Man vil det hele (vision 2011/sæson2007/08)...men er vi nu også realistiske.....
-
Jakob Jensen
Re: Man vil det hele (vision 2011/sæson2007/08)...men er vi nu også realistiske.....
OB, OCC, JVB eller fussionen OS&E er ikke børsnoterede og derfor skal der intet meldes ud. OS&E vil højest sandsynligt tidligst gå på børsen om 1½ år, måske først om 4 år. Når virksomheden i større grad er udviklet (Stadion, Musikhus ol.).
Ja, det budgetterede resultat kender jeg heller ikke noget til. Kun at de lige nu ligger bedre end forventet, og hvis resten af året holdet, så får vi et klart bedre resultat end 1,6 mio kroner.
Venlig hilsen
Jakob Jensen
Ja, det budgetterede resultat kender jeg heller ikke noget til. Kun at de lige nu ligger bedre end forventet, og hvis resten af året holdet, så får vi et klart bedre resultat end 1,6 mio kroner.
Venlig hilsen
Jakob Jensen
-
Jakob Jensen
Re: Man vil det hele (vision 2011/sæson2007/08)...men er vi nu også realistiske.....
Så opdigter vi vidst Kent. OB har ikke fået tilført penge, for at sikre man må skrive kontrakter. Egenkapitalen var fin nok som den var, man ønskede bare at øge den.
Men det er korrekt, at klubben løbenende over de seneste 5 sæsoner har fået tilført et større beløb. Ligesom de vidst også har fået tilført en ny portion i det seneste regnskabsår. Hvorfor ejerkredsen (L'easy, Micro Matic mf.) benytter denne metode kender jeg ikke noget til.
Venlig hilsen
Jakob Jensen
Men det er korrekt, at klubben løbenende over de seneste 5 sæsoner har fået tilført et større beløb. Ligesom de vidst også har fået tilført en ny portion i det seneste regnskabsår. Hvorfor ejerkredsen (L'easy, Micro Matic mf.) benytter denne metode kender jeg ikke noget til.
Venlig hilsen
Jakob Jensen
-
YahooSeeker [Bot]
Jakob Jensen Skrev:
-------------------------------------------------------
> OB, OCC, JVB eller fussionen OS&E er ikke
> børsnoterede og derfor skal der intet meldes ud.
OB er børsnoteret, hvad med de andre selskaber?
Hvis de er så er de jo også forpligtede hver især.
> OB, OCC, JVB eller fussionen OS&E er ikke
> børsnoterede og derfor skal der intet meldes ud.
OB er børsnoteret, hvad med de andre selskaber?
Hvis de er så er de jo også forpligtede hver især.
-
Kent
Jakob Jensen Skrev:
> Du læser jo overhovedet ikke hvad jeg skriver
> Kent.
Jeg læser netop hvad du skriver
> Siger ikke vi kan hente ham, siger det er den
> kvalitet vi skal op i.
Det har jeg forstået. Det jeg siger er, at DET ER DET IKKE. En spiller af JDTs kvalitet koster LANGT mere end 20 mio.
Det er vel ikke så svært at forstå? Den ENESTE grund til at JDT er gratis, er fordi Stuttgart selv fik ham gratis, og derfor ikke har en kæmpe transfer, de skal have tjent ind igen. JDT ville koste omkring 50 mio, hvis han skulle hentes under normale omstændigheder. Derfor skyder I vildt over målet, når I siger, at det er den kvalitet I skal op i. Det er det ikke.
> Du læser jo overhovedet ikke hvad jeg skriver
> Kent.
Jeg læser netop hvad du skriver
> Siger ikke vi kan hente ham, siger det er den
> kvalitet vi skal op i.
Det har jeg forstået. Det jeg siger er, at DET ER DET IKKE. En spiller af JDTs kvalitet koster LANGT mere end 20 mio.
Det er vel ikke så svært at forstå? Den ENESTE grund til at JDT er gratis, er fordi Stuttgart selv fik ham gratis, og derfor ikke har en kæmpe transfer, de skal have tjent ind igen. JDT ville koste omkring 50 mio, hvis han skulle hentes under normale omstændigheder. Derfor skyder I vildt over målet, når I siger, at det er den kvalitet I skal op i. Det er det ikke.
-
Jakob Jensen
OB er IKKE børsnoterede! De er et A/S ligesom OCC er/var. Men ikke børsnoteret!
Venlig hilsen
Jakob Jensen
Venlig hilsen
Jakob Jensen
-
Jakob Jensen
Hvad kostede Grønkjær, hvad koster Rommedahl? Spillere af højt niveau også, spillere af den kaliber jeg mener at klubben kunne være interesseret i at smide de mange penge. Altså i kategorien landsholdspillere ol.
