Poku til OB

Om FC Midtjylland og Black Wolves
B(ob)

Re: Poku til OB

Indlæg af B(ob) »

Rajko scorede to mod Heerenveen. Inden han kom til Odense havde han ikke trænet i 3 mdr, og før det havde han ikke spillet kamp i 12 mdr. Hvis man forventer at en sådan spiller går direkte ind og spiller lige op med, som jeg ser det, en af ligaens bedste angribere i Frank K. så synes jeg man forventer for meget.

Kent

Indlæg af Kent »

B(ob) Skrev:
-------------------------------------------------------
> 4. Du har slet ikke argumenteret for det du
> konkluderer - så jeg ser frem til nye argumenter
> ;-)

Mit argument er sådan set meget klart:

RL: 18 kampe 2 mål
KC: 14 kampe 5 mål
JA: 21 kampe 2 mål
MT: 24 kampe 4 mål

Ialt: 77 kampe 13 mål.

Hvor er det lige, at du ser en klasseangriber der? Hvor er arvtageren for jeres tidligere målkonger?

Jeg tror selv Horsens angribere har bedre statistikker end det ;-)

Jeg er fuldstændig ligeglad med hvem der er skadede eller ej. Brink vidste da udemærket at Rajko havde været skadet, men alligevel blev han lanceret som den store stjerne. Faktum er, at Brink i sommers lovede forstærkninger - og at han påstod han havde hævet overliggeren. Det kan være jeg har misforstået, men jeg troede at det var til denne sæson han hentede forstærkninger, og ikke til næste eller næste eller hvornår de nu slår til......

Så som jeg startede med at sige, så har man efterhånden ventet længe på en klasseangriber i OB. Så kan det godt være at I har klaret jer godt, og det har i bestemt, men det skyldes primært en fantastisk defensiv. Det er naturligvis fair nok, men nogen klasseangribere, det har i altså ikke.

Kent

Dahl Nielsen

OB's offensiv

Indlæg af Dahl Nielsen »

Tja', de gange jeg har set Kim Christensen har han været meget svingende, men han har bestemt spillet mange gode kampe og scoret mange flotte mål.

Sidst jeg så ham mener jeg var i Royal League-kampen OB - Rosenborg, og der scorede han i hvert fald én perle, og spillede egentlig også en god kamp.

Han svinger nok meget, ja, men som angriber mener jeg dog stadig, at han kan begå sig i SAS Ligaen - også blandt de 4-6 bedste klubber.

Jakob Jensen

Indlæg af Jakob Jensen »

Det er desværre meget let at se på scoren - men det fortæller bare ikke alt. Overliggeren er hævet, og så kan man diskutere hvad det betyder - men det korte af det lange er, at det må betyde spillere af en vis kvalitet.

Dog er der ingen garanti for, at selvom der betales 10 mio for en spiller, at han viser dette niveau som er forventet.

Bo har ret, når han siger at vi ikke kan forvente at Rajko vil være helt klar i efteråret - Junior var heller ej ingen større succes i efteråret, han havde også været skadet og skulle først spilles ind, tilgengæld spillede han et uforglemmeligt forår - som viste han var af en klasse, vi ikke havde haft før. Derfor er det først nu, hvor Rajko får muligheden for at vise sit værd, inkl en fuld opstart - at vi reelt kan bedømme ham. Men han har sat sig selv under et stort pres med sine udtalelser.
Kim Christensen er en lidt anden historie, fremragende backup spiller - i og med vi kun spiller med 1 angriber, men med sine mange skader, har han ikke haft mulighederne for at stabilisere sig - og derfor har jeg reelt heller ikke nogen forventninger til, at det er KC som viser sig som den største gevinst, selvom vores sundhedssektor er god. Som Bo skriver, så var han nok lidt mere panik.

Uanset hvad de har sat Timm og Absalonsen til på OB.dk, så er de bare ikke angribere - men 7 mål i 32 kampe er da heller ikke skræmmende. Men et eller andet sted er overliggeren hævet, det kan vi se på resultaterne - så betyder målene nok så meget, selvom vi godt kunne bruge lidt flere.

Men ja, pt. er det ikke de klasseangribere som vi havde håbet på, dog må foråret vise, om de kan leve op til Juniors niveau - da han også havde forårs opstarten til at komme igang - inden han viste sit endelige værd.

Venlig hilsen
Jakob Jensen

B(ob)

Indlæg af B(ob) »

Jeg prøver endnu en - og sidste - gang...

Det handler ikke om hvorvidt vore angribere har slået til. Det handler om hvorvidt man kunne forvente de slog til da man købte dem, eller i og for sig om man kunne forvente mere af dem, end man kunne af Miti, Højer og Junior - og det kunne man efter min mening.

Er du med? For jeg har ikke argumenteret for, at vi i efteråret havde nogle klasseangribere. Det jeg derimod også argumenterer for er, at det kan vi sagtens få i foråret

Og (og det her har ikke noget med ovenstående argumentation at gøre) det er jo bedøvende ligegyldigt hvor mange mål vores angribere har scoret. Vi ligger få point efter jer her til pausen og vi er videre fra såvel Pokalen som Royal League og vi var umiskendelig tæt på videre avancement i UEFA-Cuppens gruppespil - vi har spillet 37 kampe siden Juli og vi har vundet langt de fleste. Så længe det bliver ved sådan, så brokker jeg mig ikke.

