Karakterer OB-FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
casper89

Karakterer OB-FCM

Indlæg af casper89 »

Jeg vil lægge ud med at sige, at jeg er meget skuffet over dagens indsats, idet jeg ikke mener at spillerne leverede hvad de virkelig kan på en dag hvor de rammer det højeste niveau. Det afspejler sig også i følgende karaktergivning:

Martin Raska: 5 - Jeg mener, at han er skyld i OBs scoring, da han er fuldstændig på skovtur. Endvidere er der store mangler i hans kommunikation og man så også tydeligt tvivlen´hos forsvarsspillerne. Han har et par vigtige redninger, men hans præstation omkring målet trækker ham meget ned.

Kolja Afriye: 6 - Gjorde det udmærket, men brugte lidt ofte lange bolde som løsningen på problemer. Havde nogle gode defensive aktioner.

Kristian Bak: 7 - Var ikke så dominerende i duellerne som han plejer at være, og havde derudover mange halvdårlige afleveriner frem ad banen. Viste dog lidt af den gejst som der manglede hos nogle af de andre spillere.

Magnus Troest: 7 - Gjorde det godt i første halvleg, hvor han havde godt styr på Absalonsen. Vandt desuden et par vigtige dueller.

Leon Jessen: 6 - Igen ikke en prangende præstation fra Leon, som måske også har en lille skyld i målet.

Dennis Sørensen: 5 - Dennis virker fuldstændig uinspireret og virker ikke rigtigt opsat på at vise alle de kvaliteter han har. Tager mange dumme beslutninger og udtrykker ikke rigtig sejrsvilje.

Femi: 7 - Gjorde udmærket og vandt en del dueller på midten, men han får heller ikke helt kontrol over midten som desværre nok får en stor betydning for kampens forløb.

Jesper Mikkelsen: 6 - Var stort set usynlig og får slet ikke sat sig igennem på midten af banen. Dog havde han nogle gode tilbageløb, som var vigtige for holdet.

Simon Poulsen: 9 - Klart kampens FCM'er. Spillede med stor "driblelyst", kæmpede fantastisk og lagde et glimrende pres på OB-spillerne.

Frank Kristensen: 6 - Heller ikke specielt prangende hvad Frank viser idag. Har rigtig godt skud i starten af kampen, men ellers taber han mange dueller til Ulrik Laursen.

Baba Collins: 7 - Virkede i nogle situationer lidt kluntet, men havde en god indstilling og løb meget. Ærgeligt at han ikke formår at udnytte nogle af alle de kontrasituationer han får noget bedre.

Christian Olsen: 6 - Virkede ikke skarp, som vi kender ham.

Thomas Røll: 7 - Lidt kort tid at bedømme ham på, men han kom ind med noget vilje og gav holdet et lille løft.

Claus Madsen: UB

Erik Rasmussen: 8 - Satsede godt taktisk, desværre var resultatet af det ikke specielt godt.

Dommer Emil Laursen: 5 - Elendig indsats. Ingen linie i det han foretager sig og der er en del frispark som jeg mener ikke burde være dømt. Et eksempel på hans ringe præstation er Claus Madsens gule kort. CM rører kun lidt ved Jonas Borring og ja der er da et lille frispark, men at dele et gult kort ud er fuldstændig latterligt.

Ja, jeg er frusteret...
Senest rettet af casper89 29. apr 2007, 23:54, rettet i alt 1 gang.

Pacman

Re: Karakterer OB-FCM

Indlæg af Pacman »

Vil lige tilføje en ekstra ting. Det er lidt skuffende at alle de fcm tilskuere kunne være så stille. Sad på samme tribune med i modsatte side og kunne meget få gange høre fcm'erne.

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

casper89 Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg vil lægge ud med at sige, at jeg er meget
> skuffet over dagens indsats, idet jeg ikke mener
> at spillerne leverede hvad de virkelig kan på en
> dag hvor de rammer det højeste niveau. Det
> afspejler sig også i følgende karaktergivning:
>
> Martin Raska: 5 - Jeg mener, at han er skyld i OBs
> scoring, da han er fuldstændig på skovtur.
> Endvidere er der store mangler i hans
> kommunikation og man så også tydeligt tvivlen´hos
> forsvarsspillerne. Han har et par vigtige
> redninger, men hans præstation omkring målet
> trækker ham meget ned.

