Salgsdiskussion

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Denis Egebæk

Re: Salgsdiskussion (Salami)

Indlæg af Denis Egebæk »

B Skrev:
-------------------------------------------------------
>
> Salami siger sig selv, hvis Chelsea bestemmer sig
> for at de vil satse på ham, ja så spiller han med
> garanti derover til foråret.

Engelsk lovgivning siger at en ikke EU-spiller skal have spillet min 70% af sit lands landskampe i løbet af året for at få arbejds- og opholdstilladelse, så det ser svært ud for Salami

Ravnen

Olsen

Indlæg af Ravnen »

Jeg forstår det heller ikke, Olsen er da den fødte angriber. Jeg vil ikke sætte ham i bås endnu, tror faktisk han sagtens kunne være vores enlige spydsspids i front selv på trods af beskeden størrelse.

Det ville være synd, og en skam af dimensioner, at sætte ham ud på fløjen. Han er tydeligvis en af ligaens allerbedste afsluttere, og det er da en spidskompentance man skal udnytte!

At sælge ham efter et halvt år i klubben er utopi, måske om 1-2 sæsoner hvis han vinder sig en stamplads inden længe, og vel at mærke forsætter udviklingen.

Dennis og Thyge er for mig at se de eneste reelle bud på spillere som FCM kan finde på at sælge allerede nu. Tror de nøjes med at sælge Dennis.

B

Re: Salgsdiskussion (Salami)

Indlæg af B »

Jamen det er jo let at omgå, Chelsea smider lidt penge til afrika, Nigeria udtager Salami til næste års første landskamp, vupti han har 100% af årets landskampe,.....hvor der er vilje (penge) er der vej;o)

Håber ikke det er så let, håber i stedet du får ret.

Ulrik

Thyge's pris

Indlæg af Ulrik »

Mose Skrev:
>
> Mikkel Thygesen
> Diamanten. Han nærmer sig titlen som bedste
> spiller i SASligaen og han har uvurderlig
> betydning for vores spil. Vi har ingen åbenlyse
> erstatninger for ham, og jeg forventer at vi
> mister meget ved at sælge ham. Får han mere tid på
> landsholdet, hvilket debuten godt kunne tale for,
> vil han støt og roligt vokse i værdi. Han lokker
> agenterne til heden og hvem ved om Chelsea havde
> fået øje på Salami, hvis ikke vi havde en mand som
> Thygesen. Thygesen er blot 22 år, og han kan givet
> udvikle sig endnu mere, mens et formdyk
> naturligvis er risikoen ved at beholde ham. Sælg
> ikke.
> Salgspris 17 mil.

Der er et par eksempler i dansk fodbold man kan forsøge at sammenligne med for at komme lidt nærmere en pris for Thygesen.

Sidste sommer røg Kahlenberg til Auxerre for 30 mill. Han var da 22 år, og havde spillet 3 a-landskampe - dog under 15min spilletid pr. kamp. Thyge er 22 år og fik i sin debut(og hvilken debut!) lidt over en halv time - og jeg tør godt garantere at det ikke var hans sidste a-landskamp.

I 2002 røg Chr. Poulsen til Schalke 04 for 60 mill. 22 år gammel. Han havde inden da spillet 1 a-landskamp(90min).

Taget i betragtning, at priserne var vanvittige i starten af årtiet, kan vi nok ikke forvente en Chr. Poulsen-pris, men sammenligningen med Kahlenberg mener jeg ikke er helt ved siden af. Der er naturligvis masser af andre faktorer der spiller ind på prisen.
Ved at sammenligne med de to eksempler, mener jeg godt man kan forvente imellem 20 og 25 mill.

Kent

Re: Thyge's pris

Indlæg af Kent »

Men dem du nævner, spillede så også for FCK og BIF og havde dermed større international rutine. Og i hvert fald for Kahlenbergs vedkommende, havde de spillet på et højt niveau længere end Thygesen, der først for alvor er blevet god dette halve år.

Den mest relevante spiller at sammenligne med, er Rasmus Würtz, som Aab har endog meget svært ved at afsætte til en fornuftig pris.

