10-15 mill. for Thyge : "Helt hen i vejret"
-
Peter Ross
Re: Bud på Thyge=Startskud til budkrig ?
7 kan virke som meget, men hvis man kigger på dem, så kan kun Femi og Salami på nuværende tidspunkt betragtes som faste på 1. holdet.
Lawal og Akeem mangler stadig en del, før de er oppe på Liga-niveau, mens Poku er lidt af en historie for sig. Jeg tror desværre der går længe, inden han slår i gennem, hvis han nogensinde når så langt.
Dadu kommer ind som et ubeskrevet blad, men man må forvente han kommer ind omkring 1. holdet præcist ligesom Femi og Salami.
Udover de 6 nævnte kommer også Baba Collins op. Man kan ikke forvente han slår til fra 1. dag, hvis han gør, er det selvfølgelig glædeligt, men han er altså kun 18 år, og han skal nok bruge noget tilvænningstid, inden han er klar til fodbold på højeste niveau i Danmark, selvom mange har haft travlt med at hype ham til den næste Rivaldo, og jeg ved ikke hvad.
Peter Ross
Lawal og Akeem mangler stadig en del, før de er oppe på Liga-niveau, mens Poku er lidt af en historie for sig. Jeg tror desværre der går længe, inden han slår i gennem, hvis han nogensinde når så langt.
Dadu kommer ind som et ubeskrevet blad, men man må forvente han kommer ind omkring 1. holdet præcist ligesom Femi og Salami.
Udover de 6 nævnte kommer også Baba Collins op. Man kan ikke forvente han slår til fra 1. dag, hvis han gør, er det selvfølgelig glædeligt, men han er altså kun 18 år, og han skal nok bruge noget tilvænningstid, inden han er klar til fodbold på højeste niveau i Danmark, selvom mange har haft travlt med at hype ham til den næste Rivaldo, og jeg ved ikke hvad.
Peter Ross
-
Glen
Jeg kan kun gide Kent 100% ret. Man skal ikke ændre ved at FCM er kendt for at være en klub som fostre talenter og ikke står i vejen for dem på vejen frem.
Alt kan ikke gøres op i penge på kort sigt, det vil i de kommende år være mange unge talenter som vil vælge FCM på deres vej frem og det ville være dum at ødelægge dette ry for en her og nu gevinst på ekstra 4-8 millioner. Det ville være som at pisse i bukserne for at holde varmen
)
Alt kan ikke gøres op i penge på kort sigt, det vil i de kommende år være mange unge talenter som vil vælge FCM på deres vej frem og det ville være dum at ødelægge dette ry for en her og nu gevinst på ekstra 4-8 millioner. Det ville være som at pisse i bukserne for at holde varmen
-
NME
caspersm Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jakob Jensen Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > En mundtlig aftale er lige så gældende som en
> > skriftelig
>
> NEJ DEN GØR EJ. FCM kan jo bare nægte, og så er
> det påstand mod påstand. men den tæller selfvølig
> lidt, da man ikke bare sådan løber fra sit ord,
> men i princippet tæller en mundtilg aftale INTET,
> medmindre det er optaget.
Rent juridisk set binder en mundtlig aftale altså lige så meget som en skriftlig hvad enten du bryder dig om det eller ej
> Jakob Jensen Skrev:
> -----
> > En mundtlig aftale er lige så gældende som en
> > skriftelig
>
> NEJ DEN GØR EJ. FCM kan jo bare nægte, og så er
> det påstand mod påstand. men den tæller selfvølig
> lidt, da man ikke bare sådan løber fra sit ord,
> men i princippet tæller en mundtilg aftale INTET,
> medmindre det er optaget.
Rent juridisk set binder en mundtlig aftale altså lige så meget som en skriftlig hvad enten du bryder dig om det eller ej
-
Hoffmann
NME Skrev:
>
> Rent juridisk set binder en mundtlig aftale altså
> lige så meget som en skriftlig hvad enten du
> bryder dig om det eller ej
Ja, men den er umådelig svær at bevise!
>
> Rent juridisk set binder en mundtlig aftale altså
> lige så meget som en skriftlig hvad enten du
> bryder dig om det eller ej
Ja, men den er umådelig svær at bevise!