Raska: 6 - Af den enkelte grund at jeg ikke mener man kan give ham dumpe-karakter når han hiver flere vitale redninger op af posen, og kun reelt set koster et fatalt.

> Kolja Afriye: 6 - Gjorde det udmærket, men brugte
> lidt ofte lange bolde som løsningen på problemer.
> Havde nogle gode defensive aktioner.

Afriye: 5 - Dumpet i min bog. Han har et par erobringer, men slår alt for meget op i banen, markeringerne er for løse og jeg talte op til flere boldtab i farlige i situationer hvor han ikke skiller sig ordentligt af med bolden, specielt i 1. halvleg.

> Kristian Bak: 7 - Var ikke så dominerende i
> duellerne som han plejer at være, og havde
> derudover mange halvdårlige afleveriner frem ad
> banen. Viste dog lidt af den gejst som der
> manglede hos nogle af de andre spillere.

Bak: 7 - Lidt under vanligt niveau, men dog stadig en middel præstation da han ekspederer fint væk i de fleste situationer og holder sine markeringer fint med enkelte svipsere. Afleveringerne var til tider sløsede, enig.

> Magnus Troest: 7 - Gjorde det godt i første
> halvleg, hvor han havde godt styr på Absalonsen.
> Vandt desuden et par vigtige dueller.

Troest: 8 - Enig i dine betragtninger, men synes han var bedre end Bak idag.

> Leon Jessen: 6 - Igen ikke en prangende præstation
> fra Leon, som måske også har en lille skyld i
> målet.

Jessen: 6 - Ja enig, bortset fra "igen" delen da jeg faktisk synes Jessen ellers ligger på et stabilt niveau.

> Dennis Sørensen: 5 - Dennis virker fuldstændig
> uinspireret og virker ikke rigtigt opsat på at
> vise alle de kvaliteter han har. Tager mange dumme
> beslutninger og udtrykker ikke rigtig sejrsvilje.

Sørensen: 7 - Synes du er for hård i din kritik, hans første halvleg er skidt, men han hæver sig noget i 2. må jeg sige, og har et par gode aktioner. Men er enig i at han mangler udstrålingen og burde virke mere tændt, et generelt problem for ham i foråret.

> Femi: 7 - Gjorde udmærket og vandt en del dueller
> på midten, men han får heller ikke helt kontrol
> over midten som desværre nok får en stor betydning
> for kampens forløb.

Femi: 7 - Enig i dine betragtninger.

> Jesper Mikkelsen: 6 - Var stort set usynlig og får
> slet ikke sat sig igennem på midten af banen. Dog
> havde han nogle gode tilbageløb, som var vigtige
> for holdet.

Mikkelsen: 7 - Fordeler ikke bolden godt nok og har ikke samme flair for spillet som eksempelvis Røll og Salami, men defensivt arbejder han trods alt stadig fint.

> Simon Poulsen: 9 - Klart kampens FCM'er. Spillede
> med stor "driblelyst", kæmpede fantastisk og lagde
> et glimrende pres på OB-spillerne.

Poulsen: 9 - Igen enig, synes også det er værd at bemærke hans mange defensive aktioner og løbevilligheden både offensivt og defensivt.

> Frank Kristensen: 6 - Heller ikke specielt
> prangende hvad Frank viser idag. Har rigtig godt
> skud i starten af kampen, men ellers taber han
> mange dueller til Ulrik Laursen.

Kristensen: 6 - Enig i dine betragtninger.

> Baba Collins: 7 - Virkede i nogle situationer lidt
> kluntet, men havde en god indstilling og løb
> meget. Ærgeligt at han ikke formår at udnytte
> nogle af alle de kontrasituationer han får noget
> bedre.

