Jeg mener dette er det mest vanvittige jeg længe har hørt om. For under en måned siden jamrede man over et underskud på 3,4 mio og nu taler man om at bruge mange penge.
Efter at Chelsea er begyndt at kigge på Salami handles vore aktier lige nu til kurs 20 hvis nogen ville sælge, og de billigste man kan købe er til 25 kr. Disse er der 901000 stk af i alt nu. Dvs vi er under 20 mio værd. Skulle der komme 40 mio udenom spillersalg skal vi (aktionærerne) altså have redceret vors andel af klubben til en trediedel af det vi har nu.
Så vidt jeg ved kan man ikke tvinge nogen til at sælge deres aktier, så derfor er der jo ikke nogen der pludseligt har købt fcm. Et samarbejde med Chelsea synes jeg er meget interessant.
Jeg er sikker på at hvis de køber en som Grønkær, så kan vi jo se på fck at han vel har siddet ude med skader halvdelen af tiden. Måske kunne de finde på at hente Zidan tilbage ???
Lad være med at købe nogen, vi har de bedste nu!!!
Spændende tiltag lige om hjørnet
-
Bobby
Re: Spændende tiltag lige om hjørnet
Jeg kan ikke lige gennemskue hvad det vil give FCM økonomisk, men OB har da for kort tid siden fusioneret med Odense Kongresscenter, hvilket de forventer sig meget af.
-
Bobby
Efter at have læst denne tråd igennem, må jeg godt nok tilstå, at folk er meget negative.
Tidligere har mange beklaget sig over at FCM ikke køber profiler. Nu melder klubben ud, at man på sigt vil købe enkelte profiler i landsholdsklasse - spillere der kan gå direkte ind på holdet og forstærke holdet, samtidig med at man satser på talentudvikling. Det er da fantastisk! Og vejen frem, hvis vi skal bejle til guldet.
Argumentet med at FCK har købt Grønkjær som så er skadet, holder jo ikke. Du kan jo aldrig gardere dig mod at en spiller bliver skadet - uanset om han er tilkøbt eller egen avl. Men vi skal naturligvis ikke købe flere spillere, som er skadet allerede inden de kommer til klubben.
Mht. kapitalindførslen så er det da positivt at man nu forhåbentlig får tilført kapital til klubben. Der er jo ingen af os der ved, hvordan det vil ske, og det er da fint at debattere eventuelle muligheder, men jeg synes det er trist at så mange er negative på forhånd.
Nu viser man endelig fra ledelsens side, at vi er parate til at bide skeer med de store. Så go for it Ørgaard. Det er sgu dejligt at se.
Og til alle fans - op med humøret! Det her er sgu positivt!
"Man er uskyldig indtil det modsatte er bevist!"
Tidligere har mange beklaget sig over at FCM ikke køber profiler. Nu melder klubben ud, at man på sigt vil købe enkelte profiler i landsholdsklasse - spillere der kan gå direkte ind på holdet og forstærke holdet, samtidig med at man satser på talentudvikling. Det er da fantastisk! Og vejen frem, hvis vi skal bejle til guldet.
Argumentet med at FCK har købt Grønkjær som så er skadet, holder jo ikke. Du kan jo aldrig gardere dig mod at en spiller bliver skadet - uanset om han er tilkøbt eller egen avl. Men vi skal naturligvis ikke købe flere spillere, som er skadet allerede inden de kommer til klubben.
Mht. kapitalindførslen så er det da positivt at man nu forhåbentlig får tilført kapital til klubben. Der er jo ingen af os der ved, hvordan det vil ske, og det er da fint at debattere eventuelle muligheder, men jeg synes det er trist at så mange er negative på forhånd.
Nu viser man endelig fra ledelsens side, at vi er parate til at bide skeer med de store. Så go for it Ørgaard. Det er sgu dejligt at se.
Og til alle fans - op med humøret! Det her er sgu positivt!
"Man er uskyldig indtil det modsatte er bevist!"
-
fadlaa
Er det dit alvor? At du mener at vi for alvor kan kokurrere med PSE økonomisk, hvis bare vi bliver en del af messecenter herning. PSE har en værdi på lidt over 3 mia.. Og fcm har en værdi på lidt over 20 mio, Hvor stor tror du egentligt at messecentrets økonomi er? Jeg synes det er lidt omsonst at diskutere at udfordre pse økonomisk. Hvis du læser JØs udtalelser siger han jo netop at vi ALDRIG kan blive så store som fck økonomisk. Men at klubben erkender at der skal tilføres meget kapital.
