Turen til Euro kvalifikationen

Om FC Midtjylland og Black Wolves
MightyBavnsgaard

Re: Turen til Euro kvalifikationen

Indlæg af MightyBavnsgaard »

og desuden bliver det jo også en del sværere for dem at kvalificere sig, eftersom der ikke længere er plads til dem!

Kraut

Indlæg af Kraut »

MightyBavnsgaard Skrev:
-------------------------------------------------------
> Det skal da være de bedste hold der er med i
> champions league, og selv om jeg også holder med
> FCm kan jeg ikke se det rimelige i det.

Hvorfor så ikke bare sende de 32 (??) bedste hold afsted fra Italien, Spanien, England og Tyskland???

Det ville da være meget nemmere.....

;-)

Jacob2602

Indlæg af Jacob2602 »

Det eneste det gælder om for UEFA, er at tjene så mange penge som muligt. Det gør man ved at de mest kendte hold er med, og derfor laver man regler, som gør, at hold fra de små europæiske lande får svært ved at kvalificere sig. Og er man først ude i kulden, bliver det endnu sværre at kvalificerer sig.

Dette er en af de ting, som M. Platini sagde inden præsidentvalget, at han ville kigge på, og ændre på.

Synes da også det er sjovest at se de bedste hold, men det har jo ikke en skid at gøre med Champions League mere, når der er 4 hold fra det samme land med - de er vel næppe blevet mestre alle sammen :-)

MightyBavnsgaard

Men er ideen ikke at lave en turnering for de bedste hold i europa, og er FCM bedre end Arsenal??

Synes egentlig ikke det er så svært får de små hold, uefa cup sejre giver vist nok lige så mange point som champions league, det er jo heller ikke helt fair vel?

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg er fuldstændig ligeglad med Arsenal som et specifikt hold, det har i mine øjne været en skævridning fra starten da man ændrede mesterholdenes turnering og lod andre end mesterholdende deltage. At England skal have fire pladser mens vi blot har en til kvalifikation er ikke fair, og derfor glæder det mig også at Platini vil lave om på dette!

De store lande har tjent fedt på at alle deres bedste klubber kunne deltage, og det har forpurret chancerne for at mindre ligaer kunne blomstre op økonomisk.

Sportsligt er det de samme hold igen og igen hvert år, der er ikke mange nye med som kan overraske, jeg håber at se nogle små ukendte hold tæske de store og det er der ikke mange chancer for som CL er skruet sammen i dag, de mindre hold havner altid i regulære dommedagsgrupper. For min skyld måtte de endelig også fjerne seedning.

Anyway enhver ændring fra Platini modtages med kyshånd :-)

Og nej, vi kan jo ikke alle være enige, men dette var så min mening om det ;-)

MightyBavnsgaard

Jeg kan give dig medhold i seedninger, som vil kunne give større chancer for de mindre hold, men en del af de hold i f.eks. england som ikke er kvalificeret er jo også stærkere end os.

MightyBavnsgaard

Ville du selv gerne se en kamp mellem nummer 1 i sverige og nummmer 1 i norge?

Dahl Nielsen

Indlæg af Dahl Nielsen »

Ravnen Skrev:
> Jeg er fuldstændig ligeglad med Arsenal som et
> specifikt hold, det har i mine øjne været en
> skævridning fra starten da man ændrede
> mesterholdenes turnering og lod andre end
> mesterholdende deltage. At England skal have fire
> pladser mens vi blot har en til kvalifikation er
> ikke fair, og derfor glæder det mig også at
> Platini vil lave om på dette!
>
> De store lande har tjent fedt på at alle deres
> bedste klubber kunne deltage, og det har forpurret
> chancerne for at mindre ligaer kunne blomstre op
> økonomisk.
>
> Sportsligt er det de samme hold igen og igen hvert
> år, der er ikke mange nye med som kan overraske,
> jeg håber at se nogle små ukendte hold tæske de
> store og det er der ikke mange chancer for som CL
> er skruet sammen i dag, de mindre hold havner
> altid i regulære dommedagsgrupper. For min skyld
> måtte de endelig også fjerne seedning.
>
> Anyway enhver ændring fra Platini modtages med
> kyshånd :-)
>
> Og nej, vi kan jo ikke alle være enige, men dette
> var så min mening om det ;-)

Og det samme her. Jeg synes det er fuldkommen latterligt, at man lader så mange hold fra nogle enkelte lande deltage. Maks. tre synes jeg er en udmærket regel.

