Stephan Andersen på vej til FCM?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Dahl Nielsen

Stephan Andersen på vej til FCM?

Indlæg af Dahl Nielsen »

http://www.forza.dk/index.php/news/show/id=13105

Stephan Andersen overvejer SAS Ligaen, og er klar til at skifte allerede i vinterpausen. FC Midtjylland er sikker på en andenplads at gå i vinterhi på, og klubben står og mangler en målmand af ordentlig klasse.

Det har før været oppe at vende det med målmændene (både Peter Skov-Jensen og Stephan Andersen), og tidligere mente folk at Stephan Andersen var et fuldstændig urealistisk bud på en ny FCM-keeper. Dog synes jeg, at klubben allerede er blevet en del mere attraktiv siden da.
Hvorfor ikke gå efter ham denne gang? ;)
Senest rettet af Dahl Nielsen 18. nov 2006, 10:56, rettet i alt 1 gang.

casper89

Re: Stephan Andersen på vej til FCM?

Indlæg af casper89 »

Det kunne da være utrolig spændende med Stephan A. på målmandsposten. Dog tror jeg at FCK har ham i kikkerten som en afløser for Jesper Christiansen, som de muligvis snart skyder afsted til udlandet.

Men hvis ovenstående ikke er tilfældet så vil jeg bestemt mene at FCM skal slå til og nu har Ørgaard jo også sagt at det er spillere af landsholdsklasse der skal hentes, og jeg vil bestemt mene at Stephan Andersen har landholdsklasse.

schou

Indlæg af schou »

jeg må indrømme at jeg ikke på noget tispunkt har troet på SA i klubben. Dette har så ændret sig en del siden jeg hørte om vision 2011, siden jeg læste BT, Bold.dk, Onside.dk osv hvor man kan læse at Ørgård vil hente folk med landsholdsklasse til klubben som man må formode SA har. Fremtiden ser rigtig dejlig ud på sådan en grå tirsdag. Lad os bare starte med at forstærke målmandsposten.

/schou

Lars EC

Indlæg af Lars EC »

Det vil virkelig varme i vinterpausen, hvis vi kan få ham til klubben. Men det bliver nok svært at få fat i ham i konkurrence med engelske klubber.
For resten, er det ikke Stephan Andersen de kalder "the beast" fordi han er frygtløs ude i feltet ved indlæg? Eller tager jeg helt fejl?

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Det er Brian Jensen, der står i en lavere-rangerende klub i England.

Peter Ross

Fcm2020

Indlæg af Fcm2020 »

Jeg synes lige man skal have ind i overvejelserne at AR, og da i særdeleshed Heinze har gjort det rigtig godt for klubben det seneste halve til hele år.

Stephan A er en dygtig målmand, men alle målmænd med talent ser dygtige ud i en bundklub som AB jo var da han blev solgt.
Siden hans skifte til England har han ikke spillet ret meget, og der er vel ikke nogle der kan prale af at have fuldt hans udvikling.

Så hvorfor ikke satse på at man har en god målmandsduo i AR og Heinze, samt Weinkouff der nu bliver senior.

Henter man Stephan A, henter man altså en ung målmand.

Heinze og Weinkouff er os begge unge med AR som deres rutinerede kollega.

Dahl Nielsen

Indlæg af Dahl Nielsen »

casper89 Skrev:
-------------------------------------------------------
> Det kunne da være utrolig spændende med Stephan A.
> på målmandsposten. Dog tror jeg at FCK har ham i
> kikkerten som en afløser for Jesper Christiansen,
> som de muligvis snart skyder afsted til udlandet.
>
> Men hvis ovenstående ikke er tilfældet så vil jeg
> bestemt mene at FCM skal slå til og nu har Ørgaard
> jo også sagt at det er spillere af
> landsholdsklasse der skal hentes, og jeg vil
> bestemt mene at Stephan Andersen har
> landholdsklasse.

Jeg tror ikke FCK sælger Jesper Christiansen her til vinter. Hvis de sælger ham, så tror jeg tidligst det bliver til sommer, og Stephan Andersen snakker jo om et muligt skifte allerede her i vinterpausen.

Desuden ønsker Stephan Andersen fast spilletid, og ikke en tjans som reservemålmand - da slet ikke i en SAS Liga-klub.

Vi kan jo tage SAS Liga-klubberne én ad gangen:

FC KØBENHAVN: Jesper Christiansen er minimum på højde med SA, og derfor ville SA kunne se frem til en plads på bænken.