-
Bobby
Nej, det mener jeg på ingen måde. Det skriver jeg heller ikke. Jeg tror aldrig at vi kommer til at matche PSE økonomisk - på ingen måde.
Men jeg mener, at kan vi få en økonomisk saltvandsindsprøjtning og styrke økonomien på længere sigt, så kan vi få mulighed for at købe de klassespillere, der engang imellem skal til, samtidig med at talentfabrikken udvikler sig som den gør i øjeblikket, så kan vi matche FCK rent sportsligt, omend vi spiller med en på papiret billigere trup. Bare se hvordan vores unge folk spiller i øjeblikket.
Men jeg mener, at kan vi få en økonomisk saltvandsindsprøjtning og styrke økonomien på længere sigt, så kan vi få mulighed for at købe de klassespillere, der engang imellem skal til, samtidig med at talentfabrikken udvikler sig som den gør i øjeblikket, så kan vi matche FCK rent sportsligt, omend vi spiller med en på papiret billigere trup. Bare se hvordan vores unge folk spiller i øjeblikket.
-
Ravnen
Er det mig du svarer så bombastisk? - Så læg mærke til smileyen, det er sagt med et glimt i øjet! 
Men joh, jeg tror da Messecenter Herning har en rigtig god økonomi, men uden konkret viden om det vil jeg da ikke påstå den er - eller bliver med tiden - bedre end PSE.
Men joh, jeg tror da Messecenter Herning har en rigtig god økonomi, men uden konkret viden om det vil jeg da ikke påstå den er - eller bliver med tiden - bedre end PSE.
-
Kent
Pengene fosser ud af kassen
Det er så efterhånden også nødvendigt med tilførsel af penge, da de bliver ved med at fosse ud af kassen: http://www.danskamp.dk/nyheder.php?news=AMP_1437
Underskud på 2.8 mio efter første kvartal - 1 mio mere end budgetteret grundet kontraktforlængelser.
Det lyder absolut ikke godt. Noget af den ekstra mio er forhåbentlig sign-on fees til KBN, Thyge og Dennis, for hvis lønudgiften er sat så højt, at det koster en mio ekstra i kvartalet, så har vi driftsunderskud for året på 8 mio, og så kan vi godt lukke butikken, med mindre der for alvor bliver solgt spillere.
Yderligere info: http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Superl ... tm?sporten
Kent
Underskud på 2.8 mio efter første kvartal - 1 mio mere end budgetteret grundet kontraktforlængelser.
Det lyder absolut ikke godt. Noget af den ekstra mio er forhåbentlig sign-on fees til KBN, Thyge og Dennis, for hvis lønudgiften er sat så højt, at det koster en mio ekstra i kvartalet, så har vi driftsunderskud for året på 8 mio, og så kan vi godt lukke butikken, med mindre der for alvor bliver solgt spillere.
Yderligere info: http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Superl ... tm?sporten
Kent
-
Oli-v
Det handler jo ikke om hvem der skal finansiere!
Det sker igennem salg af aktier!
Hurtige indskud er ligesom dem Kurt Andersen lavede i AGF. Det er ligesom at pisse i bukserne... det er kun på kort sigt det varmer. FCM regner med at have råd til landsholds/klassespillere til den tid (09 eller deromkring) ved hjælp af salg og diverse andet. Se bare på hvordan alle andre storklubber er blevet store. Man skal starte et sted. Ellers ender man bare som et middelmådigt hold, som f. eks. Viborg
Det sker igennem salg af aktier!
Hurtige indskud er ligesom dem Kurt Andersen lavede i AGF. Det er ligesom at pisse i bukserne... det er kun på kort sigt det varmer. FCM regner med at have råd til landsholds/klassespillere til den tid (09 eller deromkring) ved hjælp af salg og diverse andet. Se bare på hvordan alle andre storklubber er blevet store. Man skal starte et sted. Ellers ender man bare som et middelmådigt hold, som f. eks. Viborg
-
Sir Lago
Re: Spændende tiltag lige om hjørnet (Lidt OT)
Hvad får dig til at opgradere Viborg til et middelmådigt hold? : )