Kent

Indlæg af Kent »

B(ob) Skrev:
> Det handler ikke om hvorvidt vore angribere har
> slået til.

Du burde måske have fulgt med fra starten, for hele indledningen på diskussion var hvorvidt I havde klasseangribere. Det har I efter min mening ikke, og det var rent mundgas fra Brink side, da han sagde at overliggeren var hævet. Så med andre ord har jeres angribere ikke slået til, og de er ikke gode nok.

> Det handler om hvorvidt man kunne
> forvente de slog til da man købte dem, eller i og
> for sig om man kunne forvente mere af dem, end man
> kunne af Miti, Højer og Junior - og det kunne man
> efter min mening.

Det argument hænger altså ikke ordentlig sammen. Vil du helt ærlig mene, at når man køber en spiller ind som erstatning for en anden, så er det vigtige ikke hvorvidt den nye spiller er på niveau med den gamle, men hvorvidt den nye spiller er på niveau med den gamle dengang den gamle blev købt? Så når vi nu fx skal erstatte Thyge, så skal vi ikke fokusere på at finde en ny stamspiller, men i stedet på et ungt talent til at styrke bredden af truppen (det var det, han var da vi købte ham)? Mener du selv, det giver mening?

> Er du med? For jeg har ikke argumenteret for, at
> vi i efteråret havde nogle klasseangribere. Det
> jeg derimod også argumenterer for er, at det kan
> vi sagtens få i foråret

Men hvad er dine argumenter for det? Jeg har ikke set eneste fornuftigt argument. Du mener at Rajko og Kim C bare skal have en ordenlig opstart, mens mit argument, der vel og mærke kan underbygges af deres scoringsstatistikker er, at de begge er døgnfluer, der lever højt på en kortvarig succes, og ingen af dem, har præsteret noget som helst på topniveau de sidste 3 år. Samtidig ser hverken Mads T eller Absalonsen ud til at stå lige over for deres gennembrud.

> Og (og det her har ikke noget med ovenstående
> argumentation at gøre) det er jo bedøvende
> ligegyldigt hvor mange mål vores angribere har
> scoret.

Det er det da absolut ikke, når det vi diskuterer er hvorvidt det er klasseangribere! Derimod er jeres placering fuldstændig ligegyldig i den sammenhæng, da det ikke er den, vi diskuterer. Jeres angribere bliver da ikke bedre af, hvordan I er placeret. Det kan godt være at du mener, at det ikke er så stort et problem at jeres angribere ikke er bedre, da I har klaret jer godt alligevel, og det er sådan set ok - det er blot ikke det,vi diskuterer

Kent

B(ob)

Indlæg af B(ob) »

Kent Skrev:
> B(ob) Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det handler ikke om hvorvidt vore angribere har
> > slået til.
>
> Du burde måske have fulgt med fra starten, for
> hele indledningen på diskussion var hvorvidt I
> havde klasseangribere. Det har I efter min mening
> ikke, og det var rent mundgas fra Brink side, da
> han sagde at overliggeren var hævet. Så med andre
> ord har jeres angribere ikke slået til, og de er
> ikke gode nok.
>
> > Det handler om hvorvidt man kunne
> > forvente de slog til da man købte dem, eller i
> og
> > for sig om man kunne forvente mere af dem, end
> man
> > kunne af Miti, Højer og Junior - og det kunne
> man
> > efter min mening.
>
> Det argument hænger altså ikke ordentlig sammen.
> Vil du helt ærlig mene, at når man køber en
> spiller ind som erstatning for en anden, så er det
> vigtige ikke hvorvidt den nye spiller er på niveau
> med den gamle, men hvorvidt den nye spiller er på
> niveau med den gamle dengang den gamle blev købt?
> Så når vi nu fx skal erstatte Thyge, så skal vi
> ikke fokusere på at finde en ny stamspiller, men i
> stedet på et ungt talent til at styrke bredden af
> truppen (det var det, han var da vi købte ham)?
> Mener du selv, det giver mening?
>
> > Er du med? For jeg har ikke argumenteret for,
> at
> > vi i efteråret havde nogle klasseangribere. Det
> > jeg derimod også argumenterer for er, at det
> kan
> > vi sagtens få i foråret
>
> Men hvad er dine argumenter for det? Jeg har ikke
> set eneste fornuftigt argument. Du mener at Rajko
> og Kim C bare skal have en ordenlig opstart, mens
> mit argument, der vel og mærke kan underbygges af
> deres scoringsstatistikker er, at de begge er
> døgnfluer, der lever højt på en kortvarig succes,
> og ingen af dem, har præsteret noget som helst på
> topniveau de sidste 3 år. Samtidig ser hverken
> Mads T eller Absalonsen ud til at stå lige over
> for deres gennembrud.
>
> > Og (og det her har ikke noget med ovenstående
> > argumentation at gøre) det er jo bedøvende
> > ligegyldigt hvor mange mål vores angribere har
> > scoret.
>
> Det er det da absolut ikke, når det vi diskuterer
> er hvorvidt det er klasseangribere! Derimod er
> jeres placering fuldstændig ligegyldig i den
> sammenhæng, da det ikke er den, vi diskuterer.
> Jeres angribere bliver da ikke bedre af, hvordan I
> er placeret. Det kan godt være at du mener, at det
> ikke er så stort et problem at jeres angribere
> ikke er bedre, da I har klaret jer godt alligevel,
> og det er sådan set ok - det er blot ikke det,vi
> diskuterer
>
>
> Kent

