Man vil det hele (vision 2011/sæson2007/08)...men er vi nu også realistiske.....
-
Thomasnoerum
Re: Man vil det hele (vision 2011/sæson2007/08)...men er vi nu også realistiske.....
Det ry som en klub der sender spillere videre er et dumt ry snynes jeg. på den måde bliver man aldrig en mesterklub. det er det der er glat med denne ellers så skønne fodboldklub!
-
Nicolai Kammersgaard
Re: Man vil det hele (vision 2011/sæson2007/08)...men er vi nu også realistiske.....
Thomasnoerum Skrev:
-------------------------------------------------------
> Det ry som en klub der sender spillere videre er
> et dumt ry snynes jeg. på den måde bliver man
> aldrig en mesterklub. det er det der er glat med
> denne ellers så skønne fodboldklub!
Hvilket ry skulle vi ellers havde. Vi har ikke andre forretningsområder, så vi er afhængige af spillersalg ligesom AAB, OB, EFB osv. er.
Prøv at overveje om vi havde haft SP, DS, Thyge osv. hvis ikke vi havde dette ry. Det er jo ikke for sjovs skyld at Ørgaard får uopfordrede henvendelser fra andre danske spillere.
Nicolai Kammersgaard
> Det ry som en klub der sender spillere videre er
> et dumt ry snynes jeg. på den måde bliver man
> aldrig en mesterklub. det er det der er glat med
> denne ellers så skønne fodboldklub!
Hvilket ry skulle vi ellers havde. Vi har ikke andre forretningsområder, så vi er afhængige af spillersalg ligesom AAB, OB, EFB osv. er.
Prøv at overveje om vi havde haft SP, DS, Thyge osv. hvis ikke vi havde dette ry. Det er jo ikke for sjovs skyld at Ørgaard får uopfordrede henvendelser fra andre danske spillere.
Nicolai Kammersgaard
-
YahooSeeker [Bot]
Nicolai Kammersgaard Skrev:
> Vi har ikke
> andre forretningsområder, så vi er afhængige af
> spillersalg ligesom AAB, OB, EFB osv. er.
Det er kun FCK der er uafhængig af spillersalg herhjemme. Alle andre er i større eller mindre grad afhængige.
> Vi har ikke
Det er kun FCK der er uafhængig af spillersalg herhjemme. Alle andre er i større eller mindre grad afhængige.
-
Nicolai Kammersgaard
Re: OT
Hekler Skrev:
> Nicolai Kammersgaard Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Vi har ikke
> > andre forretningsområder, så vi er afhængige af
> > spillersalg ligesom AAB, OB, EFB osv. er.
>
> Det er kun FCK der er uafhængig af spillersalg
> herhjemme. Alle andre er i større eller mindre
> grad afhængige.
Ja sådan kunne jeg selvfølgelig også have skrevet.
> Nicolai Kammersgaard Skrev:
> -----
> > Vi har ikke
> > andre forretningsområder, så vi er afhængige af
> > spillersalg ligesom AAB, OB, EFB osv. er.
>
> Det er kun FCK der er uafhængig af spillersalg
> herhjemme. Alle andre er i større eller mindre
> grad afhængige.
Ja sådan kunne jeg selvfølgelig også have skrevet.
-
Pacman
Nicolai Kammersgaard Skrev:
> Hvilket ry skulle vi ellers havde. Vi har ikke
> Prøv at overveje om vi havde haft SP, DS, Thyge
> osv. hvis ikke vi havde dette ry. Det er jo ikke
> for sjovs skyld at Ørgaard får uopfordrede
> henvendelser fra andre danske spillere.
>
> Nicolai Kammersgaard
Nu "følger"(sporten i fyens stiftstidende) jeg jo også qua min bopæl i Odense med i OB. Er rimelig sikker på, at spillersalg IKKE er indregnet i budget. Altså de skal ikke sælge spillere for x antal kroner for at det skal løbe rundt.
Desuden har de jo "lige" fusioneret med Odense Congress Center, som lige har opført en hal med plads til 5.000 tilskuer. Så OB er mere end kun fodbold. Ja igår var der jo koncert med Elton John. Arrangøerne var det nye selskab OS & E.
Hvad de andre klubber angår har jeg ingen ide.
> Hvilket ry skulle vi ellers havde. Vi har ikke
> Prøv at overveje om vi havde haft SP, DS, Thyge
> osv. hvis ikke vi havde dette ry. Det er jo ikke
> for sjovs skyld at Ørgaard får uopfordrede
> henvendelser fra andre danske spillere.
>
> Nicolai Kammersgaard
Nu "følger"(sporten i fyens stiftstidende) jeg jo også qua min bopæl i Odense med i OB. Er rimelig sikker på, at spillersalg IKKE er indregnet i budget. Altså de skal ikke sælge spillere for x antal kroner for at det skal løbe rundt.
Desuden har de jo "lige" fusioneret med Odense Congress Center, som lige har opført en hal med plads til 5.000 tilskuer. Så OB er mere end kun fodbold. Ja igår var der jo koncert med Elton John. Arrangøerne var det nye selskab OS & E.