Selvfølgelig er turneringen stærkere, jo flere af de store hold der er med. Selvfølgelig spilles kampene i så fald i et højere tempo, og selvfølgelig vil der være mange flere tilskuere til kampene. Men det er stadig ikke fair, at de mindre nationer ikke har den mindste chance, fordi de større nationer har et meget bedre grundlag for at skabe gode resultater med gode hold.

Jeg siger ikke, at Arsenal skal byttes ud med FCM, men jeg mener da at FCM, på lige fod med de andre mindre hold, skal have chancen for som minimum at komme til at spille kvalifikation til Champions League.

Noget af det fede ved Champions League er også, synes jeg, når vi ser de mindre hold overraske. Se bare på FCK. Mange er uenige med mig, det vej jeg godt, men jeg synes da det var kongefedt at se et dansk hold klare sig så godt blandt de store.

Nicolai Kammersgaard

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

MightyBavnsgaard Skrev:
> Ville du selv gerne se en kamp mellem nummer 1 i
> sverige og nummmer 1 i norge?

Nej. Ligesom jeg ikke gider se USA mod Kina ved VM. Skal vi også lade de store nationers B-hold være med til VM istedet for nationer som Togo?
Jeg synes det er fair nok, at man må vente til efter gruppespillet med at se alle de store hold, fordi det jo hedder "Champions league" og derfor burde det være mestrene fra alle nationerne i Europa, der skulle med og så kunne toerne og treerne spille kvalifikation om at komme med i Champions League. Det andet er jo bare en penge maskine og jeg vil da personligt synes det var fedt, hvis et hold som Liverpool, Valencia eller Roma ikke kom med, fordi de nedprioterede deres egen liga.

Nicolai Kammersgaard
Barca Barca et Barca

MightyBavnsgaard

du kan jo ikke se alle de store hold efter gruppespillet når de ikke er med:)

MightyBavnsgaard

Hvis du synes de "små" lande skal med, så skal du nok ikke regne med at se ret meget i tv, for hvem gider at købe rettighederne?

Jacob2602

Indlæg af Jacob2602 »

MightyBavnsgaard Skrev:
> Men er ideen ikke at lave en turnering for de
> bedste hold i europa, og er FCM bedre end
> Arsenal??
>
> Synes egentlig ikke det er så svært får de små
> hold, uefa cup sejre giver vist nok lige så mange
> point som champions league, det er jo heller ikke
> helt fair vel?
nu er det jo som regel også hold fra de store lande der kommer længst i uefa cup'en, og dermed tjener endnu flere point til deres land, så det hjælper jo ikke lige frem på det.

Det jeg mener er, at en turnering man kalder for Champions League = Mesterholdenes Turnering har deltagelse af 4 hold fra det samme land - det giver sgu da ikke mening. Men som skrevet tidligere, så ønsker UEFA at tjene så mange penge som muligt, og det gør man ved at udbyde de mest interessante kampe, dvs. kampe hvor det er hold fra Spanien, Italien, Englang og Tysklang og ikke hold fra Rumænien, Bulgarien, Danmark etc.

Er meningen at lave en turnering for de bedste hold i Europa, burde man i hvert fald kalde den noget andet end Champions League...

Vi må vente og se om Platini tør at gøre noget ved det, eller de store klubber stadig skal have lov at lege for dem selv...

MightyBavnsgaard

det skal stadigvæk være de bedste hold i europa som spiller i champions league, navnet er sgu da ligegyldigt. Jeg synes faktisk at mange af de små lande er på vej frem, og så kunne man evt. udbygge uefa cupen, så flere af de små kunne komme med...

MightyBavnsgaard

Togo har faktisk en del spillere i europa...

Nicolai Kammersgaard

Indlæg af Nicolai Kammersgaard »

MightyBavnsgaard Skrev:
> Hvis du synes de "små" lande skal med, så skal du
> nok ikke regne med at se ret meget i tv, for hvem
> gider at købe rettighederne?

Først prøv lige at skrive alt det du vil skrive i en tråd i stedet for tre.

De store hold som Barcelona, Man U, Chelsea, Werder Bremen vil jo stadigvæk være med.
At middelmådige hold som Valencia, Arsenal og Roma så ikke kommer med gør ikke mig personligt noget.
Med hensyn til om nogen tv-stationer vil vise CL er jeg ret sikker på at det vil de, fordi der stadigvæk vil være store kampe og man kunne jo også forestille sig at deres markede blev større, hvis der kommer flere mestre hold med i stedet for sekundære hold.

Nicolai Kammersgaard
Som godt kan fatte sig i en tråd af gangen

Besvar