Collins: 8 - Synes han arbejder godt i den tid han er inde, har nogle gode erobringer, skiller sig godt af med bolden, er den eneste ulv som er rigtigt aktiv i kontrafasen i første halvleg, men afslutningerne mangler skarphed.

> Christian Olsen: 6 - Virkede ikke skarp, som vi
> kender ham.

Olsen: 7 - Enig, men svært for ham at være skarp med den smule plads han har, synes faktisk han gør det fornuftigt mod et ellers meget kompakt OB forsvar.

> Thomas Røll: 7 - Lidt kort tid at bedømme ham på,
> men han kom ind med noget vilje og gav holdet et
> lille løft.

Røll: 7 - Enig i dine betragtninger

> Claus Madsen: UB
>
> Erik Rasmussen: 8 - Satsede godt taktisk, desværre
> var resultatet af det ikke specielt godt.

Rasmussen: 9 - Synes han gør det han kan, halvlegs snakken virker også effektfuld da spillerne kommer ud og spiller friskt til indtil målet, så bestemt godkendt.

> Dommer Emil Laursen: 5 - Elendig indsats. Ingen
> linie i det han foretager sig og der er en del
> frispark som jeg mener ikke burde være dømt. Et
> eksempel på hans ringe præstation er Claus Madsens
> gule kort. CM rører kun lidt ved Jonas Borring og
> ja der er da et lille frispark, men at dele et
> gult kort ud er fuldstændig latterligt.

Emil Laursen: 8 - Synes langt fra dumpe karakter. Han ligger en nogenlunde fornuftig linie, men ja han har en række tvivlsomme kendelser og kort, men det mener jeg ikke trækker så langt ned ved en ellers godkendt indsats.

> Ja, jeg er frusteret...

Aren't we all...

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Hvis det er vilje til sejr så ved jeg ikke hvad. Spiller som en flok kællinger idag.

Martin Raska: 7 - Skyld i målet, men har klasse redninger i første halvleg.

Kolja Afriye: 6 - Lavede ikke de helt store fejl i dagens kamp, men der kommer jo helle rikke noget offensivt fra ham idag.

Kristian Bak: 6 - Kom nu igang Bak, laver en helhjertet tackling idag og da var bolden godt nok langt væk.

Magnus Troest: 7 - Gjorde det godt set i forhold til hvad han plejer, næsten ingen fejl.

Leon Jessen: 5 - Igen igen igen. Der er en grund til at OB spillede alt over deres højre side. Leon bakker på alt de første 45 min idag, han laver ikke en ordenlig tackling idag. Og vær anden gang han spiller bolden frem af banen spiller han den ud over sidelinien.

Dennis Sørensen: 5 - Kom nu din kælling. Ved ikke om Dennis og Simon er bange for at blive skadet op til landsholdsudtagelse. Men bare roligt med det spil burde de ikke blive udtaget. Tackler virkeligt ikke igennem på en bold idag.

Femi: 7 - Fint arbejde, men vær gang han bliver presset vender han om og spiller bolden bagud.Han ødelægger en del kontra forsøg på det idag. Plus at han har minds 3 gode muligheder for at skyde udefra vhor han ikke gør det.

Jesper Mikkelsen: 6 - Var han med i kampen? Når ja han fik gult. Til grin

Simon Poulsen: 5 - Et soleklart 5 tal tackler også som en tøs og så begynder han næsten at tude den ene gang da dennis ikke spiller den ud til ham. Og vær gang han ikke lige for bolden og vi mister den bliver han stående deroppe. Mindst lige så skuffet over ham idag som jeg var i horsens. Hvad laver han idag? Ingen farlige indlæg, et skud på mål, tackler som en kælling, mister bolden rigtigt mange gange, vær gang leon var med i et overlap lagde simons afleveringer bag manden.

Frank Kristensen: 6 - Lagde ikke mærke til ham andet end når OB havde hjørne, da var han god at have.

Baba Collins: 8 - Alt bliver spillet op på ham idag og mister meget få bolde, men lidt for meget lige ved og næsten.

Christian Olsen: 6 - For heller ikke noget fornuftigt at arbjede med.

Thomas Røll: 8 - En af de eneste der viste noget vilje og tacklede igennem idag.

