Ørgaard i loungen

Om FC Midtjylland og Black Wolves
FCM_ole

Ørgaard i loungen

Indlæg af FCM_ole »

Nu var han jo nede i loungen i fredags, så det kunne da være lidt spændende og høre hvad han sagde specielt for os, som ikke var dernede.
Senest rettet af FCM_ole 6. maj 2007, 17:15, rettet i alt 1 gang.

YahooSeeker [Bot]

Re: Ørgaard i loungen

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Overordnet forstod jeg, at foredraget mest handlede om, at FCM ikke er nær så kapitalstærk som, fx AaB og FCK mv. Derfor var vores ambitioner ” bundet op på”, at vi tænker anderledes og nyt, hvis vi ønsker at overleve, fx inden for små nicheområder eller i samarbejde med andre stærke aktører. Kortsagt FCM skal ikke bare kopiere andre, så de fx ender som en ny SIF eller VFF. Det kræver også, at vi tør være ” klassens frække dreng”, og ser de muligheder der er, fx inden for lovgivningen. Modsat FCK kan FCM ikke i dag ( formentlig heller ikke i fremtiden) gå ud og købe en spiller til 100 mio. kr., så vi skal selv udvikle vores produkter.

Der blev også talt om, at vores region måske max. har 90.000 indbygger, mens FCK vel er omkring 1, 5 mio., og 80 % af alle danske virksomheder har hovedkontor i København. Det gør noget, når vi skal ud og finder sponsorer. Der blev også slået fast, at FCM ikke bare er en sammenlægning af Ikast/ Herning, men er regionens klub, fx kommer 66% af tilskuerne til vores kampe fra andre byer i regionen. Fordelingsmæssigt kan enhver nu allerede regne ud, at når vi er 10.000 på SAS-Arena, så er over 10% af vores indbyggergrundlag til fodbold. Omregnet til FCK ville det modsat sige, at hvis de skal være ligeså gode som FCM, så skal de møde 150.000 tilskuere op til deres kampe. FCK er altså dårlige til at markedsfører, men de lever i et slaraffenland, så det gør ikke ret meget. Og det gør jo mildest talt AaB og AGF mv. til ligaens landsbytosser i evnen til at bruge de enorme ressourcer der er tilknyttet de områder. Derfor skal vi også være offensive, hvis vi vil udvide, så må vi gå ind med angreb på andre områder, fx hente talenterne fra AaB eller BiF og afprøve et samarbejde med Roskilde mv. Vi skal efter min opfattelse ud på ” Viking togter” for at fører ressourcer til vore ressourcefattige landsdel mål i forhold til de stærkeste i ligaen. Vi har altså ikke råd til, at ” sidde og trille tomlefingre” hjemme hos os selv. Problemet er, at det også har betydet modstanderne har befæstede deres byer bedre, så fx AaB har virkelige har oppet sig på deres ungdomstalentarbejde ligesom BIF – og det gør det sværere for FCM. Ellers blev tegnet et meget kynisk darwinistisk billede af, at det kun var den stærkeste der overlevede, og det ikke kun handlede om overlevelse, men også om offensivt, at ” dræbe” sine rivaler, der havde sammen interesser som en selv. AGF er en af de klubber, som kan blive en meget ubehagelig rival for os, hvis de får en ledelse med evner. Kortsagt det er ikke til vores ulempe, hvis de ikke kommer op i ligaen.

JØ tilbød os at lave en slags mere fast struktur i forhold til, at få nogle flere foredrag med medarbejderne omkring FCM – som vi har haft med ER og JØ. Personligt vil jeg helt vildt gerne, hvis man kunne lave sådan en slags traditionel tilbagevendende begivenheds ” briefing” på når sæsonen går i gang, og en slags ”debriefing” i sæsonpausen og tankerne i forhold til den overståede sæson – altså 3 faste tilbagevendende foredrag/ ( de)briefing.

uschel

Indlæg af uschel »

måske er det bare mig, der er dårlig til hovedregning men mig bekendt bliver ca 40.000 "ikast-brande" og ca 85.000 "ny herning" til mere end blot 90.000 som bliver omtalt som værende vores tilskuerskuergrundlag. Så det forstår jeg ik end dyt af. Og udover det at påstå at man kan bare gange ud hvor mange tilskuere AGF og FCK burde have, kan man heller ikke, fordi at udbuddet af sport og kultur tilbud i KBH og Århus er mange mange gange større end i vores "kultur ørken" af en region.

YahooSeeker [Bot]

Så glemte jeg en vigtig ting, at JØ følger med i, hvad vi skriver herinde – og der var ros til jer debattører for, at virke inspirerende, og for det meste være nogenlunde saglig. Desuden også en kreditering for, at vi indimellem er meget gode til at gætte på, hvad der sker bag de lukkede døre i FCM.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Eller at der er så mange bønder mv i Midtjyllandsområdet, der umuligt har tid til at gå til fodbold om søndagen ;-)

uschel

Indlæg af uschel »

min pointe var at basere en kalkulation udelukkende gående på befolknings tal er unuanceret. Og når tallende, der bliver brugt som argumentation så heller ikke passer bliver det da bare mere grinagtig

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Nu kender jeg desværre ikke noget til de pågældende tal for FCM´s område, men du har da ret i, at det ikke er så smart, hvis man smider om sig med tal, som ikke helt passer, men måske at det hele bare skulle være hørt i den rette sammenhæng ved foredraget...

YahooSeeker [Bot]

Inden akademikerne overtager diskussionen, og definitionen af hvad der kan tilregnes nuanceret. Så er min personlige holdning, at hvis man har ca. 1 times tid til rådighed, så bliver fremlæggelsen mindre nuanceret og mere firkantet. Hvis du derimod har 6 års undervisning i statistisk, så er det lettere at gå i dybden med flere nuancer. Dertil er der også målgruppen du henvender dig til, er der tale om fodboldtilhænger der kommer for en hyggelig aften, din bestyrelse som er din arbejdsgiver eller er du universitetsstuderende i gang med at forsvar din ph.d. eller doktorafhandling.

Så, når et klog hoved peger kritisk på et unuanceret validitetsproblem ( uden fra skolet eller skulle jeg skrive hjernevasket normer for, hvad der er god videnskabelig skik) så tilhøre den diskussion efter min mening en helt anden kontekst. De samme akademiker der fremfører sådan en kritik, vi få samme lussing tilbage for, for det første ikke at fremvise de tal de taler om, eller komme med et alternativ til, hvordan man kan måle anderledes end der er gjort. Der er så bare min personlige og hjernevaskede såkaldt egen holdning. Jeg håber blot, at i disse nuancer, at konteksten også kan få en plads.

evaldo

Indlæg af evaldo »

Du har sku fat på noget rigtigt Jan. Det er jo derfor der kommer så få til tv kampene.....de spilles for sent og griber ind i røgtetiden:-)

Besvar