Ud med de fremmede! + det løse

Om FC Midtjylland og Black Wolves
YahooSeeker [Bot]

Ud med de fremmede! + det løse

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Nej det er ikke et opråb til Racistisk opstand!

Jeg synes bare Black Wolves lokaler er ved at blive overrendt af alle mulige "Gæster" der ikke har noget med fanklubben at gøre.

Jeg synes det er fint at man af og til kan byde udefans indenfor, men ikke hver gang og sku da ikke Silkeborg fans!!???? Hvad er der galt?

Men isår synes jeg det er irreterende at det ud over de folk som jeg i forvejen kender, så var der ikke en eneste som jeg snakkede med, som var medlem.....
Lokalerne er som jeg ser det for medlemmerne af BW. Hvis folk vil ind kan de melde sig ind!
Evt. kan et medlem have en gæst med, som så bliver skrevet op på dette medlems nr.

Det er selvfølgeligt en fryd at se de penge som BW kan tjæne på gæsterne, men der må sku da være en grænse??

En af grundene til at jeg gerne vil have det forbeholdt BW medlemmer er, også at vi trænger ufatteligt meget til flere som vil give en hånd med og tage en del af ansvaret. Derfor er det noget nemmere hvis folk rent faktisk kan regne med at han eller hende der sidder overfor rent faktisk er nogen som må formodes at have en interesse i at foreningen kører, og ikke bare en eller anden tilældig der bare venter på han kan komme ud med sin bil.

I "Min fanklub" forventer jeg at medlemmerne træder til, hvis de ser steder hvor der mangler hjælp.
Er der kun 4 mand i baren, og du har prøvet at skænke øl før, så tilbyd at hælde øl op så de andre kan betjene.

Køre sangene ikke, så kom ned omkring trommen, og snak med de andre og få noget op at stå, i stedet som vi i denne sæson har oplevet, at nogen mener de skal prøve at starte den ene sang efter den anden uden nogen somhelst opbakning, ude i højre side.

Når nogen har samlet penge ind og sørget for at fordele en helvedes masse crepruller til hele Nordea, så kast dem ved indløb, som du udemærket ved, i stedet for at kyle dem efter alle mulige andre eller tage dem med hjem i lommen, som man efter kampen kunne se rigtigt mange gjorde.

Når jeg ser rundt på Nordeatribunen, ser jeg spredt ud over hele tribunen, folk som jeg kender og genkendre fra masser af udeture. I kan være med til at støtte holdet når i er med ude, hvorfor vælger i at løbe jeres vej når vi er hjemme.

Hvad siger i? Fungere det fint som nu eller føler i også der kan gøres noget?
Senest rettet af YahooSeeker [Bot] 12. apr 2005, 09:41, rettet i alt 1 gang.

Thomas Lund

Re: Ud med de fremmede! + det løse

Indlæg af Thomas Lund »

Hekler skrev:
-------------------------------------------------------
> Nej det er ikke et opråb til Racistisk opstand!
>
> Jeg synes bare Black Wolves lokaler er ved at
> blive overrendt af alle mulige "Gæster" der ikke
> har noget med fanklubben at gøre.
>
> Jeg synes det er fint at man af og til kan byde
> udefans indenfor, men ikke hver gang og sku da
> ikke Silkeborg fans!!???? Hvad er der galt?
>
> Men isår synes jeg det er irreterende at det ud
> over de folk som jeg i forvejen kender, så var der
> ikke en eneste som jeg snakkede med, som var
> medlem.....
> Lokalerne er som jeg ser det for medlemmerne af
> BW. Hvis folk vil ind kan de melde sig ind!
> Evt. kan et medlem have en gæst med, som så bliver
> skrevet op på dette medlems nr.
>
> Det er selvfølgeligt en fryd at se de penge som BW
> kan tjæne på gæsterne, men der må sku da være en
> grænse??
>
> En af grundene til at jeg gerne vil have det
> forbeholdt BW medlemmer er, også at vi trænger
> ufatteligt meget til flere som vil give en hånd
> med og tage en del af ansvaret. Derfor er det
> noget nemmere hvis folk rent faktisk kan regne med
> at han eller hende der sidder overfor rent faktisk
> er nogen som må formodes at have en interesse i at
> foreningen kører, og ikke bare en eller anden
> tilældig der bare venter på han kan komme ud med
> sin bil.
>
> I "Min fanklub" forventer jeg at medlemmerne
> træder til, hvis de ser steder hvor der mangler
> hjælp.
> Er der kun 4 mand i baren, og du har prøvet at
> skænke øl før, så tilbyd at hælde øl op så de
> andre kan betjene.