-
caspersm
PRæcis hoffman, det var det jeg prøvede at komme frem til. mener selvfølig ikke det er mådan at gøre det på.
-
NME
Det er noget helt andet... Men ja rigigt..
Men som Kent og Glen skriver er det nok ikke ligefrem løgn og løftebrud som er det bedste ry at skabe sig
Men som Kent og Glen skriver er det nok ikke ligefrem løgn og løftebrud som er det bedste ry at skabe sig
-
Dahl Nielsen
Desuden er Winston Reid jo lige blevet dansk statsborger, så Sergey og Winston udligner jo hinanden.
-
majoren
Re: Bud på Thyge
En anden mulighed er vel også at lave en "lagkageaftale" med en evt. ny klub, hvor vi i tilfælde af et videresalg ville få en ordentlig portion. I bund og grund er der vel uendelig mange måder at strikke en kontrakt sammen på så det udaftil lyder som om vi "kun" har fået 6-7 mill. for manden. Har da sommetid hørt om klubber der fik en slags bonus efter at have solgt en spiller hvis manden havde scoret et vist antal mål eller bare spillet et vist antal kampe. Lad os nu se hvad de næste par uger bringer, i sidste ende er det sgu nok pengene, der kommer til at bestemme hvad der skal ske anyways.
majoren ,håber på Thyge indtil sommer!!!
majoren ,håber på Thyge indtil sommer!!!
-
hitman202
Re: Bud på Thyge
Lad os nu se
> hvad de næste par uger bringer, i sidste ende er
> det sgu nok pengene, der kommer til at bestemme
> hvad der skal ske anyways.
Jeg tror nu ikke der kommer til at gå uger inden vi ved besked, her er et citat fra Bold.dk:
"Det ventes at en eventuel handel kommer til at foregå allerede en af de kommende dage, da tyskerne gerne ser Thygesen på plads, når man drager på træningslejr til Portugal på tirsdag."
Hvis Aachen drager fordel af "aftalen", og Thygesen allerede har været i Tyskland og forhandle, tyder det vel på at klubberne allerede er enige??
Jeg synes nu det er synd at man ikke lader andre komme med bud, så vi kan få mere end de 6-7 mill. der nævnes!
> hvad de næste par uger bringer, i sidste ende er
> det sgu nok pengene, der kommer til at bestemme
> hvad der skal ske anyways.
Jeg tror nu ikke der kommer til at gå uger inden vi ved besked, her er et citat fra Bold.dk:
"Det ventes at en eventuel handel kommer til at foregå allerede en af de kommende dage, da tyskerne gerne ser Thygesen på plads, når man drager på træningslejr til Portugal på tirsdag."
Hvis Aachen drager fordel af "aftalen", og Thygesen allerede har været i Tyskland og forhandle, tyder det vel på at klubberne allerede er enige??
Jeg synes nu det er synd at man ikke lader andre komme med bud, så vi kan få mere end de 6-7 mill. der nævnes!
-
Ranger (AGF)
Ved jeg nu ikke helt om den gør.
Sidste år kom vi ud af med en underskud på ca. 3 mio. kr.
For dette år har Kurt Andersen lovet at købe transferrettigheder for ca. 8 mio. kr., men det er jo ikke meget anderledes end det, I lige har gjort. Faktisk er jeres "investorer" lidt mere gavmilde, da de åbenbart vil have ringere forrentning af deres investering end Kurt vil. Så vidt jeg har forstået. (Hvilket jo er ret godt for jer). Så faktisk ser økonomien i vores to klubber ret ens ud, om I vil det eller ej. Lidt skræmmende. Dog kun i forhold til nuværende og sidste regnskabsår. For 2-3 år siden sejlede det væsentligt mere i AGF
Nu ser det næsten ud til, at en eventuel oprykning næsten kan betyde sorte tal på bundlinien.
Mht. af forhandle med andre klubber, så behøver klubberne åbenbart ikke at være enige. Har lige læst i Århus Stiftstidende, at AGF stort set har været enige med en spiller, men forhandlingerne med klubben strandede.
Så hvis spiller og klub er enige om, at spilleren skal/vil væk, så kan man jo godt forhandle sideløbende. Spilleren skal dog have tilladelse fra klubben.
