Ny nålmand bliver 1. valg..
-
BW # 163
Re: Raska måske klar til marts
Peter Schmeichel er et exceptionelt tilfælde. 1 ud af 1000.
BW # 163
BW # 163
-
BW # 163
Rovsing Skrev:
-------------------------------------------------------
> Målmanden er som regel ca 40% af et godt hold.
Jeg er som det fremgår uenig - og det samme er transfermarkedet.
Målmænd handles ikke til nær de samme summer som gode midtbanespillere/angribere. De har mindre spille/pointmæssig værdi, og i særdeleshed mindre kommerciel værdi udenfor banen. De er i mindre grad uerstattelige end fx. gode midtbanespillere eller bombere.
Når et Premier Leaguehold kan sætte en markspiller på mål og alligevel holde clean sheet - som det skete for nyligt fortæller det noget om hvor lidt vigtig målmande er. Såvidt jeg husker var det Arse der ikke formåede at score på ham.
BW # 163
Jeg er som det fremgår uenig - og det samme er transfermarkedet.
Målmænd handles ikke til nær de samme summer som gode midtbanespillere/angribere. De har mindre spille/pointmæssig værdi, og i særdeleshed mindre kommerciel værdi udenfor banen. De er i mindre grad uerstattelige end fx. gode midtbanespillere eller bombere.
Når et Premier Leaguehold kan sætte en markspiller på mål og alligevel holde clean sheet - som det skete for nyligt fortæller det noget om hvor lidt vigtig målmande er. Såvidt jeg husker var det Arse der ikke formåede at score på ham.
BW # 163
-
fcmig
helt grundlæggende syntes jeg også som Kent skriver, at målmanden er meget vigtigt.
Det er klart at det ikke er så synligt på et hold når de har fået en ny keeper, men det kunne gøre en stor forskel. jeg ville ikke have et stort problem med at smide lidt penge efter en god målmand. Og uden at grave dybere vil jeg sige at AR har kostet mindst 3 point.
Det er klart at det ikke er så synligt på et hold når de har fået en ny keeper, men det kunne gøre en stor forskel. jeg ville ikke have et stort problem med at smide lidt penge efter en god målmand. Og uden at grave dybere vil jeg sige at AR har kostet mindst 3 point.
-
A.MiCCelSen
Okay - så er der vel overhovedet ingen grund til at ha en målmand eller hvad ?
Ja - målmænd koster ikke så meget som angriber eller midtbane, men det gør forsvarer hellere ikke. Derfor er de vel vigtige på et hold alligevel eller hvad ?
Målmænd har ligeså stor betydning som angriber - selvom hans markedspris ikke er stor. En god målmand, kan ligesom en god angriber gøre forskellen mellem point og nederlag. Sao Paulo's målmand Ceni tror jeg bestemt har stor betydning for sao paulo, ikke nok med han er omkring det brasilianske landshold, så hamre han målmand ind på frispark på samlebånd.
Ang. den kamp, hvor der ikke blev scoret på en markspiller. Denne markspiller stod jo ikke hele kampen, men bare det sidste, fordi de ikke havde nogen målmand på bænken. Han rørte næsten ikke bolden, så det beviser vist intet.
Det med at målmænd har dårlige markedsværdi udenfor banen, kan jeg ikke helt forstå. Oliver Kahn og Buffon har ihvertfald været med i mange reklamer for sportsmærker - så helt dårlige kan de vel ikke være.
Ja - målmænd koster ikke så meget som angriber eller midtbane, men det gør forsvarer hellere ikke. Derfor er de vel vigtige på et hold alligevel eller hvad ?
Målmænd har ligeså stor betydning som angriber - selvom hans markedspris ikke er stor. En god målmand, kan ligesom en god angriber gøre forskellen mellem point og nederlag. Sao Paulo's målmand Ceni tror jeg bestemt har stor betydning for sao paulo, ikke nok med han er omkring det brasilianske landshold, så hamre han målmand ind på frispark på samlebånd.
Ang. den kamp, hvor der ikke blev scoret på en markspiller. Denne markspiller stod jo ikke hele kampen, men bare det sidste, fordi de ikke havde nogen målmand på bænken. Han rørte næsten ikke bolden, så det beviser vist intet.
Det med at målmænd har dårlige markedsværdi udenfor banen, kan jeg ikke helt forstå. Oliver Kahn og Buffon har ihvertfald været med i mange reklamer for sportsmærker - så helt dårlige kan de vel ikke være.
