Karakter til dagens kamp

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Kent

Karakter til dagens kamp

Indlæg af Kent »

BT er gavmilde med karakterne. 8 ti-taller og 2 elleve-taller:

Jesper Christiansen 10
Lars Jacobsen 8
Brede Hangeland 10
Michael Gravgaard 11
Oscar Wendt 7
Michael Silberbauer 7
Hjalte Bo Nørregaard 8
Tobias Linderoth 9
Atiba Hutchinson 10
Jesper Grønkjær 11
Marcus Allbäck 10
William Kvist Jørgensen 8

10 Lasse Heinze
9 Kolja Afriyie
10 Kristian Bak
9 Magnus Troest
7 Jesper Mikkelsen
9 Dennis Sørensen
10 Ajilore Oluwafemi
10 Mikkel Thygesen
9 Adigun Taofeek Salami
8 Claus Madsen
8 Frank Kristensen

Med dagens karakterer overhalede KBN Linderoth som den spiller med bedst karaktergennemsnit. Linderoth skal have mindst 10 i den udsatte kamp mod Randers for at overhale KBN igen.

Michael Svendsen fik forresten 5. Og jeg må indrømme at han heller ikke imponerede mig. Hjalte Bo burde helt klart have haft min 1 gult i 1. halvleg.

Kent
Senest rettet af Kent 19. nov 2006, 12:17, rettet i alt 1 gang.

Jakobs

Re: Karakter til dagens kamp

Indlæg af Jakobs »

Meget rimelige bedømmelser - i hvert fald hvad angår FCM.

Claus (BW#1145)

Indlæg af Claus (BW#1145) »

At give Svendsen 5 et dybt useriøst. Han tillod jo netop spillerne at gå til stålet. Det enese der trækker ned er at han ikke skred mere ind overfor brok. Diverse kommentarer om et tyndt straffespark falder da også til jorden. Se på situationen, der er da ingen tvivl om at han rammer med armen væk fra kroppen. Er det tyndt? Det eneste tynde ved den situation er da Lars Jacobsens forsvarsspil.

jacobfrederiksen100

Indlæg af jacobfrederiksen100 »

Jeg synes Michael Svendsen fortjener et 8-tal. Er det bare mig den er gal med eller hvad? For jeg synes ofte os jydere bliver snydt. Når vi protesterer mod dommeren som vi jo gjorde mod Claus Bo Larsen i FCN-kampen, der endte 2-2, ja så får Claus Bo alligevel en unødvendig høj karakter for sin præstation, men når så FCK brokker sig over Michael Svendsen, så skal FCK bare have sin vilje, pga. københavner-tv/kommentatorer/fans osv. Ingen tænker på hvor slemt det var for FCM at miste point hjemme mod FCN. Bare FCK som sagt kan få sin vilje, så er det ok. Claus Bo Larsen ses for Carsten Werge og Per Frimann at være årets dommer. Hvad tænker de på, spørger jeg så lige? Claus Bo har dømt mange ringe kampe i mine øjn. Men endnu engang går det ud over FCM. Bare FCK får sin vilje fra gang til gang. Det er skandaløst ovre i København.

Og så Michael Svendsen i dag. Jeg synes Michael Svendsen suverænt er sas-ligaens bedste dommer, eller i hvert fald en af dem. Han er måske bare lige lidt for seriøs, og kunne godt snuppe et rødt kort op af lommen til en FCK'er i dag efter min mening. Så nej, Svendsen fortjente ikke et 5-tal, det er bare pga. BT's vurdering, som også ligger på Djævleøen.

SKAM JER!

M. Lissau

Indlæg af M. Lissau »

Hvilken FCK'er mener du der skulle have rødt?

jacobfrederiksen100

Kan ikke huske hvem fanden FCK'er det var. Men der var en FCK'er der fik et gult kort og blev ved med at brokke sig, som efter min mening godt direkte efterfulgt kunne givet endnu et gult kort=rødt/udvist. Linderoth var i hvert fald en af dem så godt kunne have brokket sig til et rødt kort. Der var også et par andre, som jeg ikke lige kan huske.

jacobfrederiksen100

Nå ja, det var Gravgaard, der skulle have det røde kort. Han fik det gule og blev ved med at brokke sig. Stod det til mig, havde jeg i første omgang ligesom Svendsen, valgt det gule kort. Michael Gravgaard blev ved med at brokke sig, men var det mig der var dommer, fandt jeg mig ikke i dette, og viste endnu et gult kort op af lommen, derefter et rødt.

