Startopstillingen

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Fcm-star

Startopstillingen

Indlæg af Fcm-star »

Hvordan tror i at startopstillingen vil være med vores køb?
Jeg tror på denne her:

Dadu Sørensen
Poulsen D. Olsen

Salami Femi

Mikkelsen Troest Bak Afriye

Raska

Valget med Sørensen på toppen er fordi at jeg ikke tror på at Olsen blev købt til at varme bænken. Og da Morten Olsen gerne ser Sørensen spille på toppen. Så vil Erik give ham chancen.

Sådan ville jeg hvertfald stille op hvis jeg var Erik R.
Senest rettet af Fcm-star 4. feb 2007, 20:00, rettet i alt 1 gang.

Jesper BW1100

Re: Startopstillingen

Indlæg af Jesper BW1100 »

Jeg savner Farlige i den startopstilling...

Min favorit må lyde som følger:

Raska
Afriye Troest Bak Ulle
Dennis Femi Salami Poulsen
Dadu Farlige (Evt. med Dadu som hængende)

Bænk: Heinze, Reid, Leon, Danny, Speedy, CM, JM

Ganske habilt hold :)

Et alternativ til ovenstående ville være med Danny på kanten, Sørensen på toppen og så Dadu på bænken.. Men tvivler på Dadu er købt til bænken.. Men ok... Er Danny det?

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Jeg kunne godt tænke mig at høre en begrundelse for valget af Afriye på højre back. Som jeg ser det blev han slået af holdet, da Ulle blev klar igen efter sin skade, og spillede kun nogle enkelte kampe hvor Ulle blev brugte i venstre side.

Er det fordi i tror Ulle skal spille fast i venstre side, eller fordi i mener Afriye er bedre på højre pladsen?

min startopstilling til første kampe hedder noget lignende.

Arved
Ulle, Bak, Troest, Leon
Dennis, Femi, Salami, Simon
Frank, Dadu

Jeg tror begge angribere er så mobile, at de kan skiftes til at falde tilbage og bevæge sig ud i siden, så vi hele tiden har en mand inde foran.

Mose

Indlæg af Mose »

Her er så mit bud, nu da vi kender den endelige trup.

Taktisk skal vi holde fast ved 4-5-1 (4-3-3) opstillingen, fordi den gjorde vores deffensiv bedre og vores offensiv helt uforudsigelig.

Ratska

Ulrik - Bak - Troest - Leon

Danny - Femi - Salami - Simon

Collins

Dennis

Bænken: Madsen, Mikkelsen, Dadu, Frank, Heinze, Winston og Sivebæk

Begrundelse.

Jeg har Collins liggende inde bag ved manden helt i front. Collins har så meget talent, at det er vanvittigt ikke at give ham chancen. Collins vil med sin fysik kunne holde på boldene og bruge hans hurtighed til de dybdeløb, som også Thygesen var så god til. Dadu er sikkert god, men jeg har fulgt Collins længe, og tvivler på at Dadu kan slå ham af.

Dennis har jeg smidt helt på toppen. Han brænder måske vel mange chancer til den position, men det er helt sikkert der landstræneren ser ham som et emne. Dennis vil meget gerne afsted til sommer, og ærlig talt tror jeg de fleste trænere tænker, at han ligner en boksspiller. Dennis skal være vores næste millionsalg. Med Danny Olsen har vi også fået en god erstatning til den højrekant.

caspersm

Indlæg af caspersm »

jeg tror nu ikke de har givet 4,5 millioner, for en de ikke var sikre på kunne komme ind i startopstillingen(Dadu). Så Collins ud med Dadu, så tror jeg du har opstillingen.

Bjørn

Indlæg af Bjørn »

> Dennis har jeg smidt helt på toppen. Han brænder
> måske vel mange chancer til den position, men det
> er helt sikkert der landstræneren ser ham som et
> emne. Dennis vil meget gerne afsted til sommer, og
> ærlig talt tror jeg de fleste trænere tænker, at
> han ligner en boksspiller. Dennis skal være vores
> næste millionsalg. Med Danny Olsen har vi også
> fået en god erstatning til den højrekant.

Dennis er ikke boksspiller,m og jeg tvivler på han nogensinde bliver det. Dertil er han ikke træfsikker nok. Tilgengæld fra hans plads på højrefløjen har han virkeligt udviklet sig til en spiller af høj kvalitet, der samtidigt også blvier målfarlig, bl.a. fordi han skal opsøge bolden på en anden måde.

opstillingen kan vi snakke om herfra til herodes. den ændrer sig alligevel med dagsformen.

