Hvem skal erstatte Thygesen?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Dahl Nielsen

Hvem skal erstatte Thygesen?

Indlæg af Dahl Nielsen »

Nu ser det jo grangiveligt ud til, at Mikkel Thygesen ryger til Bundesliga-oprykkerne fra TS Alemannia Aachen. Som fast mand og én af holdets store drivkrafter, efterlader han et stort hul, som på den ene eller anden måde skal udfyldes.

Spørgsmålet er så: Hvem skal overtage Thyges plads?

Thomas Røll skulle være tilbage, og det forlyder at han er 100 % fit for fight. Han kunne være en mulighed, hvis han kan løfte sig igen.

Baba Collins er netop blevet rykket op i A-truppen, men det kommer sikkert til at kræve en længere tilvænningsperiode, før han for alvor kan spille med på højeste niveau. Desuden må vi maks. bruge tre ikke-EU-spillere, og vi har allerede Femi, Salami og nu også Dadu, der alle er faste spillere (i hvert fald lyder det til, at Dadu bliver fast mand).

Christian Olsen kunne også være en mulighed. Hans hurtighed og eksplosivitet kunne blive et farligt våben på pladsen som hængende angriber. Dog er jeg ikke helt sikker på, om han endnu har niveauet til en fast plads på holdet.

Dennis Sørensen/Claus Madsen: Man kunne rykke Dennis op som hængende angriber, men i så fald har vi nok kun Claus til at dække hans plads på højrekanten (med tiden skal Christian Sivebæk også nok komme). Man kunne også lade Dennis blive ude på højrekanten, og så i stedet sætte Claus ind som hængende. Denne plads har vi set ham spille med succes tidligere på sæsonen. Dog ved vi jo alle, at Claus ikke kan holde til at spille alle kampe, og det giver jo bare endnu et problem.

Det er dem jeg ser potentiale i. Hverken Simon, Frank eller Dadu synes jeg man skal pille ved. Akeem, Elgen, Poku og Kærgård har ikke niveauet. Poku og Akeem kunne måske få det med tiden, men de er også begge ikke-EU, hvilket igen giver det problem, at man ikke har plads til dem (eller andre ikke-EU-spillere). Elgen og Kærgård må nok bare se i øjnene, at de aldrig bliver andet end reservespillere.

En anden mulighed er selvfølgelig, at man går tilbage til det gamle 4-4-2-system. Så kunne man have en midtbane med Simon, Femi, Salami og Dennis, og et angreb bestående af Dadu og Frank. Så har vi også kompetente afløsere til alle pladser, fx Claus til højre/venstre-kanten, Traoré til de centrale midtbanepladser, og Christian Olsen til at afløse i angrebet.

Men lad os da bare få nogle flere bud på bordet... ;)
Senest rettet af Dahl Nielsen 6. jan 2007, 01:43, rettet i alt 1 gang.

YahooSeeker [Bot]

Re: Hvem skal erstatte Thygesen?

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

ER har sagt, at B. Collins ville kunne erstatte Thygesen.

HauG

Indlæg af HauG »

Syntes der ligger som du antyder flere muligheder.... K

Jeg tænkte om salami evt kunne spille den offensive rolle som thyge har haft og så have traore lidt mere def / centralt?? Eller hvordan spiller adeola runsewe?? syntes jeg kan huske han gjorde godt i nogle kampe jeg var inde og se (spillede han ikke royalleauge eller noget viasat cup??)

Ellers hvad blev det til med steffen kielstrup??? Var der ikke snak om ham på et tidspunkt? spiller han ikke central midtbane i vejle, hmm... eller er det på backen spiller...

Dahl Nielsen

Indlæg af Dahl Nielsen »

HauG Skrev:
-------------------------------------------------------
> Syntes der ligger som du antyder flere
> muligheder.... K
>
> Jeg tænkte om salami evt kunne spille den
> offensive rolle som thyge har haft og så have
> traore lidt mere def / centralt?? Eller hvordan
> spiller adeola runsewe?? syntes jeg kan huske han
> gjorde godt i nogle kampe jeg var inde og se
> (spillede han ikke royalleauge eller noget viasat
> cup??)
>
> Ellers hvad blev det til med steffen kielstrup???
> Var der ikke snak om ham på et tidspunkt? spiller
> han ikke central midtbane i vejle, hmm... eller er
> det på backen spiller...

Steffen Kielstrup spiller både back og central midt.

Både du og "topscore" kommer ind på ikke-EU-spillere, men som jeg flere gange pointerer i mit indlæg, så må vi maks. have tre på en gang, og derfor bliver det lidt problematisk, hvis man ønsker at bruge enten Collins, Runsewe etc...

Vi har allerede Salami og Femi som faste spillere på midtbanen, og det er også blevet meldt ud, at Sergey Dadu træder direkte ind i startopstillingen.
(det kan måske også tyde på, at man vil gå tilbage til det gamle 4-4-2-system, da man vel ikke bare sætter Frank af holdet?)

Dahl Nielsen

Indlæg af Dahl Nielsen »

topscore Skrev:
> ER har sagt, at B. Collins ville kunne erstatte
> Thygesen.

Men udtalelsen kom også før klubben signede Sergey Dadu, der, ligesom Baba Collins, er ikke-EU'er.

Som det ser ud nu, bliver der ikke plads til Collins - i hvert fald ikke som fast mand.