Hvad de andre klubber angår har jeg ingen ide.
-
Allan B.
Man skulle ellers tro sporene skræmte. Hvor meget var det egentlig OB tabte på Midtfynsfestivalen? - Vil lige minde om, at der er meget stor konkurrence på koncertmarkedet og det ikke nødvendigvis er nogen guldgrube.
-
Kent
Pacman Skrev:
> Nu "følger"(sporten i fyens stiftstidende) jeg jo
> også qua min bopæl i Odense med i OB. Er rimelig
> sikker på, at spillersalg IKKE er indregnet i
> budget. Altså de skal ikke sælge spillere for x
> antal kroner for at det skal løbe rundt.
Nu havde de, så vidt jeg husker, også et underskud på 7.8 mio i sidste regnskabsår. I år har været en del bedre grundet UEFA og salget af Nenad, men takket være deres nye konstruktion med OS&E, så bliver deres regnskab nok lige så umuligt at gennemskue som FCKs.
Edit: jeg fandt lige deres første regnskab for OS&E, der inkluderer UEFA-cuppen, men ikke Nenad. Det viste et overskud på 1.6 mio. Ikke ligefrem imponerende, men ok de har så også været igang med en række investeringer. I pressemeddelelsen er det umuligt at se, hvad der er fodbold, og hvad der "E".
> Nu "følger"(sporten i fyens stiftstidende) jeg jo
> også qua min bopæl i Odense med i OB. Er rimelig
> sikker på, at spillersalg IKKE er indregnet i
> budget. Altså de skal ikke sælge spillere for x
> antal kroner for at det skal løbe rundt.
Nu havde de, så vidt jeg husker, også et underskud på 7.8 mio i sidste regnskabsår. I år har været en del bedre grundet UEFA og salget af Nenad, men takket være deres nye konstruktion med OS&E, så bliver deres regnskab nok lige så umuligt at gennemskue som FCKs.
Edit: jeg fandt lige deres første regnskab for OS&E, der inkluderer UEFA-cuppen, men ikke Nenad. Det viste et overskud på 1.6 mio. Ikke ligefrem imponerende, men ok de har så også været igang med en række investeringer. I pressemeddelelsen er det umuligt at se, hvad der er fodbold, og hvad der "E".
-
YahooSeeker [Bot]
Hvis de ikke regner med salg så er der nogen der skal fyres med mindre de regner med et solidt underskud på budgettet.
-
Ravnen
Pacman Skrev:
> Arrangøerne var det nye selskab OS & E.
ROFL - det hedder de da forhåbentlig ikke? Wanna be PS&E
Uvidende folk kalder FCM en kopi-klub
> Arrangøerne var det nye selskab OS & E.
ROFL - det hedder de da forhåbentlig ikke? Wanna be PS&E
Uvidende folk kalder FCM en kopi-klub
-
Pacman
Ravnen Skrev:
> Pacman Skrev:
> -----
> > Arrangøerne var det nye selskab OS & E.
>
> ROFL - det hedder de da forhåbentlig ikke? Wanna
> be PS&E
>
> Uvidende folk kalder FCM en kopi-klub
Odense Sport & Event hedder det nye selskab. Man kan godt se at Brink har været ansat i KBH.
> Pacman Skrev:
> -----
> > Arrangøerne var det nye selskab OS & E.
>
> ROFL - det hedder de da forhåbentlig ikke? Wanna
> be PS&E
>
> Uvidende folk kalder FCM en kopi-klub
Odense Sport & Event hedder det nye selskab. Man kan godt se at Brink har været ansat i KBH.
-
Pacman
Hekler Skrev:
> Hvis de ikke regner med salg så er der nogen der
> skal fyres med mindre de regner med et solidt
> underskud på budgettet.
Det er jo ikke alle der køre med driftunderskud. Brink har været god til at hente kontraktfrie spillere.
> Hvis de ikke regner med salg så er der nogen der
> skal fyres med mindre de regner med et solidt
> underskud på budgettet.
Det er jo ikke alle der køre med driftunderskud. Brink har været god til at hente kontraktfrie spillere.
-
YahooSeeker [Bot]
Pacman Skrev:
> Det er jo ikke alle der køre med driftunderskud.
> Brink har været god til at hente kontraktfrie
> spillere.
Jeg er ked af at fortælle dig det, men du har ikke fattet hvordan det hænger sammen.
Priserne på spillerne man køber, har intet at gøre med uafhængighed af spillersalg.
Pointen er at der skal hentes penge til klubben for at få budgettet til at hænge sammen. Altså før man henter penge til køb.
> Det er jo ikke alle der køre med driftunderskud.
> Brink har været god til at hente kontraktfrie
> spillere.
Jeg er ked af at fortælle dig det, men du har ikke fattet hvordan det hænger sammen.
Priserne på spillerne man køber, har intet at gøre med uafhængighed af spillersalg.
Pointen er at der skal hentes penge til klubben for at få budgettet til at hænge sammen. Altså før man henter penge til køb.
