Som overskriften antyder er vi ved at nå slutningen på sæsonen. Har kigget lidt på de 4 "sølv" kandidater(rest program i bunder af indlægget).
Det positive er at vi om 1-2 runder er blevet 1 hold mindre i kampen om sølv medaljer. Aab spiller ude mod Fck og hjemme mod Fcn. Fcn spiller hjemme mod Brøndby og ude mod Aab. Fcn skal vinde begge kampe ellers er de ude. JEG tror at Fcn trækker det korteste strå.
Aab har et meget svært restprogram. De skal møde Fck, Fcn, Fcm & OB. Så dem ser JEG ikke på 2. pladsen når sæsonen er slut. De har fået mange point her på det sidste, men det var noglelunde samme hold de mødte i starten af sæsonen og fik masser af point hvorefter de gik død mod de bedre hold.
Dvs. kampen står mellem Fcm & Ob. Ob har 2 svære udekampe mod Brøndby og Aab, men de er jo en af de bedste udehold. Fcm har de samme hold bare på hjemmebane. Så lille pluds på den konto.
Men tror nu at det bliver afgørende hvem der kommer bedste ud af kampene mod de "små". Ob har sat point til mod Randers(3), Aab(2), Fck(3), Efb(2), Fcn(3). Fcm mod Vejle(2), Randers(2), Fck(3), Fcn(2), AcH(2), Ob(3). På den konto er der et lille pluds til Ob.
Har jeg overset noget? Enige eller uenige?
Rest programmet:
FC København-AaB
AC Horsens-OB
FC Midtjylland-Silkeborg
FC Nordsjælland-Brøndby IF
Randers FC-OB
AaB-FC Nordsjælland
Viborg-FC Midtjylland
FC Midtjylland-Brøndby IF
OB-Silkeborg
FC Nordsjælland-Vejle
AC Horsens-AaB
AaB-Esbjerg fB
Silkeborg-FC Nordsjælland
Vejle-FC Midtjylland
Brøndby IF-OB
FC Nordsjælland-Randers FC
FC Midtjylland-AaB
OB-Viborg
Viborg-FC Nordsjælland
Esbjerg fB-FC Midtjylland
AaB-OB
Slutspurten
-
YahooSeeker [Bot]
Re: Slutspurten
Jeg er helt enig!
Ser OB som store favorit til at tage sølv efter denne weekend. OB kan meget vel gå hen at lave 9 point i de næste 3 kampe. Tro dog på at vi i løbet af de næste 3 runder smider AAB af medalje kampen. Så længe vi selv henter point i anden sidste spillerunde burde medaljerne ikke være i fare. Og tror også på at vi stadig spiller om sølv den dag i esbjerg.
Ser OB som store favorit til at tage sølv efter denne weekend. OB kan meget vel gå hen at lave 9 point i de næste 3 kampe. Tro dog på at vi i løbet af de næste 3 runder smider AAB af medalje kampen. Så længe vi selv henter point i anden sidste spillerunde burde medaljerne ikke være i fare. Og tror også på at vi stadig spiller om sølv den dag i esbjerg.
-
Rainier W
Jeg må nu sige, at for mig at se ligger det nu stadig ret godt til os. Det er for mig at se en kæmpe fordel at vi stadig er foran, og så mener jeg nu at vi selv ligger med det på papiret klart nemmeste slutprogram. Men der er rigtig mange ubekendte, som altid i dansk fodbold er der ingen stabilitet.
FCM:
Slutprogram:
FCM v SIF - Silkeborg hjemme skal være 3 sikre point.
VFF v FCM - Viborg er selvfølgelig derby, men det er et viborg i dyb krise der (selvom de er helt til rotterne) ikke kan tage nedrykningstruslen alvorligt. Samtidig tager vi dem på næste onsdag efter de med deres smalle trup har spillet onsdag-søndag i snart 6 uger og enten har reddet sæsonen eller lige har sluttet sæsonen. Det skal altså også være 3 point.
FCM v BIF - Brøndby hjemme er en meget sværere kamp end på papiret. Alt afhænger af hvilken forfatning de er i på dagen, og det er virkelig en stor ubekendt.
VB v FCM - Vejle ude skal også bare være 3 point. Selvom de pt. spiller bedre end Viborg og silkeborg skal der bare være forskel hvis vi mener det seriøst.
FCM v AaB - AaB bliver den helt afgørende kamp der endegyldigt sikrer medaljerne eller ødelægger det for os. Pt. kører AaB, men jeg tror de er sat af til den tid, så her skal vi altså også være bedst når det er hjemme.
EfB v FCM - Esbjergs forfatning er selvfølgelig svær at spå om, men det er nok en af de bedste chancer for point vi får i Esbjerg.