Kent

Indlæg af Kent »

Hekler Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg kunne godt tænke mig at høre en begrundelse
> for valget af Afriye på højre back. Som jeg ser
> det blev han slået af holdet, da Ulle blev klar
> igen efter sin skade, og spillede kun nogle
> enkelte kampe hvor Ulle blev brugte i venstre
> side.

Helt enig. Sådan vurderer jeg også ERs dispositioner.

> Er det fordi i tror Ulle skal spille fast i
> venstre side, eller fordi i mener Afriye er bedre
> på højre pladsen?

Det ser desværre sådan ud. Lindkvist er en bedre venstre back end vores alternativer (Leon & Mikkelsen). Forhåbentlig udvikler Leon sig til vores nye venstre back. Han har de nødvendige offensive kvaliteter, men mangler endnu noget defensivt. Men måske når han at blive overhalet indenom af Juelsgaard.

Startopstillingen vil jeg ikke give noget bud på, før jeg har set et par træningskampe og kan vurdere de nye. Umiddelbart vil jeg dog mene, at eneste ændring vil laver, er at erstatte Thyge med Dadu. Om det så bliver som hængende, eller sideordnet med Frank ved jeg ikke. Meget kommer nok også til at blive afgjort af, hvem der viser noget i træningskampene. Vi har i hvert fald masser af muligheder. Dog vurderer jeg det som usandsynligt, at man smider DS på toppen. Der har man bedre folk, og DS er vores bedste fløj. Det tvivler jeg på, at man ændrer på bare fordi MO mener han skal spille fremme. For os har DS gjort det fantastisk på fløje. Vi har bedre afsluttere i Frank og Olsen, og sandsynligvis også Dadu og Baba.

Kent

Mose

Indlæg af Mose »

Det er et underligt argument, at blot fordi en spiller er købt for 4,5 mil kr., så må at starte inde.

Tror du Ørgaard ville sælge Baba for 4,5 mil?

Sebdk

Indlæg af Sebdk »

Nu er Duda jo købt til straks at overtage thygesens plads.

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Mose Skrev:
> Jeg har Collins liggende inde bag ved manden helt
> i front. Collins har så meget talent, at det er
> vanvittigt ikke at give ham chancen. Collins vil
> med sin fysik kunne holde på boldene og bruge hans
> hurtighed til de dybdeløb, som også Thygesen var
> så god til. Dadu er sikkert god, men jeg har fulgt
> Collins længe, og tvivler på at Dadu kan slå ham
> af.

Jeg vil lige citere Richard Møller Nielsen: "Screw down the expectations".

Ja, Collins er et stort talent, men han er stadigvæk ikke andet end en stor dreng. Han har snart været ude i et halvt år, og kan umuligt være i form til SAS Liga-fodbold på nuværende tidspunkt (eller i marts for den sags skyld).
Ørgaard har fået skruet godt op for forventningerne til Collins, og det ser ud til at have virket på mange. Han er (endnu) ikke nogen frelser på en fodboldbane, hans største triumfer har trods alt kun været fejret i Ynglingeligaen, hvor han var dobbelt så stor som de fleste modstandere, mens han i SAS Ligaen vil møde spillere på sin egen størrelse hver gang.

Peter Ross

Thomas N.

Indlæg af Thomas N. »

Hvad er din argumentation for Anders på mål istedet for nyindkøbte Ratska? Gør Anders det bedre til træningen? Og hvad er deres forskellige styrker?

Kent

Indlæg af Kent »

Mon ikke det er fordi, at Raska indtil videre sandsynligvis er skadet i starten, og Hekler taler om opstillingen til de første kampe.