-
YahooSeeker [Bot]
Rovsing Skrev:
Substantier tak!
Substantier tak!
-
Kent
Re: cirkus fcm
mancitydk Skrev:
> Nej motivationen er nok væk, det var heller ikke
> det jeg mente.... skrev jo bare at han nok ikke
> kan gå gratis uden at vi har en erstatning
Det ser det ud til:
"Martin Raska sundhedstilstand får ikke Jens Ørgaard til at slå bremsen i over for Anders Rasmussen.
- Han er stadig velkommen til at finde en anden klub, siger Jens Ørgaard."
http://www.dagbladet-holstebro-struer.d ... /HOLSTEBRO
> Nej motivationen er nok væk, det var heller ikke
> det jeg mente.... skrev jo bare at han nok ikke
> kan gå gratis uden at vi har en erstatning
Det ser det ud til:
"Martin Raska sundhedstilstand får ikke Jens Ørgaard til at slå bremsen i over for Anders Rasmussen.
- Han er stadig velkommen til at finde en anden klub, siger Jens Ørgaard."
http://www.dagbladet-holstebro-struer.d ... /HOLSTEBRO
-
BW # 163
A.MiCCelSen Skrev:
> Okay - så er der vel overhovedet ingen grund til
> at ha en målmand eller hvad ?
Ja når argumenterne slipper op kan man jo ligeså godt blive dybt usaglig.
> Ja - målmænd koster ikke så meget som angriber
> eller midtbane, men det gør forsvarer hellere
> ikke. Derfor er de vel vigtige på et hold
> alligevel eller hvad ?
Vigtige er alle 11 men en målmand er ikke nær så vigtig som en midtbane eller angriber. Ikke i nærheden. Og han er ikke i nærheden så meget værd i kr og ører.
> Målmænd har ligeså stor betydning som angriber -
> selvom hans markedspris ikke er stor. En god
> målmand, kan ligesom en god angriber gøre
> forskellen mellem point og nederlag. Sao Paulo's
> målmand Ceni tror jeg bestemt har stor betydning
> for sao paulo, ikke nok med han er omkring det
> brasilianske landshold, så hamre han målmand ind
> på frispark på samlebånd.
Harmre målmand ind ?. Er han ansat på en målmandsfabrik ?.
Og mht. målmænds betydning overvurderer du det ekstremt.
> Ang. den kamp, hvor der ikke blev scoret på en
> markspiller. Denne markspiller stod jo ikke hele
> kampen, men bare det sidste, fordi de ikke havde
> nogen målmand på bænken. Han rørte næsten ikke
> bolden, så det beviser vist intet.
Han stod mere end 30 minutter uden Arse kunne score.
> Det med at målmænd har dårlige markedsværdi
> udenfor banen, kan jeg ikke helt forstå. Oliver
> Kahn og Buffon har ihvertfald været med i mange
> reklamer for sportsmærker - så helt dårlige kan de
> vel ikke være.
Hvem snakker om de er helt dårlige ?.
Må jeg gætte på at når der skulle vælges hold stod du altid som den allersidste, og endte med at få uriasposten på mål ?. Du snakker ihvertfald som en målmand der mener målmænds værdi er det vigtigste for et fodboldhold.
Det - eller du er fan af håndbold.
BW # 163
> Okay - så er der vel overhovedet ingen grund til
> at ha en målmand eller hvad ?
Ja når argumenterne slipper op kan man jo ligeså godt blive dybt usaglig.
> Ja - målmænd koster ikke så meget som angriber
> eller midtbane, men det gør forsvarer hellere
> ikke. Derfor er de vel vigtige på et hold
> alligevel eller hvad ?
Vigtige er alle 11 men en målmand er ikke nær så vigtig som en midtbane eller angriber. Ikke i nærheden. Og han er ikke i nærheden så meget værd i kr og ører.
> Målmænd har ligeså stor betydning som angriber -
> selvom hans markedspris ikke er stor. En god
> målmand, kan ligesom en god angriber gøre
> forskellen mellem point og nederlag. Sao Paulo's
> målmand Ceni tror jeg bestemt har stor betydning
> for sao paulo, ikke nok med han er omkring det
> brasilianske landshold, så hamre han målmand ind
> på frispark på samlebånd.
Harmre målmand ind ?. Er han ansat på en målmandsfabrik ?.
Og mht. målmænds betydning overvurderer du det ekstremt.
