Ny TV-aftale

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Kent

Re: Ny TV-aftale - Modtræk

Indlæg af Kent »

Jeg er også alt andet lige imod mandagskampe, og synes det kunne være helt fint, hvis vi fans kunne gøre noget for at gøre opmærksom på utilfredsheden.

Hvis nu alle andre fangrupper har det på samme måde, kunne man så fx íkke lave et eller andet fælles ifm Tele2-cup? Noget bannerværk el. lign. Jo hurtigere fansene kommer på banen, jo større er chancen for at de forkaster ideen.

Kent

Thomas Lund

Re: Ny TV-aftale

Indlæg af Thomas Lund »

Jeg kan ikke sige hvad normen er, for de kampe der bliver vist på TV bliver jo ikke spillet igen uden at blive vist på TV og som vi ved, kan de forskellige kampe og spilletidspunkter aldrig helt sammenlignes. Men at FCK og BIF kampene trækker mange tilskuere selvom de vises i TV mener jeg ikke kan bruges. Men alti i alt er det svært at se, da det oftest er FCK og BIF kampene der vises på 3+.

At Claus B. har udtalt noget officielt og du tror mere på det, end hvad jeg hører fra dem der rent faktisk har noget med kampafviklingen at gøre (i modsætning til den adm. direktør) må du egentlig selvom.

Som sagt så kan jeg ikke lide tendensen, der altid handler om at pengene er det vigtigste fremfor mennesker, lige som jeg f.eks. er principielt uening i Ørgaards ønske om en liga med 10 hold, fordi det handler om ussel mammon. Selvom vi er stolte ved vores klub har forretning højt på dagsordenen, må grundlaget for klubben altid være den frivillige arbejdskraft som kontrollører, frivillige i boderne og i fanklubben og de mange sponsorater der lægges i klubben, ikke fordi de mindre lokale virksomheder tror at de 25- eller 50.000 kr. køber dem nævneværdig eksponering eller gode forretningsforbindelser, men fordi de ønsker at støtte foretagenet FC Midtjylland.

Lund

Kent

Indlæg af Kent »

Thomas Lund Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg kan ikke sige hvad normen er, for de kampe der
> bliver vist på TV bliver jo ikke spillet igen uden
> at blive vist på TV og som vi ved, kan de
> forskellige kampe og spilletidspunkter aldrig helt
> sammenlignes.

Men det forhindrer dig så ikke i at mene, at det koster tilskuere. Jeg er enig i, at der er meget svært at sammenligne, da der er en række specifikke faktorer, der varierer fra kamp til kamp som fx nuværende form, placering i rækken, tid på året, vejrforhold, andre arrangementer ifm kampen, tv-kamp osv, der alle spiller ind. Men jeg ved, at den eneste kamp, hvor jeg synes, der har været for få, var Aab-kampen, og det faldt sammen med rigtig ring vejr inden kampen.

> At Claus B. har udtalt noget officielt og du tror
> mere på det, end hvad jeg hører fra dem der rent
> faktisk har noget med kampafviklingen at gøre (i
> modsætning til den adm. direktør) må du egentlig
> selvom.

Nu ved jeg ikke hvor stor en forretning du tror FCM er. Jeg tror Claus har rigelig styr på hvad der sker ved kampene. Eftersom det er ham, der har med økonomien at gøre, kunne man jo også vælge at tro, at det rent faktisk er ham, der ved mest om det.

> Som sagt så kan jeg ikke lide tendensen, der altid
> handler om at pengene er det vigtigste fremfor
> mennesker, lige som jeg f.eks. er principielt
> uening i Ørgaards ønske om en liga med 10 hold,
> fordi det handler om ussel mammon. Selvom vi er
> stolte ved vores klub har forretning højt på
> dagsordenen, må grundlaget for klubben altid være
> den frivillige arbejdskraft som kontrollører,
> frivillige i boderne og i fanklubben og de mange
> sponsorater der lægges i klubben, ikke fordi de
> mindre lokale virksomheder tror at de 25- eller
> 50.000 kr. køber dem nævneværdig eksponering eller
> gode forretningsforbindelser, men fordi de ønsker
> at støtte foretagenet FC Midtjylland.

Tja. Skal vi være forretning eller forening? I øjeblikket er der vist rigelig med beviser på, at det bedste sportslige resultat opnås gennem forretningstanken. Alt andet vil vel også være at sjofle de aktionærer, der har penge i foretagendet.