Claus Madsen: 7- Udemærket arbejde, kæmper som altid.

Erik Rasmussen: 6 - Fatter ikke idén med at Dennis og simon skal bytte plads i nogle perioder. Og har han nogensinde trænet dødbolde med hans spillere. Hvornår har vi sidst scoret på et hjørne. Vores dødbolde er så utroligt uskarpe at man skulle tro det var løgn. Og det har de snart været i længe nu, det skarpeste jeg har set er købbet fra Danny.

Dommer Emil Laursen: 7 - Kom nu videre, det er på ingen måder dommeres skyld idag. Hvis du syntes dommeren er ringe idag så var du nok ikke med i horsens. Syntes ikke han laver flere fejl end man kan forvente.

Kontrolører: 03- De lammeste og største af slagsen jeg nogensinde har set. Lader 3 14 årige unger løbe hele vejen op til os uden at de gider bevæge deres fede røv ud efter dem. De står og kigger på hinaden i stedet for at smide pølsen de har i kæften. Beder en af vores fans om at komme med ud, han siger så det gider jeg ik. Når men så går vi sq da bare igen. Magen til kællinger har jeg aldrig set. Hund nummer 206 spiste 4 pølser bare i første halvleg,

Lyst til at gå amok, endnu engang ingen vilje til sejr. Næsten ingen der kæmper for hinanden. Og to landsholdspillere der burde skamme sig.

YahooSeeker [Bot]

Pacman Skrev:
> Vil lige tilføje en ekstra ting. Det er lidt
> skuffende at alle de fcm tilskuere kunne være så
> stille. Sad på samme tribune med i modsatte side
> og kunne meget få gange høre fcm'erne.

Hvad med at bevæge dig over på den rigte side og hjælpe os så?

Dennis der ikke kunne høre Pacman

foboldfreaken1001

Indlæg af foboldfreaken1001 »

BW 2479 Skrev:
> Simon Poulsen: 5 - Et soleklart 5 tal tackler også
> som en tøs og så begynder han næsten at tude den
> ene gang da dennis ikke spiller den ud til ham. Og
> vær gang han ikke lige for bolden og vi mister den
> bliver han stående deroppe. Mindst lige så skuffet
> over ham idag som jeg var i horsens. Hvad laver
> han idag? Ingen farlige indlæg, et skud på mål,
> tackler som en kælling, mister bolden rigtigt
> mange gange, vær gang leon var med i et overlap
> lagde simons afleveringer bag manden.

Hvordan kan du give Simon Poulsen 5???

Han er jo vores klart bedste mand idag han tør som den eneste at kæmpe for de svære bolde og tager de træk der skal til og udfordrer OBs forsvar...

9 med pil op fra mig af!!!

Jeg var desværre ikke selv på stadion men så den i fjersynet..

YahooSeeker [Bot]

foboldfreaken1001 Skrev:

>
> Hvordan kan du give Simon Poulsen 5???
>
> Han er jo vores klart bedste mand idag han tør som
> den eneste at kæmpe for de svære bolde og tager de
> træk der skal til og udfordrer OBs forsvar...
>
> 9 med pil op fra mig af!!!
>
> Jeg var desværre ikke selv på stadion men så den i
> fjersynet..

Af den simole grund at han hopper over vær gang der bliver tacklet på ham og han tackler ikke selv igennem en eneste gang. Og så kan jeg brække mig over det han gjorde sidst i kampen da dennis prøver at filme sig til et straffe i stedet for at spille den ud til en fri simon. Stiller han sig til at tude og diskutere med dennis i stedet for at løbe med hjem og kæmpe om den bold. Hvad viser han til et 9 tal? Kæmper med hvad? Du kan umuligt mene at det er i tacklingerne han kæmper? Og han har ikke et fornuftigt indlæg?

foboldfreaken1001

Indlæg af foboldfreaken1001 »