Kent

Kent

Re: Olsen

Indlæg af Kent »

Ravnen Skrev:
> Jeg forstår det heller ikke, Olsen er da den fødte
> angriber. Jeg vil ikke sætte ham i bås endnu, tror
> faktisk han sagtens kunne være vores enlige
> spydsspids i front selv på trods af beskeden
> størrelse.
>
> Det ville være synd, og en skam af dimensioner, at
> sætte ham ud på fløjen. Han er tydeligvis en af
> ligaens allerbedste afsluttere, og det er da en
> spidskompentance man skal udnytte!

Jeg er fuldstændig enig (også med Mose). Jeg fatter ikke folk pludselig vil smide ham ud på fløjen. Og bare fordi han har spillet det i DS, gør det altså ikke ham i stand til at gøre det i ligaen. Jeg har i hvert fald endnu ikke set ham drible på et niveau, der gør at han på nogen mådet kan udfordre Simon, Leon eller Claus på en fløj. Til gengæld kan han afslutte = angriber.

Kent

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Thyge har da spillet UEFA cup og Royal League, så international erfaring har han da. Plus diverse U-landskampe og den netop indtjente A-landskamp hvor han som noget helt unikt bliver rost voldsomt af landstræner og andre. Den video med hans landskamp debut bliver garanteret spillet ud i en forhandlings situation.

Jeg synes Ulrik har sat det meget rimeligt op. Der er ingen grund til at vi skal gå og have konstante mindreværdsfornemmelser, det kan godt være Brøndby og FCK har historien med sig resultatmæssigt, men vi ligger altså nr 2 hele vinterpausen, en bedre salgssituation finder man næppe.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Meget af den diskussion kommer jo mest af, at han foreslås solgt!

Det tror jeg at der er mange der ikke kan se det logiske i..

Han må jo næsten være det bedste køb i SAS-ligaen i efteråret, når man ser på pris sammenlignet med antal mål ;-) ( måske sammen med Macena )

Som modsvar til dette foreslås det så, at han evt. også kan overtage pladsen delvis, hvis feks Dennis Sørensen bliver solgt i pausen

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Der er jo kommet et tysk tilbud på Thygesen, hvor det nævnes at buddet var 10 mill. men at Ørgaard vil have minimum 15 mill.

Denne pris må da automatisk være steget efter den landskampsdebut, og de kampe der er blevet spillet siden

Kent

Indlæg af Kent »

Ravnen Skrev:
> Thyge har da spillet UEFA cup og Royal League, så
> international erfaring har han da. Plus diverse
> U-landskampe og den netop indtjente A-landskamp

Og hvordan adskiller det sig fra Rasmus Würtz? Så vidt jeg ved, så var det bla. Würtz, der holdt Thyge ude af startopstillingen på U21. Jeg tror heller ikke du skal ligge ret meget i erfaringerne fra RL. Det svarer til at have spillet en træningsturnering på Cypern - tror sgu ikke det imponerer ret mange. Desuden har både FCK og BIF en hel del flere penge, og havde derfor råd til at vente på den rigtige pris. Fx fik FCK lige så meget for Albrechtsen som vi fik for Zidan. Så drop sammenligningerne med Poulsen og Kahlenberg. Würtz er meget mere relevant at sammenligne med.

> hvor han som noget helt unikt bliver rost voldsomt
> af landstræner og andre.

Helt unikt? Arhhh come on. Thyge var en ud af flere spillere, som MO roste, og bla. var det jo ikke ligefrem ham, som MO mente var den bedste spiller. Desuden har Gravgaard, Dennis, Bendter mm alle fået ros efter deres debut. Det er der absolut ikke noget unikt i.

Kent

Ulrik

Indlæg af Ulrik »

Du glemmer, at Würtz har kontrakt-udløb næste sommer mens Thyge's udløber 2010. Måske Lynge Jacobsen skyder over målet mht. prisen på en spiller der er så tæt på kontraktudløb, og i sidste ende må lade ham gå gratis.
Uanset hvad, bør man kunne få en væsentligt højere pris for en spiller der har 3 1/2 år tilbage imod 1/2 år.

Kent

Indlæg af Kent »

Ulrik Skrev:
> Du glemmer, at Würtz har kontrakt-udløb næste
> sommer mens Thyge's udløber 2010.

Nej, det glemmer jeg ikke. Det er netop det, der er kernen. Grunden til at Würtz stadig er i Aab er ikke, at Aab ikke har forsøgt at sælge ham, men at de har krævet for meget. Han var oplagt at skyde af i sommerpausen, da han havde markeret sig ved u21-em, og allerede var omkring A-landsholdet, men det lykkedes ikke, fordi man havde sat prisen for højt. Nu kan man ende med at sælge til BIF eller FCK som man plejer på de kanter.

