Totalt ynglings transfer

Om FC Midtjylland og Black Wolves
YahooSeeker [Bot]

Totalt ynglings transfer

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Som jeg ser sommerens handel, så ryger Dennis, og så kunn jeg godt tænke mig at man kiggede lidt på Kasper Bøgelund.
http://home6.inet.tele.dk/pin/landshold ... Kasper.htm

Han er 26 og har rutine fra Landsholdet. Han kan give den stabilitet på højre backen som vi har manglet, samt kvalitet. Som jeg ser det har højre backen været vores svageste punkt, og jeg tror at det har været en stor del af grunden til at spillet heller ikke har flydt længere frem af banen.

Specielt når man spiller med en mere stationær offensiv midtbanespiller (Ja alle er mere stationær en Thygesen) så er det vigtigt at vi har backs der kan komme med frem uden at sætte alt over styr bagude.
Senest rettet af YahooSeeker [Bot] 8. jun 2007, 18:25, rettet i alt 1 gang.

BWMØ

Re: Totalt ynglings transfer

Indlæg af BWMØ »

Tror du FCM kan give en spiller af hans kaliber det han vil have i løn, og tror du vi vil give de mio., som han utvivlsomt koster?
Jeg tvivler.

Mose

Indlæg af Mose »

Generelt er jeg helt enig i dette indlæg, og jeg synes også Bøgelund kunne være spændende.

Jeg hæfter mig imidlertid ved din kommentar omkring den "stationære offensive midtbanespiller". Salget af en profil som Thygesen vil altid svække os, men i dette tilfælde gjorde det, at vi nærmest gik væk fra vores succesfulde 4-5-1 (4-3-3).

Collins og Frank har i mange kampe spillet som to rene angribere i en 4-4-2. Med de meget offensive kanter vi har, er det et problem når balancen på holdet tipper. En meget offensiv opstilling er ikke ensbetydende med at kunne ligge et godt tryk på modstanderen.

Jeg mener, vi skal tilbage til at spille med en ægte angriber og en stærk midtbane med frihed til at vores fløje og midtbanespillere kan tage mange offensive løb. Vi vil stå bedre deffensivt, og med denne formation kan vi ligge et stærkt pres på boldholderen, hvilket får vores omstillingsspil skærpet.

Det kunne give følgende opstilling:

Frank eller Collins

Simon - Röll - Danny eller Madsen

Femi - Salami

Leon - Bak - Troest - evt. Bøgelund ellers Kolja

Raska

YahooSeeker [Bot]

I har da roterende fis i kasketten.. No chance for at Bøgelund kommer til FCM.. !

Takito

Indlæg af Takito »

apropos roterende fis i kasketten - det skulle komme fra ham der foreslår Sammy youssuf og hvem ellers af skrammel fra superligaen - så mon ikke du bare skulle feje for egen dør først :)

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Giuly Skrev:
-------------------------------------------------------
> I har da roterende fis i kasketten..

Hvad bygger du den påstand på?

> No chance for at Bøgelund kommer til FCM.. !

Hvad bygger du den påstand på? Det skader ikke at argumentere lidt for sine holdninger...

Synes heller ikke selv det virker sandsynligt, når man tager hans relative unge alder i betragtning, og den pæne succes han trods alt har haft på det seneste i klubben, blevet fremhævet af træneren som værende et eksempel at følge for unge spillere, osv... så jeg kunne godt forestille mig en nyoprykket bundesliga klub står noget før i køen end os. Dertil kommer så de økonomiske krav, fra klubbens og fra spillerens side.

Kent

Indlæg af Kent »

Hvorfor mener du at højrebacken er vores svage punkt?

Umiddelbart vil jeg da mene, at vi er har større problemer på venstre back, hvor Leon til tider kommer til kort overfor fysisk stærke spillerer.

Bøgelund ser jer ikke som noget realistisk alternativ. For det første har han sikkert større ambitioner, for det andet er han sikkert dyr i både løn og transfer og for det tredje, så er han konstant skadet.

YahooSeeker [Bot]

Fordelen for os er at han har spillet i udlandet så længe at han kan blive beskattet som forsker.

Men nu var mit oplæg heller ikke så meget for at høre jeres mening om, hvorvit han kommer til FCM, det ved folk jo ikke en hujende fis om alligevel. Det var mere for at høre hvad i ville synes om ideen.

