Simon Poulsen

Om FC Midtjylland og Black Wolves
René

Re: Simon Poulsen

Indlæg af René »

ikke enig med dig overhovedet. Havde Simon ikke været med mod Keflavik var vi røget ud af turneringen. Længere er den bare ikke

Mose

Indlæg af Mose »

Simon er i mine øjne klart på niveau med Dennis.

Dennis har efterhånden nået en kultagtig status her på graven, og han er desuden vældig godt eksponeret af pressen, men så er han altså ikke bedre. Jeg håber i den grad han får succes i Tyskland men jeg har mine bange anelser.

René

Indlæg af René »

det ændrer ikke ved min pointe i mit indlæg - og så vil jeg sige, at Simon bliver bedre end Dennis - faktisk kan de ikke sammenlignes hvis du spørger mig

Kent

Indlæg af Kent »

Jeg er helt enig.

Simon har potentialet til at blive en rigtig, rigtig god spiller, men han er på ingen måde klar til udlandet endnu.

Han mangler i den grad blik for sine medspillere, og er alt for ensporet i sin spillestil, og dermed let at læse for forsvarene. Han udfordrer stort set hver eneste gang, selvom det ofte er bedre og lettere at spille en fri medspiller. Netop i kampen mod Viborg, var han vel skyld i min. 5 boldtab de sidste 20 min, og dermed en stor del af forklaringen på at vi kom under pres. Ligeledes i kampen mod Keflavik var han en stor del af årsagen til, at vi ikke fik bredt spillet ud, da han konsekvent forsøgte at drible gennem hele Keflaviks hold selv, i stedet for fx at spille Leon i et overlap.

Han har brug for noget mere overblik og spilintelligens, så han kan træffe de rette valg, ift at spille bolden eller at udfordre. Som det er nu, så udfordrer han hver gang, og mister på en god dag bolden 6 ud af 10 gange, og på en dårlig dag 9 ud af 10 gange. Det er fantastisk når det lykkes, men de mange boldtab er en stor pris. Mod Viborg lykkedes hans driblinger så vidt jeg husker i alt 2 gange. Det er altså ikke godt nok - især når han taber bolden de andre gange.

Det aspekt af spillet, var Dennis langt bedre til end Simon.

Hvis/når Simon udvikler det, bliver han solgt med det samme. Men hvis han ryger nu, så er det direkte på bænken.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Vi skal bare have forlænget den kontrakt med Simon. Så må han få en pæn lønforhøjelse + en fair frikøbsklausul (for begge parter!) og så ellers forlænge med en 3-4 år. Så skulle den ged være barbereret! :)

Kent

Kontraktforlængelser?

Indlæg af Kent »

Afledt af snakken om Simons kontrakt, er det interessant lige at kigge et blik på hvilket kontrakter, der udløber indenfor en overskuelig fremtid:

Sidste sommer var Ørgaard jo langt fremme i skoen, med at forlænge kontrakterne med Thyge, Dennis og KBN i god tid, så det kan undre lidt, at der ikke er meldt nogen forlængelser ud endnu.

2007, december: Anders Rasmussen, Lasse Heinze, Martin Jungbloot
Anders og Junbgbloots kontrakter løber bare ud.

Heinze går jeg ud fra man gerne vil beholde, men eftersom der ikke er forlænget endnu, vil jeg næsten gå ud fra, at man er uenig om enten økonomi eller løbetid. På nuværende tidspunkt må Heinze jo forhandle frit til anden side, uden at klubben skal høres først.

2008, juni: Claus Madsen, Christian Olsen
Claus Madsen ser man vel på her i efteråret. Jeg mener stadig han har meget at bidrage med, men det kommer an på om kroppen stadig kan holde til det. Der er nok ikke meget kamp om ham, så en 1 eller 2-årig forlængelse i løbet af vinterpausen er nok sandsynlig

Christian Olsen er lidt sværere at bedømme. Jeg er i tvivl om hvorvidt han nogensinde bliver fast mand på vores hold, men han har en målscorerevne, som jeg nødig vil undvære på bænken. Hvorvidt han er tilfreds med det, er jeg i tvivl om. Han ville sandsynligvis godt kunne få en fast plads i angrebet i et par af de mindre klubber i ligaen - men hvad vil han helst selv? Under alle omstændigheder står han jo nok til en lønforhøjelse. Mon ikke der bliver forsøgt at nå til enighed med ham inden årets udgang?

2008, december: Simon Poulsen, Kolja Afriyie
Simon skal der forlænges med i løbet af efteråret, med mindre vi skal sælge ham til vinter. Jeg er i tvivl om hvad han selv vil, men mon ikke også han står til en lønforhøjelse, men det kan naturligvis ikke konkurrere med lønnen i udlandet - men måske udsætte udlængslen lidt.

Kolja er fast mand, men vi må forvente at vi senest i vinterens tranfervindue tilknytter en ekstra højreback. Hvorvidt det er et talent vi henter eller en profil får nok en indflydelse på, hvad der skal ske med Kolja. Så indtil vi ved hvad der sker på indkøbssiden, ved jeg ikke hvad der skal ske med ham.

YahooSeeker [Bot]

Re: Kontraktforlængelser?