I mine øjne er der i øvrigt to årsager til, at I ikke får mere for Thygesen.
1. Den lidt gættende årsag. Så vidt jeg har forstået, så var der ikke lang tid tilbage af Thygesens kontrakt, da han forlængede den. Kan det ikke tænkes (tror også, at et par af jer har haft samme tanke), at spiller og far/agent har meldt åbent ud, at Thygesen gerne vil videre i karrieren meget snart. Så kan FCM jo gøre to ting: Lade kontrakten løbe ud og højst tjene en lille smule på at lade ham gå ½ år før kontraktudløb, eller...at forlænge kontrakten, godt nok med en "mundtlig klausul" om, at man stadig lader ham slippe, men man får altså 3-5 mio. mere for ham, end man ellers ville have fået. Det er altså ikke helt dumt købmandsskab, når man nu ikke kan holde på spilleren.
2. Den alternative og ikke altid holdbare årsag: I er IKKE en rig klub. I er jo faktisk afhængige af spillersalg. Sidst jeg så efter, så var AGFs egenkapital faktisk større end FCM's (bare for at illustrere det). Og jo fattigere man er, jo mindre er spillerne ofte værd. Det er altså meget sjældent, at man kan få 15-20 mio for en spiller, når ens omsætning ligger på 40-50 mio, og man samtidig kører med underskud. Som vi ofte har hørt det i min egen klub: Det er dyrt at være fattig.
Der er en grund til, at det er Brøndby og FCK der næsten udelukkende er rendt med de helt store transfers. Zidan er undertagelsen, men det er vist også den eneste.
Når det er sagt, så burde Thygesen nok kunne indbringe ca. 10 mio, hvis der ikke var klausuler, men 15-20 er IMO skudt over målet. I hvert fald på nuværende tidspunkt. Han har jo trods alt "kun" spillet ét rigtig godt år.
Noget lidt andet: Har I egentligt tænkt over, hvem de investorer, der bliver ved med at investere i klubben, egentligt er?
For hvis man smider 10-12 mio. for transferrettigheder til tre så unge spillere, som det har været tilfældet, og mod en maksimal forrentning på 10 %, så er det altså ikke for pengenes skyld. Der har Kurt Andersen faktisk været mere krævende i sin forrentning, og han investerede endda i lidt mere "sikre" spillere som Leon Andreasen og Duncan (og Josta Dladla, men 2 ud af 3....), som stort set var brudt igennem og havde mange Superligakampe. Så med "sikre", så mener jeg ikke nødvendigvis større talenter, da jeg ikke helt kender de tre, men Leon og Duncan havde bevist deres værd i Superligaen. Det kan man trods alt ikke sige om 3 ungdomsspillere.
Sidstnævnet burde måske være lagt i en anden tråd, og kan godt flytte spørgsmålet, hvis det er.
Sidste år kom vi ud af med en underskud på ca. 3 mio. kr.
For dette år har Kurt Andersen lovet at købe transferrettigheder for ca. 8 mio. kr., men det er jo ikke meget anderledes end det, I lige har gjort. Faktisk er jeres "investorer" lidt mere gavmilde, da de åbenbart vil have ringere forrentning af deres investering end Kurt vil. Så vidt jeg har forstået. (Hvilket jo er ret godt for jer). Så faktisk ser økonomien i vores to klubber ret ens ud, om I vil det eller ej. Lidt skræmmende. Dog kun i forhold til nuværende og sidste regnskabsår. For 2-3 år siden sejlede det væsentligt mere i AGF
Mht. af forhandle med andre klubber, så behøver klubberne åbenbart ikke at være enige. Har lige læst i Århus Stiftstidende, at AGF stort set har været enige med en spiller, men forhandlingerne med klubben strandede.
Så hvis spiller og klub er enige om, at spilleren skal/vil væk, så kan man jo godt forhandle sideløbende. Spilleren skal dog have tilladelse fra klubben.
I mine øjne er der i øvrigt to årsager til, at I ikke får mere for Thygesen.