YahooSeeker [Bot]

Mose Skrev:
> Ratska
>
> Ulrik - Bak - Troest - Leon
>
> Danny - Femi - Salami - Simon
>
> Collins
>
> Dennis
>
> Bænken: Madsen, Mikkelsen, Dadu, Frank, Heinze,
> Winston og Sivebæk

Jeg er helt sikker på, at den opstilling ikke kommer til at holde.
Ried og Sivebæk, skal være nogle af de bærende kræfter på 2. div holdet, så med mindre der er begrundet tro om at der bliver brug for dem tror jeg ikke de vil komme på bænken.
Mikkelsen, Røll, Danny, Olsen, Heinze og Collins vil være en udemærket bænk, som giver spilletid, og ansvar til nogle af de unge. Der kan så blive tale om at rokkere lidt rundt mellem hvem der spiller 2. div og sidder på bænken, men der er efter min mening ikke tvivl om at det er de unge der skal ned.
Det 2. div. hold vi har lige nu er meget ungt, og derfor bliver det de spillere som står på spring til Ligaen der skal ind og lære at tage ansvar.

Jeg ved ikke om du synes det giver mening?

YahooSeeker [Bot]

Kent Skrev:
> Mon ikke det er fordi, at Raska indtil videre
> sandsynligvis er skadet i starten, og Hekler taler
> om opstillingen til de første kampe.

Lige præcis.
Jeg har ikke set dem ved siden af hinanden, og det er vel også et spørgsmål i hvor stor grad man tager chancen og sætter den nye mand på, inden man føler han er 100% klar. Det ville jo være træls at han blev mere skadet.

Som jeg ser det så har man et tilløb på et halvt år til at få kørt Raska ind og vurdere om man vil lade den 3 årige kontrakt træde i kraft. Alle ved hvad Anders står for, og jeg tror ikke der kommer til at mangle motivation fra hans side. Han vil helt sikkert gerne vise at det var en fejt at hente Raska og om ikke andet spille sig til en kontrakt et andet sted.

YahooSeeker [Bot]

Raska

Lindkvist – Bak – Troest – Juelsgård

D. Sørensen – Femi – Salami – C. Madsen

Dadu

F. Kristensen

Bænk: Mikkelsen, C. Olsen, B. Collins, Heinze, S. Poulsen, Reid.

Startopstillingen???

Raska: ved jeg ikke et klap om, men jeg vælger at tro på, at han er den bedste målmand indtil det modsatte er bevist.

Lindkvist: han er en ”fighter”, som er en ” frelse” for supporteren i de perioder, hvor holdet ikke hænger samme, og er gået i stå med at komme aggressiv frem på banen – jeg elsker simpelthen hans fysiske evne til at sætte sig i gennem fremad banen, men også det, at han har en vis position målfarlighed, fx med sine langskud lidt ude fra feltet. Jeg er glad for hans type fordi, at er både god til at se de andre, men han kan også gøre noget på egen hånd.

Bak: er vores anfører med noget rutine til midterforsvaret – selvom jeg let kunne se Reid på denne plads.
Dog tager han ind i mellem for mange chancer i sit spil, og laver aldrig mål ( selvom han er ex-angriber). Han mangler lidt af Søren Skrivers kvaliteter i form af mere hårdhed og stor målfarlighed – dog kan vi godt undvære lysten til også heade bolden i eget net.

Troest: formidabel til at læse spiller vælger ofte sikre løsninger – ligesom Bak laver han også for få mål. Han må gerne tage ved lære af Michael Gravgaard fra FCK i mere brutalitet og målfarlighed.

Juelsgård: er sat på, da han skulle være det kæmpe forsvarstalent, som vi ( og andre klubber) mangler på venstre kanten – og så skal der være plads til både overraskelser og debat i risikoen og lidt for stor optimisme ( a´la Salami) ved brug af så unge en spiller. Til gengæld vil hans succes betyde, at vi kan sætte Lindkvist på højrekanten. De fleste ville sikkert være fornuftige og vælge Lindkvist/ Leon Jessen/ Mikkelsen til denne kant.

D. Søresen: han er en institution for vores succes pt. Han spiller formidabel på den venstrekant, og har lavet masser mål derfra, så der er lidt svært, at få lyst til at ændre på ” a winning team”. Ham er jeg helt til freds med, og der er ikke noget, som jeg syntes han kunne gøre bedre – når ja han kan selvfølgelig altid sætte sin målscoringsrate op(-: D. Olsen kan jeg ikke finde plads til mm. D. Sørensen bliver skadet eller rejser til en anden klub.

Femi: midbanegeneralen. Han er helt fantastisk til at pille bolden fra modstanderne i deres forsøg på at etablere et modangreb mv. Han er efter min mening den bedste midtbanespiller mål på egnethed i forbindelse med FCM spillesystem. Eneste kritik er, at han ikke laver nok mål – selvom han har et godt skud.