Venlig hilsen
Jakob Jensen
Venlig hilsen
Jakob Jensen
-
Jakob Jensen
http://ob.dk/default.asp?NewsID=12861
Der blev smidt 10,1 mio kroner i selskabet i 2005 regnskabet. Efter min oplysninger er der yderligere smit omkring 10 mio kroner i år, og OS&E egenkapital skulle udgøre 97 mio kroner.
Venlig hilsen
Jakob Jensen
Der blev smidt 10,1 mio kroner i selskabet i 2005 regnskabet. Efter min oplysninger er der yderligere smit omkring 10 mio kroner i år, og OS&E egenkapital skulle udgøre 97 mio kroner.
Venlig hilsen
Jakob Jensen
-
Kent
Jakob Jensen Skrev:
> Så opdigter vi vidst Kent. OB har ikke fået
> tilført penge, for at sikre man må skrive
> kontrakter. Egenkapitalen var fin nok som den var,
> man ønskede bare at øge den.
Det blev ikke præsenteret på den måde, men reelt var det altså det man gjorde. Hvis du læser regnskabsmeddelsen på ob.dk, så står der at egenkapitalen var på 20.6 mio EFTER kapitalindskud på 10.1 mio. Dvs uden kapitindskud ville egenkapitalen være nede på 10.5 mio. Nu kender jeg ikke OBs lønudgifter (og har ikke lige kunnet finde dem - da I jo ikke skal offentliggøre dem), men en egenkapital på den størrelse er helt klart i det røde felt ift 25% reglen. Medmindre I har en trup og organisation, der er meget billigere end os - og det tvivler jeg på.
> Så opdigter vi vidst Kent. OB har ikke fået
> tilført penge, for at sikre man må skrive
> kontrakter. Egenkapitalen var fin nok som den var,
> man ønskede bare at øge den.
Det blev ikke præsenteret på den måde, men reelt var det altså det man gjorde. Hvis du læser regnskabsmeddelsen på ob.dk, så står der at egenkapitalen var på 20.6 mio EFTER kapitalindskud på 10.1 mio. Dvs uden kapitindskud ville egenkapitalen være nede på 10.5 mio. Nu kender jeg ikke OBs lønudgifter (og har ikke lige kunnet finde dem - da I jo ikke skal offentliggøre dem), men en egenkapital på den størrelse er helt klart i det røde felt ift 25% reglen. Medmindre I har en trup og organisation, der er meget billigere end os - og det tvivler jeg på.
-
Jakob Jensen
Det skal jeg blankt erkende, at jeg også først lagde mærke til, da jeg havde postet linket - at det var 20 mio, ved udgangen af regnskabet, efter tilførelse af penge.
De 25% er det i forhold til omsætningen, spillernes løn, inkl ledere, pr, marketing ol eller hvordan opgøres det?
Venlig hilsen
Jakob Jensen
De 25% er det i forhold til omsætningen, spillernes løn, inkl ledere, pr, marketing ol eller hvordan opgøres det?
Venlig hilsen
Jakob Jensen
-
Kent
Jeg må indrømme at jeg ikke er helt sikker på, hvorvidt det kun er spillerlønninger, eller om det er den samlede lønudgift i virksomheden. Umiddelbart vil jeg dog mene det sidste, da det jo ikke hjælper at der i princippet er penge til spillerne, hvis virksomheden går konkurs grundet administrationens lønninger 
-
YahooSeeker [Bot]
Jakob Jensen Skrev:
> OB er IKKE børsnoterede! De er et A/S ligesom OCC
> er/var. Men ikke børsnoteret!
>
A/S
Aktie Selskab
Hvordan kan man være et aktie selskab uden at være noteret?
> OB er IKKE børsnoterede! De er et A/S ligesom OCC
> er/var. Men ikke børsnoteret!
>
A/S
Aktie Selskab
Hvordan kan man være et aktie selskab uden at være noteret?
-
Martin
Hekler Skrev:
> Jakob Jensen Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > OB er IKKE børsnoterede! De er et A/S ligesom
> OCC
> > er/var. Men ikke børsnoteret!
> >
>
> A/S
> Aktie Selskab
>
> Hvordan kan man være et aktie selskab uden at være
> noteret?
Du kan da også bare fremskaffe dig 500.000 kr, eller aktiver der svarer dertil og indskyde i et A/S.. så er du ejer, og ikke børsnoteret, du skal blot overholde årsregnskabsloven, hvor du offentliggør de krav det stiller...
Fordi man er A/S behøver man ikke være børsnoteret, man kunne sagtens forestille sig 15 personer gå sammen om, at eje OB eller lignende...
> Jakob Jensen Skrev:
> -----
> > OB er IKKE børsnoterede! De er et A/S ligesom
> OCC
> > er/var. Men ikke børsnoteret!
> >
>
> A/S
> Aktie Selskab
>
> Hvordan kan man være et aktie selskab uden at være
> noteret?
Du kan da også bare fremskaffe dig 500.000 kr, eller aktiver der svarer dertil og indskyde i et A/S.. så er du ejer, og ikke børsnoteret, du skal blot overholde årsregnskabsloven, hvor du offentliggør de krav det stiller...
