10-15 mill. for Thyge : "Helt hen i vejret"

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Claus (BW#1145)

Re: Bud på Thyge=Startskud til budkrig ?

Indlæg af Claus (BW#1145) »

Hej Ranger.

Svjh er det jo ikke en forrentning på 10% investorerne får.
De får 100% af deres indskud tilbage og 10% af det overskydende beløb. Det kan så både være mere eller mindre. Samtidig har FCM en tilbagekøbsklausul på. Man skal også huske på at nogle måske handler lidt med følelserne, ligesom Onkel Kurt, så kommer den gode forretning jo i anden række.

ste(fcm)fan

Re: Bud på Thyge

Indlæg af ste(fcm)fan »

Det er da helt ude i skoven at vi skal miste Thygesen for sådan en latterlig lille pris på 6-7 mio. alle kan jo se at han er meget mere værd. men det er vel egentlig ørgård vi kan takke for det, fordi han har lavet en mundlig aftale med Thyge. prøv at tænk hvis alle vores store talenter og landsholdsspillere skulle sælges til sådan en lille pris. så kommer vi jo aldrig til at sikre os økonomisk.

Men held og lykke til Thygesen når det midtjyske ikke er godt nok længere...

ste(fcm)fan

Indlæg af ste(fcm)fan »

Det er da helt ude i skoven at vi skal miste Thygesen for sådan en latterlig lille pris på 6-7 mio. alle kan jo se at han er meget mere værd. men det er vel egentlig ørgård vi kan takke for det, fordi han har lavet en mundlig aftale med Thyge. prøv at tænk hvis alle vores store talenter og landsholdsspillere skulle sælges til sådan en lille pris. så kommer vi jo aldrig til at sikre os økonomisk.

Men held og lykke til Thygesen når det midtjyske ikke er godt nok længere...

Martin

Ingen aftale ifølge tv2

Indlæg af Martin »

Meng(AGF)

Re: Bud på Thyge=Startskud til budkrig ?

Indlæg af Meng(AGF) »

Jeg runder lige af her efter Kents indlæg.

Der har været megen respons på mit indlæg og det meste har været fornuftigt. Det var ikke min mening at antyde, at i alle som en reagerede negativt på mine indlæg - kun at nogen gjorde, og at udefra kommende provokationer nok gør lidt mere ondt, når man er igang med at sælge holdets stjerne for billigt. At jeg overhovedet tager den slags hensyn er et cadeau til den gode debat vi har haft, fordi tidligere havde jeg ikke været så venlig :-)

@Ravnen

Min skadefryd lever absolut i bedste velgående. Jeg mente bare, at jeg ikke ville gnide alt for meget salt i såret på jer.

Mht. AGFs økonomi, så er Ranger lidt for positiv. De seneste to år har resulteret i driftsunderskud på ca. 13 mio og det kommer indeværende år nok også ca. til. Der er reelt to reaktioner på det (for en AGF-fan).

1: Kurt betaler, så who cares. (og det er faktisk helt ok, fordi han betaler)
2: Der er faktisk tale om en pæn fremgang, fordi når driftsunderskudet kan holdes på samme niveau efter en nedrykning, som i Superligaen, må det dække over nogle store reelle forbedringer. Og kommer oprykningen til sommer, bør de ekstra indtægter fra TV, tilskuere og sponsorer bringe driften meget tæt på 0 (optimistisk håber jeg på et lille plus, men det er nok for meget at forvente pt.)

Man kan også sige, at AGFs økonomi er mindre relevant ifht. om FCM står for at skulle sælge flere spillere eller ej. Det er dog en radikal tankegang, der ikke er dækning for :-)

Det undrer mig, at Frem 'kun' skal have en ½ mio fra Thygesalget. BT antydede ellers, at de ville spise omkring halvdelen af indtægten. Hvis det ikke passer, må BT jo overdrive groft, hvilket den avis ellers næsten aldrig gør :)

Det er vist rigtigt med 6-månedersreglen, at den ikke gælder som lov i Danmark, men fx. i England. Der kan være nogle regler for internationale klubskifter osv. Det er heller ikke så vigtigt, jeg ville bare lige minde om Ørgaards svinestreg ved signingen af Simon Poulsen (uden vi i øvrigt behøver diskutere det yderligere).

Til oplysningerne om FCMs økonomi vil jeg sige et kort: ØV! Hvor forfriskende det end er at se en jysk klub udfordre københavnerne, så gør jeres træner og sportschef, at jeg har svært ved at sympatisere med anstrengelserne i samme grad, som var det EFB, AaB eller Randers. Derfor var en panikudsalgsrunde heller ikke at kimse af, men det må så vente til sommerpausen :-D

Kim Sorensen

Re: Historien fra Kicker

Indlæg af Kim Sorensen »

Historien i kicker:

de skriver at han koster lidt mere end 1 mill Euro, alt for lidt men dog 8 mill. kroner

Weil Schlaudraff geht: Däne Thygesen soll kommen - sofort

Kaum ist der Transfer Jan Schlaudraffs zu Bayern München nach dieser Saison für eine Million Euro Ablöse perfekt, steht in Aachen schon dessen Nachfolger so gut wie auf der Matte: Mikkel Thygesen, dänischer Nationalspieler.

