FCM bryder transferregler
-
Denis Egebæk
Re: Og forskellen er?
Mads Timms forældre har næppe set det som en god mulighed for at tjene nogle penge til f.eks. mad og medicin da de accepterede at deres søn tog til England. Det scenarie mener jeg vi ville kunne se hvis der var frit valg på alle hylder blandt f.eks. afrikanske drenge. Altså at familier ligefrem presser på for at få deres sønner til europæiske klubber for at tjene nogle penge som de kan sende hjem.
Desuden var det nok en anelse mere overkommeligt for Mads Timms forældre at flyve til Manchester for at besøge deres søn (og omvendt) end det er for f.eks. Salamis familie at komme forbi Herning på et lille visit, og dermed er de menneskelige omkostninger for Mads Timm langt mindre end for f.eks. "vores" nigerianere.
Uden ligefrem at drage en direkte sammenligning, tager mange unge asiatiske piger til Europa for at arbjede som prostituerede fordi det er én af de få muligheder de har for at hjælpe på familiens økonomi. Og så er vi ovre i noget der decideret betegnes som menneskehandel.
Desuden var det nok en anelse mere overkommeligt for Mads Timms forældre at flyve til Manchester for at besøge deres søn (og omvendt) end det er for f.eks. Salamis familie at komme forbi Herning på et lille visit, og dermed er de menneskelige omkostninger for Mads Timm langt mindre end for f.eks. "vores" nigerianere.
Uden ligefrem at drage en direkte sammenligning, tager mange unge asiatiske piger til Europa for at arbjede som prostituerede fordi det er én af de få muligheder de har for at hjælpe på familiens økonomi. Og så er vi ovre i noget der decideret betegnes som menneskehandel.
-
Denis Egebæk
Re: DR vil ikke svare på kritik
De kunne jo ikke lave ret meget andet end at besvare mails hvis alle utilfredse læsere skulle have et svar. Brug dog muligheden for at tilknytte en kommentar i stedet, hvis du har noget galde du VIL af med.
-
Pacman
Re: DBU HAR talt med FIFA
Kent Skrev:
-------------------------------------------------------
> Desuden er FIFA jo den endelige
> instans ift fodboldreglerne, så medmindre vi kan
> vise at deres regler strider mod den
> internationale lovgivning, så bliver det svært.
> Kent
Erdet ikke CAS(sportsdomstonen i holland/belgen/der omkring) der er den øverste myndighed.
> Desuden er FIFA jo den endelige
> instans ift fodboldreglerne, så medmindre vi kan
> vise at deres regler strider mod den
> internationale lovgivning, så bliver det svært.
> Kent
Erdet ikke CAS(sportsdomstonen i holland/belgen/der omkring) der er den øverste myndighed.
-
hitman202
Re: David N om akademiet
fadlaa Skrev:
> http://www.bolddk.com/nyt/?vis=65151
>
> Ikke ligefrem den bedste omtale man kunne ønske
> sig
Det lyder som om David N er lidt ond i sulet på FCM og ønsker at stikke en kæp i hjulet for vores akedemi. Måske han er bitter over hans egen manglende formåen da han var i klubben? Synes ikke den slags udtalelser klær hverken ham eller os
> http://www.bolddk.com/nyt/?vis=65151
>
> Ikke ligefrem den bedste omtale man kunne ønske
> sig
Det lyder som om David N er lidt ond i sulet på FCM og ønsker at stikke en kæp i hjulet for vores akedemi. Måske han er bitter over hans egen manglende formåen da han var i klubben? Synes ikke den slags udtalelser klær hverken ham eller os
-
hitman202
Re: Så fandt vi da ud af, hvorfor DR har været ensidig
Kent Skrev:
> http://www.dr.dk/Sporten/Kommentar/2007/02/02/0215
> 3048.htm?sporten
Jeg betaler ikke medie-skat, så op i røven med ham;-)
> http://www.dr.dk/Sporten/Kommentar/2007/02/02/0215
> 3048.htm?sporten
Jeg betaler ikke medie-skat, så op i røven med ham;-)
-
Thomas N.