Ja vi overholder det ok før kampene men jeg skal da indrømme at det ikke rigtig spiller efter kampene. Som du selv nævner så vil det koste omsætning, især på lørdagskampene, for folk der er medlemmer medbringer folk der ikke er medlemmer. Nogle gange før kampene lader vi dem tage en gæst med ind i fanloungen og det ender ofte med at de alligevel bliver medlemmer af BW. Men efter kampene kommer der 300 eller lign. på een gang og der opgiver vi nok lidt at tjekke medlemsskabet, når der er pres på. Igår mod SIF gætter jeg på at hvis vi udelukkede alle der ikke var medlemmer ville det måske koste 5.000 kr. i omsætning men måske give 5-10 flere medlemmer. Hvad mener folk? Skal vi være 100 % konsekvente og skal der være forskel på hvem vi lukker ind før og efter kampene?

>
> Køre sangene ikke, så kom ned omkring trommen, og
> snak med de andre og få noget op at stå, i stedet
> som vi i denne sæson har oplevet, at nogen mener
> de skal prøve at starte den ene sang efter den
> anden uden nogen somhelst opbakning, ude i højre
> side.
>
> Når nogen har samlet penge ind og sørget for at
> fordele en helvedes masse crepruller til hele
> Nordea, så kast dem ved indløb, som du udemærket
> ved, i stedet for at kyle dem efter alle mulige
> andre eller tage dem med hjem i lommen, som man
> efter kampen kunne se rigtigt mange gjorde.

Ja hvad sker der der? Tag nu lige fat i sidemanden og tal ham til fornuft i stedet for at spille smart i en halvbrandert og kyle dem efter Hekler. Vi taler om en TIFO til mange tusinde kr. Vil folk være med til det eller vil de spolere BW TIFOs arbejde?
>
> Når jeg ser rundt på Nordeatribunen, ser jeg
> spredt ud over hele tribunen, folk som jeg kender
> og genkendre fra masser af udeture. I kan være med
> til at støtte holdet når i er med ude, hvorfor
> vælger i at løbe jeres vej når vi er hjemme.

Ja jeg må også indrømme at jeg ofte oplever mange at vores bedste singers melde fra under kampene. Det er endnu mere tydeligt når man står på capo tårnet. Fuck nu om det er en kedelig kamp. Vi skal være med til at bringe vildskab og gejst til spillerne. Så nytter det ikke noget at dem der både kan og vil synge, ikke giver den 100 % gas. Hvis vi skal have tvivlerne og dem der lige skal have et lille skub med til at synge, er det os der skal gå foran.

Og syng da igennem! Det der småpipperi med at stå og mumle i skægget kan de slet ikke høre på banen. Skid da på om det er skingrende falsk og om sidemanden skulle se mærkeligt på dig. Bare skrål og gør det med hjertet.

Desuden mener jeg at der er for mange der absolut skal hævde deres ret til at synge den sang de lige har lyst til. Forsøg nu at rette lidt ind og bak op om de sange der synges fra Capo tårnet. Det lyder jo suverænt når alle brøler den samme sang. Hvis capoerne er for sløve til at starte sange så er det da i orden at sætte noget igang men tænk lige lidt over om vi lige har brølet uarbrudt i 10 minutter og om den sang du starter er lidt for slidt inden du forsøger at starte den.

Lund

Rovsing

Indlæg af Rovsing »

Hekler, vi snakkede sammen og jeg så du snakkede med Lund, som jeg formoder også er medlem. Jeg ved ikke hvor stor en del der ikke er medlemmer, men det er jo let nok at gøre noget ved.

Det med de der ruller, var måske ikke vores bedste tifo ide selvom det var flot.