Fordi man er A/S behøver man ikke være børsnoteret, man kunne sagtens forestille sig 15 personer gå sammen om, at eje OB eller lignende...
-
Jakob Jensen
Det er ikke noget problem. Hvis jeg lagde 500.000 kr som egenkapital, kunne jeg også starte et A/S op. Hvis man så vil på Børsen, så kan man gøre det. Men ved at gå på Børsen skærpes kravene også til regnskabet og de oplysninger der skal være i dette.
Venlig hilsen
Jakob Jensen
Venlig hilsen
Jakob Jensen
-
YahooSeeker [Bot]
Martin Skrev:
> Du kan da også bare fremskaffe dig 500.000 kr,
> eller aktiver der svarer dertil og indskyde i et
> A/S.. så er du ejer, og ikke børsnoteret, du skal
> blot overholde årsregnskabsloven, hvor du
> offentliggør de krav det stiller...
>
> Fordi man er A/S behøver man ikke være
> børsnoteret, man kunne sagtens forestille sig 15
> personer gå sammen om, at eje OB eller lignende...
Ok børsen er altså en frivillig handelsplads der hjælper med at handle aktien men ikke en nødvendighed?
Så blev jeg så klog.....jeg vidste godt man bare skulle have en bunke penge.....det var 80.000 kr. i gamle dage..... altså dengang jeg læste mig til det engang.
> Du kan da også bare fremskaffe dig 500.000 kr,
> eller aktiver der svarer dertil og indskyde i et
> A/S.. så er du ejer, og ikke børsnoteret, du skal
> blot overholde årsregnskabsloven, hvor du
> offentliggør de krav det stiller...
>
> Fordi man er A/S behøver man ikke være
> børsnoteret, man kunne sagtens forestille sig 15
> personer gå sammen om, at eje OB eller lignende...
Ok børsen er altså en frivillig handelsplads der hjælper med at handle aktien men ikke en nødvendighed?
Så blev jeg så klog.....jeg vidste godt man bare skulle have en bunke penge.....det var 80.000 kr. i gamle dage..... altså dengang jeg læste mig til det engang.
-
Martin
Hekler Skrev:
> Martin Skrev:
> -----
> > Du kan da også bare fremskaffe dig 500.000 kr,
> > eller aktiver der svarer dertil og indskyde i
> et
> > A/S.. så er du ejer, og ikke børsnoteret, du
> skal
> > blot overholde årsregnskabsloven, hvor du
> > offentliggør de krav det stiller...
> >
> > Fordi man er A/S behøver man ikke være
> > børsnoteret, man kunne sagtens forestille sig
> 15
> > personer gå sammen om, at eje OB eller
> lignende...
>
> Ok børsen er altså en frivillig handelsplads der
> hjælper med at handle aktien men ikke en
> nødvendighed?
>
> Så blev jeg så klog.....jeg vidste godt man bare
> skulle have en bunke penge.....det var 80.000 kr.
> i gamle dage..... altså dengang jeg læste mig til
> det engang.
Det er en mulighed for at hente kapital fra offentligheden til at køre forretningen, typisk er det langt over 500.000 som er minimum i forbindelse med et stiftelsen af et A/S... Jeg mener faktisk store virksomheden som Danfoss / Lego ikke er børsnoteret, men du må ikke hænge mig op på det...
Men fakta er, at man som aktionær også har ret til at vide, hvordan det går det man ejer, og derfor skal f. eks FCM oplyse alt, hvad de rører ved...
> Martin Skrev:
> -----
> > Du kan da også bare fremskaffe dig 500.000 kr,
> > eller aktiver der svarer dertil og indskyde i
> et
> > A/S.. så er du ejer, og ikke børsnoteret, du
> skal
> > blot overholde årsregnskabsloven, hvor du
> > offentliggør de krav det stiller...
> >
> > Fordi man er A/S behøver man ikke være
> > børsnoteret, man kunne sagtens forestille sig
> 15
> > personer gå sammen om, at eje OB eller
> lignende...
>
> Ok børsen er altså en frivillig handelsplads der
> hjælper med at handle aktien men ikke en
> nødvendighed?
>
> Så blev jeg så klog.....jeg vidste godt man bare
> skulle have en bunke penge.....det var 80.000 kr.
> i gamle dage..... altså dengang jeg læste mig til
> det engang.
Det er en mulighed for at hente kapital fra offentligheden til at køre forretningen, typisk er det langt over 500.000 som er minimum i forbindelse med et stiftelsen af et A/S... Jeg mener faktisk store virksomheden som Danfoss / Lego ikke er børsnoteret, men du må ikke hænge mig op på det...
Men fakta er, at man som aktionær også har ret til at vide, hvordan det går det man ejer, og derfor skal f. eks FCM oplyse alt, hvad de rører ved...