> Måske Lynge
> Jacobsen skyder over målet mht. prisen på en
> spiller der er så tæt på kontraktudløb,

Nu er transfervinduet ikke åbnet endnu, så vi ved ikke hvad Lynge forlanger for ham denne gang, men prisen er helt sikkert faldet.

> og i
> sidste ende må lade ham gå gratis.
> Uanset hvad, bør man kunne få en væsentligt højere
> pris for en spiller der har 3 1/2 år tilbage imod
> 1/2 år.

Kontraktlængden er den ene ting, der presser prisen op på Thyge ift Würtz. Ellers har W spillet stabilt længere og har flere U og A kampe. Men han kunne ikke sælges for 25 mio i sommers, selv efter han var god ved u21-em. Derfor tvivler jeg på at Thyge kan sælges for 25 nu. Han er ikke bedre eller mere attraktiv end W var i sommers.

Kent

Kent

Mose

Indlæg af Mose »

Jeg bragte Olsen på bane, fordi han har fået meget opmærksomhed fra pressen og derfor kunne det tænkes, at en klub der vil opruste har ham i kikkerten.

Jeg tror helt sikkert, at han ville kunne sælges, men jeg er da enig med mange af jer i, at det sikkert er bedre at vente lidt.

Det der taler for et salg er som sagt, at vi skal sælge spillere og han er altså ikke i vores startopstilling. Desuden tror jeg han får det svært, hvis vi tænker langsigtet. Endelig har han kontraktudløb om 1,5 år, men det bliver dog næppe svært at få den forlænget.

nybo

Indlæg af nybo »

alt i alt synes jeg vi skal stille os tilfreds ved 13-18 mio. men det kræver at andre end aachen kommer på banen

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Kent Skrev:
> Ravnen Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Thyge har da spillet UEFA cup og Royal League,
> så
> > international erfaring har han da. Plus diverse
> > U-landskampe og den netop indtjente A-landskamp
>
> Og hvordan adskiller det sig fra Rasmus Würtz? Så
> vidt jeg ved, så var det bla. Würtz, der holdt
> Thyge ude af startopstillingen på U21. Jeg tror
> heller ikke du skal ligge ret meget i erfaringerne
> fra RL. Det svarer til at have spillet en
> træningsturnering på Cypern - tror sgu ikke det
> imponerer ret mange. Desuden har både FCK og BIF
> en hel del flere penge, og havde derfor råd til at
> vente på den rigtige pris. Fx fik FCK lige så
> meget for Albrechtsen som vi fik for Zidan. Så
> drop sammenligningerne med Poulsen og Kahlenberg.
> Würtz er meget mere relevant at sammenligne med.

Som Ulrik skriver har Würtz kontraktudløb. Længden af kontrakterne har meget af sige i forhold til prisen.
Med Ørgaards millioner der vil rulle i land inden længe (vi venter Ørgaard) så formoder jeg at vi ikke står og skal sælge ham, og vi derfor kan vente, hvilket den lange kontrakt vi har med Thyge også bevidner.

>
>
> > hvor han som noget helt unikt bliver rost
> voldsomt
> > af landstræner og andre.
>
> Helt unikt? Arhhh come on. Thyge var en ud af
> flere spillere, som MO roste, og bla. var det jo
> ikke ligefrem ham, som MO mente var den bedste
> spiller. Desuden har Gravgaard, Dennis, Bendter mm
> alle fået ros efter deres debut. Det er der
> absolut ikke noget unikt i.

Du har da ikke fulgt særlig godt med så. Olsen har helt specifikt rost Mikkel Thygesen, det har været skrevet på næsten samtlige medier.
Det er uanset hvordan du vender og drejer det unikt at en debutant får så meget ros. Selvfølgelig giver Olsen normalt ros, for at styrke spillerens selvtillid. Men Jonas Kamper, Jesper Bech med flere har slet ikke tilnærmelsesvis fået ligende ord med på vejen.

Det er fint nok du vil underspille situationen. Men man skal heller ikke underspille til ren overdrivelse ;-)
- Hvis Thyge var 15 millioner værd før landskampen, så er han ihverfald 20-25 mio værd nu. Under alle omstændigheder gætter både du og jeg :-)

Besvar