Kent

Thomas Lund

Indlæg af Thomas Lund »

Kent Skrev:
> Thomas Lund Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jeg kan ikke sige hvad normen er, for de kampe
> der
> > bliver vist på TV bliver jo ikke spillet igen
> uden
> > at blive vist på TV og som vi ved, kan de
> > forskellige kampe og spilletidspunkter aldrig
> helt
> > sammenlignes.
>
> Men det forhindrer dig så ikke i at mene, at det
> koster tilskuere.

Nemlig! Jeg henviser til udtalelser fra administrative medarbejdere hos FC Midtjylland. Jeg tvivler på at jeg bryder nogle aftaler mht. fortrolighed når jeg siger at det er noget jeg har fået fortalt ifb. med nogle af de samtaler jeg har med dem, for det kan sguda ikke være så svært at indse at en kombination af at kampe sendes på TV samtidig med at tid, sted og faciliteter påvirker incitamentet til at tage på stadion negativt, betyder at der kommer færre tilskuere på stadion. Om det har en kortsigtet negativ virkning på økonomien kan selvfølgelig betvivles (sæsonkortholdere har jo allerede betalt og pengene for en TV kamp er gode) men nu tænker jeg også lidt mere langsigtet end bare til næste regnskab skal fremlægges.

> Jeg er enig i, at der er meget
> svært at sammenligne, da der er en række
> specifikke faktorer, der varierer fra kamp til
> kamp som fx nuværende form, placering i rækken,
> tid på året, vejrforhold, andre arrangementer ifm
> kampen, tv-kamp osv, der alle spiller ind. Men jeg
> ved, at den eneste kamp, hvor jeg synes, der har
> været for få, var Aab-kampen, og det faldt sammen
> med rigtig ring vejr inden kampen.
>
> > At Claus B. har udtalt noget officielt og du
> tror
> > mere på det, end hvad jeg hører fra dem der
> rent
> > faktisk har noget med kampafviklingen at gøre
> (i
> > modsætning til den adm. direktør) må du
> egentlig
> > selvom.
>
> Nu ved jeg ikke hvor stor en forretning du tror
> FCM er. Jeg tror Claus har rigelig styr på hvad
> der sker ved kampene. Eftersom det er ham, der har
> med økonomien at gøre, kunne man jo også vælge at
> tro, at det rent faktisk er ham, der ved mest om
> det.

Ja det kan du så vælge at tro. Måske stak han en hvid løgn? Jeg er uenig med dig. Jeg mener at det er naivt at tro at en direktør har indblik i alt hvad der foregår på en arbejdsplads. Der hvor jeg arbejder er der ikke nogle af lederne der ved alt om deres underordnedes arbejde og taler vi funktioner, der ikke er direkte relaterede, så kan det være overraskende så lidt vidensdeling der er. (og jo jeg ved ca. hvor stor en arbejdsplads FCM er og konkluderer en smule om deres kommunikation ud fra hvordan den fungerer med BW)

>
> > Som sagt så kan jeg ikke lide tendensen, der
> altid
> > handler om at pengene er det vigtigste fremfor
> > mennesker, lige som jeg f.eks. er principielt
> > uening i Ørgaards ønske om en liga med 10 hold,
> > fordi det handler om ussel mammon. Selvom vi er
> > stolte ved vores klub har forretning højt på
> > dagsordenen, må grundlaget for klubben altid
> være
> > den frivillige arbejdskraft som kontrollører,
> > frivillige i boderne og i fanklubben og de
> mange
> > sponsorater der lægges i klubben, ikke fordi de
> > mindre lokale virksomheder tror at de 25- eller
> > 50.000 kr. køber dem nævneværdig eksponering
> eller
> > gode forretningsforbindelser, men fordi de
> ønsker
> > at støtte foretagenet FC Midtjylland.
>
> Tja. Skal vi være forretning eller forening? I
> øjeblikket er der vist rigelig med beviser på, at
> det bedste sportslige resultat opnås gennem
> forretningstanken. Alt andet vil vel også være at
> sjofle de aktionærer, der har penge i
> foretagendet.

> Kent

Det der må du meget gerne uddybe, for det lyder som volapyk for mig.