Salami: fremragende ekstrem arbejdsom og kæmper som om hver kamp er en krig. Han jagter simpelthen sin modstander fra den ene ende til den anden ende af banen indtil får bolden fra dem. Samtidig er han med til at gøre Femi endnu bedre, og er god til at få placeret sig beg Femi og bolde, når han køre frem, hvis Femi meget sjældent ikke får succes. Når jeg tager han alder i betragtning og tager forbehold for den kort kæmpe succes han har været, så husker jeg ikke en tilsvarende spiller i den danske superliga. Femi og salami er vore krumtap, og de kværner/ opslider simpelthen i fællesskab de andre holds centrale midtbane.

C. Madsen: forventer at han udskiftes under vejs af Simon Poulsen – jeg er utilfreds med S. Poulsen ikke laver nok mål, og han ikke har det kondital, som jeg mener høre til en venstrekantsspiller – derfor er han sat af. Simon Poulsen er en fremragende teknikker og hurtig, men han mangler at få ændret på nogle ting – først da vil han være mit foretrukne valg. C. Madsen har også kondimæssige barriere, men han kan til gengæld både drible som S. Poulsen, men han kan også lave mål.

Dadu: endnu en blank satsning, men forventer at han kan noget stort. Ellers ville B. Collins være min foretrukne.

Farlige: han er superfarlig i øjeblikket, men han skal ikke få endnu en ” downperiode”, så er der andre kvalificere afløser. Så gerne at C. Olsen fik chancen til sidst ved udskiftning af Frank. ”Farlige” er suveræn i øjeblikket.

Bænken??? Mikkelsen, C. Olsen, B. Collins, Heinze, S. Poulsen, Reid, D. Olsen

J. Mikkelsen: han er med fordi han er vores svar på David Bechham. Han er all round spiller ( som Lindkvist) og giver derfor med sin erfaring flere strenge på under det taktiske forløb i kampen. Offensivt er han en af de spiller, som bidrager med flest målgivende afleveringer, og defensivt med at være en af de spiller som erobre flest bolde og clear flest bolde. Utilfredsheden med ham er, at han mangler noget fart både i løb og på fødderne. Han laver ind imellem nogle vigtige mål, så han er en dejlig ” Es”, at have i ” ærmet” under kampens forløb.

C. Olsen: han er ekstrem hurtig og målfarlig i sine afslutninger – vel nok den mest målfarlige afslutter i hele ligaen! Jeg er udtilfreds med hans kondital og manglende teknik. Han er også en herlig Es, at have på bænken, hvis der skal satses offensivt fremad banen for at afgøre kampen til FCMs fordel i de døende minutter – en rigtig ” knock out” type.

B. Collins: jeg har kæmpe forventninger til ham. Han har vist så meget, at han skal afprøves om han er moden til dette niveau. Det vil simpelthen være ” vold” mod publikum, hvis de ikke får lov at se, hvordan han ville klare sig i superligaen. Jeg er sikker på, at mange på SAS-Arena vil forlange, at få et glimt af ham i aktion. Måske det enten starte en ny eufori bølge, eller modsat forventningerne bliver nedjusteret lidt.

Heinze: er mere rutineret end Weinkauff, derfor er det sikres med ham på bænken. AR har være på vej væk fra klubben to gange, han er ikke en del af fremtiden, så ham skal der ikke bruges mere energi på.

S. Poulsen: burde måske starte inde for at satse på ungdommen, men han startede sæsonen rigtig godt, og sluttede på en lavere niveau end han startede sæsonen – mere kondi og flere mål er hvad vi mangler, fx i sammenligning med Dennis Sørensen på den anden kant.

Reid: efter min mening en fremragende substitut for Bak. Egentlig er det svært, at sætte ham ind foran vores anføre pga. jeg anser Reid som mere målfarlig end Bak.

D. Olsen: Udmærket spiller som er en supersubstitut for D. Sørensen, hvis han bliver skadet mv. Jeg undre mig egentlig over, hvorfor D. Olsen tør tage til en klub, hvor D. Sørensen spiller venstre kant. En herlig fodboldtype, men bare ( efter min mening) umiddelbart på et forkerte sted på det forkerte tidspunkt. Det skal dog bliver meget spænde og se, hvordan han evt. vil kæmpe sig forbi D. Sørensen på venstrekanten(-;

Besvar