BW 2479 Skrev:
> foboldfreaken1001 Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> >
> > Hvordan kan du give Simon Poulsen 5???
> >
> > Han er jo vores klart bedste mand idag han tør
> som
> > den eneste at kæmpe for de svære bolde og tager
> de
> > træk der skal til og udfordrer OBs forsvar...
> >
> > 9 med pil op fra mig af!!!
> >
> > Jeg var desværre ikke selv på stadion men så den
> i
> > fjersynet..
>
>
> Af den simole grund at han hopper over vær gang
> der bliver tacklet på ham og han tackler ikke selv
> igennem en eneste gang. Og så kan jeg brække mig
> over det han gjorde sidst i kampen da dennis
> prøver at filme sig til et straffe i stedet for at
> spille den ud til en fri simon. Stiller han sig
> til at tude og diskutere med dennis i stedet for
> at løbe med hjem og kæmpe om den bold. Hvad viser
> han til et 9 tal? Kæmper med hvad? Du kan umuligt
> mene at det er i tacklingerne han kæmper? Og han
> har ikke et fornuftigt indlæg?

som BW-665 og casper89 også skriver så viser han stor løbevillighed både defensivt og offentsivt og han lagde det pres på ob-spillerne som der var nødvendigt, frem for eks. dennis.....

Dahl Nielsen

Indlæg af Dahl Nielsen »

BW 2479 Skrev:
> Pacman Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Vil lige tilføje en ekstra ting. Det er lidt
> > skuffende at alle de fcm tilskuere kunne være
> så
> > stille. Sad på samme tribune med i modsatte
> side
> > og kunne meget få gange høre fcm'erne.
>
>
> Hvad med at bevæge dig over på den rigte side og
> hjælpe os så?
>
> Dennis der ikke kunne høre Pacman

Stemningen var rigtig god de første 20-25 minutter. Derefter kom den sædvanlige "træthed", men stadig var opbakningen rimelig god. Det er jo også svært at høre vores fans, hvis man sidder ovre ved de 2-300 syngende OB-fans.

Da Radonjic scorede døde stemningen så fuldstændig, og vi var maks. 10 der sang ad gangen. Skuffende, at kun så få støtter holdet når vi er bagud. Det er i sådanne perioder, at spillerne virkelig har brug for opbakningen, men her bakker for mange desværre ud.

Men jeg vil gerne lige sige tak til alle fra bus 3 for en rigtig god tur, og endnu engang tak for god ro og orden.

/Jonas - der blev mere eller mindre busansvarlig, fordi Brian syntes det var pinligt at stå og snakke i mikrofonen, når "alle folk kigger på én." ;)

Darly

Indlæg af Darly »

Jeg vil også sige tak for turen til alle i bus 4. Det var sgu hygge og Ross underholdte jo fint med lidt gøgl på vej hjem. Så det føltes næsten som om de havde vundet.

Der var jo også lige et uheldigt indslag med en ørler, som måtte med ambulance og det hele. Ret pinligt.

Men tak for turen, må sige der var god stemning i starten, men så gik luften lidt af ballonen da de kom bagud.

Pacman

Indlæg af Pacman »

BW 2479 Skrev:
> Hvad med at bevæge dig over på den rigte side og
> hjælpe os så?
>
> Dennis der ikke kunne høre Pacman

Nu ligger landet sådan, at jeg bor i Odense og var til bold sammen med 5 af mine venner, som er OB'ere. Tror ikke at de var velkommen i "vores" afsnit iført OB trøjer. Så derfor sad jeg i den "forkerte" side af Fionia Bank tribunen.

A.MiCCelSen

Indlæg af A.MiCCelSen »

Syntes Simon gjorde det udemærket, noget over Dennis idag, som jeg syntes var helt væk.

Men helt enig i det med at tackle ... vi mangler en som virkelig kan sætte sig igennem på midtbanen, og tackle så det kan høres helt op på sidste ståplads. Kan også blive virkelig irriteret over at se at de trækker sig hver gang der skal tackles lidt.

Simon 7 - Dennis 5, er hvad jeg vil gi dem. Kan hellere ikke lige se hvordan simon skulle spille sig til et 9-tal, syntes jeg ingen fortjente idag. Måske Erik som syntes jeg prøvede at ændre noget med udskiftningerne. Ret at se der ikke skulle gå 80 minutter før udskiftningerne kom.