Kent

Indlæg af Kent »

Dahl Nielsen Skrev:
> Det er dem jeg ser potentiale i. Hverken Simon,
> Frank eller Dadu synes jeg man skal pille ved.

Så har du sådan set svaret selv :-) Hvis du vil have både Frank og Dadu inde, så hedder det 4-4-2. I hvert fald skal vi ikke have en angriber yderligere ind, hvis de begge er på banen.
Nu skal der selvfølgelig tages forbehold for hvor god Dadu er, men ellers så lyder:

Dennis - Femi-Salamí - Simon
Frank - Dadu

Som en udemærket opstilling, hvor der som du selv påpeger er masser af gode alternativer på de enkelte pladser.

Kent

> Poku og Akeem kunne måske få det med tiden, men de
> er også begge ikke-EU, hvilket igen giver det
> problem, at man ikke har plads til dem (eller
> andre ikke-EU-spillere). Elgen og Kærgård må nok
> bare se i øjnene, at de aldrig bliver andet end
> reservespillere.
>
> En anden mulighed er selvfølgelig, at man går
> tilbage til det gamle 4-4-2-system. Så kunne man
> have en midtbane med Simon, Femi, Salami og
> Dennis, og et angreb bestående af Dadu og Frank.
> Så har vi også kompetente afløsere til alle
> pladser, fx Claus til højre/venstre-kanten, Traoré
> til de centrale midtbanepladser, og Christian
> Olsen til at afløse i angrebet.
>
> Men lad os da bare få nogle flere bud på bordet...
> ;)

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg tror ikke på at Erik bare sådan lige vender tilbage til 4-4-2 fordi Thyge skulle smutte. Vi har har spillet bedre end nogensinde med det nuværende system, med 4-4-2 kom vi alt for ofte på hælene rent defensivt. Vi har brug for en spiller i Thyges plads som kan virke både defensivt og offensivt for at binde holdet sammen.
Salami virker som en spændende løsning, men eftersom ham og Femi gør den fremragende i positionerne lige bag, ville det nok blive en anden løsning. Jeg tror i første instans at Claus Madsen tager pladsen, dernæst er Christian Olsen en mulighed, ligesom Røll og endda Dennis Sørensen sikkert ville kunne udfylde den glimrende.
Så fordi Thyge skulle smutte, så dødsdømmer det ikke systemet, jeg er sikker på en ny spiller ville kunne træde i karakter på pladsen :-)

Aaes

Indlæg af Aaes »

Kent Skrev:
> Så har du sådan set svaret selv :-) Hvis du vil
> have både Frank og Dadu inde, så hedder det 4-4-2.
> I hvert fald skal vi ikke have en angriber
> yderligere ind, hvis de begge er på banen.
> Nu skal der selvfølgelig tages forbehold for hvor
> god Dadu er, men ellers så lyder:
>
> Dennis - Femi-Salamí - Simon
> Frank - Dadu
>
> Som en udemærket opstilling, hvor der som du selv
> påpeger er masser af gode alternativer på de
> enkelte pladser.
>
> Kent

Hvis vi skal drage noget FM 07 ind i det her, så kunne man vel måske forestille sig Frank og Dadu på toppen, og så med Salami/Femi konstellationen på midten med en pil fremad hos Salami og en lille pil bagud på Femi.. Vi har allerede set Salami vise hans fremragende offensive egenskaber og Femis defensive...

Nu må vi se når sæsonen går igang igen, jeg begynder hvertfald ikke at græde over Thyges afgang før vi taber til Vejle, eller VFF for den sags skyld..

Rovsing

Indlæg af Rovsing »

Selvom det skærer i hjertet at se Midtjylland uden Thygesen, så ser det der hold ret spændende ud.

Thomas N.

Indlæg af Thomas N. »

Lyder udemærket. Men come on Aaes, du tænker ikke på andet end FM. Rygterne går jo også på, at du spiller det ved hver evig eneste skoletime!

BWMØ

Aachen: Vi har købt Thygesen !!

Indlæg af BWMØ »

Thyge er solgt iflg. Aachen. FCM benægter dog indtil videre, jf. TV2/Nyhederne.

http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.p ... 54324.html

http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.p ... 56604.html

nuller-er-tilbage

Indlæg af nuller-er-tilbage »

Synes at aaes´ indlæg er rigtig fornuftigt.. Man kan, udover at sætte pile op på fløjene, også gå ind i holdindstrukserne, og se om man kan ændre nogle ting i thyges evt. fravær.

Ting som jeg synes kan ændres i holdinstrukser er:

1. Defensiv linie: højt pres + Offsidefælde
2. Lidt mere defensiv mentalitet
3. Lidt mindre kreativ frihed
4. Spil på targetmand.

Kan disse 4 punkter gå op i en højere enhed er jeg overbevist om at vi inden for de næste 2 år er mestre!

NUller

Bobby

Indlæg af Bobby »

Du har nogle rigtige gode synspunkter. Dog er jeg helt ueneig i at de skal begrænse kreativ frihed. Jeg synes netop at frihed til at være kreativ har været en af nøglefaktorerne i FCM's gode spil. Samtidig har det i mine øjne været en væsentlig årsag til at mange af de unge talenter (Femi, Salami, Thygesen, Poulsen etc.) har udviklet sig så hurtigt.

YahooSeeker [Bot]

Martin Bergvold

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Jeg synes at han kunne være spændende at få ind på den centrale ?!
Er I enige?

Besvar