Zidan-vidersalgsklausul?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Lars

Zidan-vidersalgsklausul?

Indlæg af Lars »

Har FCM haft en vidersalgsklausul paa Mohammed Zidan?

Han skulle ifölge Ekstra Bladet väre blevet solgt for 18,6 milloner fra SV Werder Bremen til 1.FSV Mainz 05.

http://ekstrabladet.dk/sport/udenlandsk ... 261567.ece
Senest rettet af Lars 18. jan 2007, 18:03, rettet i alt 1 gang.

bobthebuilder_dk

Re: Zidan-vidersalgsklausul?

Indlæg af bobthebuilder_dk »

Ja jeg mener da at der er et eller andet.. men jeg kan ikke lige huske hvordan og hvorledes det hænger sammen.. eller var det bare rygter den gang han blev solgt til Werder??

Thomasnoerum

Indlæg af Thomasnoerum »

er der nogen der ved, om vi får nogle penge ud af det salg?

caspersm

Indlæg af caspersm »

vi får vel de 5%

Simon

Indlæg af Simon »

caspersm Skrev:
-------------------------------------------------------
> vi får vel de 5%

Ja, til deling med AB.

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Og Siiirdaarns tidligere klub i Egypten.

En fordeling af 950.000 til de 3 klubber, giver vel ikke meget mere end 200.000 til os ?

Peter Ross

Mose

Indlæg af Mose »

Udviklingspegene fordeles med følgende rater:
Når spilleren er 12, 13, 14, 15: 5 %
Når spilleren er 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23: 10 %

Vi havde vel Zidan i 2,5 år af ca. 10 %= 25 % af udviklingspengene.

Samlet regnestykke hvis Zidan er solgt for 18,5 mil.:

0,25*0,05*18500000= 231.250 kr.

Kent

Indlæg af Kent »

Det er ikke det store, og det interessante spg er sådan set, om vi fik indføjet en videresalgsklausul i hans kontrakt. Jeg mener ikke at der har været tale om det, men jeg tror ikke det er helt usandsynligt, at vi har sikret os 10-15 % ved videresalg. Han var trods alt en ung spiller, hvor videresalg var en stor mulighed, så det bør have været med i forhandlingerne.

Kent

FCM_ole

Indlæg af FCM_ole »

Det kunne sagtens være for han havde jo potentialet til at komme videre til en endnu større klub, hvis han havde slået igennem i Bremen. Og derved kunne han ha blevet solgt til et meget stort beløb også ville det jo være meget godt hvis kontrakten indeholdte en videresalgs klausul. Hverken Bremen, FCM eller zidan selv havde vel regnet med at det skulle gå således til med hensyn til videresalg, Bremen troede jo på at han kunne slå igennem, men han har været uheldig med skader osv.
Så helt utænkeligt er det ikke at en sådan aftale er blevet tilføjet dengang. Men hvis den er tror jeg at FCM har holdt det tæt ind til kroppen, da det jo sjældent slipper ud i pressen lige præcis omkring klausuler. Hvorimod udviklings procenterne oftere bliver meldt ud i pressen, da dette også er en naturlig viden omkring spillersalg og kontrakter.

Bjørn

Indlæg af Bjørn »

For FCM er Zidan salget altså det dyreste salg i klubbens historie, og i sådanne tilfælde, vil jeg personligt tro det er sjældent der også kommer videresalgsprocenter. Vi har tjent vores på Zidan, og selvom vi da gerne ville have mere, skal vi også huske på at han altså havde nogle ret store personlighedsspørgsmål vedhæftet ham.

fadlaa

Indlæg af fadlaa »

Hvad søren har zidans personlighed med en evt videresalgsklausul at gøre. Måske er det mig men det kan jeg absolut ik se nogen sammenhæng imellem

Bjørn

Indlæg af Bjørn »

fadlaa Skrev:
-------------------------------------------------------
> Hvad søren har zidans personlighed med en evt
> videresalgsklausul at gøre. Måske er det mig men
> det kan jeg absolut ik se nogen sammenhæng imellem

Der er begrænsninger på hvad du kan kræve af en anden klub når de for et ganske stort beløb køber en spiller af dig, især når han tydeligvis har problemer socialt.

FCM_ole

Indlæg af FCM_ole »

Jamen alligevel tænk nu hvis zidan havde slået rigtig igennem allerede i hans første sæson og fortsatte i næste, så ville han da begynde at have en rimelig høj markedsværdi. Han har jo altid drømt om spansk fodbold og også helt sikkert en spillestil der ville passe perfekt til ham. På den måde ville han måske have været interessant for en stor eller mellem klub i Spanien som i kraft af hans succes i tyskland ville kunne finde på at tilbyde bremen det dobbelte eller mere, selvfølige rimelig optimistisk at han skulle slå igennem og sælges videre på 2 sæsoner i tyskland.
Det er hvert fald helt sikkert at FCM troede på noget stort og er også rimelig sikker på at Bremen gjorde og i givet fald ville Bremen da være nogenlunde ligeglad med om de skulle betale 10 % til FCM ved videresalg. De havde jo på ingen måde regnet med at det skulle ende sådan, de håbede jo på at de havde købt en rigtig stjerne som kunne slå igennem.
Hvis Bremen f.eks. kunne have solgt zidan til 70 mio eller mere, efter at han havde slået igennem i tyskland, hvilket jeg mener er realistisk eftersom at arsenal i tidernes morgen ville give 70 mio for Zuma som trods alt kun havde bevist sig i den danske liga.
Hvis de 70 mio var salgsprisen senere ville Bremen skulle give FCM 7 mio(v. 10 %) i evt. videresalgsklausul.
Dette er selvfølgelig drømmetænkning og vi ved som bekendt alle sammen at dette ikke skete...

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

jo men vi skulle jo mere ellrer mindre af med zidan. Han var jo nærmst ved at ødelægge truppen...

Besvar