FCK vs FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Mikkelsen

Re: FCK vs FCM

Indlæg af Mikkelsen »

enig - taler heller ikke om nye spillere - mere om formen på Salami og Røll. Og også med dig ift. Lawal, som jeg synes ser meget meget interessant ud. Lidt underligt, at han ikke har fået mere spilletid??

Arff

Indlæg af Arff »

Peter Ross Skrev:
> Det bekymrer mig mere, at Simon Poulsen åbenbart
> er tvivlsom. Kunne være lækkert, hvis han lige
> kunne vise Morten Olsen og andre, at William Kvist
> ikke er så god på højre back, som folk siger.

Jeg har læst Morten Olsen har udtaget ham som midtbane spiller, og ikke højre back :)
- Men derud over ser jeg da også meget gerne Simon Poulsen køre ham rundtosset.

Hoffmann

Indlæg af Hoffmann »

Mikkelsen Skrev:
-------------------------------------------------------
> iflg. dagens HF er Thyge ikke med........nogen
> forklaring på det? Han forventes erstattet af Røll
> - det fatter jeg ikke ret meget af........

Hvor læser du det henne? Med mine briller ser det ud som om Thyge glæder sig til kampen..
Skrevet fra dagens HF:

FC Midtjylland spiller i morgen aften mod FC København i Parken. Vel nok den mest frygtede udebane for ulvene. Siden 2004 har holdene krydset klør med løverne syv gange i SAS Ligaen i Parken. Det er endt med seks nederlag og ikke én eneste sejr. FCK er også kommet overbevisende fra start i Parken i denne sæson. Beitar Jerusalem blev slået 1-0 i Champions League-kvalifikationen, og i SAS Ligaen har sæsonen budt på to hjemmekampe. Viborg blev slået 3-1, og Esbjerg blev tævet 5-2.

Disse skræmmende fakta får dog ikke træner Erik Rasmussen til at fylde banen godt op med spillere i den bagerste række.

- Hvis vi stiller os tilbage på banen og lader FCK komme helt frem til vores felt, er vi sikre på at tabe kampen. Deroppe er FCK alt for gode, siger han.

Positiv Thygesen

Den offensive midtbanespiller Mikkel Thygesen er helt enig.

- Vi skal bruge vores offensive kvaliteter. Vi har så gode fodboldspillere, at vi ikke skal pakke os, men i stedet spille så meget fodbold som muligt, siger han.

Så sent som flyveren på vej hjem fra Finland måtte han - til stewardessens skulende øjne - tage sikkerhedsselen af i sekunderne før take-off for at kurere en krampe i benet.

Han klager dog ikke over det tætpakkede program, hvor vigtige kampe nærmest står i kø.

- Det er bare en spændende periode det her. Meget kan ske. Vi kan komme videre i UEFA Cuppen og slå de forsvarende mestre. Det er sjovt, siger han.

Tvivl om flere spillere

Truppen til kampen offentliggøres først efter formiddagens træning. Der er spørgsmålstegn ved anfører Claus Madsen, kantspiller Simon Poulsen og reservekeeper Lasse Heinze.

Heinze er på vej ovenpå igen efter sygdom. Simon Poulsen måtte gå ud af Haka-kampen med smerter i det ene lår, og han skal undersøges nærmere i dag. Claus Madsen meldte fra til Haka-kampen i sidste øjeblik.

- Jeg kunne mærke at det stadig strammede i låret, så der var ingen grund til at risikere noget. Nu må vi, om jeg ikke er klar, men jeg har trods alt kun trænet to gange i de seneste uger, siger Madsen.

Mikkelsen

Indlæg af Mikkelsen »

jeg så såmænd bare i den forventede startopstilling - men igen, den indikerede Røll, som så spillede 2. div. i dag.......

Bhomaszz

Truppen Udtaget!

Indlæg af Bhomaszz »

FCM Har udtaget følgende spillertrup til den spændende kamp på søndag mod FC København:

Målmænd

16. Martin Raska

37. Jesper Weinkouff

Forsvar

2. Magnus Troest

3. Kolja Afriyie

5. Maros Klimpl

15. Christopher Poulsen

19. Leon Jessen

29. Winston Reid

Midtbane

10. Mikkel Thygesen

11. Simon Poulsen

21. Danny Olsen

26. Oluwafemi Ajilore

27. Adigun Taofeek Salami

28. Dennis Flinta

Angreb

9. Serghei Dadu

20. Christian Olsen

23. Frank Kristensen

30. Babajide Collins Babatunde

Undrelse - Hvordan kan Winston spille når han figuererede i dagens kamp Mod Aab2 ?? Må man ikke kun spille en kamp i hver runde ??

