FCM med hastige skridt mod toppen
-
Lars EC
FCM med hastige skridt mod toppen
Nu hvor vi alle (eller i hver fald de fleste) har fulgt FCM gennem flere kampe, kan vi jo sige, at det går rigtig godt. Siden vi startede i superligaen har vi fået flere medaljer. I dag står vi med det stærkeste hold nogensinde. Om det er jydsk stædigvæk eller vovede satsninger, der har bragt os hertil, kan vel engentlig være ligegyldig. Vi er her lige nu, og det er fantastisk! Nu og her er vi jo egentlig også den eneste rigtige udfordrer til FCK. Hvis vi skal have guld, skal det være i år. Aldrig nogensinde har vi haft så godt et hold!
Desværre har jeg ikke mulighed for at være på SAS i dag, og det er jeg ikke glad for!!!
FORZA FCM!!!!
Desværre har jeg ikke mulighed for at være på SAS i dag, og det er jeg ikke glad for!!!
FORZA FCM!!!!
Senest rettet af Lars EC 28. aug 2007, 23:27, rettet i alt 1 gang.
-
Pacman
Re: FCM med hastige skridt mod toppen
Lars EC Skrev:
-------------------------------------------------------
> Nu og her er vi jo egentlig også den eneste rigtige udfordrer til FCK. Hvis vi skal have guld, skal det være i år. Aldrig nogensinde har vi haft så godt et hold!
Enig i meget af det du siger, men ikke helt enig i sætningen over. Det er lige lovligt at dømme OB og andre ude især når transfer vinduet stadigvæk er åbent.
> Nu og her er vi jo egentlig også den eneste rigtige udfordrer til FCK. Hvis vi skal have guld, skal det være i år. Aldrig nogensinde har vi haft så godt et hold!
Enig i meget af det du siger, men ikke helt enig i sætningen over. Det er lige lovligt at dømme OB og andre ude især når transfer vinduet stadigvæk er åbent.
-
uschel
Ja jeg synes osse det er meget naivt at helt se bort fra OB. Deres trup er uhyggelig bred med mindst 2 kvalitetsspillere til næsten alle pladser. Jeg vil vurderer at de mindst har lige så gode chancer for en top placering som os
-
Pacman
Tror også godt at vi kan forvente at Aab forstærkere sig yderligt. Derimod ser FCN dårligere ud i år og tror ikke de henter farkante forstærkninger.
-
Hausser
Re: Guld i år?
Grunden til jeg desværre ikke tror på guld til FCM i år, skal findes i den manglende stabilitet som vi desværre lider meget af. Vores bundniveau er stadig skræmmende lavt og det er altså altødelæggende for mesterskabsdrømmene når man ikke kan tage til Nordsjælland og vinde over et midterhold med 10 mand i hele kampen, den fejl tror jeg eksempelvis ikke FCK ville have begået. Vi kan slå alle hold men vi kan altså også tabe til alle hold i suppen hvis vi ikke lige er mentalt til stede den pågældende dag. Jeg håber det naturligvis ikke, men det kunne ligne os meget godt, at tage til Lyngby i weekenden og underpræstere helt vildt. På den lange bane så vil sådanne udsving være ødelæggende for vores mesterskabsdrømme.
Jeg håber selvfølgelig jeg tar fejl, men spillerne mangler stadig at overbevise mig om vi har et tilstrækkeligt højt bundniveau. Ind til videre har vi spillet 7 liga kampe og 3 uefa kampe i denne sæson og vi har reelt kun spillet fornuftig fodbold i 5 af dem (Bif, Fck, Aab, Rfc, Haka), mens de resterende kampe har være meget sløje præstationsmæssigt (Ach, Vff, Fcn, 2*Island). Alle hold har udfald, men vi bliver nødt til at præstere bedre end ca. hver anden kamp over en sæson, ellers bliver ikke mestre.
Jeg håber selvfølgelig jeg tar fejl, men spillerne mangler stadig at overbevise mig om vi har et tilstrækkeligt højt bundniveau. Ind til videre har vi spillet 7 liga kampe og 3 uefa kampe i denne sæson og vi har reelt kun spillet fornuftig fodbold i 5 af dem (Bif, Fck, Aab, Rfc, Haka), mens de resterende kampe har være meget sløje præstationsmæssigt (Ach, Vff, Fcn, 2*Island). Alle hold har udfald, men vi bliver nødt til at præstere bedre end ca. hver anden kamp over en sæson, ellers bliver ikke mestre.
-
Ravnen
Citat: "Ingen udenfor postnumrene 7400 og 7500 forventer, at FC Midtjylland vinder guldet. De har kun sig selv at skuffe."
Der tager Tipsbladet fejl
Der tager Tipsbladet fejl
-
Ravnen
Jeg synes den store forskel i forhold til sidste sæson, netop er et højere bundniveau. Vi havde aldrig vendt kampen mod Randers i sidste sæson. Og desuden er vi blevet bedre til at undgå panik de sidste 10 minutter når vi skal forsvare en snæver føring.
Synes mange af spillerne er modnet en del. Hvis vi ser bort fra Grønkjær synes jeg næsten vi er dækket bedre ind på alle pladser end FCK.
Den kommer til at stå mellem os, OB og FCK.
Synes mange af spillerne er modnet en del. Hvis vi ser bort fra Grønkjær synes jeg næsten vi er dækket bedre ind på alle pladser end FCK.
Den kommer til at stå mellem os, OB og FCK.