> Ang. den kamp, hvor der ikke blev scoret på en
> markspiller. Denne markspiller stod jo ikke hele
> kampen, men bare det sidste, fordi de ikke havde
> nogen målmand på bænken. Han rørte næsten ikke
> bolden, så det beviser vist intet.
Han stod mere end 30 minutter uden Arse kunne score.
> Det med at målmænd har dårlige markedsværdi
> udenfor banen, kan jeg ikke helt forstå. Oliver
> Kahn og Buffon har ihvertfald været med i mange
> reklamer for sportsmærker - så helt dårlige kan de
> vel ikke være.
Hvem snakker om de er helt dårlige ?.
Må jeg gætte på at når der skulle vælges hold stod du altid som den allersidste, og endte med at få uriasposten på mål ?. Du snakker ihvertfald som en målmand der mener målmænds værdi er det vigtigste for et fodboldhold.
Det - eller du er fan af håndbold.
BW # 163
-
micco
målmanden måske den vigstigste brik...
Man united havde deres storhedstid med schmeichel, som dengang var verdens bedste keeper.. det var iøvrigt samtidligt med at danmark sentationelt vandt em (hvilket du nok godt ved:)) Bayern havde deres storhedstid da kahn var verdens bedste.. italien har lige vundet Em med hvad mange anser som verdens bedste keeper lige nu, buffon... fck har i mange år skrantet europæisk men viser nu resultater med christiasen på kassen... Alt dette er selvføldelig bare et mix af tilfældigheder eller?! En målmand skal ikke kun måles på hans redninger men også den attitude han udviser.. Et forsvar som ved de har en sikker sidste skanse og en målmand som er i stand til at styre sit forsvar udviser mere ro... Det er schmeichel og kahn nok de bedste eksempler.. og hvis vi tager i egen rede og sammenligner Skov jensen med anders er det også her jeg ser den største forskel... anders mangler simpelthen attitude og lederevner... Bar min meneing..
micco
micco
-
BW # 163
Re: målmanden måske den vigstigste brik...
micco Skrev:
> Man united havde deres storhedstid med schmeichel,
> som dengang var verdens bedste keeper.. det var
> iøvrigt samtidligt med at danmark sentationelt
> vandt em (hvilket du nok godt ved:)) Bayern havde
> deres storhedstid da kahn var verdens bedste..
> italien har lige vundet Em med hvad mange anser
> som verdens bedste keeper lige nu, buffon... fck
> har i mange år skrantet europæisk men viser nu
> resultater med christiasen på kassen... Alt dette
> er selvføldelig bare et mix af tilfældigheder
> eller?! En målmand skal ikke kun måles på hans
> redninger men også den attitude han udviser.. Et
> forsvar som ved de har en sikker sidste skanse og
> en målmand som er i stand til at styre sit forsvar
> udviser mere ro... Det er schmeichel og kahn nok
> de bedste eksempler.. og hvis vi tager i egen rede
> og sammenligner Skov jensen med anders er det også
> her jeg ser den største forskel... anders mangler
> simpelthen attitude og lederevner... Bar min
> meneing..
>
> micco
Lad os bare slutte den her for enige bliver vi ikke.
Man Us storhedstid skyldes meget andet end en god keeper. Indiskutabelt.
Bayern har stadig Kahn men ingen storhedstid. Det Bayernhold Kahn stod på dengang bestod udelukkende af verdensklassespillere. Det samme kan siges om Italiens VM-vindere - de havde bla. verdens bedste fodboldspiller til at dirigere forsvaret - heller ikke en uvæsentlig detalje for en målmand, der på vej til triumfen IKKE blev sat på nævneværdige prøver.
Men jeg er heller ikke fan af Anders R. Mener bare ikke vi skal købe os fattige (fx. med en Ankergreen). Det er ikke det værd i fht. hvad vi får ud af det. En målmandsfan nævner i denne tråd at AR har kostet os - netto - 3 point i denne sæson. Det er ikke meget !.
BW # 163
> Man united havde deres storhedstid med schmeichel,
> som dengang var verdens bedste keeper.. det var
> iøvrigt samtidligt med at danmark sentationelt
> vandt em (hvilket du nok godt ved:)) Bayern havde
> deres storhedstid da kahn var verdens bedste..
