Steinlein fc-mj.dk

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Mikkelsen

Steinlein fc-mj.dk

Indlæg af Mikkelsen »

Optimering af talentudviklingen fortsætter

FC Midtjylland agerer i overensstemmelse med dansk lovgivning og gældende regler. Talentudviklingen fortsætter. Fodboldakademiet skal konsolideres og styrkes.
I forbindelse med weekendens repræsentantskabsmøde i Dansk Boldspil-Union har unionens bestyrelse drøftet og udtalt sig om FC Midtjyllands fodboldakademi, herunder blandt andet om lovligheden af en række unge afrikaneres tilstedeværelse på akademiet.

I FCM noterer man sig, at DBU’s bestyrelse på linie med klubben konkluderer, at det er i overensstemmelse med den danske lovgivning og unionens egne regler og love, når unge afrikanere under 18 år går i skole i det midtjyske og i deres fritid spiller fodbold i FC Midtjylland.

FC Midtjylland tager til efterretning, at DBU juridisk vil arbejde på at forhindre, at unge afrikanere i fremtiden kan komme til Danmark for at gå i skole og spille fodbold i deres fritid. DBU’s bestyrelse vil på et møde i marts beslutte, hvordan man vil reagere.

- Resultaterne af de første års arbejde på akademiet taler for sig selv, og vi er bevidste om det forspring, vi har i forhold til de klubber, vi konkurrerer med. Vi har skabt en brugbar, sund og attraktiv måde at udvikle unge elitefodboldspillere på. Det bliver vi bekræftet i dagligt i omgangen med glade, tilfredse og velfungerende unge og deres forældre fra både Danmark og andre lande. Nogle af dem bliver elitefodboldspillere. Men alle får de en både menneskelig og uddannelsesmæssig ballast, som de kan bruge senere i livet, siger Claus Steinlein, der er direktør for FCM’s fodboldakademi.

Uanset hvad DBU’s bestyrelse måtte beslutte sig for på mødet i marts, fortsætter FC Midtjylland bestræbelserne på at konsolidere og videreudvikle fodboldakademiet.

- Vi drog tidligt ud for at blive inspirerede og er i dag stolte over at være danske pionerer på det her felt. Med premiere tirsdag den 6. marts sender DR Dokumentar i den kommende tid 6 udsendelser om dagligdagen på akademiet. Vi glæder os til at vise resultatet af vores arbejde frem, siger Claus Steinlein.

--------------

kunne jo ikke siges ret meget smukkere og mere præcist! Der er skrevet rigtig meget i denne debat, men jeg tillader mig nu alligevel at oprette en ny tråd.

Et par spørgsmål:

1) jeg er heller ikke jura-ekspert (kan vel kun prale af sammenlagt 2 års undervisning i emnet.......) - men min erfaring er dog, at når advokaterne kommer på banen, kan dette trække endog i meget alvorlig langdrag. Har andre anden mening? Efter min mening kan dette næsten kun ende i en retssag - enige?

2) hvad er DBU ude på? Ønsker man at indføre en dansk særregel? Hvad med klubber som Auxuerre, PSV, Ajax, Chelsea osv. - må de gerne have spillere fra ikke EU-lande under 18 år?

3) er det overhovedet lovligt, at DBU tilbageholder licenser på de 3 unge nigerianere, når de netop har erkendt, at vi overholder reglerne på området......?

4) og så blot en konstatering. Vi mangler vist en spindoktor i FCM.......Det virker meget åbenlyst, at nogen har trukket i nogle tråde hos DBU og pressen for at få FCM fremstillet som den store syndebuk......
Senest rettet af Mikkelsen 25. feb 2007, 17:26, rettet i alt 1 gang.

Pacman

Re: Steinlein fc-mj.dk

Indlæg af Pacman »

Mikkelsen Skrev:
-------------------------------------------------------
> Et par spørgsmål:
>
> 1) jeg er heller ikke jura-ekspert (kan vel kun
> prale af sammenlagt 2 års undervisning i
> emnet.......) - men min erfaring er dog, at når
> advokaterne kommer på banen, kan dette trække
> endog i meget alvorlig langdrag. Har andre anden
> mening? Efter min mening kan dette næsten kun ende
> i en retssag - enige?

Hvilken retsag? Læs:

"I FCM noterer man sig, at DBU’s bestyrelse på linie med klubben konkluderer, at det er i overensstemmelse med den danske lovgivning og unionens egne regler og love".

"FC Midtjylland tager til efterretning, at DBU juridisk vil arbejde på at forhindre, at unge afrikanere i fremtiden kan komme til Danmark".