Lund

Altoriso

Re: Ny TV-aftale Mandagskampe afstemning

Indlæg af Altoriso »

På Tipsbladets hjemmeside ( http://www.tipsbladet.dk/ ) foreløbigt på forsiden kan man lige nu stemme om hvorvidt man synes, om det er en god eller dårlig idë at der spilles SAS-liga om mandagen

Så kan I jo give jeres forskellige "besyv" med, og hvem ved, måske kan det få en indvirkning på det fremtidige resultat....

NME

Re: Ny TV-aftale - Tidspunkter

Indlæg af NME »

Pacman Skrev:
>
> Hvorfor valgte de ikke fredag istedet for mandag.
> Er der nogle der kan give et fornuftigt svar på
> det?

Fordi de, sandsynligvis med rette, er bange for at folk så vel benytte en fodbold kamp til at drikke sig patte stive inden de skal i byen..

GamleHoffmann64

Indlæg af GamleHoffmann64 »

Planket fra Herning Folkeblad idag:

Million-gevinst på ny tv-aftale
FC Midtjylland kan se frem til en milliongevinst med SAS Ligaklubbernes nye tv-aftale, der fordobler klubbernes tv-indtægter til 200 mio. kroner. Hvor...
Af Thomas Damm tbd @herningfolkeblad.dk

FC Midtjylland kan se frem til en milliongevinst med SAS Ligaklubbernes nye tv-aftale, der fordobler klubbernes tv-indtægter til 200 mio. kroner.

Hvor meget hver enkelt klub får afhænger af, hvordan de resultatmæssigt klarer sig. Så kan ulvene holde fast i den flotte andenplads, er der mange penge på vej. Det får dog ikke umiddelbart adm. direktør Claus Bertelsen til ændre forventningerne til regnskabet eller love nyindkøb af spillere.

- Det hele er så nyt endnu, at vi ikke har haft lejlighed til at diskutere det med bestyrelsen, så indtil videre fortsætter vi vores strategi. Men det åbner da nye muligheder for at agere, erkender Claus Bertelsen.

Kent

Indlæg af Kent »

I selve artiklen udtrykker CB også bekymring for om mandags-kampene vil tiltrække færre tilskuere, men han mener, at det er en lille pris klubberne har betalt, ift hvor meget mere, de får i tv-penge.

Kent

jakob88

Indlæg af jakob88 »

GamleHoffmann64 Skrev:
> Hvor meget hver enkelt klub får afhænger af,
> hvordan de resultatmæssigt klarer sig. Så kan
> ulvene holde fast i den flotte andenplads, er der
> mange penge på vej. Det får dog ikke umiddelbart
> adm. direktør Claus Bertelsen til ændre
> forventningerne til regnskabet eller love nyindkøb
> af spillere.

Dette kan være en fornuftig grund til, at beholde alle spillere fra den nuværende trup, for at satse på en topplacering denne sæson, og derved få en større andel af de øgede tv-indtægter!

bobthebuilder_dk

Indlæg af bobthebuilder_dk »

Nej det her er næsten "synd" for the scum..... (De grønne scumbags)
http://www.bt.dk/article/20061229/SPORT ... 90306/1120

fadlaa

Indlæg af fadlaa »

http://www.bolddk.com/nyt/?vis=64454

Gad vide hvor mange mill vi præcis får ud af den nye aftale

Jakob Jensen

Indlæg af Jakob Jensen »

Der er omkring 200 mio kroner i denne aftale årligt, så hvis den bedst betalt "kun" får 22 mio, så er det væsentligt under hvad jeg troede. Havde forstillet mig omkring de 30 mio kroner.

Det må betyde at der er rigtig mange klubber, som får op i mod dette beløb.

Jeg havde forestille mig, at beløbene måske snarre ville være noget i stil med,
30, 26, 22, 20, 18, 16, 16, 14, 12, 11, 8, 7 alt afhængig af fordelingsnøgler. Men skal da blive spændende at høre hvad de mener med kampbonus.

Venlig hilsen
Jakob Jensen

foboldfreaken1001

Indlæg af foboldfreaken1001 »

fadlaa Skrev:
> http://www.bolddk.com/nyt/?vis=64454
>
> Gad vide hvor mange mill vi præcis får ud af den
> nye aftale

mit bedste bud vil været på 15 mio. når man ser på forskellen mellem top og bund

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Spørgsmålet er bare hvad de måler, er det udfra den nuværende stilling som det bør være, eller er det fra slutstillingen fra sidste sæson?

Besvar