Romerlys

Om FC Midtjylland og Black Wolves
YahooSeeker [Bot]

Re: Romerlys

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Wow, jamen så er det jo helt i orden at i smed det...

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Det skadelige i dette tilfælde er jo ikke rent fysiskt, men derimod på BW´s omdømme !

Det er ikke særligt smart at et nykonstitueret bestyrelsesmedlem allerede efter mindre end en måned, skal træde ud pga en sådan sag...

Og det nytter ikke noget at man er bagklog og siger at det gik jo meget godt - næste gang går det måske og højst sandsynligt ikke godt !

Det kan være at den som holder lyset er en lille hidsigprop, som ikke vil lade sig smide ud, eller måske er kammeraten det..
Det kan også være at han er lidt fuld og bliver overrasket over varmen fra lyset og derfor taber/kaster det, og derved skaber fare for andre

Det kan såmænd også være at faderen der står med sit lille 3-årige barn flipper helt ud

Der kan opstå mange negative scenarier ved at der pludseligt bliver tændt et romerlys - derfor kan det foretrækkes at folk holder sig i skindet indtil man en dag får overbevist DBU mv. om, at det godt kan sek under ordnede og planlagte forhold !

Jan / sjællænderen

smørtyven

Indlæg af smørtyven »

Altoriso skrev:
-------------------------------------------------------
> Det skadelige i dette tilfælde er jo ikke rent
> fysiskt, men derimod på BW´s omdømme !
- Arh hva, så er det da vist ikke værre.

> Det er ikke særligt smart at et nykonstitueret
> bestyrelsesmedlem allerede efter mindre end en
> måned, skal træde ud pga en sådan sag...
- Det kan vi vist ikke være uenige i.

> Og det nytter ikke noget at man er bagklog og
> siger at det gik jo meget godt - næste gang går
> det måske og højst sandsynligt ikke godt !
- Jeg ved ikke om det højst sandsynlig ikke går godt, nu kigger vi jo tilbage på i onsdags, og der gik det heldigvis godt... Hverken du eller ej er i stand til at sige hvad der vil ske i fremtiden.

> Det kan være at den som holder lyset er en lille
> hidsigprop, som ikke vil lade sig smide ud, eller
> måske er kammeraten det..
- Den lille hidsigprop.. det er nok mig, jeg skal nok følge pænt med ud...

> Det kan også være at han er lidt fuld og bliver
> overrasket over varmen fra lyset og derfor
> taber/kaster det, og derved skaber fare for andre
- Ja, det kan osse være han ikke gør det, lad nu være med at skabe skrækscenarier

> Det kan såmænd også være at faderen der står med
> sit lille 3-årige barn flipper helt ud
- Tror du?

> Der kan opstå mange negative scenarier ved at der
> pludseligt bliver tændt et romerlys - derfor kan
> det foretrækkes at folk holder sig i skindet
> indtil man en dag får overbevist DBU mv. om, at
> det godt kan sek under ordnede og planlagte
> forhold !
- Man kan også blive kørt ned hver eneste dag, skræscenarier er der sgu nok af i samfundet, men vi er da enige om at der skal abejdes på lovliggørelse af lys under ordnede forhold.

> Jan / sjællænderen
- Smørtyven/Jyllænderen

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Din lidt ligegyldige tolkning af Jans eksempler som alt for voldsomme skrækscenarier er meget naivt at høre på.
Ofte har folk fået noget at drikke, og motorik og fornemmelse af hvad der er farligt går måske fløjten, og så er det en farlig cocktail at fyre romerlys af inde i en tæt mængde.

Skrækscenarier ja måske, men den dag et barn får en alvorlig forbrænding fordi en eller anden fulderik lige skulle imponere vennerne, så er det for sent at reagere. Men sådan er det desværre ofte, at folk først skal opdage konsekvenserne af deres handlinger før de fatter dem...

YahooSeeker [Bot]

Kontrollørene var vores egne

Hvis du sammenligner den professionelle og rolige håndtering af romerlys, på Fortet og i Horsens, så har det en naturlig forklaring. Det var de samme folk som tog sig af det. Det var simpelthen vores kontrolløre fra udeenden der var med.

YahooSeeker [Bot]

Uautoriseret brug af ulovlige effekter er en hindring for seriøst tifoarbejde.

Hver gang nogen påtager sig at lave deres egne private statements, eller hvad de nu engang vælger at kalde det, hvor de regler og normer vi er enige om brydes, så går det ud over det serriøse arbejde der laves.

Når tifogruppen ringer til stadions for at få lov til fx at bruge røg, eller få informationer om forholdene så man kan få ordenlige arbejdsbetingelser, så hjælper det ikke at der sidste gang var nogle idioter der skulle løbe på banen i Ålborg eller der blev tændt Flares i Horsens.

Hvis man ikke er istand til at tænke længere end "De er fede" så er man sku ikke langt nok fremme i skoene til overhovedet at indgå i en seriøs debat.

Romerlys som i kalder Flares, ER farlige, vi har i Danmark set flere skader både på tøj, men desværre også på personer!

Flares ER ulovlige og der er idag en bøde på 1000 kr. pr. stk!

Det er fakta uanset at det godt KAN gøres uden fare for andre.

I officielle fanklubbers regi har man et ønske om at få en ordning som den supporterne i Norge fik, hvor man på forsøgsbasis, fik lov under ordnede forhold at bruge Flares. Betingelserne for en sådan aftale med DBU har bare overhovedet ikke været til stede, da vi hver spillerunde, oplever "Uofficielle" fangrupperinger skide på reglerne og alle os andre.

Hvis vi i Danmark kunne nå dertil at fanklubberne kunne kontakte hjemmeklubben, og sige, vi kommer med denne liste af grej, vi har 5 betroede og navngivne personer til at stå for det som kan hoppe på den anden side af hegnet og fyre flares af ved kampstart. Så ville jeg blive glad. Vi kunne få alle tilfældige afbrændinger aflivet, fordi alle ville vide at det bare ville medføre at man ikke fik lov næste gang.

Jeg synes det er helt iorden med kollektive straffe af supportere. Hvis der er nogen der ikke udpeges, så bliver næste besøg bare uden bannere og andet grej, eller i ekstreme tilfælde så må udeområdet bare stå tomt.

ALLE må påtage sig et ansvar når der foregår noget på vores tribune som ikke er i orden!

YahooSeeker [Bot]

Romerlys

SELVFØLGELIG skal der være romerlys.... RESPECT til de gutter der gjorde det mod Horsens... :) Det er Sg steming ... :D WeEeEeE ...

YahooSeeker [Bot]

Hvis man holder det i hånden kan det jo aldrig blive farligt... Stop det nu ... det er steming ... :D Det er en del af fodbolden ... lær at lev med det eller lad vær med at tage til fodbold kamp ... ELLERS er der sidde pladser hvor sådan nogle ting aldrig sker... Respect til romerlys gutterne ..

YahooSeeker [Bot]

Lær at leve med at det er ulovligt. Fat det eller bliv forvist fra de danske stadions.

Lad os se om du bliver savnet...

bruno

Indlæg af bruno »

Jeg kan lige fortælle jer at jeg stod lige et par pladser bag ved da romerlyset
blev tændt ,der var en strid vind og jeg havde en kundstof rengjakke på,der jeg kom hjem kunne jeg se at der var flerer små kløde huller i den.
Mit budskab er at tæng jer lige om hvordan forholdne er inden i tænder dem,så jeg ikke bliver futtede helt af næste gang så pas på med at kløderne ikke kommer til at flyve om ørerne på os,men fed stemning i Horesen.

Besvar