> 2) hvad er DBU ude på? Ønsker man at indføre en
> dansk særregel? Hvad med klubber som Auxuerre,
> PSV, Ajax, Chelsea osv. - må de gerne have
> spillere fra ikke EU-lande under 18 år?

Hvordan det lige forgår i andre lande skal jeg ikke belære andre om da, jeg ingen grundlag har for at udtale mig. Måske har det noget at gøre med at Holland & Frankrig tidligere koloni-magter og derfor kan der være tale om dobbelt statsborgerskab.

> 3) er det overhovedet lovligt, at DBU
> tilbageholder licenser på de 3 unge nigerianere,
> når de netop har erkendt, at vi overholder
> reglerne på området......?

Det tror jeg det er. De vil jo ændre på reglerne og indtil det er sket kan de vel godt udskyde en evt. beslutning. Især når de mener at FCM omgår lovens ånd.

> 4) og så blot en konstatering. Vi mangler vist en
> spindoktor i FCM.......Det virker meget åbenlyst,
> at nogen har trukket i nogle tråde hos DBU og
> pressen for at få FCM fremstillet som den store
> syndebuk......

Er man ikke lidt selv uden om det - når man bevist afsøger/bevæger sig i grænse områder? Tror ikke at der er nogle "magtfulde" der sidder bagved og trækker i tråde fordi at de er bange for FCM's udvikling. Men en spindoktor ville måske kunne havde gjort en fordel. At få langt den rigtige strategi og arbejde udfra den.

Mikkelsen

Re: Steinlein fc-mj.dk

Indlæg af Mikkelsen »

Mikkelsen Skrev:
-------------------------------------------------------
> Et par spørgsmål:
>
> 1) jeg er heller ikke jura-ekspert (kan vel kun
> prale af sammenlagt 2 års undervisning i
> emnet.......) - men min erfaring er dog, at når
> advokaterne kommer på banen, kan dette trække
> endog i meget alvorlig langdrag. Har andre anden
> mening? Efter min mening kan dette næsten kun ende
> i en retssag - enige?

Hvilken retsag? Læs:

"I FCM noterer man sig, at DBU’s bestyrelse på linie med klubben konkluderer, at det er i overensstemmelse med den danske lovgivning og unionens egne regler og love".

"FC Midtjylland tager til efterretning, at DBU juridisk vil arbejde på at forhindre, at unge afrikanere i fremtiden kan komme til Danmark". I yderste konsekvens kan denne sag blive meget stor - det er jeg slet ikke i tvivl om.

> 2) hvad er DBU ude på? Ønsker man at indføre en
> dansk særregel? Hvad med klubber som Auxuerre,
> PSV, Ajax, Chelsea osv. - må de gerne have
> spillere fra ikke EU-lande under 18 år?

Hvordan det lige forgår i andre lande skal jeg ikke belære andre om da, jeg ingen grundlag har for at udtale mig. Måske har det noget at gøre med at Holland & Frankrig tidligere koloni-magter og derfor kan der være tale om dobbelt statsborgerskab. Det kan jo netop ikke behandles som et dansk issue alene. Vi er med i FIFA og derfor bliver denne sag meget interessant. Uden at kunne dokumentere noget som helst føler jeg mig ret overbevist om, at andre klubber i Europa praktiserer lignende.......

> 3) er det overhovedet lovligt, at DBU
> tilbageholder licenser på de 3 unge nigerianere,
> når de netop har erkendt, at vi overholder
> reglerne på området......?

Det tror jeg det er. De vil jo ændre på reglerne og indtil det er sket kan de vel godt udskyde en evt. beslutning. Især når de mener at FCM omgår lovens ånd. Det har du måske ret i - men synd er det; især for de 3 nigerianere.

> 4) og så blot en konstatering. Vi mangler vist en
> spindoktor i FCM.......Det virker meget åbenlyst,
> at nogen har trukket i nogle tråde hos DBU og
> pressen for at få FCM fremstillet som den store
> syndebuk......

Er man ikke lidt selv uden om det - når man bevist afsøger/bevæger sig i grænse områder? Tror ikke at der er nogle "magtfulde" der sidder bagved og trækker i tråde fordi at de er bange for FCM's udvikling. Men en spindoktor ville måske kunne havde gjort en fordel. At få langt den rigtige strategi og arbejde udfra den. Ja - og sådan en kan vi vist ikke sige at have.....

Dahl Nielsen

Re: Steinlein fc-mj.dk (OT)

Indlæg af Dahl Nielsen »

@ Mikkelsen

Hei

Det er altså MEGET forvirrende, at du ikke bruger citatknappen. Fx i dette tilfælde, hvor dit indlæg bliver blandet sammen med det du har copy/pasted fra Pacmans indlæg.

Brug den lige næste gang... Takker ;)

Besvar