Kent

Indlæg af Kent »

FCK på udebane er en af de kampe, hvor et nederlag vel ikke er helt urealistisk. Det er efterhånden MEGET længe siden vi har besejret FCK, og på udebane kan jeg umiddelbart kun huske 0-1 sejren for vel 3 sæsoner siden, hvor Frandsen scorede målet og Zidan drev gæk med deres forsvar.

Ifølge sidelinien tydede deres lørdagstræning på denne opstiling:

Christiansen
Kvist - Hangeland - Gravgaard - Jensen
Sionko - Silberbauer - Würtz - Grønkjær
Allbäck - Nordstrand

Det er absolut et kompetent hold og vel noget nær det stærkeste FCK kan præstere, men dog i mine øjne stadig svækket ift sidste år på den centrale midt og højrebacken.

For mig at se bliver de centrale dueller i kampen den centrale midt med Silber/Würtz vs Femi/Thyge/Salami, samt fløj vs back med Kvist/Simon og Grønkjær/Kolja.

Nu har jeg ikke set de kampe FCK har spillet i den sidste uge, men inden da, var de ikke imponerende spillende. Det har vi heller ikke været over en længere periode, men vi har flere gange vist at der er et topniveau i holdet ikke mange kan matche. Men vi skal ramme en god dag og FCK skal ikke spille optimalt, hvis vi skal gøre os håb om en sejr.

Begge hold har været i kamp i løbet af ugen, men med en tirsdagskamp, er det ikke noget, som bør sidde i fødderne på fck-spillerne, mens vores godt kan blive mærket i slutningen. Dog kan det også tænkes at FCKs smalle trup gør at de efterhånden har trukket store veksler på spillere som Gravgaard, Hangeland, Kvist eller Grønkjær, mens vores rotationsprincip gerne skulle gøre at vores spillere er mindre mærkede generelt.

JesperFCM

Indlæg af JesperFCM »

FCK Midtbane (måske)

Sionko - Silberbauer - Würtz - Grønkjær

3 tidligere Aab-spillere og dem kan vi vinde over ifølge Simon P:-)

FCK stiller (igen igen igen) det måske stærkeste hold i DK og skal vi have point(og det kan vi få!) kræver det at holdet spiller sæsonens hidtil bedste kamp.

Jeg synes vi spiller bedst mod hold der kommer frem på banen og "vil noget". Og det må vi forvente FCK vil i Parken.

Er der et hold der skal/kan slå dem der så er det os.

0-1 til FCM

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

JesperFCM Skrev:
> FCK Midtbane (måske)
>
> Sionko - Silberbauer - Würtz - Grønkjær
>
> 3 tidligere Aab-spillere og dem kan vi vinde over
> ifølge Simon P:-)
>
> FCK stiller (igen igen igen) det måske stærkeste
> hold i DK og skal vi have point(og det kan vi få!)
> kræver det at holdet spiller sæsonens hidtil
> bedste kamp.
>
> Jeg synes vi spiller bedst mod hold der kommer
> frem på banen og "vil noget". Og det må vi
> forvente FCK vil i Parken.
>
> Er der et hold der skal/kan slå dem der så er det
> os.
>
> 0-1 til FCM

Og så pudsigt nok AaB som du jo håner lidt ;-)

Altoriso

Re: Truppen Udtaget! - tvivlsomme spillere

Indlæg af Altoriso »

ifølge Tipsbladet/forza er der flere vigtige spillere, deriblandt Leon, Baba og Frank der er tvivl om til kampen !!

Er det mon bare et lille spil for galleriet, eller er der lidt om det, for det er da et par markante spillere

http://www.forza.dk/index.php/news/show/id=138075

Thomas Lund

Re: OT: trættende ensformigt

Indlæg af Thomas Lund »

Det er kun under uddannelse man bruger de fancy ord.

Hvis jeg som projektleder på Vestas rendte rundt i produktionen og fyrede sådan noget pis af, ville jeg bare opnår at de syntes jeg var en højrøvet nar. (Det er der sikekrt en del FCM supportere, der syntes alligevel, men det er ikke pga. mit ordvalg)

Men Topscore har sikkert også kun et arbitrært forhold til fodboldkulturen, så det kan han sikkert ikke relatere til. (armchair!)

