FCM bryder transferregler
-
Kent
FCM bryder transferregler
Det lyder absolut ikke godt:
http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Int.fo ... tm?sporten
Man må håbe der snart kommer en afklaring på det hele. Så vidt jeg ved, er der hollandske og franske akademier, der fungerer ligesom FCMs, så hvis FIFA har problemer med det, burde det ikke kun være med os, og det burde ikke være noget nyt.
Edit: efter nærlæsning kan jeg se, at det er FIFpro og ikke FIFA, der udtaler sig. Det ændrer en del ved det, da de ret beset ikke har en skid at sige om det juridiske. Det svarer til at spillerforeningen udtaler sig om DBUs regler.
Kent
http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Int.fo ... tm?sporten
Man må håbe der snart kommer en afklaring på det hele. Så vidt jeg ved, er der hollandske og franske akademier, der fungerer ligesom FCMs, så hvis FIFA har problemer med det, burde det ikke kun være med os, og det burde ikke være noget nyt.
Edit: efter nærlæsning kan jeg se, at det er FIFpro og ikke FIFA, der udtaler sig. Det ændrer en del ved det, da de ret beset ikke har en skid at sige om det juridiske. Det svarer til at spillerforeningen udtaler sig om DBUs regler.
Kent
Senest rettet af Kent 6. feb 2007, 22:13, rettet i alt 1 gang.
-
Chap
Re: FCM bryder transferregler
Jeg mener da tidligere, at Karsten Werge har lavet et indlæg herinde, hvori han har kommenteret alt det der, og der nævnte han, at der overhovedet ikke var nogle problemer med nogen eller noget som helst. Så jeg giver ikke meget for det der - jeg har efterhånden læst noget, der ligner netop det der mange gange.
-
mancitydk
Sakset fra artiklen....
Jeg tror, at klubben begår en meget stor fejltagelse. Hvis det handler om at studere, kan man kun gøre en undtagelse, hvis en spiller flytter fra et EU-land til et andet. Her taler vi om spillere fra Nigeria. Det står helt klart i lovgivningen. Du kan ikke bringe spillere fra Nigeria til Danmark i denne sammenhæng, siger han til DR Sporten.
Det med at det kun er spillere fra Nigeria der må komme herop og studere. Giver det ikke god mening når det kun er folk fra Nigeria vi har med heroppe? Eller skal det forstås på en anden måde?
Jeg tror, at klubben begår en meget stor fejltagelse. Hvis det handler om at studere, kan man kun gøre en undtagelse, hvis en spiller flytter fra et EU-land til et andet. Her taler vi om spillere fra Nigeria. Det står helt klart i lovgivningen. Du kan ikke bringe spillere fra Nigeria til Danmark i denne sammenhæng, siger han til DR Sporten.
Det med at det kun er spillere fra Nigeria der må komme herop og studere. Giver det ikke god mening når det kun er folk fra Nigeria vi har med heroppe? Eller skal det forstås på en anden måde?
-
Kent
Jeg tror du misforstår Ulrik. Han siger at det kun kan lade sig gøre, hvis det er fra et EU-land til et andet EU-land. Når der så står "Her taler vi om spillere fra Nigeria" mener han, at det jo ikke er et EU-land.
Noget helt andet er, at jeg er ret sikker på, at det ikke er korrekt det han siger. Så længe de er studerende må de sgu rejse hvor de vil. Det har jo intet med FIFA at gøre. Alle må rejse hvor de vil, så længe de kan få visum. At de så vælger at spille fodbold mens de studere i DK er jo en anden ting. Men så længe deres primære funktion er, at de studerer her, så kan FIFA ikke blande sig.
Spørgsmålet er så, hvor meget det med at de primært er studerende holder vand. De er jo nok ikke heroppe pga deres akademiske evner.
Kent
Noget helt andet er, at jeg er ret sikker på, at det ikke er korrekt det han siger. Så længe de er studerende må de sgu rejse hvor de vil. Det har jo intet med FIFA at gøre. Alle må rejse hvor de vil, så længe de kan få visum. At de så vælger at spille fodbold mens de studere i DK er jo en anden ting. Men så længe deres primære funktion er, at de studerer her, så kan FIFA ikke blande sig.
Spørgsmålet er så, hvor meget det med at de primært er studerende holder vand. De er jo nok ikke heroppe pga deres akademiske evner.
Kent
-
YahooSeeker [Bot]
Kent Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg tror du misforstår Ulrik. Han siger at det kun
> kan lade sig gøre, hvis det er fra et EU-land til
> et andet EU-land. Når der så står "Her taler vi om
> spillere fra Nigeria" mener han, at det jo ikke er
> et EU-land.
>
> Noget helt andet er, at jeg er ret sikker på, at
> det ikke er korrekt det han siger. Så længe de er
> studerende må de sgu rejse hvor de vil. Det har jo
> intet med FIFA at gøre. Alle må rejse hvor de vil,
> så længe de kan få visum. At de så vælger at
> spille fodbold mens de studere i DK er jo en anden
> ting. Men så længe deres primære funktion er, at
> de studerer her, så kan FIFA ikke blande sig.
>
> Spørgsmålet er så, hvor meget det med at de
> primært er studerende holder vand. De er jo nok
> ikke heroppe pga deres akademiske evner.
>
> Kent
Kent Skrev:
> et EU-land.
>
>
>
> Kent
” akdemiske evner” hmm. Det rimer ellers godt på fodboldakademi.
Jeg tror, at hollænderen sidder og tænker på Bosman dommen om arbejdskraftens frie bevægeligheden inden for EU????
> et EU-land.
>
>
>
> Kent
Kent Skrev:
> et EU-land.
