Tåbeligt at købe Demba

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Mose

Tåbeligt at købe Demba

Indlæg af Mose »

Samtlige medier er nu begyndt at tale om en handel mellem EFB og FCM, og da det i givet fald bliver FCMs største handel gennem tiderne, synes jeg det fortjener en selvstændig tråd, hvor vi alene forholder os til det evt. køb af Demba Nyren.

Jeg er som overskriften antyder klart imod en sådan handel.

Vi har Frank, som er en dansk angriber af god kvalitet, Olsen som har overrasket alle ved på forholdsvis lidt spilletid har leveret varen, Collins som af mange beskrives som det største talent i dansk fodbold i mange år, og endelig Dadu der endnu ikke har vist at væren den forholdsvis store transfersum værd.

Skal vi købe en så dyr spiller, må vi forvente en går direkte ind i startformationen, men hvem skal ofres.

Frank er en klubbens mand, der nærmer sig 100 mål for FCM. Vi ved, hvad han kan, og det er en type andre spillere (læs de unge) kan se op. Han må være en naturlig del af toppen af hirakiet.

Olsen har kontraktudløb om et år, og vi skal vel til at finde ud af, hvad vi skal med ham. Jeg ser gerne han fortsætter i klubben, fordi han er en anderledes spillertype, som kan blive vigtig i de følgende sæsoner.

Collins har endnu ikke helt vist sit store potentiale, men han har alligevel gjort det fornuftigt. Jeg har set ham et utal af gange, og jeg er ikke i tvivl om, at det er fremtidens mand helt i front. Det er muligt, at han gennem foråret har haft flere svage afslutninger, men sammenlignet med de afbrændere Demba har præsteret i EFB, er det ganske få. Collins er 18 år Demba 27. Der er vist ingen tvivl om hvem der har det største potentiale.

Dadu har ikke leveret varen. Skal Demba købes, kunne det måske forsvares ved et slag af Dadu. Vi vil alle gerne give lidt mere tid til Dadu, så han får mere tid til at slå igennem, men omvendt må vi også indrømme, at vi er skuffede over det, han har leveret.

Ud over disse fire har vi talentfulde afrikanere på vej. En af dem kan nydes på Ikast stadion idag. Jeg tør godt tage et vædemål på, at Jude også scorer idag. Han er suverent ynglingeligaens topscorer, og den position udbygger han kl. 15.00. Jude er blevet 18 år, så det er da muligt han allerede får et lille indhop i næste sæson.

Konklusion:
Køb ikke Demba for et historisk højt beløb. Stik tegnedrengen i lommen Ørgaard, der bliver sikkert hurtigt brug for de mange mil. et andet sted.
Senest rettet af Mose 30. jun 2007, 17:38, rettet i alt 1 gang.

Thomasnoerum

Re: Tåbeligt at købe Demba

Indlæg af Thomasnoerum »

Man kunne jo også vælge at bruge Olsen på højrekanten, hvis Dennis ryger til udlandet. Olsen har spillet kant før og han har jo hurtigheden til det.

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

Er ganske enig i dine betragtninger, bortset fra dine kommentarer omkring Dadu. Set over Brøndby kampen viste han egentligt meget godt spil i den kamp, og det er jo heller ikke fordi han har fået oceaner af spilletid. Men jeg vil umiddelbart også sige, at et køb af Djemba ville være dumt.

Kent

Indlæg af Kent »

Generelt ift indkøb vil jeg sige, at det er rigtig set af FCM, at hvis der skal købes spillere, så skal det være til toppen af truppen, altså spillere der er bedre end dem vi har. For mig at se, er der ingen tvivl om at Demba - på trods af disciplinære problemer og egoistattituder (han har sågar sit eget merchandise, som han sælger fra sin egen hjemmeside) - vil være en spiller, der hæver vores topniveau.

Jeg mener faktisk ikke at vi egentlig er dækket så godt ind på angrebspladserne - vi er for mig at se meget afhænige af, om Dadu slår til. Man skal huske, at Dennis jo også har fungeret som angriber af og til, og har scoret en del mål for os over de sidste par sæsoner. Så det forventede salg af ham, er faktisk et salg af ½ angriber.

Hvis vi ser på de resterende,så er Frank selvskreven i front - men kan til tider have problemer med fysisk at klare for mange kampe.
Olsen vil man satse på at bruge som fløj i stedet for angriber.

Så er der kun Baba og Dadu tilbage.

Jeg er enig i, at Baba er et stort talent, og måske også Jude (men er han ikke ret lille fysisk - ikke et muskelbundt som Baba?). Men er de klar til at bære sæsonen på deres skuldre? Det mener jeg ikke. Vi må erkende, at Baba har scoret for få mål som angriber og han er efter min mening ikke klar til at spiller 25-30 kampe i efteråret. Det skal nok komme, men han skal også have lov til at udvikle sig stille og rolig.

