. hvis ikke i kan se COs fantastiske spil på banen (når han kommer ind) er det jo jeres egen skyld. jeg synes han spiller godt.

man kan jo ikke ændre andre folks meninger ved at sige at det er løgn, eller det er noget pis at sige. (han starter ud med at skrive "Min mening er stadig")

Besvar