Det er NU vi skal igang!

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Kent

Det er NU vi skal igang!

Indlæg af Kent »

Foråret har indtil videre ikke været prangende.

7 kampe er blevet til 2 sejre 4 uafgjorte og 1 nederlag. I alt 10 point. At vi stadig har 2. pladsen skyldes udelukkende at de andre hold har vist den samme manglende stabilitet som os. Netop den manglende stabilitet er det, der er årsag til at vi ikke er noget rigtig tophold endnu. Så skal man altså holde et højere bund-niveau end vi gør.

Hvis vi ser på vores 2 tidligere medalje-sæsoner, så er de begge blevet afsluttet med en slutspurt, der gav mange point. Første gang lå vi og rodede midt i tabellen indtil vi vandt de sidste 7 kampe, der sikrede os bronze, mens vi sidst (ligesom i år) var kommet skidt igang med foråret, men fik rettet lidt op på det til sidst, ved at vinde 4 ud af de sidste 6 kampe.

Der er nu 8 kampe tilbage, og for mig at se skal vi til at toppe. Der er ikke råd til flere unødvendige pointtab på hverken hjemme- eller udebane mod bund/midterhold, og de andre tophold skal vi enten besejre eller undgå at tabe til.

De resterende kampe kan for mig at se opdeles således:

4 "lette" kampe, der skal give 12 point, hvis vi vil have medaljer:
FCM-RFC
FCM-SIF
VFF-FCM
Vejle-FCM

4 "svære" kampe, hvor i hvert fald de to hjemmekampe skal give min 4 point, mens vi godt kan "nøjes med" ikke at tabe de 2 udekampe:
OB-FCM
FCM-BIF
FCM-AaB
EfB-FCM

Så i de sidste 8 kampe skulle vi gerne have 18 point.

SÅ KOM NU ALLE SAMMEN. Spillere, trænere, fans. Glem alt om dårlige baner, kritik af spillere, dårlige dommere og tilsvininger af medfans - hvis vi skal opnå den bedste placering i klubbens historie, så er det NU vi skal stå sammen, og NU vi skal i gang. Vi er ikke afhængige af andre end os selv. Hvis vi alle gør det vi kan, og giver os fuldt ud på banen og på lægterne, så kan det blive en historisk sæson for FCM, og vi kan sikre os, at næste sæson bliver med europæisk besøg på SAS-arena, til glæde for alle. Denne sæson skulle gerne være det først trin op mod Vision 2011.

Kent
Senest rettet af Kent 20. apr 2007, 12:44, rettet i alt 1 gang.

mrjelle

Re: Det er NU vi skal igang!

Indlæg af mrjelle »

Lige mine ord. Det er nu vi skal støtte drengene så vi kan få det sølv.
Første skridt bliver taget på lørdag håber på god opbakning.

Besvar