Kan ikke lige se hvad der er galt i Davids udtalelser? Han har jo ret i det han siger, mener nu også at Karsten Werge har gjort opmærksom på problemet i dokumentar programmet. David Nielsen roser jo også FCM.
-
Altoriso
Ja jeg synes nu heller ikke at artiklen med David er specielt "hård"
Og igen så skal man tænke på at et medie interviewer en person om hans holdninger, og så svarer han
Og igen så skal man tænke på at et medie interviewer en person om hans holdninger, og så svarer han
-
fadlaa
Hvor er det lige du kan se at han har ret. Han siger bla at 95% af dem aldrig slår igennem. Det er da så langt fra sandheden som noget kan være. Og karsten werge udtalte sig om 1 dreng som blev sendt hjem Timothy, Hvor har han de 95% fra. Det er en Omer: Men ok david Nielsen er jo heller ik den skarpeste kniv i skuffen. Så det var vel hva man kan forvente fra den kant
-
Sir Lago
Det er meget muligt at Salamis forældre ikke har mulighed for lige at kigge forbi i weekenden. Men Salami får altså en mulighed for at slå igennem og tjene penge, som kan hjælpe familien, en mulighed som ikke alle får i afrika.
Ang det med at forældrene presser på. Klubberne rundt om i verden tager jo kun de spillere som kan spille bold. Ligegyldigt hvad forældrene siger!
Lige en pudsig lille detalje... Hvorfor syntes folk at det er synd for de unge spillere, der er jo ingen der tror på deres alder alligevel! SE... http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,386 ... #msg-38662
Ang det med at forældrene presser på. Klubberne rundt om i verden tager jo kun de spillere som kan spille bold. Ligegyldigt hvad forældrene siger!
Lige en pudsig lille detalje... Hvorfor syntes folk at det er synd for de unge spillere, der er jo ingen der tror på deres alder alligevel! SE... http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,386 ... #msg-38662
-
Ravnen
Ja hvor mange er egentlig sendt hjem, der var da en som kom til Vejle, og nu har vi udlejet Agbetu til Kolding. Jeg har svært ved at se hvem de 95% andre er, hvis vi allerede selv har 5 på kontrakt, og .. var det Lawal? der røg til Vejle. Så har vi dæleme haft mange Nigerianere heroppe på meget kort tid...
Men klart det er svært for dem der kommer hjem, jeg synes også FCM burde forpligte sig til at skaffe dem et job eller andet dernede hvis de ikke slår til heroppe.
Men klart det er svært for dem der kommer hjem, jeg synes også FCM burde forpligte sig til at skaffe dem et job eller andet dernede hvis de ikke slår til heroppe.
-
fadlaa
Mig bekendt får de faktisk lidt penge med hjem Hvis de bliver sendt hjem. Steinlein gav i hvertfald ham Timothy nogle penge
-
Denis Egebæk
Sir Lago Skrev:
> Det er meget muligt at Salamis forældre ikke har
> mulighed for lige at kigge forbi i weekenden. Men
> Salami får altså en mulighed for at slå igennem og
> tjene penge, som kan hjælpe familien, en mulighed
> som ikke alle får i afrika.
Det gør de unge asiatiske piger der "vælger" at tage til Europa også...
> Ang det med at forældrene presser på. Klubberne
> rundt om i verden tager jo kun de spillere som kan
> spille bold. Ligegyldigt hvad forældrene siger!
Ja, men forestil dig at der var frit valg for samtlige europæiske klubber. Så tror jeg der ville blive hentet et hav af spillere til alle mulige klubber, der så efter en periode ville skille fårene fra bukkene og dumpe de som ikke kunne bruges alligevel. Og så er det jeg mener at faren for at forældre ville se deres sønner som et salgsobjekt er til stede.
> Det er meget muligt at Salamis forældre ikke har
> mulighed for lige at kigge forbi i weekenden. Men
> Salami får altså en mulighed for at slå igennem og
> tjene penge, som kan hjælpe familien, en mulighed
> som ikke alle får i afrika.