-
Pacman
Hekler Skrev:
> Jeg er ked af at fortælle dig det, men du har ikke
> fattet hvordan det hænger sammen.
> Priserne på spillerne man køber, har intet at gøre
> med uafhængighed af spillersalg.
Nej, men derfor kan de da godt køre med driftoverskud. Altså flere penge ind via sponsore, entré osv., end de har af lønudgifter, afskrivninger osv.
I så fald er de da ikke afhænig af spillersalg for at få budgettet til at løbe rundt.
> Pointen er at der skal hentes penge til klubben
> for at få budgettet til at hænge sammen. Altså før
> man henter penge til køb.
Er der driftoverskud uden salg af spillere(f.eks. 2 mil), så kan man vel godt hente nye spiller for disse penge og stadigvæk beholde den nuværende trup.
Eller er jeg ude på dybt vand? Er nemlig ikke professor på dette område.
> Jeg er ked af at fortælle dig det, men du har ikke
> fattet hvordan det hænger sammen.
> Priserne på spillerne man køber, har intet at gøre
> med uafhængighed af spillersalg.
Nej, men derfor kan de da godt køre med driftoverskud. Altså flere penge ind via sponsore, entré osv., end de har af lønudgifter, afskrivninger osv.
I så fald er de da ikke afhænig af spillersalg for at få budgettet til at løbe rundt.
> Pointen er at der skal hentes penge til klubben
> for at få budgettet til at hænge sammen. Altså før
> man henter penge til køb.
Er der driftoverskud uden salg af spillere(f.eks. 2 mil), så kan man vel godt hente nye spiller for disse penge og stadigvæk beholde den nuværende trup.
Eller er jeg ude på dybt vand? Er nemlig ikke professor på dette område.
-
Jakob Jensen
Allan B. Skrev:
> Man skulle ellers tro sporene skræmte. Hvor meget
> var det egentlig OB tabte på Midtfynsfestivalen? -
> Vil lige minde om, at der er meget stor
> konkurrence på koncertmarkedet og det ikke
> nødvendigvis er nogen guldgrube.
Det er svært at gøre op i kroner og øre. Men MF var ikke i sig selv nogen pengemæssig succes. Den kostede kassen rent ud sagt. Den medførte dog, at Carlsberg kom ind som sponsor, og det har været en stor positiv synergi. For ud over de siden har været vores hovedsponsor, så meldte der sig i kølvandet på dem, en række sponsorer som nu gerne ville relateres til OB pga Carlsberg var gået ind i det.
Vores fordel omkring koncerter er, at fynboer gerne vil have noget kultur til Øen. Ulempen er selvfølgelig pladsen og at Horsens ikke ligger så langt væk.
Venlig hilsen
Jakob Jensen
> Man skulle ellers tro sporene skræmte. Hvor meget
> var det egentlig OB tabte på Midtfynsfestivalen? -
> Vil lige minde om, at der er meget stor
> konkurrence på koncertmarkedet og det ikke
> nødvendigvis er nogen guldgrube.
Det er svært at gøre op i kroner og øre. Men MF var ikke i sig selv nogen pengemæssig succes. Den kostede kassen rent ud sagt. Den medførte dog, at Carlsberg kom ind som sponsor, og det har været en stor positiv synergi. For ud over de siden har været vores hovedsponsor, så meldte der sig i kølvandet på dem, en række sponsorer som nu gerne ville relateres til OB pga Carlsberg var gået ind i det.
Vores fordel omkring koncerter er, at fynboer gerne vil have noget kultur til Øen. Ulempen er selvfølgelig pladsen og at Horsens ikke ligger så langt væk.
Venlig hilsen
Jakob Jensen
-
Jakob Jensen
Overskuddet på 1,6 mio kroner var klart en skuffelse for os fans. Vi havde regnet med væsentligt større beløb. Jeg kan dog oplyse, at det har været dyrt at fussionere og at man samtidig har valgt, at betale nogle ekstra ting i 2006 regnskabet, da der var pengene til det. Det skulle både i år og senere give nogle andre muligheder.
Regnskabet for i år skulle efter deres egne oplysninger, gerne blive væsentligt bedre. Sådan ser det i hvert fald ud nu, bl.a. pga OS&E, Elton John og spillersalg.
Thomas Christensen har meldt ud, at der er op mod 20 mio kroner, til den helt rette spiller. Dvs. hvis en Jon Dahl el. stod og tilbød sig, så har vi den slags penge - ellers spare vi selvfølgelig på dem
Venlig hilsen
Jakob Jensen
Regnskabet for i år skulle efter deres egne oplysninger, gerne blive væsentligt bedre. Sådan ser det i hvert fald ud nu, bl.a. pga OS&E, Elton John og spillersalg.
Thomas Christensen har meldt ud, at der er op mod 20 mio kroner, til den helt rette spiller. Dvs. hvis en Jon Dahl el. stod og tilbød sig, så har vi den slags penge - ellers spare vi selvfølgelig på dem
Venlig hilsen
Jakob Jensen