1. Den lidt gættende årsag. Så vidt jeg har forstået, så var der ikke lang tid tilbage af Thygesens kontrakt, da han forlængede den. Kan det ikke tænkes (tror også, at et par af jer har haft samme tanke), at spiller og far/agent har meldt åbent ud, at Thygesen gerne vil videre i karrieren meget snart. Så kan FCM jo gøre to ting: Lade kontrakten løbe ud og højst tjene en lille smule på at lade ham gå ½ år før kontraktudløb, eller...at forlænge kontrakten, godt nok med en "mundtlig klausul" om, at man stadig lader ham slippe, men man får altså 3-5 mio. mere for ham, end man ellers ville have fået. Det er altså ikke helt dumt købmandsskab, når man nu ikke kan holde på spilleren.
2. Den alternative og ikke altid holdbare årsag: I er IKKE en rig klub. I er jo faktisk afhængige af spillersalg. Sidst jeg så efter, så var AGFs egenkapital faktisk større end FCM's (bare for at illustrere det). Og jo fattigere man er, jo mindre er spillerne ofte værd. Det er altså meget sjældent, at man kan få 15-20 mio for en spiller, når ens omsætning ligger på 40-50 mio, og man samtidig kører med underskud. Som vi ofte har hørt det i min egen klub: Det er dyrt at være fattig.
Der er en grund til, at det er Brøndby og FCK der næsten udelukkende er rendt med de helt store transfers. Zidan er undertagelsen, men det er vist også den eneste.
Når det er sagt, så burde Thygesen nok kunne indbringe ca. 10 mio, hvis der ikke var klausuler, men 15-20 er IMO skudt over målet. I hvert fald på nuværende tidspunkt. Han har jo trods alt "kun" spillet ét rigtig godt år.
Noget lidt andet: Har I egentligt tænkt over, hvem de investorer, der bliver ved med at investere i klubben, egentligt er?
For hvis man smider 10-12 mio. for transferrettigheder til tre så unge spillere, som det har været tilfældet, og mod en maksimal forrentning på 10 %, så er det altså ikke for pengenes skyld. Der har Kurt Andersen faktisk været mere krævende i sin forrentning, og han investerede endda i lidt mere "sikre" spillere som Leon Andreasen og Duncan (og Josta Dladla, men 2 ud af 3....), som stort set var brudt igennem og havde mange Superligakampe. Så med "sikre", så mener jeg ikke nødvendigvis større talenter, da jeg ikke helt kender de tre, men Leon og Duncan havde bevist deres værd i Superligaen. Det kan man trods alt ikke sige om 3 ungdomsspillere.
Sidstnævnet burde måske være lagt i en anden tråd, og kan godt flytte spørgsmålet, hvis det er.
-
Martin
-
Dahl Nielsen
Re: FCM enige med Aachen
Martin Skrev:
> http://ekstrabladet.dk/sport/dansk_fodbold/article
> 257464.ece
>
> Held og lykke til Thygesen
Vi har jo så ofte før set Ekstra Bladet tage fejl
Men hvis vi nu går ud fra, at deres oplysninger er korrekte, så står der jo stadig, "at det udelukkende drejer sig om Mikkel Thygesens tilsagn. Klubberne er enige."
Lad os i så fald håbe, at Thyge vælger at afvise kontrakttilbuddet, i håb om et tilbud fra en større klub.
> 257464.ece
>
> Held og lykke til Thygesen
Vi har jo så ofte før set Ekstra Bladet tage fejl
Men hvis vi nu går ud fra, at deres oplysninger er korrekte, så står der jo stadig, "at det udelukkende drejer sig om Mikkel Thygesens tilsagn. Klubberne er enige."
Lad os i så fald håbe, at Thyge vælger at afvise kontrakttilbuddet, i håb om et tilbud fra en større klub.
-
Martin
Dahl Nielsen Skrev:
> Martin Skrev:
> -----
> >
>
> > 257464.ece
> >
> > Held og lykke til Thygesen
>
> Vi har jo så ofte før set Ekstra Bladet tage fejl
>
>
> Men hvis vi nu går ud fra, at deres oplysninger er
> korrekte, så står der jo stadig, "at det
> udelukkende drejer sig om Mikkel Thygesens
> tilsagn. Klubberne er enige."