Jonas BW:1859

Indlæg af Jonas BW:1859 »

Hvordan kan i kun give Femi et 7-tal ham og Simon p var da de eneste der virkelig var oppe i gear og forsøgte at skabe noget fremadrettet også defensivt synes jeg de begge to gjorde det optimalt

Jeg vil give Femi 9.

Men ellers er jeg meget enig i jeres karakterer.

/Jonas

FrejPrahl

Indlæg af FrejPrahl »

Vil egentlig bare kommentere din kritik af Dennis Sørensen.
Aldrig har jeg set noget så pinligt. Han kom ikke frem til noget som helst, misforstod gang på gang sine medspillere, var flere gange skyld i Ob´s farlige kontras, manden er jo dybt elendig, det er pinligt at se ham spille fodbold, tror det havde været en helt anden kamp hvis danny havde spillet istedet, håber virkelig vi slipper Dennis til sommmer, og kunne da være fantastisk hvis vi oven i købet kunne få PENGE for ham..!
Dette grunder ikke i noget subjektivt had til Dennis, blot en objektiv anskuelse.. Der var flere der spillede ringe igår, men Dennis faldt igennem, og synes bestemt ikke det er første gang..

Hausser

Indlæg af Hausser »

Generelt ligger dine karakterer alt for lavt og der er ingen FCM'ere der dumper i min bog, men din manglende objektivitet forklarer du jo også og den er da også forståelig :)

Forsvaret har idag held til at afværge utallige dødbolde, noget som eller har været vores Achilleshæl her i foråret, og det skal de have stor ros for, det er bestemt ikke let mod et fysisk stærkt OB-hold. Dejligt der er fremgang at spore på det felt.

Raska: 6 - Meget indblandet i målet, men har ellers flere gode redninger.

Kolja: 8 - Hans gode fysik kommer ham til gode idag og han slås godt for sagen, var dog ikke med i noget fremad.

Troest: 9 - kandidat til MOM, vinder utroligt meget i hovedspillet og har generelt godt styr på den farlige (Radonic??).

Bak: 8 - ikke hans allerbedste kamp, men gør det generelt okay, får stadig brudt meget OB-spil takket være hans gode spilforståelse.

Leon: 6 - Har en hel del problemer over for hans direkte modspiller og indblandet i målet, tror Lindkvist ville have været et bedre valg i går pga hans bedre fysik.

Dennis: 6-7 - Forårets største skuffelse for mig, han mangler tydeligvis 15-20 % i forhold til efteråret. Skaber ikke meget og er usynlig i meget af kampen. Er dog uvurderlig ved standardsituationerne og kæmper godt defensivt i dag.

Simon: 8-9 - Igen udfordrende i hans spil og meget af det der lykkedes fremad (omend det ikke er meget) kommer fra hans fødder.

Femi: 9 - Min MOM idag, han er tydeligvis en meget dygtig fodboldspiller og bryder igen og igen spillet og fordeler også okay. Det defensive er dog hans primære kompetence og nøgleafleveringerne slår han desværre ikke så mange af, men sikker det er han.

Jesper mikkelsen: 6 - I forhold han skal være den offensive igangsætter på den centrale midtbane, så skaber han simpelt hen ikke nok og han virker overmatchet i dag. Kæmper dog godt defensivt.

Baba: 8 - Igen viser han hvor stærk og hvor stort et talent han er, meget pågående omend ikke alt lykkedes.

Frank: 7 - Svære betingelser i dag, men kan kommer ikke frem til meget og er ikke særlig iøjnefaldende.

Indskifterne kan vist kun belønnes med jævne karakterer, ingen af dem når at sætte et aftryk på kampen, omend Christian O. har et godt gennembrud.

Iøvrigt så er jeg faktisk ret irriteret af mange af vores modstandere i dette forår, syntes at ramme topformen netop når de skal spille mod os. Både FCK og OB spiller det klart bedste i lange tider mod os og det samme gør Horsens faktisk også, det er en uheldig tendens.

Besvar