YahooSeeker [Bot]

Der kommer da ikke nye medlemmer hvis der ikke er mulighed for at snuse til hvad BW er og står for, derfor kan jeg overhovedet ikke se hvorfor der ikke skal være plads til besøg af "ikke medlemmer".. Giv folk en chance, folk sidder jo ikke derhjemme og pludselig finder ud af at de vil være medlemmer, det finder de ud af når de ser og mærker stemningen i BW, og det gør de altså kun hvor det sker..
Giv folk en chance..
Når det så er sagt, kan jeg godt se "Hekler" at det er surt at der er mange som ikke hjælper til, men der er jo forskellige måder at være medlem på, nogen vil bare gerne til kamp og hygge sig, og det skal da også være ok, man kan jo ikke forlange at alle vier hele sit liv til FCM & BW..
Thomas KBH.

YahooSeeker [Bot]

Men der skal jo være en grænse. Hvis de altid kan komme og snuse og udnytte medlemsfordelen uden at være medlemmer, hvorfor skulle de så blive medlemmer? Det er selvfølgelig nødvendigt at de via kammerater mv. får set at der er noget godt ved medlemsskabet. Så til nogle kampe bør det være sådan at man kan tage en eller et par venner med på sit medlemskort, mens der til andre bør være helt lukket for ikke-medlemmer

(Som om 125 kroner og derefter lidt billigere øl kan beskrives som "lukket". Det kan jo tjenes ind på en enkelt kamp, hvis man bare går lidt til den... :-D )

YahooSeeker [Bot]

-THOMAS- skrev:
> Der kommer da ikke nye medlemmer hvis der ikke er
> mulighed for at snuse til hvad BW er og står for,
> derfor kan jeg overhovedet ikke se hvorfor der
> ikke skal være plads til besøg af "ikke
> medlemmer".. Giv folk en chance, folk sidder jo
> ikke derhjemme og pludselig finder ud af at de vil
> være medlemmer, det finder de ud af når de ser og
> mærker stemningen i BW, og det gør de altså kun
> hvor det sker..
> Giv folk en chance..

Jeg vil meget gerne have gæster. Jeg følte bare at det igår var sådan at ca. ½ delen af de besøgende var gæster og det er for meget. Der er nemlig forskel på om folk kommer og spørger om at komme ind, og så der bare er åbent og alle vader ind.

> Når det så er sagt, kan jeg godt se "Hekler" at
> det er surt at der er mange som ikke hjælper til,
> men der er jo forskellige måder at være medlem på,
> nogen vil bare gerne til kamp og hygge sig, og det
> skal da også være ok, man kan jo ikke forlange at
> alle vier hele sit liv til FCM & BW..
> Thomas KBH.

Jeg vil ikke have alle til at vie hele deres liv, men gøre det de ved er rigtigt, i forskellige situationer. Når du som medlem står og ser på ham der står ved siden af, fx kaster med øl (bare et eksempel) og ikke gør noget. Så er du et problem i lige så høj grad som ham. Vi ser det igen og igen, at de få der laver noget får ødelagt deres arbejde, ikke bare fordi nogle få idioter ikke har respekt for det arbejde der gøres, men mindst lige så meget fordi "I" andre intet siger.

YahooSeeker [Bot]

Enig, det ville måske være en ide at man ved nogle udvalgte kampe kunne kalde det noget i retning af åben hus, eller noget - hvor det står folk frit for at komme og besøge BW, og ja 125,- kan sku ikke engang vælte budgettet for en hjemløs! ;o)
Thomas KBH.

YahooSeeker [Bot]

Hvis der var noget som virkeligt kunne pisse mig af igår, så var det da der var nogle folk som begyndte at kaste krepruller ned, som i har nævnt.. dem jeg så kaste var der kun halvdelen eller mindre som jeg havde set ude på stadion før..

bruno

Indlæg af bruno »

Jeg syndes kun det er en kanon cangce for at promoverer BW med alle de gæset fortæl alle fordelne ved medlemskab og få dem med i floken.Men lad dem nu mærke stemmnigen og der efter tag en snak med hver enkel om de ikke vil værer medlem.

bruno

Indlæg af bruno »

Jeg syndes kun det er en kanon cangce for at promoverer BW med alle de gæset fortæl alle fordelne ved medlemskab og få dem med i floken.Men lad dem nu mærke stemmnigen og der efter tag en snak med hver enkel om de ikke vil værer medlem.