Nu var det jo ikke indledning på diskussionn du svarede på, men derimod mit indlæg. Du hævdede at overliggeren ikke var blevet hævet ift. tidligere indkøb. Nu mener du, at overliggeren ikke blev hævet da købene blev indgjort, fordi de efterfølgende ikke har scoret nok mål.

Så må mine spørgsmål være: Hvordan kunne Kim Brink forudsige de ikke ville score mål, og i så fald: hvorfor købte han så ikke nogle andre?

Og til din anden del: du har efterhånden tabt det sidste bid mening :-) Nej, jeg mener ikke, at man skal sammenligne nyindkøb med hvordan tidligere nyindkøb har været da de blev nyindkøbt, HVIS MAN SKAL VURDERE HOLDETS STYRKE FØR OG EFTER DE NYE NYINDKØB, MEN nu var det jo ikke det jeg skrev. Jeg skrev, at når man skal vurdere hvorvidt ens nyindkøb har hævet overliggeren i forhold til gamle nyindkøb, må man vurdere hvor gode papirer nyindkøbene havde DA DE BLEV GJORT. Og det er jo det Brink refererer til når han siger, at overliggeren er blevet hævet IFT. INDKØB.

Jeg har set alle OBs kampe i dette efterår - og mit argument for at Rajko (og til dels Kim C), kan spille godt i efteråret er at jeg HAR set dem spille godt i efteråret. Kim C til trods for noget der ligner 5 skader, Rajko til trods for at han ikke har spillet et år før vi hentede ham. Og dit argument for at Timm og Absalonsen ikke skulle stå foran deres gennembrud, er?

Du har helt - det var ikke det vi diskuterede - vi diskuterede hvorvidt Kim Brink havde hævet overliggeren med nye indkøb ift. gamle indkøb.

Kent

Indlæg af Kent »

B(ob) Skrev:
> Nu var det jo ikke indledning på diskussionn du
> svarede på, men derimod mit indlæg.

http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,415 ... #msg-41579
Så kan du selv vurdere, hvem der svarede på hvem og om hvad :-)

> Du hævdede at
> overliggeren ikke var blevet hævet ift. tidligere
> indkøb. Nu mener du, at overliggeren ikke blev
> hævet da købene blev indgjort, fordi de
> efterfølgende ikke har scoret nok mål.
>
> Så må mine spørgsmål være: Hvordan kunne Kim Brink
> forudsige de ikke ville score mål, og i så fald:
> hvorfor købte han så ikke nogle andre?
>

1) Han kunne fx forudsige at de ikke ville score, ved at se på deres tidligere meritter, deres skadesperiode osv. Alle de ting, du lister op her. Så kan du sige, at det er let at være bagklog, men det er jeg altså ikke: http://www.ulvegraven.dk/read.php?5,334 ... #msg-33645

2) Hvorfor han ikke køber nogle andre? Sandsynligvis fordi det var de bedste man kunne skaffe. Og det er sådan set også ok. Det jeg morer mig over, er at de lanceres som klasseangriberer og "hævet overligger". Det mener jeg absolut ikke det er. Højer havde inden I hentede ham spillet på topplan en del år, og været inde omkring landsholdet. Junior havde i hvert fald en hel del mere international rutine end både Rajko og Kim C. Miti købte i vel engang i firserne, da han var ung ;-).

Kent

YahooSeeker [Bot]

Re: Poku IKKE til russisk bold

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

fadlaa Skrev:
> http://www.bolddk.com/nyt/?vis=64834

Øv!. Nå men FCM er stadig åben over for at sælge ham - så må vi håbe OB ( eller bare en eller anden) for lyst til at købe supertalentet.

hitman202

Re: Poku IKKE til russisk bold

Indlæg af hitman202 »

så må vi håbe OB ( eller bare en eller
> anden) for lyst til at købe supertalentet.

Hvis han er så stort et talent, hvorfor beholder vi ham så ikk`?

YahooSeeker [Bot]

Poku spilleren FCM ikke kan finde ud af at bruge.

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Som svar til hitman202, så handler det om en spiller med et åbenlyst talent, men som FCM ikke kan finde ud af at bruge.

Man kan håbe at han kommer et sted hen hvor han kan få noget ud af sit enorme talent.

Dahl Nielsen

Re: Poku IKKE til russisk bold (OT)

Indlæg af Dahl Nielsen »

fadlaa Skrev:
> http://www.bolddk.com/nyt/?vis=64834

Men han har skiftet navn under sit ophold... "Kwade"...

Besvar