>
> Lad os i så fald håbe, at Thyge vælger at afvise
> kontrakttilbuddet, i håb om et tilbud fra en
> større klub.
Desværre er der noget der tyder på, at Mikkel tager deres interesse meget varmt, da han jo har forhandlet med dem i hele julen efter de forskellige medier...
Men det er da rigtigt, at de før har skudt helt forkert...Men denne gang kommer det direkte fra Aachen af jo...
> Martin Skrev:
> -----
> >
>
> > 257464.ece
> >
> > Held og lykke til Thygesen
>
> Vi har jo så ofte før set Ekstra Bladet tage fejl
>
>
> Men hvis vi nu går ud fra, at deres oplysninger er
> korrekte, så står der jo stadig, "at det
> udelukkende drejer sig om Mikkel Thygesens
> tilsagn. Klubberne er enige."
>
> Lad os i så fald håbe, at Thyge vælger at afvise
> kontrakttilbuddet, i håb om et tilbud fra en
> større klub.
Desværre er der noget der tyder på, at Mikkel tager deres interesse meget varmt, da han jo har forhandlet med dem i hele julen efter de forskellige medier...
Men det er da rigtigt, at de før har skudt helt forkert...Men denne gang kommer det direkte fra Aachen af jo...
-
Vinding
Re: Thygesen solgt
Iflg. Radio avisen så har Aachen bekræftet at de har købt Thygesen.
Vinding
Vinding
-
Dahl Nielsen
Martin Skrev:
> Dahl Nielsen Skrev:
> -----
> > Martin Skrev:
> >
>
> > -----
> > >
> >
>
> >
> > > 257464.ece
> > >
> > > Held og lykke til Thygesen
> >
> > Vi har jo så ofte før set Ekstra Bladet tage
> fejl
> >
> >
> > Men hvis vi nu går ud fra, at deres oplysninger
> er
> > korrekte, så står der jo stadig, "at det
> > udelukkende drejer sig om Mikkel Thygesens
> > tilsagn. Klubberne er enige."
> >
> > Lad os i så fald håbe, at Thyge vælger at
> afvise
> > kontrakttilbuddet, i håb om et tilbud fra en
> > større klub.
>
> Desværre er der noget der tyder på, at Mikkel
> tager deres interesse meget varmt, da han jo har
> forhandlet med dem i hele julen efter de
> forskellige medier...
>
> Men det er da rigtigt, at de før har skudt helt
> forkert...Men denne gang kommer det direkte fra
> Aachen af jo...
Det er også mest af alt drømmetænkning fra min side af
Men jeg vil fortsætte med at håbe på at skiftet går i vasken, indtil det er blevet 100 % be- eller afkræftet, at Thyge skifter til Aachen.
Jeg kan sagtens unde ham et udlandsophold, men kunne det dog ikke vente til efter forårssæsonen?
> Dahl Nielsen Skrev:
> -----
> > Martin Skrev:
> >
>
> > -----
> > >
> >
>
> >
> > > 257464.ece
> > >
> > > Held og lykke til Thygesen
> >
> > Vi har jo så ofte før set Ekstra Bladet tage
> fejl
> >
> >
> > Men hvis vi nu går ud fra, at deres oplysninger
> er
> > korrekte, så står der jo stadig, "at det
> > udelukkende drejer sig om Mikkel Thygesens
> > tilsagn. Klubberne er enige."
> >
> > Lad os i så fald håbe, at Thyge vælger at
> afvise
> > kontrakttilbuddet, i håb om et tilbud fra en
> > større klub.
>
> Desværre er der noget der tyder på, at Mikkel
> tager deres interesse meget varmt, da han jo har
> forhandlet med dem i hele julen efter de
> forskellige medier...
>
> Men det er da rigtigt, at de før har skudt helt
> forkert...Men denne gang kommer det direkte fra
> Aachen af jo...
Det er også mest af alt drømmetænkning fra min side af
Men jeg vil fortsætte med at håbe på at skiftet går i vasken, indtil det er blevet 100 % be- eller afkræftet, at Thyge skifter til Aachen.
Jeg kan sagtens unde ham et udlandsophold, men kunne det dog ikke vente til efter forårssæsonen?