Et på papiret meget let slutprogram. De 3 nederste (to af dem ude) Brøndby hjemme (hvilket er en verden til forskel fra i Brøndby som vi jo alle ved). Og derudover har vi så koonmkurrenten AaB hjemme og vores onde ånd Esbjerg i en pt. dybt kriseramt udgave i sidste runde.
Vi har altså 6 kampe vi alle vil gå ind i som favorit og de 3-4 stk. som betydelig favorit. Med lidt held kan vi samtidig møde 6 hold der alle er gået på sommerferie fordi de knapt nok kan rykke i stillingen. For mig at se skal der ligge noget der ligner 12-14 point hvis vi skal tage os selv alvorlige som medaljekandidater.
OB:
Slutprogram:
ACH v OB - Svær kamp mod et Horsens hold der har haft et godt forår. OB favorit, men 3 point ikke givet.
RFC v OB - igen svær kamp mod deres kommende træner. OB igen favorit, men et meget åbent opgør. Tror OB skal være tilfreds med 4 point efter disse 2.
OB v SIF - 3 sikre point.
BIF v OB - Der er en verden til forskel på vores og deres opgør mod dem alene pga. ude og hjemmebane. Men Brøndby er tæt på ynkelig nogen gange, så de kan godt vinde. Alt i alt er det dog ude mod Danmarks bedste hjemmehold. Det er er den sværreste kamp tænkelig og OB kan ikke forvente noget som helst.
OB v VFF - 3 sikre point (selvom de lige tabte hjemme).
AaB v OB - Røvsvær kamp mod AaB. Spørgsmålet er motivation.
Afgørende for OB er dog for mig, om OB nu er kørende i samme stil som mod os, eller om de hviler på laurbærene og falder tilbage i stilen fra før weekenden. Har de fundet spillestil og stabilitet eller var det en enlig svale?
Jeg ser dog uanset hvad mindst 4 point tabt hist og her, det er altså bare 2 uafgjorte af noget der ligner 4 mulige. De har for mig at se ikke råd til at dumme sig mere hvis de skal overhale os.
AaB:
Slutprogram:
FCK v AaB - Mod FCK der kan blive mestre giver jeg dem ikke mange chancer. Og så er de 5 point bagud igen. Så er der ikke plads til fejl.
AaB v FCN - Som Pacman nævnte vil den ene eller begge være væk efter denne. Svær kamp uanset hvad.
ACH v AaB - igen en svær kamp mod godt kæmpende Horsens.
AaB v EfB - Esbjerg er på papiret en let kamp, men jeg vil sgu hellere have vores lette kampe.
FCM v AaB - Os ude er noget af det sværeste i Danmark.
AaB v OB - OB hjemme er enten ligegyldig eller røvsvær.
Har alt i alt svært ved at se AaB overhale os med 5 point efter søndag.
FCM:
Slutprogram:
FCM v SIF - Silkeborg hjemme skal være 3 sikre point.
VFF v FCM - Viborg er selvfølgelig derby, men det er et viborg i dyb krise der (selvom de er helt til rotterne) ikke kan tage nedrykningstruslen alvorligt. Samtidig tager vi dem på næste onsdag efter de med deres smalle trup har spillet onsdag-søndag i snart 6 uger og enten har reddet sæsonen eller lige har sluttet sæsonen. Det skal altså også være 3 point.
FCM v BIF - Brøndby hjemme er en meget sværere kamp end på papiret. Alt afhænger af hvilken forfatning de er i på dagen, og det er virkelig en stor ubekendt.
VB v FCM - Vejle ude skal også bare være 3 point. Selvom de pt. spiller bedre end Viborg og silkeborg skal der bare være forskel hvis vi mener det seriøst.
FCM v AaB - AaB bliver den helt afgørende kamp der endegyldigt sikrer medaljerne eller ødelægger det for os. Pt. kører AaB, men jeg tror de er sat af til den tid, så her skal vi altså også være bedst når det er hjemme.
EfB v FCM - Esbjergs forfatning er selvfølgelig svær at spå om, men det er nok en af de bedste chancer for point vi får i Esbjerg.
Et på papiret meget let slutprogram. De 3 nederste (to af dem ude) Brøndby hjemme (hvilket er en verden til forskel fra i Brøndby som vi jo alle ved). Og derudover har vi så koonmkurrenten AaB hjemme og vores onde ånd Esbjerg i en pt. dybt kriseramt udgave i sidste runde.
Vi har altså 6 kampe vi alle vil gå ind i som favorit og de 3-4 stk. som betydelig favorit. Med lidt held kan vi samtidig møde 6 hold der alle er gået på sommerferie fordi de knapt nok kan rykke i stillingen. For mig at se skal der ligge noget der ligner 12-14 point hvis vi skal tage os selv alvorlige som medaljekandidater.
OB:
Slutprogram:
ACH v OB - Svær kamp mod et Horsens hold der har haft et godt forår. OB favorit, men 3 point ikke givet.