Neuer Däne für die Bundesliga? Mikkel Thygesen (li.).
© imago Während Sportdirektor Jörg Schmadtke einen vorzeitigen Wechsel Schlaudraffs im Winter nochmals ausschloss ("Den wird es nicht geben"), soll Thygesen schon im Winter kommen. Der Transfer des offensiven Mittelfeldakteurs, der auch um einen Stoßstürmer herum als zweite Spitze oder auf den Außenbahnen spielen kann, steht unmittelbar vor dem Abschluss. Der FC Midtiylland hat das Angebot für Thygesen (Vertrag bis 2009) offenbar schon akzeptiert. Schmadtke bestätigt: "Ich gehe davon aus, dass wir mit dem Klub soweit klar sind. Es geht nur noch um die Zusage des Spielers." Dieser soll einen Dreieinhalb-Jahres-Vertrag erhalten.

Noch bevor es am Montag ins Trainingslager nach Obidos (Portugal) geht, soll Vollzug gemeldet werden. "Ich gehe davon aus, dass es bis Sonntag eine Entscheidung gibt", so Schmadtke. Eine positive, denn "sein Manager hat uns signalisiert, dass er nach Aachen will".

Thygesen, dessen Vater Poul-Erik von 1975 bis 1977 für Werder Bremen 20 Bundesligaspiele bestritt und viermal traf, wird die Alemannia etwas mehr als eine Million Euro Ablöse kosten. Der 22-Jährige, der im Herbst gegen Tschechien (1:1) sein Länderspiel-Debüt unter Morten Olsen gab, ist der Shootingstar der dänischen Liga, in der er diese Saison in 18 Partien siebenmal traf. Der Rechtsfüßer ist sehr schnell, besitzt gute Übersicht und ebensolches Spielverständnis.

Ein Wechsel würde Thygesen allerdings drei Länderspiele kosten. Vom 15. bis 29. Januar bestreitet die dänische Nationalmannschaft eine Tour mit den Stationen USA, El Salvador und Honduras. Dazu hat Olsen ausschließlich Spieler aus der dänischen Liga eingeladen, auch Thygesen. Bei einem Transfer wäre die Reise für diesen hinfällig.

Weder nach Übersee noch nach Aachen wird es wohl Mathias Abel (Schalke 04) ziehen. Die Alemannia wollte den rechtenVerteidiger, der auch in der zentralen Abwehr spielen kann, ausleihen und hatte Ende 2006 angefragt. Da Schalke aber Teile von Abels Gehalt hätte weiterzahlen müssen, weil Aachen dies nicht komplett übernehmen wollte, wird der Deal wahrscheinlich platzen. Zumindest hat es seit einer Woche keinen Kontakt mehr gegeben.

Stephan von Nocks

bsj

Thygesen: Jeg er den sidste, der ved noget

Indlæg af bsj »

"Har du været i Tyskland og tale med klubben sammen med din agent?

- Nej, det har jeg ikke."

læs det hele her:
http://www.forza.dk/index.php/news/show/id=14646

Gaston

Indlæg af Gaston »

http://www.forza.dk/index.php/news/show/id=14646

Ifølge denne artikel har han ikke forhandlet med klubben, og ikke hørt noget fra hverken agent eller klub...

Møller

Re: aftale først fra sommer iflg. TV2?

Indlæg af Møller »

Eller lad os da i det mindste håbe, at aftalen først gælder fra sommer som de skriver.
Kunne dælme være lækkert at beholde Thygesen et halvt år mere til medaljerne er i hus.

Møller

Kent

Re: aftale først fra sommer iflg. TV2?

Indlæg af Kent »

JA, det kunne være rigtig godt!
Eftersom det er det, de skriver på hjemmesiden, så må det jo være deres plan. Så det lyder umiddelbart godt.

Kent

Kim Sorensen

Re: TV2 skriver IKKE at det er fra sommer

Indlæg af Kim Sorensen »

Det står der ikke. Der står at ham Thyge skal afløse skal til Bayern per 1/7.

Men jeg håber da i har ret

Kim

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

"...at lands­holdsspilleren Mikkel Thygesen tiltræ­der til sommer"

Det burde nu vist nok betyde, at han først tiltræder med virkning fra sommerferien, hvis TV2 har ret.

Peter Ross

jacsoe

Indlæg af jacsoe »

På Kicker står der:

"..... soll Thygesen schon im Winter kommen."

Så iflg. Kicker skal han således tiltræde allerede til vinter, og de regner med at have ham klar til deres afrejse mod Portugal på mandag.

De konkluderer desuden, at Thyge går glip af Ligalandsholdets tur til USA.... Så de virker ret sikre.

Ærgerligt til de penge... men trods alt 7-8 mio. til en slunken kasse.

Martin

Erik Rasmussen sir der ingen aftale er

Indlæg af Martin »

Erik slår fast, at der ikke er nogen aftale... Lad os håbe han har ret..

http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.p ... 56604.html

Kent

Re: Erik Rasmussen sir der ingen aftale er

Indlæg af Kent »

Han siger, at der ikke er nogen "endelig" aftale. Så det lugter lidt af, at den er undervejs.

Kent

Besvar