FC MIDTJYLLAND: Anders Rasmussen og Lasse Heinze er to nogenlunde lige målmænd, selv om det er blevet meldt ud, at en skadesfri Anders Rasmussen er førstevalg. Dog er Stephan Andersen et par niveauer over dem begge, og vil ved et evt. skifte gå direkte ind i startopstillingen. Ola Tidman får som bekendt ikke forlænget sin kontrakt, der udløber til vinter.

ODENSE BK: Arek Onyszko spiller i øjeblikket på et meget højt niveau, og derfor ville SA ikke kunne gå direkte ind i startopstillingen hos OB. Arek Onyszko vil heller ikke være tilfreds med en evt. rolle som reservemålmand.

AALBORG BK: Jimmy Nielsen er en solid målmand for AaB'erne. Han har været i klubben i mange år, og har næsten altid holdt et forholdsvis højt niveau. Desuden er Jimmy Nielsen anfører for aalborgenserne, og klubben ønsker sandsynligvis ikke at hente SA til fordel for ham, som nok heller ikke vil være interesseret i en bænktjans.

FC NORDSJÆLLAND: Kim Christensen har de seneste par sæsoner udviklet sig en del, og han står efterhånden fantastisk godt for FCN. Han vil med sikkerhed ønske at forlade klubben, hvis han skulle blive henvist til bænken. Farum-klubben er heller ikke nær så interessant som f.eks. FC Midtjylland.

ESBJERG fB: Lars Winde er førstemålmand for esbjergenserne, og på bænken har man en solid reserve i Jan Hoffman. Lars Winde vil givetvis ikke være tilfreds med en reservetjans. Desuden er Esbjerg heller ikke den mest interessante klub at komme til, taget f.eks. de fire førstnævnte klubber i betragtning.

BRØNDBY IF: Casper Ankergren er så småt inde omkring landsholdet, og han er i øvrigt spillet rigtig godt ind på Brøndbys A-hold. Stephan Andersen ville komme i meget hård konkurrence med Casper Ankergren om pladsen som førstevalg på målmandsposten, og da han ikke vil være sikker på fast spilletid, er Brøndby nok heller ikke det mest oplagte valg for ham, samtidig med at FCM efterhånden er lige så interessant som BIF.

Randers FC, Viborg FF, AC Horsens, Silkeborg IF og Vejle BK er så de fem resterende klubber, men jeg tror ikke nogen af dem ville kunne konkurrere med klubber som FCM, i kampen om at hente Stephan Andersen hjem til SAS Ligaen. De tre første er solidt besatte på målmandsposten, og de to sidste klubber rykker med al sandsynlighed ud af ligaen.

Dahl Nielsen

Re: Stephan Andersen på vej til FCM? (OT)

Indlæg af Dahl Nielsen »

Peter Ross Skrev:
> Det er Brian Jensen, der står i en
> lavere-rangerende klub i England.
>
> Peter Ross

Ja, det er Brian Jensen. Han er førstevalg i Burnley, der spiller i The Championship (den andenbedste engelske række).

Dahl Nielsen

Indlæg af Dahl Nielsen »

Fcm2020 Skrev:
> Jeg synes lige man skal have ind i overvejelserne
> at AR, og da i særdeleshed Heinze har gjort det
> rigtig godt for klubben det seneste halve til hele
> år.
>
> Stephan A er en dygtig målmand, men alle målmænd
> med talent ser dygtige ud i en bundklub som AB jo
> var da han blev solgt.
> Siden hans skifte til England har han ikke spillet
> ret meget, og der er vel ikke nogle der kan prale
> af at have fuldt hans udvikling.
>
> Så hvorfor ikke satse på at man har en god
> målmandsduo i AR og Heinze, samt Weinkouff der nu
> bliver senior.
>
> Henter man Stephan A, henter man altså en ung
> målmand.
>
> Heinze og Weinkouff er os begge unge med AR som
> deres rutinerede kollega.

Da Stephan Andersen fik nogle Premier League-kampe i streg ( ½-1 år siden ), stod han altså virkelig nogle fantastiske kampe for Charlton. Han havde mange gode redninger og indgreb, og det var desuden ham Charlton havde på mål, da de i sidste sæson slog Chelsea ud af én af de to cup-turneringer (kan ikke huske hvilken af dem) på Stamford Bridge efter straffespark. Stephan Andersen reddede et af sparkene, og Charlton vandt 5-4 på straffe efter 1-1 i ordinær spilletid.

I øvrigt er han altså ikke en decideret ung målmand. Stephan Andersen er midt i 20'erne, og er derfor noget mere rutineret end fx Lasse Heinze. Desuden mener jeg stadig, med al respekt for Lasse Heinze, at Stephan Andersen er en del bedre end ham.