Hvad ville jeres "Totalt ynglings transfer" være?

Martin

Indlæg af Martin »

Kent Skrev:
> Hvorfor mener du at højrebacken er vores svage
> punkt?
>
> Umiddelbart vil jeg da mene, at vi er har større
> problemer på venstre back, hvor Leon til tider
> kommer til kort overfor fysisk stærke spillerer.
>
> Bøgelund ser jer ikke som noget realistisk
> alternativ. For det første har han sikkert større
> ambitioner, for det andet er han sikkert dyr i
> både løn og transfer og for det tredje, så er han
> konstant skadet.

jeg sammenligner med Dadu

Økonomisk koster han knap fem mill... jeg har ingen kilde, men er helt sikker på, at jeg har læst det et eller andet sted... og det er ca. samme pris som dadu...

Løn - jamen vis Dadu er vores bedste betalte spiller med ca. 150.000 i måneden, jamen så kan vi vel honere bøgelund på ligefod, og så endda lade ham komme på forsker ordningen... det kan være hans lønniveau er noget højere i tyskland, men det kan jeg så ikke argumentere for / imod...

Jeg er enig med skadesfrekvensen, men det at vi kunne hente Dadu gør, at jeg også tror vi kan hente en Bøgelund vis det skal være... man skal huske at dadu vel er landskendt i sit hjemland, og det kan man ingengang sige om bøgelund, så jeg tror godt vi kan få ham, hvis vi er villigere til at honere hans krav...

Kent

Indlæg af Kent »

Det er korrekt med de 5 mio., men derudover skal der betales sign-on og løn. Personligt er jeg ikke klar til at gøre en snart 27 årig back med høj skadesfrekvens til vores dyreste spiller nogensinde.

Men det vigtigste er nok, at du glemmer, at der er en anden - og en smule større - dansk klub, der er pisket ud på transfermarkedet efter en højre back.

Martin

Indlæg af Martin »

Kent Skrev:
> Det er korrekt med de 5 mio., men derudover skal
> der betales sign-on og løn. Personligt er jeg ikke
> klar til at gøre en snart 27 årig back med høj
> skadesfrekvens til vores dyreste spiller
> nogensinde.
>
> Men det vigtigste er nok, at du glemmer, at der er
> en anden - og en smule større - dansk klub, der er
> pisket ud på transfermarkedet efter en højre back.

Jeg glemmer ikke noget som helst, men jeg tror faktisk ikke FCK har vurderet ham til at have klassen, ellers havde de nok allerede slået til... Fem millioner er jo ingenting for kjøbenhavnerne må man erkende..

Jeg ville heller ikke ønske mig ham til FCM, men jeg tror godt man kunne tiltrække ham, hvis det absolut skulle være... Men idet, at vi købe Kolja sidste sommer, så synes jeg måske det er lidt hurtigt at købe en ny højre igen, og når Lindkvist først kommer op i omdrejninger igen, så har vi en højre back med meget høj klasse...

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Hekler Skrev:
> Fordelen for os er at han har spillet i udlandet
> så længe at han kan blive beskattet som forsker.
>
> Men nu var mit oplæg heller ikke så meget for at
> høre jeres mening om, hvorvit han kommer til FCM,
> det ved folk jo ikke en hujende fis om alligevel.
> Det var mere for at høre hvad i ville synes om
> ideen.
>
> Hvad ville jeres "Totalt ynglings transfer" være?

Totalt ynglings transfer? Hmm... jeg må give fortabt og erkende at jeg ikke kan nogle gode bud på den spillertype jeg synes vi mangler, nemlig en offensiv kreatør på den centrale midtbane, en Thygesen erstatning om man vil. Jeg er lidt lost for names, men han skal nok næppe findes i suppen...

Jakob Jensen

Indlæg af Jakob Jensen »

Uden at kunne dokumentere det, så har Bøgelund angivligt et bud liggende fra FCK men er i tvivl, fordi han gerne vil tilbage til sin barndomsklub.

Det er dog tvivlsomt om denne vil betale 5,5 mio kroner som han skulle koste. Derudover er 150.000 kr formentligt ikke nok, til at honerer hans løn krav, han vil højest sandsynligt mindst ligge på 180.000 kr, og der til kommer sign on fee.

Venlig hilsen
Jakob Jensen

Besvar