Så Gravgaard skulle have været vist ud i kampen.

klemme

Indlæg af klemme »

Fuldstændigt enig i at Gravgaard skulle have det røde kort, slet ingen tvivl, og dommerne skal jo give gult når spillerne kommer med deres udfald, og da han så have fået det gule kort og blev ved med brokke sig, ja så skulle han have rødt, men det er jo sådan at nogle spiller kan tillade sig mere end andre, og lige der er Gravgaard nok lige en af dem som får lidt længere snor end andre spiller.

Jakobs

Dommeren

Indlæg af Jakobs »

Jae Jyllands Posten giver ham heller ikke mere end 6!!

Jeg er bestemt ikke imponeret over Michael Svendsens præstation, men at kommentere de enkelte situationer hvor han gjorde fejl, vil jeg ikke, det er bare et hedsindtryk man har af ham efter kampen, Jeg synes han undlod at dømme oplagte frispark til både FCM og FCK. Omvendt har han et par kendelser, som hviler på et tyndt grundlag.

Og så er der lige et par offside-kendelser, der kommer MEGET sent

Dog skal det ingenlunde blæses op, dommerne prøver vel at dømme retfærdigt, og det er jo aldeles vigtigt, at de er tilstede i kampen.

jacobfrederiksen100

Re: Dommeren

Jeg synes i hvert fald heller ikke at FCK-fansene har mere at brokke sig over end vi har. Vi har også to offside-kendelser i 1. halvlegs start. Men på mindst den ene af dem var der næppe offside. Frank var ellers stukket i dybden, og havde hvis han fik lov, sikkert scoret med sit kølige venstreben.

Claus (BW#1145)

Indlæg af Claus (BW#1145) »

Offside kendelser skal da komme sent med de nye regler (som dog næsten aldrig bliver brugt). Spilleren er først offside når han modtager bolden.

NME

Dommerens karakter: 9

Indlæg af NME »

Jeg synes faktisk dommeren var ok idag.. Han tillod lidt hårdt spil, så kampen fik et lidt mere internationalt snit end det tøse bold vi ellers tit ser herhjemme..
Og han fik forøvrigt også meget ros af kommentatorne..
Største fejl han lavede var nok at dømme to offsides til FCM i starten af kampen som ikke var der.. Reelt set jo linjevogterens fejl, men de bliver jo ikke bedømt hver for sig, så det må han jo også bøde for.. Men synes udemærket Svendsen kunne have fået 9..

Denis Egebæk

Indlæg af Denis Egebæk »

Det er vel liniedommeren der skal have skylden så...???

NME

Overraskende positiv artikel fra Viasat..

Indlæg af NME »

Havde af uvisse årsager fået mig forvildet ind på viasats elendige hjemmeside..
og så faldt jeg lige over denne artikel om kampen som jeg synes er overaskende positiv...

http://www.viasatsport.com/index.php?op ... temid=1361

Takito

Indlæg af Takito »

klemme Skrev:
-------------------------------------------------------
> Fuldstændigt enig i at Gravgaard skulle have det
> røde kort, slet ingen tvivl, og dommerne skal jo
> give gult når spillerne kommer med deres udfald,
> og da han så have fået det gule kort og blev ved
> med brokke sig, ja så skulle han have rødt, men
> det er jo sådan at nogle spiller kan tillade sig
> mere end andre, og lige der er Gravgaard nok lige
> en af dem som får lidt længere snor end andre
> spiller.

Nu kan du jo ikke høre hvad Gravgaard siger til Svendsen. Man kan se han siger noget første gang som for Svendsen til at give det gule kort. Men hvis han ikke siger noget som er imod reglementet efterfølgende. Hvorfor skal han så have en advarsel mere? Tror generelt folk herinde bare har lidt for meget sort/røde briller på og ikke rigtig ser tingene i en større sammenhæng. For så kunne Salami da også have fået rødt. Bak det samme. Begge har gule kort og laver da et par grovere frispark senere i kampen, hvor jeg i hvertfald sad og frygtede for at de ville få det andet gule kort

Besvar