Lund

Casper Søe

Re: Truppen Udtaget! - tvivlsomme spillere

Indlæg af Casper Søe »

Hvis Baba og Frank er væk, kan vi hurtigt få et problem, så spiller vi med dadu. somm ikke har spillet alt for godt fra starten af sæsonen, og Christian Olsen, som nok for det meget sævrt fysisk overfor Hangeland og Gravgaard.

bonusbent

Indlæg af bonusbent »

Jeg tror, det vil kunne gå hen og blive en ganske lige kamp i lang tid, da holdene matcher hinanden nogenlunde(jaja.. FCK har fået udtaget 7 landsholdspillere), men jeg frygter lidt, at FCK i sidste ende vil kunne vinde på fysikken. Dels pga. kampen i torsdags vil kunne virke som blyklodser, dels fordi FCK efter min vurdering har en betydelig bedre bænk til dagens opgør.

YahooSeeker [Bot]

Re: OT: trættende ensformigt

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Jeg vil indledningsvis sige, at personligt så ærgrer det mig, at jeg tilsyneladende er ligeså stor en attraktion som topkampen i ligaen.
Jeg har derfor besluttet, at det her bliver mit absolut sidste svar i denne tråd, så det kan komme til at handle om FCM og ikke en eller anden irriterende debattører, der kalder sig topscore ( - og som ikke engang kan stave til sit navn ordentligt).
Det betyder også, at hvis der et behov for at få afløb for frustrationer, så giver jeg jer alle sammen en gratis omgang uden modsvar.

Thomas Lund Skrev:
> Det er kun under uddannelse man bruger de fancy
> ord.

Ok, det er vel også forskelligt, hvad vi individuelt syntes er ” smart”.

>
> Hvis jeg som projektleder på Vestas rendte rundt i
> produktionen og fyrede sådan noget pis af, ville
> jeg bare opnår at de syntes jeg var en højrøvet
> nar. (Det er der sikekrt en del FCM supportere,
> der syntes alligevel, men det er ikke pga. mit
> ordvalg)

Jeg kan vel starter med at sige, at jeg ikke arbejder på Vestas, og ikke er en del af arbejdskulturen på det sted.
Jeg tror godt jeg ved, hvad du prøver på at sige Thomas Lund.

Alligevel vil jeg godt påpege en lingvistisk hovedpointe, at ” talesprog” og ” skriftsprog” er ikke sammenlignelige materialer.
Pointen er altså med et populært udtryk; ” man kan ikke sammenligne æbler og pære”.

En anden ” common sense” pointe er, at jargonen inden for mit arbejdsfelt og min omgangskreds sikkert er anderledes end andre steder.
Der findes altså flere måder at kommunikerer på.
>
> Men Topscore har sikkert også kun et arbitrært
> forhold til fodboldkulturen, så det kan han
> sikkert ikke relatere til. (armchair!)
>
> Lund

” Fodboldkulturen”; hvad i alverden er det for én.
Hvornår har vi fået én fodboldkultur, det vil jeg nok antage er en verdensnyhed for sociologer og antropologer i alle lande.
Indtil videre har konklusionen været at der ikke findes en samlet kultur, men masser kulturer der griber ind over hinanden i et stort ” kludetæppe” – hvor der er nogle forskellige fællestræk.

Det næste er vel, at vi genåbner debatten om ” rigtige fans”!, som hidsede en del op herinde(--:

Slut herfra; så må vi håbe på 3p. eller mindst 1p med forståelse hvis vi kun får 0p.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Det kan blive en lige kamp, men vi kan desværre lige så godt få høvl i min optik. FCK er et klart bedre hold end os og rammer de dagen så får vi altså skridtprygl næsten uanset hvor godt vi spiller. Nej vi skal håbe på en offday for FCK og så skal vi samtidigt ramme dagen, så er chancen der. Jeg vil tro oddsene er nogenlunde 60-20-20.

jakob88

Indlæg af jakob88 »

Hausser Skrev:
> Det kan blive en lige kamp, men vi kan desværre
> lige så godt få høvl i min optik. FCK er et klart
> bedre hold end os og rammer de dagen så får vi
> altså skridtprygl næsten uanset hvor godt vi
> spiller. Nej vi skal håbe på en offday for FCK og
> så skal vi samtidigt ramme dagen, så er chancen
> der. Jeg vil tro oddsene er nogenlunde 60-20-20.

Arghhhhhh!

Jeg synes der bliver snakket meget om, at FCK skal have en offday før vi overhovedet kan få lov til at være med i kampen. Ifølge indkast.dk husker jeg blandt andet at EfB var ganske fornuftigt med i kampen mod FCK, trods nederlaget på 5 - 2. Også i de andre kampe har FCK været til at tale, eksempelvis mod AGF, hvor kampen ligeså vel kunne være endt 1 - 1

FCK har efter min mening ikke spillet på samme niveau som i sidste sæson endnu. Det skal vi forsøge at udnytte, men selvfølgelig bliver det meget vanskeligt, men langt fra umuligt!

Besvar