Det gør de unge asiatiske piger der "vælger" at tage til Europa også...
> Ang det med at forældrene presser på. Klubberne
> rundt om i verden tager jo kun de spillere som kan
> spille bold. Ligegyldigt hvad forældrene siger!
Ja, men forestil dig at der var frit valg for samtlige europæiske klubber. Så tror jeg der ville blive hentet et hav af spillere til alle mulige klubber, der så efter en periode ville skille fårene fra bukkene og dumpe de som ikke kunne bruges alligevel. Og så er det jeg mener at faren for at forældre ville se deres sønner som et salgsobjekt er til stede.
-
Ravnen
Hvis du ser hans navn så siger det vist sig selv. Dollerup bakker er ikke så langt fra Viborg 
-
Lars EC
Det er til at blive harm over. DR vælger som de plejer at dømme før domme har faldt. Det er simpelthen så usmageligt som noget kan være. Men de vil selvfølgelig gerne have nogle seere og læsere. Hvad skal DR egentlig i denne debat? Og hvorfor kan de ikke vente, til der kommer noget konkret på bordet.
Egentlig meget mystisk at alt dette først dukker op nu, hvor FCM har success. Det tyder på, at der er misundelige klubber, der har nogle gode forbindelser eller i hvert fald er gode til at finde frem til de rigtige personer i pressen. Dermed skal det ikke være sagt, at dette er en anklage, men finder det bare besynderligt, at FCM skal rammes lige nu.
Håber spillerne reagere i trods og spiller det fantastiske fodbold, som de har gjort i denne sæson!
Egentlig meget mystisk at alt dette først dukker op nu, hvor FCM har success. Det tyder på, at der er misundelige klubber, der har nogle gode forbindelser eller i hvert fald er gode til at finde frem til de rigtige personer i pressen. Dermed skal det ikke være sagt, at dette er en anklage, men finder det bare besynderligt, at FCM skal rammes lige nu.
Håber spillerne reagere i trods og spiller det fantastiske fodbold, som de har gjort i denne sæson!
-
Ravnen
Det store hele
Jeg kan ikke lade være med at fundere lidt over den beskyttertrang der altid er overfor Afrika. Ganske upåagtet at Europa og USA gennem hele historien har udbyttet kontinentet til døde næsten. Alligevel vil Europa, og FIFA stadig bestemme hvad der er godt og dårligt for afrikanere. Jeg tror ikke afrikanerne går rundt og er bange for at blive udnyttet grænseløst, som det sørgelige billede folk maler op, gu er der problemer, specielt pga. årtiers borgerkrige som hovedsagligt skyldes at vores indgriben gennem alle årene. Men ligefrem at isolere dem og sige det er synd for dem hvis de får en chance og ikke lever op til den, det synes jeg er mere synd for afrikanerne end hvis de skulle misse chancen. Hvor mange unge drenge løber ikke rundt dernede og gerne vil have en chance, fodbold er en gylden mulighed, vel næsten den eneste? Det er ikke så meget forskelligt fra Argentina og Brasilien, og andre steder med fattigdom, men hvis Ronaldo ikke havde fået chancen for at komme til PSV ville han så være blevet til noget. Ja ok Brasilien har en god liga som nok skulle gøre opmærksom på sig selv, men det har afrikanerne ikke, der vil være masser af unge knægte med kæmpetalent som aldrig får chancen hvis FIFA skal overbeskytte dem. Hvem er så taberne, er det virkelig klubberne som kunne tjene penge på dem, eller er det afrikanerne som aldrig får chancen?
Hele den her problematik er ikke så enkel som "modstanderne" får den til at lyde til. Gu er det synd at fejle, men de ville vel ikke have mindre end de havde før? Og hvem bestemmer hvem der skal have lov at få succes, uden risikoen for at fejle er der ingen chance for succes.
Hele den her problematik er ikke så enkel som "modstanderne" får den til at lyde til. Gu er det synd at fejle, men de ville vel ikke have mindre end de havde før? Og hvem bestemmer hvem der skal have lov at få succes, uden risikoen for at fejle er der ingen chance for succes.