Kasper, nu må du ikke opfatte det for negativt, men jeg synes virkelig, at du bliver nødt til at arbejde med sangen. Specielt teksten, da den i princippet er ren kopiering fra andre af vores sange. Hvis min dansklærer havde analyseret den, så havde hun sikkert skrevet, at den bærer præg af hastværk...
Kunne altså være feed, hvis vi fik gang i who are you
(udtales nok mere: WHO ARE YA) .. hehe
Har været på old trafford og se Man utd mod Aston Villa .
Først sang aston lidt, og så rejste stort set alle 70000 sig og råbte whoooo aaaare yoouuuu .. glemmer jeg aldrig! og kunne altså være fedt at bruge f.eks. i onsdags mod vibår.
så vidt jeg ved er der heller ikke nogen andre danske klubber der for alvor bruger den?
jeg synes det vil være en skam at kopiere mere end højest nødvendigt så som peter skriver ville jeg også hellere finde en ny og unik melodi som ingen i dk bruger...
Ja der er nogle gode, nogle brugte og nogle MEGET utydelige imellem dem de får fremprovokeret (det er vel det mest rammende ord)
Der er bl.a én som jeg har været fan af i et stykke tid, og kan ikke lige komme på hvem der skulle have brugt endnu. Men her er den i lidt bedre udgave http://www.youtube.com/watch?v=MPyH5mfQntg
Den synes jeg klart kunne være fed, men jeg kan ikke lige få kringlet en tekst til den. Så hvis der er andre der kan det har de min fulde opbakning
Som udgangspunkt, vil jeg gerne give Jer ret i at det ikke er særlig fedt at kopiere. Men lige netop denne melodi har vi altså lavet en sang på for mange år siden. Den slog dog aldrig rigtig igennem, da den var lavet som en cup-sang og folk ville komme til at bruge den i ligaen. Den var dog lavet på hele melodien og ikke kun omkvædet. Så at OB har lavet en sang på melodien er jeg egentlig kold overfor. Det eneste jar har at sige til det forslag, der startede tråden, er at jeg ikke synes, at teksten er særlig god.
I forbindelse med nye sange så synes jeg folk har for travlt med at få dem færdige. Jannick og jeg har en del af de sange de lever nu på samvittigheden, men det er nogen som er blevet modnet og ændret til vi synes de var færdige.
For tiden synes jeg der er alt for mange halvfærdige sange der bliver sat i søen.
Allermest vil jeg kritisere Bella ciao sangen som simpelthen er skod.
Nu er jeg selvfølgeligt ekstra kritisk fordi jeg har min egen sang på melodien,men for fanden.
Jeg ved at den er lavet som et oplæg til andre at arbejde videre på, men bare brugt. Verseføderne er ikke helt mundrette, og frem for alt bliver et andet vers smadret fordi den starter med super fc der ikke fungere sammen med resten af det fremragende vers.
Generelt så vil jeg sige at det hjælper at prøve at synge sangene nogle gange og få en ven til at prøve også. Hvis første mand der prøver har bøvl så er den ikke god nok....men bare rolig, arbejd videre.
Personligt har jeg 10-12 halvfærdige sange til at ligge som jeg kigger på med mellemrum, men de bliver først klar hvis de er klar.
Giv mig en melodi og jeg skal lave en sang på 3 min. og et andet værst på 7.....men det bliver ikke en god en af slagsen.