RFC v OB - igen svær kamp mod deres kommende træner. OB igen favorit, men et meget åbent opgør. Tror OB skal være tilfreds med 4 point efter disse 2.
OB v SIF - 3 sikre point.
BIF v OB - Der er en verden til forskel på vores og deres opgør mod dem alene pga. ude og hjemmebane. Men Brøndby er tæt på ynkelig nogen gange, så de kan godt vinde. Alt i alt er det dog ude mod Danmarks bedste hjemmehold. Det er er den sværreste kamp tænkelig og OB kan ikke forvente noget som helst.
OB v VFF - 3 sikre point (selvom de lige tabte hjemme).
AaB v OB - Røvsvær kamp mod AaB. Spørgsmålet er motivation.
Afgørende for OB er dog for mig, om OB nu er kørende i samme stil som mod os, eller om de hviler på laurbærene og falder tilbage i stilen fra før weekenden. Har de fundet spillestil og stabilitet eller var det en enlig svale?
Jeg ser dog uanset hvad mindst 4 point tabt hist og her, det er altså bare 2 uafgjorte af noget der ligner 4 mulige. De har for mig at se ikke råd til at dumme sig mere hvis de skal overhale os.
AaB:
Slutprogram:
FCK v AaB - Mod FCK der kan blive mestre giver jeg dem ikke mange chancer. Og så er de 5 point bagud igen. Så er der ikke plads til fejl.
AaB v FCN - Som Pacman nævnte vil den ene eller begge være væk efter denne. Svær kamp uanset hvad.
ACH v AaB - igen en svær kamp mod godt kæmpende Horsens.
AaB v EfB - Esbjerg er på papiret en let kamp, men jeg vil sgu hellere have vores lette kampe.
FCM v AaB - Os ude er noget af det sværeste i Danmark.
AaB v OB - OB hjemme er enten ligegyldig eller røvsvær.
Har alt i alt svært ved at se AaB overhale os med 5 point efter søndag.
-
uschel
Jeg mener heller ikke vi må Afskrive FCN. Får de eksempelvis 4 point i de næste 2 mod BIF hjemme og aab ude har de altså et meget godt slut program
-
Vinding
Rutinen
Jeg frygter at vores unge hold måske kan få lidt gummiben her til sidst.
OB har en mere rutineret trup.
Jeg syntes ikke at vores spil efter nytår har gjort at vi har fortjent medaljer, når vi har smidt point væk til hold som Vejle, Randers og Horsens.
Vi har slet ikke spillet det spil, som holdet kan.
Vinding
OB har en mere rutineret trup.
Jeg syntes ikke at vores spil efter nytår har gjort at vi har fortjent medaljer, når vi har smidt point væk til hold som Vejle, Randers og Horsens.
Vi har slet ikke spillet det spil, som holdet kan.
Vinding
-
BW - 665
Re: Rutinen
Vinding Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg frygter at vores unge hold måske kan få lidt
> gummiben her til sidst.
> OB har en mere rutineret trup.
Enig. Det kan godt blive et problem, men synes nu ellers i tidligere sæsoner vi har set at vi formår at holde fast i toppen når det spidser til, med et par få undtagelser.
> Jeg syntes ikke at vores spil efter nytår har
> gjort at vi har fortjent medaljer, når vi har
> smidt point væk til hold som Vejle, Randers og
> Horsens.
>
> Vi har slet ikke spillet det spil, som holdet
> kan.
Nu er det jo sådan at om man er "fortjent" til medaljer skal ses over hele sæsonen, så kigger man på tabellen så kan du jo se at vi har fortjent dem. Når sæsonen er forbi har man jo som regel fået hvad man har fortjent... Så kan man så diskutere hvad spillet på banen beretter til, hvor jeg i øvrigt også synes vores beretter til sølv set over hele sæsonen.
-------------------------------------------------------
> Jeg frygter at vores unge hold måske kan få lidt
> gummiben her til sidst.
> OB har en mere rutineret trup.
Enig. Det kan godt blive et problem, men synes nu ellers i tidligere sæsoner vi har set at vi formår at holde fast i toppen når det spidser til, med et par få undtagelser.
> Jeg syntes ikke at vores spil efter nytår har
> gjort at vi har fortjent medaljer, når vi har
> smidt point væk til hold som Vejle, Randers og
> Horsens.
>
> Vi har slet ikke spillet det spil, som holdet
> kan.
Nu er det jo sådan at om man er "fortjent" til medaljer skal ses over hele sæsonen, så kigger man på tabellen så kan du jo se at vi har fortjent dem. Når sæsonen er forbi har man jo som regel fået hvad man har fortjent... Så kan man så diskutere hvad spillet på banen beretter til, hvor jeg i øvrigt også synes vores beretter til sølv set over hele sæsonen.