> italien har lige vundet Em med hvad mange anser
> som verdens bedste keeper lige nu, buffon... fck
> har i mange år skrantet europæisk men viser nu
> resultater med christiasen på kassen... Alt dette
> er selvføldelig bare et mix af tilfældigheder
> eller?! En målmand skal ikke kun måles på hans
> redninger men også den attitude han udviser.. Et
> forsvar som ved de har en sikker sidste skanse og
> en målmand som er i stand til at styre sit forsvar
> udviser mere ro... Det er schmeichel og kahn nok
> de bedste eksempler.. og hvis vi tager i egen rede
> og sammenligner Skov jensen med anders er det også
> her jeg ser den største forskel... anders mangler
> simpelthen attitude og lederevner... Bar min
> meneing..
>
> micco
Lad os bare slutte den her for enige bliver vi ikke.
Man Us storhedstid skyldes meget andet end en god keeper. Indiskutabelt.
Bayern har stadig Kahn men ingen storhedstid. Det Bayernhold Kahn stod på dengang bestod udelukkende af verdensklassespillere. Det samme kan siges om Italiens VM-vindere - de havde bla. verdens bedste fodboldspiller til at dirigere forsvaret - heller ikke en uvæsentlig detalje for en målmand, der på vej til triumfen IKKE blev sat på nævneværdige prøver.
Men jeg er heller ikke fan af Anders R. Mener bare ikke vi skal købe os fattige (fx. med en Ankergreen). Det er ikke det værd i fht. hvad vi får ud af det. En målmandsfan nævner i denne tråd at AR har kostet os - netto - 3 point i denne sæson. Det er ikke meget !.
BW # 163
-
anderson
der er kommet nogen inde på hjemmesiden nu.. her er lidt
http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... hed&topID=
http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... hed&topID=
-
Kent
Ny dialog kan vel kun betyde en ting: Man vil have ham på andre vilkår. Evt vil man ikke give så meget, med mindre han spiller et antal kampe - Evt mulighed for at ophæve handlen, hvis han er skadet længere end forventet.....
Hvis han er SPILLEKLAR 1. marts er det vel ok. Selvom han vel nok er lidt rusten. Det giver naturligvis ikke mulighed for at han kan lære forsvaret at kende og omvendt, men hvis bare han kommer i form, så må det komme løbende. Spændende udvikling....
Kent
Hvis han er SPILLEKLAR 1. marts er det vel ok. Selvom han vel nok er lidt rusten. Det giver naturligvis ikke mulighed for at han kan lære forsvaret at kende og omvendt, men hvis bare han kommer i form, så må det komme løbende. Spændende udvikling....
Kent
-
cør
jeg fatter simplethen ikke fcm at de køber endnu en skadet spiller, som måske er klar 1 marts, syntes at fcm har købt nok af halv skadet spiller, f.x Bo hansen, Thomas Røll og Klaus Kærgård, men der er er nok mange flere som jeg ikke kender!
-
Ravnen
Hmm hvem stod på mål for Grækenland da de vandt EM? Næppe en af verdens bedste? 
Men jo målmanden er vigtig, specielt ved dødboldssituationer, det ser vi gang på gang. Men også hvis han har overblik nok til at fungere som en ekstra forsvarsspiller, hvilket Schmeichel mestrede ypperligt.
Men jo målmanden er vigtig, specielt ved dødboldssituationer, det ser vi gang på gang. Men også hvis han har overblik nok til at fungere som en ekstra forsvarsspiller, hvilket Schmeichel mestrede ypperligt.
-
Kent
Det hele handler vel om hvilken type af skade det er, og hvor lang tid den varer. Rølls skade var mere alvorlig end man troede, og derfor har man skærpet de lægelige tjek, som vi også har set med Raska, der jo er blevet sendt til en speciallæge.
Hans skade er jo så vidt jeg ved ikke en slidskade eller kronisk, men en slagskade, hvor skulderen gik af led i en kamp.
Kent
Hans skade er jo så vidt jeg ved ikke en slidskade eller kronisk, men en slagskade, hvor skulderen gik af led i en kamp.
Kent
-
Pacman
Hvis FCM skal tage det sidste skridt er en klasse målmand uundværlig. Man vinder ikke mesterskaber med en middelmådig målmand. Har man en super målmand tvinger man angriberne til placere bolden yderligt. Hvad kunne det ikke være blevet til hvis der havde været en klasse målmand istedet for AR?
Tror bare ikke at KA er løsningen. Han præstationer er blevet boostet af at har stod bag et godt forsvar. Havde han været så god havde de jo ikke købt SA.
Tror bare ikke at KA er løsningen. Han præstationer er blevet boostet af at har stod bag et godt forsvar. Havde han været så god havde de jo ikke købt SA.