-
HKP
Jeg kan godt følge dig. Og et mesterskab kræver sikkert også en lidt mere "fasttømret" trup. Hermed mener jeg at ER skal holde igen med alt for voldsom rotation. Ok, det er gået godt de fleste gange, men eksempelvis i FCN var der intet mønster og intet fundament, der var i stand til at lægge pres på de 10 mand fra FCN. Desuden må man i kampe som disse ikke skifte spillere ind, der kun har trænet med holdkammeraterne og ikke spillet kampe. (Flinta). Det er en ubekendt og i dette tilfælde skal der ikke eksperimenteres. Det er bare min mening.
Lidt rotation er ok, men det skal være indenfor rimelighedens grænser!
Men, f.... flot som det kører i øjeblikket. Og som Tipsbladet så rigtigt skriver, vindes mere end man tror inde i hovederne!
Lidt rotation er ok, men det skal være indenfor rimelighedens grænser!
Men, f.... flot som det kører i øjeblikket. Og som Tipsbladet så rigtigt skriver, vindes mere end man tror inde i hovederne!
-
YahooSeeker [Bot]
Jeg kan kun sige, at FCK er favoritterne, så derfor skal de selvfølgelige vinde guldet. FCM er slet ikke så stærke.
Så det her kan i fortolke som i vil; presset er på FCKs skuldre – FCM er der ikke nogen der skal regne med i guldkampen.
Så det her kan i fortolke som i vil; presset er på FCKs skuldre – FCM er der ikke nogen der skal regne med i guldkampen.
-
Hausser
Er bestemt ikke enig, faktisk var tendensen i foråret jo netop at vi kom bagud for så at vende kampen, har ikke lige statistikken men det skete pænt mange gange.
Og jeg kan desværre heller ikke se vi har højnet bundniveauet endnu, halvdelen af kampen fortæller ihvertfald en anden historie for præstationerne mod bl.a Vff, Ach og Fcn har ihvertfald været absurd dårlige.
Mht. til sammenligningen med FCKs trup så syntes jeg desværre ikke den holder en meter, det er meget få pladser hvis vi kan matche FCK (Femi- Würtz er én af dem).
Og jeg kan desværre heller ikke se vi har højnet bundniveauet endnu, halvdelen af kampen fortæller ihvertfald en anden historie for præstationerne mod bl.a Vff, Ach og Fcn har ihvertfald været absurd dårlige.
Mht. til sammenligningen med FCKs trup så syntes jeg desværre ikke den holder en meter, det er meget få pladser hvis vi kan matche FCK (Femi- Würtz er én af dem).
-
Gaston
Jeg vil godt lige vende tilbage til det med lavt bundniveau. Jeg synes det lave bundniveau har en kedelig tendens til at hænge sammen med prestigen omkring kampen, altså at klubber som findes i den nedre del af tabellen er dem vi underpræsterer mod. Kan det skyldes at spillerne ikke tager de kampe seriøst nok? eller skal man kigge efter hvilket spilkoncept disse modstandere lægger for dagen? Uanset hvad så synes jeg altså der har været en tendens, også igen her i efterårets første kampe.
-
Altoriso
Hausser Skrev:
> Jeg håber selvfølgelig jeg tar fejl, men spillerne
> mangler stadig at overbevise mig om vi har et
> tilstrækkeligt højt bundniveau. Ind til videre har
> vi spillet 7 liga kampe og 3 uefa kampe i denne
> sæson og vi har reelt kun spillet fornuftig
> fodbold i 5 af dem (Bif, Fck, Aab, Rfc, Haka),
> mens de resterende kampe har være meget sløje
> præstationsmæssigt (Ach, Vff, Fcn, 2*Island). Alle
> hold har udfald, men vi bliver nødt til at
> præstere bedre end ca. hver anden kamp over en
> sæson, ellers bliver ikke mestre.
MEN i de 10 kampe har vi så vundet 6, spillet 2 uafgjorte og tabt 2
I SAS-ligaen tabte vi første kamp ude mod Horsens, og har siden ikke tabt i de næste 6 kampe, heraf 2 uafgjorte mod hhv FCN og FCK begge ude - og så 4 sejre !
I UEFA har vi tabt 1 ude og vundet 1 ude og 1 hjemme
Det som har været "skræmmende" ved FCK har været, at de på trods af en dårlig kamp oftest alligevel har hentet point
Dette mønster synes jeg da vi så småt er begyndt at "efterligne"
Så jeg synes nu at vores bundniveau er blevet forbedret ganske pænt
> Jeg håber selvfølgelig jeg tar fejl, men spillerne
> mangler stadig at overbevise mig om vi har et
> tilstrækkeligt højt bundniveau. Ind til videre har
> vi spillet 7 liga kampe og 3 uefa kampe i denne
> sæson og vi har reelt kun spillet fornuftig
> fodbold i 5 af dem (Bif, Fck, Aab, Rfc, Haka),
> mens de resterende kampe har være meget sløje
> præstationsmæssigt (Ach, Vff, Fcn, 2*Island). Alle
> hold har udfald, men vi bliver nødt til at
> præstere bedre end ca. hver anden kamp over en
> sæson, ellers bliver ikke mestre.
MEN i de 10 kampe har vi så vundet 6, spillet 2 uafgjorte og tabt 2
I SAS-ligaen tabte vi første kamp ude mod Horsens, og har siden ikke tabt i de næste 6 kampe, heraf 2 uafgjorte mod hhv FCN og FCK begge ude - og så 4 sejre !
I UEFA har vi tabt 1 ude og vundet 1 ude og 1 hjemme
Det som har været "skræmmende" ved FCK har været, at de på trods af en dårlig kamp oftest alligevel har hentet point
Dette mønster synes jeg da vi så småt er begyndt at "efterligne"
Så jeg synes nu at vores bundniveau er blevet forbedret ganske pænt