Med det rotationsprincip som vi så i foråret, skal der nok blive rigelige kampe til Baba, Jude og andre talenter. Samtidig er der et stort spring fra ynglinge til ligaen, hvor det er fint nok at de bliver sluset ind gennem 2. div og kampe nu og da på ligaen, gennem et år eller to. Fysisk er der altså meget stor forskel på at løbe rundt med andre knægte i ynglingerækkerne, og så komme op og spille med granvoksne mænd i ligaen.

Dadu har ikke vist det han er købt for endnu, men forhåbentlig kommer det.

Ialt ser jeg altså 1 godkendt angriber og 3-4 talenter/spørgsmålstegn. Det mener jeg ikke er godt nok, med tanke på antallet af kampe vi skal spille, samt risikoen for skader og karantæner.

Så jeg mener godt truppen kan bære en angriber mere - og vel og mærke en, der kan gå direkte ind i startopstillingen.

mrjelle

Indlæg af mrjelle »

mancitydk Skrev:
-------------------------------------------------------
> Er ganske enig i dine betragtninger, bortset fra
> dine kommentarer omkring Dadu. Set over Brøndby
> kampen viste han egentligt meget godt spil i den
> kamp, og det er jo heller ikke fordi han har fået
> oceaner af spilletid. Men jeg vil umiddelbart også
> sige, at et køb af Djemba ville være dumt.

Syns også folk gør Dadu værre end han er. Syns har spillet nogle fornuftige kampe og det tager uden tvivl nogle kampe at vænne sig en ny kultur specilt med de problemer der har været med hans familie. Nogle der har status på det?
Dadu skal nok slå igennem det er jeg ikke så bange for.

FCM_ole

Indlæg af FCM_ole »

Det er jo helt klart et plus at demba har det svenske statsborgerskab, så der er plads til ham i truppen. Men jeg tror erik rasmussen ville være den perfekte træner for Demba til at få ham på ret køl igen. Troels Bech havde jo ikke ligefrem videre succes med Zidan i tidernes morgen, det var tydeligt at se hvordan Zidan blomstrede op under ER. Troels Bech har ikke helt de evner i mine øjne til at styre en lidt kontervisiel spiller. Derfor kunne det godt blive en succes med Demba i FCM trøjen.

Kent

Indlæg af Kent »

mrjelle Skrev:
> specilt med de problemer der har været med hans
> familie. Nogle der har status på det?

http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,518 ... #msg-52341

Martin

Indlæg af Martin »

Mose Skrev:
> Samtlige medier er nu begyndt at tale om en handel
> mellem EFB og FCM, og da det i givet fald bliver
> FCMs største handel gennem tiderne, synes jeg det
> fortjener en selvstændig tråd, hvor vi alene
> forholder os til det evt. køb af Demba Nyren.
>
> Jeg er som overskriften antyder klart imod en
> sådan handel.
>
> Vi har Frank, som er en dansk angriber af god
> kvalitet, Olsen som har overrasket alle ved på
> forholdsvis lidt spilletid har leveret varen,
> Collins som af mange beskrives som det største
> talent i dansk fodbold i mange år, og endelig Dadu
> der endnu ikke har vist at væren den forholdsvis
> store transfersum værd.
>
> Skal vi købe en så dyr spiller, må vi forvente en
> går direkte ind i startformationen, men hvem skal
> ofres.
>
> Frank er en klubbens mand, der nærmer sig 100 mål
> for FCM. Vi ved, hvad han kan, og det er en type
> andre spillere (læs de unge) kan se op. Han må
> være en naturlig del af toppen af hirakiet.
>
> Olsen har kontraktudløb om et år, og vi skal vel
> til at finde ud af, hvad vi skal med ham. Jeg ser
> gerne han fortsætter i klubben, fordi han er en
> anderledes spillertype, som kan blive vigtig i de
> følgende sæsoner.
>
> Collins har endnu ikke helt vist sit store
> potentiale, men han har alligevel gjort det
> fornuftigt. Jeg har set ham et utal af gange, og
> jeg er ikke i tvivl om, at det er fremtidens mand
> helt i front. Det er muligt, at han gennem foråret
> har haft flere svage afslutninger, men
> sammenlignet med de afbrændere Demba har præsteret
> i EFB, er det ganske få. Collins er 18 år Demba
> 27. Der er vist ingen tvivl om hvem der har det
> største potentiale.
>
> Dadu har ikke leveret varen. Skal Demba købes,
> kunne det måske forsvares ved et slag af Dadu. Vi
> vil alle gerne give lidt mere tid til Dadu, så han
> får mere tid til at slå igennem, men omvendt må vi
> også indrømme, at vi er skuffede over det, han har
> leveret.
>
> Ud over disse fire har vi talentfulde afrikanere
> på vej. En af dem kan nydes på Ikast stadion idag.
> Jeg tør godt tage et vædemål på, at Jude også
> scorer idag. Han er suverent ynglingeligaens
> topscorer, og den position udbygger han kl. 15.00.
> Jude er blevet 18 år, så det er da muligt han
> allerede får et lille indhop i næste sæson.
>
> Konklusion:
> Køb ikke Demba for et historisk højt beløb. Stik
> tegnedrengen i lommen Ørgaard, der bliver sikkert
> hurtigt brug for de mange mil. et andet sted.