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Stephan Andersen har været med i landsholdstruppen.

Desværre har han som mange andre danskere haft det svært i England, men han har jo været ung og det har måske været stabiliteten det har knebet med.

Men Andersen er fremtidens mand ingen tvivl, og han var jo framragende da han stod for AB.

Har hørt at Everton skulle have haft følerne ude efter FCKs målmand da deres reservemålmand rejser her i vinterpausen.

Men mund ikke Christiansen har set, at han er udvalgt som reservemålmand, og ja så koster det ham landsholdspladsen. Det tror jeg er han tænker en del over.

Han har jo set at Skov jensen og Andersen har mistet landsholdsstatus ved klubskifte til udlandet.

Andersen gjorde det godt, da han stod for charltons hold, men havde åbentbart den forkerte træner.

Jeg huster en schmeichel der havde set Andersens kampe for charlton og han havde kun positivt at sige.

Dyb respekt for AR og LH, men skal FCM styrkes så er det på målmandsposten og ørgaard har nu lagt op til styrkelse.

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Mon ikke Stephan Andersen lige bliver og afventer situationen, efter at Ian Dowie (Charltons manager) blev fyret i går ?

Hvis nu han får spilletid i de næste par kampe, mon ikke han så bliver og kæmper for en fast plads ?

Peter Ross

Kent

Indlæg af Kent »

Jeg har tidligere nævnt Stephan A som en klar forstærkning.

Problemet er hvorvidt han vil gå nok ned i løn til at spille for os. Jeg er i tvivl om han er mør nok endnu. Han var jo også tæt på at blive udlejet ved sidste transfervindue, så mon ikke en mulighed er at han ryger til en engelsk 1. div klub.

Alternativt kan BIF hente ham, hvorefter Ankergreen kan ryge til os.

Kent

Glen

Indlæg af Glen »

Fcm2020 Skrev:
> Jeg synes lige man skal have ind i overvejelserne
> at AR, og da i særdeleshed Heinze har gjort det
> rigtig godt for klubben det seneste halve til hele
> år.
>
> Stephan A er en dygtig målmand, men alle målmænd
> med talent ser dygtige ud i en bundklub som AB jo
> var da han blev solgt.
> Siden hans skifte til England har han ikke spillet
> ret meget, og der er vel ikke nogle der kan prale
> af at have fuldt hans udvikling.
>
> Så hvorfor ikke satse på at man har en god
> målmandsduo i AR og Heinze, samt Weinkouff der nu
> bliver senior.
>
> Henter man Stephan A, henter man altså en ung
> målmand.
>
> Heinze og Weinkouff er os begge unge med AR som
> deres rutinerede kollega.

@ FCM2020

FCM vinder ALDRIG guld så længe Anders Rasmussen vogter buret.

Jeg vil vove den påstand at hvis Jesper Christiansen havde stået for FCM og Anders Rasmussen havde vogtet buret for FCK i denne sæson, ville det være FCK som nu jagtede FCM i kampen om guldet :o)

Hvis FCM køber Stephan Andersen, vil de blive et meget stærkere hold. Anders Rasmussen og Heinz er klasser under Stephan Andersen.

Fordi en spiller ikke får meget spille tid i udlandet betyder det vil ikke at han er dårlig. Følgende spiller får/fik ikke meget spilletid i udlandet. Kevin Stuhr Ellegaard, Lars Jakobsen, Morten Skoubo, Morten Helveg, Hjalte Nørregaard, Mads Junker, Anders Due, Peter Madsen, Claus Jensen, Niclas Jesen, Søren Larsen, Jan Kristiansen mm.

Jeg tror der er en del af dem som ørgaard gerne så på holdet

fadlaa

Indlæg af fadlaa »

ja jeg tror osse at han lige klapper hesten. Både pga managerskiftet som du nævner men osse fordi charltons 2 målmand thomas myhre meldes på vej hjem til Tippeligaen

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Glen Skrev:

> Jeg vil vove den påstand at hvis Jesper
> Christiansen havde stået for FCM og Anders
> Rasmussen havde vogtet buret for FCK i denne
> sæson, ville det være FCK som nu jagtede FCM i
> kampen om guldet :o)

Prøv at komme med en begrundet analyse/ analyseret begrundelse af din påstand ?

Det kunne være spændende at se hvad du bunder din påstand i :-)

Det må jo være noget med at sammenligne kampe, forsvar, modstandere osv

Besvar