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Kent Skrev:
-------------------------------------------------------
> 2007, december: Anders Rasmussen, Lasse Heinze,
> Martin Jungbloot

Alle kontrakter løber ud. Heize skal finde ud af om han kan finde en bedre arbejdsgiver (Et hold hvor han kan være førstemålmand) ellers så får han nok en kontrak tilbudt, men der kan hentes en anden ind.
Jungbloot kan evt. få forlænget, på samme måde som tidligere fordi han har en rolle i Integrationen af spillere på andetholdet??

> 2008, juni: Claus Madsen, Christian Olsen
Madsen laver nok en kort forlængelse.
Olsen ryger sikkert, man har Akeem udlejet og han kan komme in på pladsen, alternativet er at han bliver men også Olasen kunne se sig om efter fast arbejde.

> 2008, december: Simon Poulsen, Kolja Afriyie
Jeg hører at der forhandles med Simon, og jeg tror han bliver.
Kolja skal man have hentet backup for og lur mig om man ikke henter en forstærkning i næste vindue senest. Såe r det spørgsmålet om han bliver eller hvad.

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Mose Skrev:
-------------------------------------------------------
> Simon er i mine øjne klart på niveau med Dennis.
>
> Dennis har efterhånden nået en kultagtig status
> her på graven, og han er desuden vældig godt
> eksponeret af pressen, men så er han altså ikke
> bedre. Jeg håber i den grad han får succes i
> Tyskland men jeg har mine bange anelser.

Sjovt at læse sådan noget om Dennis, kan huske hvor udskældt han var i starten, og nu er han så kult :-D

Hausser

Indlæg af Hausser »

Jeg mener afgjort Simon er vores største salgsaktiv lige p.t., ud over han er blev meget mere aggressiv i sit spil, er han nu også begyndt at score mål, noget som var en stor mangelvare i sidste sæson. Syntes egentlig Femi har været mere stabil over en længere periode, men offensive spillere bliver der altså bare lagt mere mærke til, så han må vist betegnes som det mest oplagte salgsemne vi har i klubben. Mon ikke hans salgsværdi ligger omkring 15 mio kr lige p.t?

Jeg håber virkelig ikke han bliver solgt, for jeg mener venstrekanten er den position på banen hvor vi er næstringst besat (den første gir vel sig selv) og jeg mener bestemt ikke Christian O. er nogen brugbar løsning, noget som vist var ganske evident i Viborg-kampen. Hvis han ikke havde scoret en kasse, havde han været lige så dårlig som Danny, manden skabte jo ingen bredde overhovedet og fungerede slet ikke i kombinationerne.

Claus Madsen kan spille pladsen men er jo konstant i stykker, så dette er ikke holdbart i en sæson med så mange kampe. Danny er vel bedst på højrekanten og har hidtil ikke vist niveau i år, så han er heller ikke en løsning. Flinta? Måske, hvis han kommer op i gear, men det kan jo tage noget tid.

Konklusion: Et salg af Simon vil svække os meget markant og et seriøst profil-indkøb vil være absolut nødvendigt hvis vi ikke skal stå alvorligt svækket.

Peter Ross

Re: Kontraktforlængelser?

Indlæg af Peter Ross »

Kent Skrev:

> 2007, december: Anders Rasmussen, Lasse Heinze,
> Martin Jungbloot

Anders' kontrakt bliver ikke forlænget, det er der vist intet nyt i.
Det er tvivlsomt, om Jungbloots bliver forlænget, hvis den gør, bliver det på samme vilkår som nu. Halvprof og udelukkende træning med 2. holdet, altså bare en sikring på, han bliver her, så at sige.

I mine øjne bør vi forlænge med Heinze. Selvfølgelig skal Lasse også selv være interesseret i det, men han har tiden foran sig, så jeg tror gerne han tager 2-3 år mere under Rindoms vinger, for at kæmpe med Raska. Hvor mange 21-årige målmænd findes der rundt omkring, der allerede har 18 optrædener i landets bedste række ? Ikke mange... Talentet er der unægteligt, det skal bare finpudses, hvilket det i mine øjne allerede er godt på vej til at blive.

> 2008, juni: Claus Madsen, Christian Olsen

Madsens kontrakt skal forlænges, hvis ellers han ikke render ind i et hav af skader i den nærmeste fremtid. Han er vigtig for holdet på og udenfor banen med hans rutine, og så længe han holder det niveau, han har vist i den senere tid, så er han god nok til en plads på holdet.

Mht. CO, så er jeg i tvivl. Han er vanvittig kølig foran kassen, hvilket alle hold kan bruge, men han vil gerne selv have fast spilletid, men dertil er han for dårlig, hvilket han snart har bevist nok gange. Han er for til at indgå i kombinationer, til han vil få en afgørende plads i startopstillingen, så han må affinde sig med en bænkeplads, hvis han forlænger.

> 2008, december: Simon Poulsen, Kolja Afriyie

Simons kontrakt skal forlænges her og nu. Det skal ikke strande på en strid om 50 eller 100.000 kroner, når en forlængelse i den anden ende kan gøre en forskel på mange millioner. Tror Simon er blevet lidt afskrækket fra et hurtigt udlandsophold, efter at have set hvordan det gik Thyge, så lur mig om ikke der bliver opnået enighed om en ny kontrakt inden længe.

Koljas kontrakt må for min skyld godt blive forlænget, selvom jeg da gerne ser en ny højre back på et tidspunkt. Kolja har det lidt for ofte med at falde ud af kampe, og slet ikke bringe noget over højrekanten, men som back-up vil jeg ikke klage over en spiller som Kolja :)

Peter Ross

Besvar