Med hensyn til din konklusion er jeg enig, hvad i alverden skal vi med Demba ? Vi har Collins & Frank & Dadu & Olsen - jeg kan slet ikke se, hvorfor man skulle sætte en stopper for deres udvikling ved at give plads til Demba... Lønnen han forlanger er tre millioner om året + 3 mil. i sign. on. - det går meget hurtigt hen og blir rigtig dyrt, og hvad har han vist ? Ikke en skid i denne sæson, men omvendt kan man sige, at det har Ailton jo heller ikke, og han er sikkert lige så dyr i drift...

Det ærger mig, at vi ikke fik fat i Søren Ulrik Vestergaard som fyld istedet, det havde været en billig løsning, og så har han også fremtiden foran sig, hvilket Demba jo ikke pt. har... Og med syv - otte millioner til Esbjerg, så skal vi jo selv hente 15 ved et salg, hvilket jeg tror er urelistisk for en på 27 nu, og der går vel et pr. år inden han kan sælges videre...

Hausser

Indlæg af Hausser »

Jeg har personligt selv omtalt Demba som en af suppens allerstørste angrebsprofiler, hvis ikke den største, men det er tydeligt han har et seriøst attitudeproblem som skal håndteres. Det er jeg dog ret sikker på Erik Rasmussen sagtens kan håndtere, hans ledelsesstil har tidligere udviklet problembørn til lysende stjerner og det tror jeg også sagtens kan være tilfældet med Demba.

Mht købet, så er jeg, på trods af min personlige holdning til Demba, noget ambivalent for jeg mener egentligt han er en klar forstærkning, men det vil højst sandsynligt betyde vi er nødt til at skille os af en angriber. Hverken Christian O. eller Dadu vil være tilfredse med at spille 2 division, og Frank Kristensen virker stadig som værende et niveau over disse to. Desuden er det jo vores afrikanske stjerner. Kombinationen af disse, betyder egentlig jeg mener at, vi har en rigtig god offensiv trup som jeg ikke syntes man behøver forstærke for at være et tophold.

Jeg mener pengene vil være bedre brugt et andet sted på banen, hvis man absolut vil købe spillere. Men skulle han blive købt, så vil jeg nu heller ikke stille mig udpræget negativt overfor det, da jeg mener han er en klar forstærkning.

Endvidere kunne man jo prøve at reflektere lidt over det og diskutere om et sådant indkøb kunne indikere en anden indkøbstaktik henad fcks? Man stiller sig måske ikke længere tilfreds med gode spillere, men vil hæve niveauet til mesterskabsaspiranter..

Kent

Indlæg af Kent »

Martin Skrev:
> Det ærger mig, at vi ikke fik fat i Søren Ulrik
> Vestergaard som fyld istedet

Vi har alle de angrebstalenter vi skal bruge, så umiddelbart ville det ikke give mening at hente ham. Det giver også mere mening for ham selv at tage til en klub, hvor han kan få en fast plads. Det ville han ikke få i FCM.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Jeg er helt enig, var midt i mit indlæg da du postede, så min holdning er ikke blot et plagiat af din ;)

Martin

Indlæg af Martin »

Kent Skrev:
> Martin Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det ærger mig, at vi ikke fik fat i Søren Ulrik
> > Vestergaard som fyld istedet
>
> Vi har alle de angrebstalenter vi skal bruge, så
> umiddelbart ville det ikke give mening at hente
> ham. Det giver også mere mening for ham selv at
> tage til en klub, hvor han kan få en fast plads.
> Det ville han ikke få i FCM.

Det er jeg enig i, men omvendt, så tror jeg også Erik kunne udvikle har yderlige, så han måske ligefrem kunne komme i nærheden at en plads i startformationen... Og talenter er jo trods alt lettere at sælge videre end ældre herre...

Mose

Indlæg af Mose »

Det er altså Demba vi taler om ikke Drogba :)

felisan

Indlæg af felisan »

Demba-Nyrén er en klassespiller og vil pynte på ethvert hold i SAS-ligaen efter min mening.

selvfølgeligt skal han til klubben, hvis det er muligt.
spørgsmålet er bare hvor mange penge der skal smides efter ham :o)

hvor lang tid har han kontrakt i EFB endnu?
hvor meget gav EFB for at købe ham fri i Panathinaikos?

Kent

Indlæg af Kent »

Klart - Demba har også langt federe gear end Drogba: http://polyshop.se/demba/

- Jeg vil sgu også have g-strengstrusser med navn på ;-)

Besvar