BW # 163

Indlæg af BW # 163 »

Mht. adgang til loungen synes jeg at man til de "større" kampe bør føre en lidt strengere kontrol, evt. så enhver kan medbringe 1 gæst. Jeg har i denne sæson i alt haft 2 gæster med, der begge er endt med at blive medlemmer, så jeg tror det virker, hvis man lader folk få lov til at snuse til det.

Alternativt kunne man jo også forlange at folk skal vise deres medlemskort for at købe tingene til den lavere pris. Ja jeg ved det er nemt at omgå, men udlåneren bliver squ træt af det i længden. Desuden sætter det øget fokus på medlemsskabet, og dets fordele.

Man kan også have forskellige arrangementer: Fx. børnenes dag, hvor sodavand og is er billigere, eller damernes dag, hvor hvert kvindemenneske får en gratis øl. De gamles dag, hvor der spilles "oldies" musik. osv.

Fanklubben bør være for alle aldre - Og ikke kun for mænd.

Jeg synes ikke det bør være en fast tradition at udeholdets fans kommer med, kun i særtilfælde ( som når der kommer 14 fra Farum og hvor det er aftalt i forvejen med BW ) - eller hvis Black-wolves har oplevet særlig gæstfrihed hos andre. Det må først og fremmest være for FCMs fans. Vil helst ikke se SIFere, Rend-os, og Fiskere i vores lounge...Ove P er dog altid velkommen ;-)

BW # 163

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Nu er Ove P. så også medlem af BW, så det vil være lidt unfair at udelukke ham ;-)

Helge Sander er forøvrigt også medlem...

Peter Ross - Mmm, tun !!

Rovsing

Indlæg af Rovsing »

Jeg synes du kommer med nogle rigtigt gode ideer her. Alle disse tiltag er med til at få folk til at tage sig sammen til at få hevet nogle flere med.

Dog vil jeg sige at udadtil ser det fantastisk godt ud at der er fem til ti udesupportere. Så længe vi kan opholde os sammen og der ikke er ballade, så skal vi fortsætte med det. Det er vigtigt at vi hele tiden viser, at os er der ingen ballade med. Vi kan være sammen med alle uden ballade.

Mht gæster, så kunne man jo vælge at sige der bliver maksimalt lukket 50 gæster ind på en dag.

Vi må dog holde os for øje at det det gælder om er at gøre folk til medlemmer.

Jay

Indlæg af Jay »

Jeg må lige kommentere dette indlæg.... - Der var en del der ikke var medlemmer der var nede hos os efter kampen. Men ENDVIDERE skal det siges at utrolig mange af dem jeg betjente syntes det var rigtig hyggeligt og flotte lokaler, og overvejede kraftigt at melde sig ind i Fanklubben! Dette må da være positivt for vores fanklub, det er da netop den rette måde at få tiltrukket flere medlemmer! Hvilket vel er det I ønsker??

Mødte også et par Silkeborg fans efter kampen, de var ved godt humør og gjorde "hvad jeg så af" ikke noget forkert, andet end at hygge sig.

Helle Juhl/Jay

Nicolai Kammersgaard

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

Thomas Lund skrev:

> Ja vi overholder det ok før kampene men jeg skal
> da indrømme at det ikke rigtig spiller efter
> kampene. Som du selv nævner så vil det koste
> omsætning, især på lørdagskampene, for folk der er
> medlemmer medbringer folk der ikke er medlemmer.
> Nogle gange før kampene lader vi dem tage en gæst
> med ind i fanloungen og det ender ofte med at de
> alligevel bliver medlemmer af BW. Men efter
> kampene kommer der 300 eller lign. på een gang og
> der opgiver vi nok lidt at tjekke medlemsskabet,
> når der er pres på. Igår mod SIF gætter jeg på at
> hvis vi udelukkede alle der ikke var medlemmer
> ville det måske koste 5.000 kr. i omsætning men
> måske give 5-10 flere medlemmer. Hvad mener folk?
> Skal vi være 100 % konsekvente og skal der være
> forskel på hvem vi lukker ind før og efter
> kampene?
>

> Lund

Kunne man så ikke bare sig at der kun var fri adgang til lørdagskampene, så vi kunne få lidt penge i black wolfs kasse og så at man kunn kan have en til to gæster med til søndagskampene, som der sikkert bliver flest af. Da TV3 jo ikke bliver ved med at vise os til alle hjemmelørdagskampene.

Nicolai kammersgaard

Besvar