>
>
>
> Kent
” akdemiske evner” hmm. Det rimer ellers godt på fodboldakademi.
Jeg tror, at hollænderen sidder og tænker på Bosman dommen om arbejdskraftens frie bevægeligheden inden for EU????
-
Jan
Synes den måde han siger reglerne er, for mig til at tænke på diskriminering af spillere uden for eu.
Nu må de holder de vil af med race-diskriminering, men vil på en måde forhindre dem i at komme til eu.
Nu må de holder de vil af med race-diskriminering, men vil på en måde forhindre dem i at komme til eu.
-
Kent
Eller også vil de forhindre de rige europæiske klubber i at hente 10-12 årige afrikanere i spandevis, blot for at finde 1 talent blandt 100 eller 1000.
Kent
Kent
-
YahooSeeker [Bot]
Fifa lavede regler for spillere uden for Europa under 18 år, efter en række sager fra bl.a Belgien, hvor afrikanske drenge blev kørt rundt fra prøvetræning til prøvetræning, hvorefter agenterne solgte dem eller bare efterlod dem på et hotel og løb fra regningen.
Der var flere tilfælde af drenge der sultede og blev misbrugt, når de ikke var gode nok til at få kontrakt.
Jeg er ikke sikker på at Fifpro er helt forkert på den med reglerne. Om den holder ved en retsag er så en helt anden sag. Men der er ingen tvivl om, at der er en mulighed for, at FCM kan blive lammet hvis nogen tager sagen op og gør andet end at snakke om det.
Husk på at hvad det end er, så er det klubber og personer med meget forskellige interesser det handler om...
Der var flere tilfælde af drenge der sultede og blev misbrugt, når de ikke var gode nok til at få kontrakt.
Jeg er ikke sikker på at Fifpro er helt forkert på den med reglerne. Om den holder ved en retsag er så en helt anden sag. Men der er ingen tvivl om, at der er en mulighed for, at FCM kan blive lammet hvis nogen tager sagen op og gør andet end at snakke om det.
Husk på at hvad det end er, så er det klubber og personer med meget forskellige interesser det handler om...
-
fadlaa
Der er jo ingen tvivl om at vi bevæger os lige på kanten af hva der er tilladt. Nu er det jo ikke os som har opfundet den dybe tallerken mht til akademi/samarbejde med akademier i afrika fx. Stort set alle klubber i sas ligaen bliver tilbudt unge afrikanere fra div akademier. Men de har hidtil sagt nej tak under henvisning til problematikken som er beskrevet på dr 1. Jeg håber bare at der snart kommer en afklaring på området. "til vores fordel" så har vi et stort forspring på området. Tør slet ikke tænke tanken hvis det bliver kendt ulovligt
-
YahooSeeker [Bot]
http://www.fifa.com/documents/static/re ... fer_EN.pdf
Reglerne er faktisk ikke så svære.
Det er ulovligt, med mindre man kan overbevise dem om at Lagos ligger mindre end 50 km. fra den danske grænse.
Reglerne er faktisk ikke så svære.
Det er ulovligt, med mindre man kan overbevise dem om at Lagos ligger mindre end 50 km. fra den danske grænse.
-
fadlaa
Det vil sige at hele vores afrika akademi koncept lever på lånt tid
-
YahooSeeker [Bot]
Den eneste udvej jeg kan finde er at lade være med at registrere spillerne som spillere, da de selv med amatørstatus mindst giver FCM en sanktion på udelukkelse fra alle internationale turneringer.
Alle FCM´s afrikanere er dog tilmeldt ungdomsturneringen, og deror registrerede, og jeg har svært ved at se der er nogen vej udenom. Men Mon ikke tiden vil vise en??
Alle FCM´s afrikanere er dog tilmeldt ungdomsturneringen, og deror registrerede, og jeg har svært ved at se der er nogen vej udenom. Men Mon ikke tiden vil vise en??
-
Sir Lago
Jeg mener at have hørt Ørgård have nævnt på et tidspunkt, at de kommer herop for at studere og ikke for at spille fodbold. Dermed skal Fifa vel ikke blandes ind i det.... Eller tolker jeg det helt hen i vejret?
Og nej jeg kan ikke komme med en kilde!
Og nej jeg kan ikke komme med en kilde!
-
YahooSeeker [Bot]
Sir Lago Skrev:
> Jeg mener at have hørt Ørgård have nævnt på et
> tidspunkt, at de kommer herop for at studere og
> ikke for at spille fodbold. Dermed skal Fifa vel
> ikke blandes ind i det.... Eller tolker jeg det
> helt hen i vejret?
Det er korrekt, men det hjælper bare ikke i denne sammenhæng. Hvis de spiller fodbold er det ulovligt.
Man må ikke blande sagen om det at have et akademi sammen med denne sag der handler om afrikanerne specifikt. Det er to forskellige ting. Den ene kan gøre at afrikanerne ikke må spille i officielle turneringer, den anden kan udelukke FCM fra al international deltagelse.
> Jeg mener at have hørt Ørgård have nævnt på et
> tidspunkt, at de kommer herop for at studere og
> ikke for at spille fodbold. Dermed skal Fifa vel
> ikke blandes ind i det.... Eller tolker jeg det
> helt hen i vejret?
Det er korrekt, men det hjælper bare ikke i denne sammenhæng. Hvis de spiller fodbold er det ulovligt.
Man må ikke blande sagen om det at have et akademi sammen med denne sag der handler om afrikanerne specifikt. Det er to forskellige ting. Den ene kan gøre at afrikanerne ikke må spille i officielle turneringer, den anden kan udelukke FCM fra al international deltagelse.