Problemer med Graven ?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Peter Ross

Problemer med Graven ?

Indlæg af Peter Ross »

Er jeg den eneste som ikke kan se emne-listen på Ulvegraven, men kun de 5 seneste indlæg, og deres pågældende tråde, samt oprette tråde ?

Jeg får denne besked smidt i hovedet når jeg prøver at gå ind på selve listen over tråde:
"Key column 'list_page_float' doesn't exist in table: select uvdk_messages.author, uvdk_messages.datestamp, uvdk_messages.email, uvdk_messages.message_id, uvdk_messages.meta, uvdk_messages.moderator_post, uvdk_messages.modifystamp, uvdk_messages.parent_id, uvdk_messages.sort, uvdk_messages.status, uvdk_messages.subject, uvdk_messages.thread, uvdk_messages.thread_count, uvdk_messages.user_id, uvdk_messages.viewcount, uvdk_messages.closed from uvdk_messages use index (list_page_float) where modifystamp>0 and forum_id=1 and parent_id=0 and status=2 and sort>1 order by modifystamp desc limit 0, 48"

Ren volapyk for mig :-)

Peter Ross - Kim, hvad er der i vejen ? :-)
Senest rettet af Peter Ross 6. apr 2005, 09:54, rettet i alt 1 gang.

YahooSeeker [Bot]

Re: Problemer med Graven ?

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Jeg har sendt en sms til Kim, som jeg ved har lavet noget arbejde for at gøre graven hurtigere i de her dage.

Det kan meget vel betyde at Ross mister adgang, da han står for en stor del af aktiviteten, men der er sandsynligvis tale om en eller anden fejl der er opstået i forbindelse med optimeringen.

Mit bud er at det er dem der har flydende tråde som har problemer. Problemet er at jeg ikke tror Kim har internet-adgang i aften, hvilket betyder at han først kan se på det i morgen, og det kræver at han har tid på arbejdet til at se på det. Men vi kan jo være heldige at han kommer forbi noget internet noget før. Om alle omstændigheder er han informeret og derfor opmærksom på problemet.

Jean / BW# 1238

Indlæg af Jean / BW# 1238 »

Peter Ross skrev:
-------------------------------------------------------
> Er jeg den eneste som ikke kan se emne-listen på
> Ulvegraven, men kun de 5 seneste indlæg, og deres
> pågældende tråde, samt oprette tråde ?

Det har jeg ikke oplevet, tilgengæld har Graven hos mig været vildt langsomt. Nogen gange er det værre end nu.. og andre gange kører den okay.

Lars EC

Indlæg af Lars EC »

Se indlæget med Graven nede. Du er langt fra den eneste med problemer Peter Ross. Vi andre har også oplevet det. Det kan være, at det er på tide med en ny server.

YahooSeeker [Bot]

Hvis du læser tråden her, vil du se at Peter for det første kom før det andet indlæg, og for det andet at det skyldes en fejl der er opstået netop ved optimeringen af forummet. En ny server løser ikke den fejl, der skal simpelthen rettes noget i koden. Desværre har Kim som er den eneste med adgang vist ikke mulighed for at komme til nettet før i morgen. Så hav tålmodighed og se noget Champions League i stedet. :-D

Lars EC

Indlæg af Lars EC »

OK. Jeg gjorde bare opmærksom på, at der var andre, der også havde samme problem :-)

Mht. til meddelelsen har du ret i, at det kun kan løses ved at skrive koden om. Vil problemerne med hastigheden også blive udbedret, ved at skrive koden om?

Glæder mig til at se Juventus vinde i aften :-)

YahooSeeker [Bot]

Lars EC skrev:
-------------------------------------------------------
> Vil problemerne med
> hastigheden også blive udbedret, ved at skrive
> koden om?

Næppe, tror bare problemerne er opstået som følge af en kode-ændring der skulle få den til at køre hurtigere. Men er sikker på at Kim undersøger mulighederne for at få forbedret gravens perfomance.

Lars EC

Indlæg af Lars EC »

Lyder godt. Håber snart at se foraet tip top igen :-)

Stor respekt til Kim for hans store arbejde med graven.

Besvar